Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Tips van: brad-frenkie

Beste allemaal,

Na inmiddels een klein jaar voornamelijk consument van tips geweest te zijn, heb ik besloten een eigen topic te openen voor tips. Hoewel deze website weliswaar voornamelijk om wedden op voetbal lijkt te draaien, weet ik niet genoeg van voetbal om er serieuze tips over te kunnen plaatsen.

Daarentegen zijn wielrennen en darten de sporten die ik al jaren op de voet volg. Helaas is het wielerseizoen gisteren afgelopen met de Ronde van Lombardije. Gelukkig staat het najaar bol van de televisie toernooien bij het darten, dus mijn tips zullen de komende tijd voornamelijk betrekking hebben op het darten. Wellicht dat ik af en toe ook wat tips zal posten over het veldrijden, want deze sport volg ik eveneens intensief.

Ik denk dat je mij kan typeren als een behouden wedder. Zo speel ik voornamelijk singles en af en toe een combo van 2 of maximaal 3 lines. Daarnaast wed ik niet om het wedden, maar om te profiteren van value en als ik dat niet kan vinden blijf ik er vanaf. Aan stappenplannen en rare strategieën doe ik niet; het gaat om value vinden en uitbuiten. Hoewel ik slechts een jaar redelijk actief ben met wedden, heeft me dit, behalve plezier, tot nu toe een leuke netto winst opgeleverd.


Om meteen maar een paar tips te plaatsen, dit is wat ik vanavond speel m.b.t. de World Grand Prix Darts:

King - Jenkins
Jenkins wint @1.80 3/10

Naar mijn mening is dit op papier de leukste wedstrijd van vanavond. Twee oude krijgers die het kunstje absoluut nog niet verleerd zijn. Jenkins is het hele jaar al in vorm en boekt regelmatig goede uitslagen op de vloertoernooien, hij won bijvoorbeeld eind september een van de player championships. Ten opzichte van zijn ijzersterke najaar in 2014, is King in 2015 toch een stapje minder. Hoewel het zomaar erg dicht bij elkaar kan zitten, denk ik toch dat Jenkins deze wedstrijd naar zich toe trekt.

White - Caven
White wint @1.55 5/10

Dankzij ijzersterk spel op de vloertoernooien (oa. winst in een players championship afgelopen weekend) is White opgeklommen naar de top 10 van de Order of Merit. Het moment lijkt te zijn gekomen dat hij op tv toernooien ook regelmatig door gaat stoten richting kwart- en halve finales. In Caven treft hij een ideale tegenstander om in ieder geval alvast een rondje verder te komen, want Caven presteert dit jaar zwak. Voor wat het waard is: dit wordt Cavens 7e deelname aan de World Grand Prix en tot nu toe is het hem nog nooit gelukt de eerste ronde op dit toernooi te overleven.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar brad-frenkie
Country flagbrad-frenkie in 5-10-2015 14:31 Leden topics
in 5-10-2015 14:31 Leden topics
106 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Reyes gooide precies 4 180s gisteren, dus ik ben tevreden ;-)

Vanavond is het voor ons Nederlanders een extra interessante sessie omdat er 3 landgenoten in actie komen. Laten we hopen dat er minimaal 2 doorgaan naar de volgende ronde.

Voor vanavond tip ik de volgende bet:

Van de Pas - Hopp
Hopp most 180s @1.90 5/10 Marathonbet

Hoewel de meesten hier lijken te denken dat Van de Pas wel even gaat winnen van Hopp, verwacht ik juist een erg spannende partij. Net als Van de Pas is ook Hopp een groot talent. Dankzij zijn volledige programma op de Pro Tour en deelname aan behoorlijk wat tv toernooien heeft Hopp absoluut de stijgende lijn te pakken. Als Hopp in vorm is, wat ik verwacht, is behoorlijk sterk op de T20. Normaal gesproken vallen de 180s bij hem dan vrij gemakkelijk. Dit in tegenstelling tot zijn tegenstander. Van de Pas heeft een aparte speelstijl waardoor zijn pijlen vaak de T20 blokkeren zodat hij uitwijkt naar de T19. Hoe goed hij ook in vorm is, Van de Pas gooit hierdoor relatief weinig 180s. Ik heb dan ook behoorlijk veel vertrouwen in deze bet.

Ik speel overigens ook nog Hopp over 3.5 180s @1.74 3/10 Marathonbet. Vanuit het oogpunt van risicospreiding is een vergelijkbare bet op dezelfde wedstrijd natuurlijk niet verstandig, dus daarom tip ik hem niet "officieel". Dankzij Hopp's scorend vermogen en de vermoedelijk spannende wedstrijd (minimaal 4 sets), verwacht ik eigenlijk dat deze bet ook geen probleem zal zijn.

