Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Tips van: brad-frenkie

Beste allemaal,

Na inmiddels een klein jaar voornamelijk consument van tips geweest te zijn, heb ik besloten een eigen topic te openen voor tips. Hoewel deze website weliswaar voornamelijk om wedden op voetbal lijkt te draaien, weet ik niet genoeg van voetbal om er serieuze tips over te kunnen plaatsen.

Daarentegen zijn wielrennen en darten de sporten die ik al jaren op de voet volg. Helaas is het wielerseizoen gisteren afgelopen met de Ronde van Lombardije. Gelukkig staat het najaar bol van de televisie toernooien bij het darten, dus mijn tips zullen de komende tijd voornamelijk betrekking hebben op het darten. Wellicht dat ik af en toe ook wat tips zal posten over het veldrijden, want deze sport volg ik eveneens intensief.

Ik denk dat je mij kan typeren als een behouden wedder. Zo speel ik voornamelijk singles en af en toe een combo van 2 of maximaal 3 lines. Daarnaast wed ik niet om het wedden, maar om te profiteren van value en als ik dat niet kan vinden blijf ik er vanaf. Aan stappenplannen en rare strategieën doe ik niet; het gaat om value vinden en uitbuiten. Hoewel ik slechts een jaar redelijk actief ben met wedden, heeft me dit, behalve plezier, tot nu toe een leuke netto winst opgeleverd.


Om meteen maar een paar tips te plaatsen, dit is wat ik vanavond speel m.b.t. de World Grand Prix Darts:

King - Jenkins
Jenkins wint @1.80 3/10

Naar mijn mening is dit op papier de leukste wedstrijd van vanavond. Twee oude krijgers die het kunstje absoluut nog niet verleerd zijn. Jenkins is het hele jaar al in vorm en boekt regelmatig goede uitslagen op de vloertoernooien, hij won bijvoorbeeld eind september een van de player championships. Ten opzichte van zijn ijzersterke najaar in 2014, is King in 2015 toch een stapje minder. Hoewel het zomaar erg dicht bij elkaar kan zitten, denk ik toch dat Jenkins deze wedstrijd naar zich toe trekt.

White - Caven
White wint @1.55 5/10

Dankzij ijzersterk spel op de vloertoernooien (oa. winst in een players championship afgelopen weekend) is White opgeklommen naar de top 10 van de Order of Merit. Het moment lijkt te zijn gekomen dat hij op tv toernooien ook regelmatig door gaat stoten richting kwart- en halve finales. In Caven treft hij een ideale tegenstander om in ieder geval alvast een rondje verder te komen, want Caven presteert dit jaar zwak. Voor wat het waard is: dit wordt Cavens 7e deelname aan de World Grand Prix en tot nu toe is het hem nog nooit gelukt de eerste ronde op dit toernooi te overleven.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar brad-frenkie
Country flagbrad-frenkie in 5-10-2015 14:31 Leden topics
in 5-10-2015 14:31 Leden topics
106 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Vandaag gaat de Premier League Darts 2016 beginnen! Vanaf nu tot en met half mei elke donderdagavond top darts dus! De PL is bijzonder omdat alleen een select groepje toppers meedoet, er gelijkgespeeld kan worden en er sprake is van een competitie in plaats van knock-out.
Dit jaar doet de top 10 van de Order of Merit mee, wat op dit moment ook gewoon de 10 beste darters bij de PDC zijn (in theorie is Bunting beter dan Thornton maar niet nu hij in vormcrisis is). De eerste 9 weken speelt iedereen een keer tegen elkaar, daarna vallen er twee spelers af en spelen de resterende acht spelers nogmaals tegen elkaar om te bepalen wie er door gaan naar de halve finales.

Voor zover de tijd het me toelaat zal ik proberen hier regelmatig te posten wat ik per week speel. Ik trap af met de tournament bets die ik afgesloten heb:

Who will top the league: Michael van Gerwen @2.20 5/10 Bwin

Scroll even naar boven, deze heb ik al eerder gepost. Ondertussen is de odd al gedaald naar @1.70, daar zou ik hem net niet meer voor spelen.

