Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Tips van: brad-frenkie

Beste allemaal,

Na inmiddels een klein jaar voornamelijk consument van tips geweest te zijn, heb ik besloten een eigen topic te openen voor tips. Hoewel deze website weliswaar voornamelijk om wedden op voetbal lijkt te draaien, weet ik niet genoeg van voetbal om er serieuze tips over te kunnen plaatsen.

Daarentegen zijn wielrennen en darten de sporten die ik al jaren op de voet volg. Helaas is het wielerseizoen gisteren afgelopen met de Ronde van Lombardije. Gelukkig staat het najaar bol van de televisie toernooien bij het darten, dus mijn tips zullen de komende tijd voornamelijk betrekking hebben op het darten. Wellicht dat ik af en toe ook wat tips zal posten over het veldrijden, want deze sport volg ik eveneens intensief.

Ik denk dat je mij kan typeren als een behouden wedder. Zo speel ik voornamelijk singles en af en toe een combo van 2 of maximaal 3 lines. Daarnaast wed ik niet om het wedden, maar om te profiteren van value en als ik dat niet kan vinden blijf ik er vanaf. Aan stappenplannen en rare strategieën doe ik niet; het gaat om value vinden en uitbuiten. Hoewel ik slechts een jaar redelijk actief ben met wedden, heeft me dit, behalve plezier, tot nu toe een leuke netto winst opgeleverd.


Om meteen maar een paar tips te plaatsen, dit is wat ik vanavond speel m.b.t. de World Grand Prix Darts:

King - Jenkins
Jenkins wint @1.80 3/10

Naar mijn mening is dit op papier de leukste wedstrijd van vanavond. Twee oude krijgers die het kunstje absoluut nog niet verleerd zijn. Jenkins is het hele jaar al in vorm en boekt regelmatig goede uitslagen op de vloertoernooien, hij won bijvoorbeeld eind september een van de player championships. Ten opzichte van zijn ijzersterke najaar in 2014, is King in 2015 toch een stapje minder. Hoewel het zomaar erg dicht bij elkaar kan zitten, denk ik toch dat Jenkins deze wedstrijd naar zich toe trekt.

White - Caven
White wint @1.55 5/10

Dankzij ijzersterk spel op de vloertoernooien (oa. winst in een players championship afgelopen weekend) is White opgeklommen naar de top 10 van de Order of Merit. Het moment lijkt te zijn gekomen dat hij op tv toernooien ook regelmatig door gaat stoten richting kwart- en halve finales. In Caven treft hij een ideale tegenstander om in ieder geval alvast een rondje verder te komen, want Caven presteert dit jaar zwak. Voor wat het waard is: dit wordt Cavens 7e deelname aan de World Grand Prix en tot nu toe is het hem nog nooit gelukt de eerste ronde op dit toernooi te overleven.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar brad-frenkie
Country flagbrad-frenkie in 5-10-2015 14:31 Leden topics
in 5-10-2015 14:31 Leden topics
106 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ik heb zojuist de balans opgemaakt van de World Series of darts Finales en die is helaas negatief:

Inzet: 22 units
Uitbetaling: 19,47 u
Netto Resultaat: - 3,53u
ROI: 88,52%

In tegenstelling tot de vorige toernooien was de balans vorig weekend helaas negatief. Ik heb natuurlijk maar enkele tips gepost en daarbij ging de 180 bet met Chizzy twee keer fout terwijl ik daar redelijk vertrouwen in had. Kan gebeuren, hopelijk is het resultaat dit weekend weer positief (y)
0 Vind ik leuk's
Morgen tot en met zondag staat de Players Championship Finals op het programma. Het bijzondere aan dit toernooi is dat ze in tegenstelling tot de algemene Order of Merit de ProTour Order of Merit (= de ranking van de vloertoernooien) gebruiken voor de seeding. Hierdoor krijg je een behoorlijk ander toernooi omdat spelers op andere plaatsen in de bracket staan in tegenstelling tot de geijkte plaatsing van de Order of Merit. Zo kan het gebeuren dat in de eerste ronde Taylor en Gary Anderson al tegenover elkaar staan.