Succes weer!

Edit: beide bets binnen :). Het zag er slecht uit, maar een opleving van Hopp was genoeg
0 Vind ik leuk's
Had Hopp most 180s meegespeeld, ging maar net aan, maar toch goed (y)

Heb je nog iets voor de match Klaasen - Cullen?
0 Vind ik leuk's
alex1993:
Had Hopp most 180s meegespeeld, ging maar net aan, maar toch goed (y)

Heb je nog iets voor de match Klaasen - Cullen?


Als Hopp zijn niveau had gehaald was deze bet dus met gemak binnen geweest, zoals je zag gooit vd Pas weinig 180s.

Voor Klaasen - Cullen had ik niks. Heb overwogen om op winst van Klaasen te spelen, maar vond de odd net te laag.

Na een matige start met de weddenschappen, heb ik de eerste ronde toch afgesloten met een mooi positief resultaat (ROI ligt rond de 115%). Op naar de rest van het toernooi!
0 Vind ik leuk's
Vanavond begint de twee ronde! Ik speel twee kleine combo's:

Evans - Caven & Chisnall - Kist
Most 180s Evans @1.63 & Most 180s Chisnall @1.33, total odd @2,16 3/10 Marathonbet

Evans wist knap te ontsnappen tegen Whitlock wat zijn zelfvertrouwen ongetwijfeld veel goed heeft gedaan. Caven boekte een eenvoudige overwinning op Szabo. Ik verwacht een spannende wedstrijd tussen Caven en Evans, want geen van de spelers is waarschijnlijk goed genoeg om snel bij de ander weg te lopen. Als Evans in vorm is en vertrouwen heeft, is hij iemand de 180s erg makkelijk gooit. Dit heeft te maken met zijn snelle stijl, als de 1e pijl goed zit volgt de rest eenvoudig. Caven gooit altijd wel een paar 180s, maar nooit heel veel. Ik verwacht dan ook dat Evans er wel meer weet te raken dan zijn tegenstand.
Van Chisnall is natuurlijk bekent dat hij erg veel 180s gooit. Kist is een degelijke darter, maar gooit meestal weinig 180s. In topvorm weet hij ze af en toe heel makkelijk te raken, maar niks wijst erop dat zoiets vanavond gaat gebeuren. Ik verwacht dan ook dat Chisnall scorend Kist vrij eenvoudig aan de kant weet te zetten en veel meer 180s gooit dan zijn tegenstander.

Chisnall - Kist & G. Anderson - Gurney
Most 180s Chisnall @1.30 & highest 3-dart average Anderson @1.20, total odd @1.56 6/10 Bwin

Meestal speel ik niet zulke lage odds als in deze combo, maar ik zie beide bets vrijwel zeker slagen en dan een is gezamenlijke odd van @1.56 toch wel interessant. De most 180s bet voor Chisnall zat ook in de andere combo omdat ik hier heel erg veel vertrouwen in heb.
De andere bet slaagt als Anderson een hoger gemiddelde gooit dan Gurney. Gurney staat de laatste tijd natuurlijk goed te gooien met een halve finale op de Players Championship Finals (na een overwinning op jawel, Gary Anderson) en een goede overwinning op Jamie Lewis in de 1e ronde. Toch lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij opgewassen is tegen het constante zeer hoge niveau van Anderson, wat rond de 100 gemiddeld ligt. Anderson liet in de 1e ronde zien in topvorm te zijn en we weten allemaal dat hij dat goede spel over langere tijd kan laten zien. Ik denk dat Gurney enkele sets tegenstand kan bieden en mee kan met Andersons gemiddelde, maar dat hij daarna kapot gespeeld wordt door en met een dalend gemiddelde de wedstrijd te verliezen.
0 Vind ik leuk's
Voor gisteren had ik geen tijd om bets te plaatsen, maar voor vandaag heb ik weer een leuk lijstje voor jullie:

Norris - Murnan
Norris over 5.5 180s @1.72 4/10 Bwin

Norris is de laatste maanden in prima vorm en boekte een knappe zege op Thornton in de 1e ronde. Hij is nog wat onbekend omdat hij pas dit jaar overgestapt is naar de PDC, maar het is echt een heel goede speler (ik verwacht hem op termijn tussen plek 14-22 op de wereldranglijst). Hij gooit de 180s vrij gemakkelijk en dan is een lijn van 5.5 180s over een wedstrijd van dit formaat vrij laag.