Who will top the league: Phil Taylor @9 1.25/10 Marathonbet
To Qualify for Semi Final: Phil Taylor @1.72 6/10 Marathonbet

Taylor to top the league speel ik enerzijds ter verzekering van Van Gerwen to top the league. Anderzijds ook omdat ik verwacht dat Taylor een heel goede/constante PL gaat gooien en ik hem nog steeds in staat acht bovenaan de competitie te eindigen na 16 speelweken. Ik zie hem dan ook zeker zich plaatsen voor de halve finales. Hoewel Taylor vorig jaar voor het eerst niet bij de bovenste vier eindigde, kwam dit voornamelijk door randzaken. Zo overleed zijn moeder aan het begin van de PL en had hij wat privé problemen. Daarnaast heeft hij nu nieuwe pijlen waarmee hij afgelopen weekend op The Masters zeer sterk voor de dag kwam. In een stabiele situatie en met de juiste set-up van zijn darts verwacht ik dat Taylor heel dicht bij zijn beste niveau gaat komen waardoor je een halve finale plaats alvast kan noteren voor hem.
0 Vind ik leuk's
Voor vanavond speel ik dit:

Wright - Smith
Wright over 3.5 180s @2 3/10 Marathonbet

Wright staat de laatste maanden zeer sterk te spelen en gooit daarbij een groot aantal 180s. Ik verwacht dat hij vanavond ook wel de nodige zal raken om deze bet te doen slagen.

Taylor - Van Barneveld
Taylor wint @1.90 3/10 Bwin

De enige echte dartsklassieker staat gelijk al in de eerste week op het programma, heerlijk affiche! Zonder twijfel zullen de twee grootste darters aller tijden gemotiveerd zijn voor dit prestigeduel. De laatste jaren is de balans in de PL in het voordeel van Barney, maar ik verwacht dat daar vanavond verandering in komt. Taylor lijkt het nu voor elkaar te hebben qua set-up en stond ijzersterk te gooien in The Masters afgelopen weekend. Barney werd in de eerste ronde uitgeschakeld met een gemiddelde van slechts 87. Als Taylor zijn spel van afgelopen weekend door kan trekken naar de PL verwacht ik een redelijk eenvoudige zege voor hem.

Thornton - Chisnall
Chisnall over 3.5 180s @1.65 4/10 Marathonbet

Voor 180-monster Chisnall een lijn die prima te behalen is. Over het format b/o 12 legs gooit hij normaal gesproken voldoende 180s voor deze bet.

Van Gerwen - Wade & Taylor - Van Barneveld
Van Gerwen wint @1.32 & Taylor DNB* @1.50, total odd @1.98 3/10 Marathonbet
* Bij Marathonbet speel je een DNB als een handicap van (0). In dit geval dus Taylor handicap (0)

Ik zie Taylor gewoon niet verliezen van Barney vanavond en Van Gerwen spreekt voor zich. Het zou zomaar kunnen dat Wade dat ook denkt en het gevoel heeft dat zijn PL pas volgende week begint.

Ten slotte verzilver ik een freebet bij Napoleon Games (zelfde odds als Unibet) met een combo van Van Gerwen wint @1.30, Wright DNB @1.67, Taylor DNB @1.44 en Chisnall DNB @1.50. Total odd @4.69

Ik heb eigenlijk in al deze picks vertrouwen, daarom post ik hem ook maar hier. Wright speelt tegen Smith die zijn debuut maakt en Chisnall tegen de matig presterende Thornton. Op papier zou deze combo goed moeten gaan, benieuwd of het in de praktijk ook zo gaat.

Succes weer (y)
0 Vind ik leuk's
Sinds het openen van dit topic heb ik niet zo'n pak slaag gehad als in week 1 van de PL. De avond verliep anders dan gedacht, zo zie je maar weer dat de PL lastig te voorspellen blijkt.
Edit: eigenlijk valt het pak slaag nog wel mee zie ik in mijn administratie. Min 7 units uit de geposte bets, maar daarnaast heb ik nog wat schade ongedaan gemaakt door later in te zetten op Lewis DNB tegen Smith.

Na één tegenslag geef ik natuurlijk nog niet op, dus voor vanavond speel ik deze bets:

Van Barneveld - Wright
Wright over 3.5 180s @1.85 4/10 Bwin

Beide spelers wonnen overtuigend hun partij vorige week, het was prachtig om te zien dat Barney er weer gewoon staat als het om de PL gaat. Barney was tegen Taylor dodelijk op de dubbels, Wright was gewoon erg goed én had het geluk dat tegenstander Smith stond te trillen als een rietje. Deze partij winnen en je hebt een geweldige start van de PL. Op voorhand is het echter lastig om een winnaar aan te wijzen aangezien de wedstrijden tussen deze heren vaak close zijn. Ik verwacht daarom een spannende match over een behoorlijk aantal legs, waardoor Wright met zijn stabiele scoringsvermogen normaal gezien voldoende 180s zal gooien om deze bet te doen slagen.