Voor morgen heb ik alvast deze bets afgesloten:

Dolan - Whitlock
Whitlock wint @1,80 4/10 Unibet

In deze wedstrijd staan twee spelers tegenover elkaar die in een mindere fase van hun carrière zitten. Beide spelers zijn gezakt op de wereldranglijst ten opzichte van het begin van het jaar. Voor Whitlock lijkt het dieptepunt echter bereikt, want hij begint langzaam weer wat resultaten te boeken. Dolan, die traditioneel vooral op de vloer sterk is, kenmerkt zich de laatste maanden vooral door vroeg uitgeschakeld te worden. Ik denk daarom dat Whitlock met iets meer vertrouwen aan deze wedstrijd zal beginnen, daarnaast is hij ook gewoon de meer talentvolle darter. Het zal geen hoogstaande wedstrijd worden, maar Whitlock moet hem er normaal gesproken wel uit kunnen slepen.

K. Huybrechts - Gurney & M. Smith - Caven
Huybrechts wint (@1.42) en Smith wint (@1.50), total odd @2.13 3/10 Marathonbet

Huybrechts is hartstikke goed bezig de laatste maanden. Hij wint vrijwel altijd van mindere tegenstanders. Gurney is geen slechte darter, maar ten opzichte van Huybrechts is hij toch ruim een klasse minder, oftewel een prima prooi voor Huybrechts.
Met supertalent Smith weet je het nooit: hij kan knallen en van iedereen winnen of negatief lopen doen en van bijna iedereen verliezen. Hij lijkt nu zelf eindelijk door te hebben dat hij positief in de wedstrijd moet staan en dat leverde onder andere een halve finale plaats op de Grand Slam op. Tegenstander Caven heeft een zeer mager jaar achter de rug en tot nu toe lijkt er nog geen verbetering aan te komen. Ik verwacht dat Smith op vorm en talent het wel gaat winnen van Caven.
0 Vind ik leuk's
Verder speel ik nog twee 180-bets:

Van de Pas - Bunting
Bunting over 2.5 180s @1.85 3/10 Bwin

Bunting staat dit jaar niet zo goed te spelen, maar sinds kort gebruikt hij zijn oude pijlen weer. Het valt me op dat hij daarmee scorend weer zeer behoorlijk staat te spelen met een flink aantal 180s. Een odd van @1.85 voor hem om er minimaal 3 te gooien zie ik dan ook als value.

Van Gerwen - Brown
Van Gerwen over 2.5 180s @1.53 4/10 Bwin

Weinig uitleg nodig lijkt me, van Gerwen staat formidabel te spelen in zowel korte als lange wedstrijden dus deze bet zou moeten lukken.
0 Vind ik leuk's
Prima dagje gisteren. Het was jammer dat Huybrechts onverwachts verloor van Gurney, maar toch een dag met een positief resultaat.

Voor de wedstrijden van vanmiddag zie ik alleen deze ertussen staan die interessant is:

M. Smith - Suljovic
Total match 180s under 8.5 @1.72 3/10 Bwin

Dit kan wel eens een aparte partij gaan worden. Smith houdt van door gooien en Suljovic zal ongetwijfeld enkele trucs uithalen door de wedstrijd te vertragen en uitbundig te gaan juichen. Voor Smith zal Suljovic dan ook een zeer lastige tegenstander zijn, misschien ligt er daarom ook wel value op de matchodd voor Suljovic. Suljovic gooit normaal gesproken amper 180 en als hij Smith uit evenwicht kan brengen gooit hij er waarschijnlijk ook niet veel. Het valt mij namelijk op dat Smith vaak veel 180s gooit in wedstrijden waarin het lekker loopt voor hem, dit zijn snelle tegenstanders die geen trucs gebruiken.

Edit: nog een interessante bet:

Wade - van de Pas
Wade over 3.5 180s @1.80 3/10 Bwin of Unibet

Hoewel het niet echt in de resultaten zichtbaar is, is Wade zeer sterk bezig de laatste tijd. Hij is natuurlijk geen groot 180-kanon, maar in deze vorm acht ik hem zeker in staat om er minimaal 4 in te gooien over een best of 19 legs wedstrijd.
0 Vind ik leuk's
Vanavond speel ik alleen deze:

White - Price
Total 180s Price over 3.5 @1.67 3/10 Unibet

In lijn met de rest van het jaar, speelde Price gisteren behoorlijk goed. Een degelijke tegenstander als White zou hem normaal gesproken goed moeten liggen. Ik denk dan ook dat Price er wel zal staan vanavond en dan zijn 4 180s zo gegooid.