Jenkins - M. Webster
Highest match checkout over 130.5 @1.90 3/10 Marathonbet
Jenkins over 7.5 180s @2.20 4/10 Marathonbet


Op papier is dit een heerlijke wedstrijd, dé wedstrijd van de dag wat mij betreft. Op voorhand hebben beide spelers ongeveer 50% kans op de overwinning en het zou me verbazen als deze wedstrijd niet over minimaal 6 sets zal gaan. Beide spelers zijn prima in staat om hoge finishes uit de hoed te toveren, dus in een naar verwachting lange wedstrijd zal er vast wel een checkout over de 130.5 vallen.
In de over 7.5 180s van Jenkins heb ik ook veel vertrouwen. Jenkins gooit ze normaliter vrij gemakkelijk als hij in vorm is of gepusht wordt. Aangezien er waarschijnlijk veel legs gespeeld gaan worden en Webster hem zal pushen, ligt er zeker value op deze bet.

Wright - Rebel Ronny Huybrechts
Wright over 6.5 180s @2.24 3/10 Marathonbet

Wright is geweldig goed in vorm de laatste maanden. Met zijn huidige set-up (zijn dartspijlen dus) is hij in staat om veel 180s te gooien (in tegenstelling tot de dikke bommetjes van eerder dit jaar). Hoewel hij heus wel van Huybrechts zal winnen, verwacht ik toch dat Ronny hem wel voldoende zal pushen om goed te spelen en de nodige 180s te gooien. 7 stuks zie ik hem dan ook wel halen.

Tenslotte nog een drievoudige combo bestaande uit "zekerheidjes":

Norris wint van Murnan @1.30, highest 3-darts average Lewis @1.3 & highest 3-darts average Wright @1.25. Total odd @2.11 5/10 Bwin

Zoals eerder beschreven, Norris is gewoon een prima darter. Tegenstander Murnan is een stapje minder waardoor een overwinning van Norris onvermijdelijk lijkt.
Lewis en Wright zijn wereldtoppers die bovendien erg goed in vorm zijn. Hun tegenstanders zijn Gilding en Ronny Huybrechts; geen slechte spelers, maar normaliter niet opgewassen tegen deze kanonnen. Lewis en Wright gooien waarschijnlijk tussen de 95-100 gemiddeld, iets wat hun tegenstanders normaal gesproken niet vol zullen houden. Zodra de toppers het verschil hebben gemaakt zie je namelijk vaak dat de andere spelers wegzakken in hun gemiddelde, dat is wat ik in deze wedstrijden ook verwacht.
0 Vind ik leuk's
Ondanks dat Jenkins het liet afweten toch een stabiele winst gisteren, geen reden voor ontevredenheid dus.

Voor vanavond heb ik tot nu toe deze 2 bets staan:
(noot: bets zijn gisteravond al afgesloten, dus de odds kunnen verschillen tov. de huidige odds)

Anderson - Dutch Destroyer Vincent van der Voort! & Van Gerwen - Van Barneveld
1. Most 180s Anderson @1.63 & most 180s Van Gerwen @1.36. Total odd 2,21 5/10 Marathonbet
2. Van Gerwen over 7.5 180s @1.85 5/10 Bwin

Anderson is geweldig goed in vorm en het is bekend dat hij dan 180s gooit alsof het niks is. Vincent is ook prima in vorm en gooide in de 2e ronde maar liefst 9 180s. Ik verwacht echter dat Anderson een maat te groot is voor onze Dutch Destroyer. Dit heeft bij Vincent vaak het gevolg dat hij zichtbaar gefrusteerd is en tegen zichzelf gaat spelen, dit leidt tot minder spel en weinig 180s. Als Anderson deze wedstrijd wint, wat zeer waarschijnlijk is, lijkt het mij eveneens zeer waarschijnlijk dat hij ook meer 180s gooit dan Vincent.

Van Gerwen tegen Van Barneveld is vrijwel altijd een absolute kraker. Beide spelers halen het beste in elkaar naar boven wat meestal tot een gevecht op hoog niveau leidt. Van Gerwen is een scoringsbeest terwijl Barney juist wat minder is op de T20, hierdoor lijkt most 180s voor de groene sloopmachine een zekerheidje. Over 7.5 180s is een behoorlijk hoge lijn, maar als Barney enigszins partij geeft, zie ik van Gerwen helemaal losgaan met een karrevracht aan 180s tot gevolg.

Edit: nog een combo toegevoegd met highest 3-dart averages voor de favorieten van vanavond:

Highest 3-dart avg Lewis @1.35, Anderson @1.20 & Groene sloopmachine van Gerwen @1.15. Total odd 1.86 4/10 Bwin

Lewis, Anderson en Van Gerwen zijn alle drie in absolute topvorm en (zwaar) favoriet in hun wedstrijden. Als ze hun wedstrijden winnen, is het zeer waarschijnlijk dat ze ook een hoger gemiddelde hebben dan hun tegenstander. Het grootste risico voor deze bet zit hem in de wedstrijd van Lewis tegen Suljovic. Suljovic was gisteren echter niet constant, wat in de wedstrijd tegen Lewis funest zal zijn voor zijn gemiddelde. Bovendien heeft Lewis het laatste toernooi zeer eenvoudig met 11-1 gewonnen van Suljovic, hetgeen betekent dat Lewis om kan gaan met de trucs van de Oostenrijker.

Laten we hopen op een schitterende dartsavond en succes weer!!


0 Vind ik leuk's
Heb je nog iets voor vanavond?
0 Vind ik leuk's
alex1993:
Heb je nog iets voor vanavond?


Ik ga straks even kijken, zodra ik wat speel post ik het hier.
0 Vind ik leuk's
Gisteren een prima dagje gehad :d

Vanavond zijn de wedstrijden op voorhand lastig te voorspellen, dus slechts 2 bets voor vanavond:

Wright - Chizzy
Total 180s over 16.5 @2.09 3/10 Marathonbet

Hoewel over 16.5 180s in een wedstrijd over b/o 7 sets erg hoog is, heb ik er toch vertrouwen in. Beide mannen zijn prima in vorm en gooien de 180s normaal gesproken makkelijk. Ik verwacht een lange, spannende wedstrijd waardoor het benodigde aantal 180s vanzelf gegooid wordt (een beetje à la Mvg-Barney gisteravond). Bij andere bookmakers staat de odd voor over 16.5 rond de 1.90, maar ik raad niet aan deze lijn te spelen onder de @2.

Wright - Chizzy & Norris - M. Webster
Wright - Chizzy over 5.5 sets @1.53 & Norris most 180s @1.50, total odd @2.29 3/10 Unibet

Zoals hierboven vermeld, verwacht ik dat Wright en Chizzy aan elkaar gewaagd zullen zijn. Dit op basis van hun goede vorm en voorgaande wedstrijden. Een 6 of 7-setter ligt daarom in de lijn der verwachting.
Norris is een speler die behoorlijk veel 180s gooit, zoals hij in de 2e ronde bewees tegen Murnan. Webster is een speler zoals Wade: zeer constant, weinig 180s, maar ijzersterk op de finishes. Als Norris zijn gebruikelijke niveau haalt, waar alles op wijst, gooit hij normaal gesproken dan ook meer 180s dan Webster.
0 Vind ik leuk's
Wederom een uitstekende dag gisteren :d
Vandaag is het afkicken geblazen, maar gelukkig is dat morgen anders. Wat een heerlijke partijen staan er dan weer op het programma.
Tot nu toe heb ik de volgende 4 bets staan voor de kwartfinales:

Klaasen - Norris
Norris over 8.5 180s @1.85 4/10 Marathonbet

Norris gooit de 180s dit toernooi erg makkelijk. Hoewel Klaasen favoriet is, denk ik dat Norris er toch redelijk kort op zal zitten als hij gewoon zijn niveau haalt.

Anderson - Wade & Van Barneveld - Smith
Anderson wint @1.42 & Smith most 180s @1.44. Total odd @2.04 5/10 Marathonbet

Topfavoriet Anderson staat geweldig te gooien dit toernooi. Normaal gesproken zal hij scorend veel sterker zijn dan Wade wat naar verwachting resulteert in een vrij gemakkelijke overwinning.
Scoringsbeest Smith (hoogste scorende gemiddelde van iedereen in de 3e ronde volgens Nieuwlaat) moet het opnemen tegen ouwe krijger Van Barneveld. Ik verwacht een spannende wedstrijd. Smith zal de meeste 180s gooien en Barney de finishes.

Lewis - Wright
Wright over 9.5 180s @1.97 5/10 Marathonbet

Wright staat ongelofelijk te knallen op de T20 dit toernooi. In de 2e ronde won hij eenvoudig met 4-0 van Ronny Huybrechts en gooide hij al 9 180s. Gisteren gooide hij in de thriller tegen Chizzy zelfs 14 180s. De kwartfinale heeft een langer format waardoor ik hem een zeer goede kans geeft om er minimaal 10 in te rammelen.

Anderson - Wade & Lewis - Wright
Anderson wint @1.40 & Lewis - Wright over 30.5 legs @1.70. Total odd @2.38 3/10 Bwin

Winst van Anderson zat ook al in een andere combo, daar heb ik gewoon erg veel vertrouwen in.
Ik verwacht dat Lewis en Wright er een spektakelstuk van maken. Beide mannen zijn erg sterk bezig en op voorhand wijst alles er dan ook op dat dit een lange wedstrijd gaat worden.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.