De laatste wedstrijd vanavond is Van Gerwen - Van der Voort. Als ik jullie was zou ik daar niet op inzetten omdat van te voren lastig te bepalen is hoe deze wedstrijd gaat verlopen. Van Gerwen en Van der Voort zijn immers erg goede vrienden en hebben het vaak lastig om tegen elkaar te gooien.
0 Vind ik leuk's
Vanmiddag staan de kwartfinales op het programma. Ik speel dit:

Suljovic - White
Total match 180s over 7.5 @1,73 3/10 Unibet

Ik verwacht dat dit een spannende wedstrijd gaat worden. Suljovic is zowel sportief als qua trucs goed in vorm, maar ik denk dat ijskonijn White hier wel mee om kan gaan. White zal denk ik gewoon zijn eigen spel blijven spelen en de nodige 180s gooien, Suljovic in deze vorm gooit er ook wel enkele dus heb ik vertrouwen in deze bet.

A. Lewis - Whitlock
Lewis over 4.5 180s @1.57 4/10 Unibet

Lewis is goed op weg naar zijn topvorm met het oog op het WK. Scorend behoort hij altijd tot de sterkste spelers en dan is een lijn van 4.5 180s behoorlijk laag. Whitlock was gisteren behoorlijk goed en daarom verwacht ik dat hij Lewis voldoende uit zal dagen om goed te spelen.

Van Gerwen - Chisnall
Van Gerwen over 5.5 180s @1.80 4/10 Bwin

Van Gerwen-Chisnall zijn altijd mooie wedstrijden. De spelers liggen elkaar goed en dan komt vaak het beste in ze naar boven. Ik verwacht dan ook een prima wedstrijd met veel 180s voor onze groene sloopkogel.
0 Vind ik leuk's
Zo weer een prima darts-weekendje achter de rug:

Inzet: 34 units
Uitbetaling: 48,1 u
Netto resultaat: + 14.1 u
ROI: 141,47%

Op naar het WK nu!
0 Vind ik leuk's
Jaja het is zover! Het grootste darttoernooi van het jaar, het PDC World Darts Championship 2016, gaat morgen beginnen. Spelers en fans kijken hier al maanden naar uit. Als de voortekenen niet bedriegen, gaan we een schitterend WK tegemoet. Helemaal als je fan bent van een kale gozer uit Brabant in een groen shirt.

Net als de afgelopen toernooien zal ik ook tijdens het WK weer regelmatig mijn weddenschappen hier te posten. Ik trap daarom ook maar gelijk af met een paar
"tournament bets" waar ik afgelopen dagen al op ingezet heb (en de odds dus ondertussen aangepast kunnen zijn):

Smith - van Barneveld
Highest tournament finishing position Smith @1.90 5/10 Marathonbet
(wordt als volgt bepaald: If level, results are decided in this order; stage of elimination, sets won, legs won, number of 180’s, highest checkout)

- Smith heeft een erg sterk jaar achter de rug. Vooral op de vloertoernooien, maar hij behaalde recent ook nog de halve finale op de Grand Slam. Zijn tegenstanders in de eerste 2 rondes zijn op papier geen probleem voor hem (de Zwaan in r1 en waarschijnlijk Beaton in r2). Bovendien zijn dit ook geen spelers die trucs uithalen waarmee Smith uit de wedstrijd gehaald kan worden. Volgens het bracket staat hij normaal gesproken tegen White in de 3e ronde (ander opties zijn van de Pas of Hopp). Ook hiertegen heeft Smith een goede kans en een kwartfinale plaats lijkt dan ook een reële mogelijkheid voor hem.
- Van Barneveld heeft een wisselvallig jaar achter de rug. Bij vlagen was hij fantastisch, naar hij heeft ook teveel dramatische toernooien gespeeld. Barney loopt in de tweede ronde Bunting tegen het lijf. Natuurlijk is Bunting niet al te best in vorm de laatste maanden en heeft Barney een goed H2H tegen hem, Bunting blijft gevaarlijk en kan zomaar van van Barneveld winnen. In de derde ronde staat van Barneveld vervolgens tegenover van Gerwen. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat van Barneveld daadwerkelijk kan winnen van van Gerwen gezien het spel wat het groene monster getoond heeft dit jaar.
- Kortom: van Barneveld haalt maximaal de 3e ronde, terwijl Smith een goede optie op de kwartfinale heeft

Edit: tegenbet geplaatst op winst van Barneveld @1.83 tegen Smith om het eventuele verlies te beperken.

A. Lewis - Chisnall
Highest tournament finishing position Lewis @1.75 5/10 Marathonbet
(wordt als volgt bepaald: If level, results are decided in this order; stage of elimination, sets won, legs won, number of 180’s, highest checkout)

- Lewis was erg sterk bezig de laatste toernooien voor het WK en ik verwacht dan ook dat hij de goede lijn door zal trekken. Hoewel zijn tegenstanders in de 1e ronde (Dekker) en 2e ronde (Gilding of Price) niet slecht zijn, zullen ze normaliter weinig problemen opleveren voor een Lewis in vorm. In de 3e ronde wacht vervolgens Kim Huybrechts of Suljovic. Beide zijn taaie klanten, maar ook daar zie ik hem wel langs komen. Huybrechts wint immers veel te weinig van de echt goede spelers en Suljovic is pas geleden op de Players Championship Finals nog met 11-1 afgedroogd door Lewis (wat dus betekent dat Lewis niet bang is voor de trucs van Suljovic).
- Chisnall oogde de afgelopen toernooien wat vermoeid. Scorend blijft hij natuurlijk goed, maar op de dubbels en het mentale vlak laat het nog wel eens afweten. Zijn tegenstanders in ronde 1 (Rodriguez) en ronde 2 (Pipe of Kist) zijn degelijke darters die ik in staat acht een redelijke kans te hebben tegen Chisnall. In de 3e ronde zou Chisnall tegen Wright uitkomen. Wright is een man in vorm die ik momenteel zeker een stapje hoger inschat dan Chisnall. Zelfs als hij de 3e ronde weet te overleven dan wacht Lewis in de kwartinale om een rechtstreeks duel uit te vechten over deze bet.
-Kortom: Lewis verwacht ik zeker in de kwartfinale terwijl Chisnall zomaar kan struikelen in ronde 1 of 2 of anders door Wright uitgeschakeld wordt in ronde 3.


Total tournament 180s over 628.5 @1.73 5/10 Unibet


Er zit een mooie opgaande trend in de 180s de laatste jaren: 554 in 2011, 582 in 2012 en 2013, 602 in 2014 en 625 in 2015. Aangezien het deelnemersveld wederom sterker geworden is (zowel het niveau van de toppers stijgt als het niveau van de deelnemersveld in de breedte), verwacht ik dat deze trend doorgetrokken zal worden. Daarnaast is het format van de voorrondes uitgebreid van een best of 7 legs naar een best of 3 sets. Natuurlijk zijn de voorronde spelers niet de mannen die veel 180s gooien, maar het zorgt in ieder geval voor enkele extra 180s tov. voorgaande jaren, ongeacht het vorige argument. Een odd van 1.73 op 628.5 lijkt me dan ook zeker value.

Ik zal morgen proberen tips te posten m.b.t. de partijen van die avond.
Edit: alvast een tip: ik speel in ieder geval J. Lewis over 3.5 180s @1.75 4/10 Marathonbet. Hier zit tot ongeveer @1.60 value op.

Succes!!
0 Vind ik leuk's
Vanavond staan de eerste partijen in de 1e ronde op het programma. Ik speel de volgende twee bets:

J. Lewis - Gurney
Lewis over 3.5 180s @1.75 4/10 Marathonbet
(ondertussen heeft Marathonbet de line verhoogd naar 4.5 180s zie ik, maar bij andere bookies is deze bet nog te pakken @1.60-1.65)

Hoewel dit beide nog geen gearriveerde toppers zijn, is dit op papier wel een zeer aantrekkelijke wedstrijd. Beide spelers zijn jonge, opkomende spelers die dit jaar leuke resultaten hebben behaald op tv: zo heeft Jamie Lewis een flink aantal 2e rondes gehaald terwijl Gurney pas geleden nog in de halve finale van de Players Championship Finals (PcF) stond. Op voorhand is dit een echte 50/50 wedstrijd en daarom verwacht ik een leuk gevecht over minimaal 4 sets. Tijdens de PCF was Lewis heel erg sterk op de triples met de nodige 180s als gevolg. Samen met de vermoedelijk spannende wedstrijd lijkt het mij dan ook waarschijnlijk dat Lewis minimaal 4 180s gooit.

Wright - Brown
Brown over 3.5 180s @1.80 4/10 Bwin

Hoewel man in vorm Wright natuurlijk de favoriet is, zou dit ook wel eens een aantrekkelijke partij kunnen worden. Brown is een groot talent en heeft al meermaals bewezen absoluut niet bang te zijn van wereldtoppers. Zo heeft hij A. Lewis en Barney al eens verslagen met ijzersterk spel. Brown gooit normaal gesproken de 180s behoorlijk makkelijk en heeft deze week aangegeven klaar te zijn voor deze wedstrijd. Ik zie hem dan ook zeker meer dan 3.5 180s gooien in deze wedstrijd.

Succes!
0 Vind ik leuk's
Gisteren gooide Lewis helaas 1 180 te weinig om de bet goed te hebben. Daarom netto een klein verlies.

Vandaag staat dag 2 van de 1e ronde op het programma. Tot nu toe heb ik dit staan:

Henderson - D. Webster
Henderson wint @1.76 3/10 Unibet

Henderson heeft voor zijn begrippen een goed jaar achter de rug. Op de vloertoernooien behaalde hij meerdere goede resultaten die er vervolgens weer voor zorgden dat hij in het najaar aan de meest tv toernooien mocht meedoen. Daar behaalde hij onder andere een kwartfinale plaats op het European Championship. Darren Webster is in tegenstelling tot 2014 juist achteruit gegaan qua resultaten. Op de vloertoernooien was lag hij er vaak na 1 of 2 rondes uit. Hij heeft zich dan ook niet weten te plaatsten voor de tv toernooien, afgezien van de UK Open waar iedereen aan meedoet. Normaal gesproken lijken Henderson en Webster behoorlijk aan elkaar gewaagd, maar ik verwacht dat Henderson deze wedstrijd naar zich toe trekt op basis van zijn vertrouwen wat hij dit jaar heeft opgedaan door spelers als Webster regelmatig te kloppen.

Pipe - Kist
Total 180s under 7.5 @1.97 4/10 Marathonbet

Mijn gevoel zegt dat dit een slechte partij gaat worden. Pipe is dankzij zijn trage spel sowieso niet aantrekkelijk en daarnaast zijn zijn resultaten over 2015 matig. Op tv toernooien gaat hij er telkens in de 1e of 2e ronde uit met kleurloos spel en weinig 180s. Het hangt dan ook van Kist af of dit een leuke/goede wedstrijd gaat worden. Kist heeft dit jaar eigenlijk stil gestaan in zijn ontwikkeling, dus het zou me verbazen als de beste Kist komt opdagen. Kist in vorm gooit redelijk veel 180s, maar als de vorm er niet is vertaalt zich dat bij hem direct op de triples. Aangezien er sowieso niet zoveel 1e ronde wedstrijden zijn met meer dan 7.5 180s (ligt ongeveer op een derde vd wedstrijden volgens mij), zou het me verbazen als deze twee darters dit wel voor elkaar weten te krijgen.

K. Huybrechts - Pallett
Huybrechts most 180s @2 3/10 Unibet

Pallett is een talent dat scorend over het algemeen vrij goed voor de dag komt. Maar ik betwijfel het of hij opgewassen is tegen het agressieve spel van Kim Huybrechts wat doorgaans redelijk veel 180s bevat. Huybrechts is altijd op en top gemotiveerd en daarom verwacht ik dat hij qua 180s Pallett de baas zal zijn.

Dolan - K. Anderson & White - van den Bergh (wordt morgen gespeeld)
Most 180s Anderson @1.39 & Most 180s White @1.77, total odd @2,4603

Kyle Anderson is in mijn ogen een groot talent die door gaat stoten naar de top 32. Hij gooit altijd veel 180s wat zijn spel aantrekkelijk maakt. Hij moet tegen de langzame en niet in vorm zijnde Dolan (de beschrijving van Pipe hierboven kun je ook op hem loslaten). Dolan gooit amper 180s, dus het eerste deel van deze combo bet zou geen probleem moeten opleveren.
White speelt tegen de jonge Belg van den Bergh. White is een oerdegelijke speler die altijd een constant niveau haalt. Zijn spel bevat redelijk wat 180s ongeacht de tegenstander. Van den Bergh is een grote onbekende, wat hem een onzekere factor kan maken. Het wordt echter pas zijn 2e wedstrijd op een tv toernooi waardoor zenuwen zijn spel negatief kunnen beïnvleoden. Dit was namelijk tijdens zijn vorige tv-wedstrijd tijdens de World Series Finals ook het geval, hij gooide toen zelfs niet één 180. Al met al is een odd van @1.77 voor White dan ook zeer aantrekkelijk.

Commentaar op de tips is zoals altijd welkom natuurlijk, succes in ieder geval!

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.