Anderson - Van Gerwen
Van Gerwen over 3.5 180s @1.85 4/10 Bwin

Ik denk dat Van Gerwen boos is, want hij heeft vorige week immers verloren en dit weekend slechts 1 van de 3 UK Open qualifiers gewonnen. Een boze groene sloopmachine, gekoppeld aan deze prestigestrijd om wie de nummer 1 van de wereld is, lijkt het recept te zijn voor een verwoestend optreden van Van Gerwen.

Daarnaast speel ik nog een combo van Van Gerwen DNB @1.50 en Taylor DNB @1.55, total odd @2.325 3/10 Bwin

Zoals hierboven aangegeven verwacht ik dat Van Gerwen op een missie zal zijn vanavond. Daarnaast is Anderson behoorlijk ziek geweest waardoor zijn (trainings)ritme verstoord zal zijn. Taylor speelt de laatste wedstrijd van de avond tegen Wade. Voor Wade zal dit het tweede optreden van de avond zijn vanwege de afwezigheid van Thornton. De ervaring leert dat de tweede wedstrijd van de avond erg lastig blijkt te zijn, daarnaast ben ik ervan overtuigd dat Taylor momenteel in erg goede doen is (zo won hij afgelopen weekend een UK Open qualifier door Van Gerwen in de finale te verslaan). Een odd van @2.325 is dan ook erg aantrekkelijk.

Succes weer!

0 Vind ik leuk's
Last minute toch nog een extra bet toegevoegd:

Wade - Smith
Highest checkout Wade over 100.5 @1.90 2/10 Marathonbet

Wade is een ijzersterk finisher, die vooral erg sterk is op de finishes waarvoor 1 triple en 1 single nodig zijn (range 100-130). In mijn ogen is hij favoriet om deze wedstrijd te winnen waardoor ik verwacht dat hij 7 legs zal winnen. Een 100+ finish moet voor hem dan te doen zijn.

0 Vind ik leuk's
Een ouderwets lekker avondje in de PL! Zoals verwacht toonden Van Gerwen en Taylor even aan dat ze met een pijl kunnen gooien, wat een prestaties!

Morgen begint de eerste van de European Tours. Hier zijn doorgaans alleen H2Hs op te spelen, maar daar heb ik afgelopen jaar goede ervaringen bij opgedaan.

De eerste ronde staat morgen op het programma en daarbij speel ik de volgende combo:

Richardson wint van Lerchbacher @1.571, Jamie Lewis wint van Welge @1.363 en Gurney wint van Artut @1.40, total odd @3.00 3/10 Marathonbet
(ook @3.00 te spelen bij Unibet)

Ten opzichte van de PL zijn dit natuurlijk wat minder bekende spelers, al zijn J. Lewis en Gurney ondertussen wel bekend bij de dartsvolgers. Beiden zijn jonge talenten rond plaats 30 op de wereldranglijst die de laatste maanden behoorlijk goed in vorm zijn. Vooral Gurney is erg goed bezig, ik zie in hem een top 10 speler op de lange termijn. Lewis en Gurney spelen beiden tegen een Duitser die op een goede dag een degelijke wedstrijd kunnen afleveren. Echter, voor zowel Welge als Artut geldt dat ze al tijden weinig tot niks gepresteerd hebben. Normaal gesproken verwacht ik dan Lewis en Gurney hun wedstrijden dan ook vrij eenvoudig zouden moeten winnen.
Dan is er nog de partij Richardson-Lerchbacher. Beiden hebben ooit meegedaan aan het PDC WK, dus het zijn geen totale onbekenden. Vooral Richardson deed het goed op het WK, want hij won in 2012 van Van Barneveld. Ik herinner me hem vooral als verschrikkelijk irritant showmannetje, zie zijn opkomst ter illustratie: https://www.youtube.com/watch?v=j1Zalgnv_EQ. Afgelopen januari was Richardson erg sterk bezig door het bemachtigen van een tour card en zich daarnaast te plaatsen voor de European Tour 1&2. Hij moet dus goed in vorm zijn en treft in Lerchbacher een tegenstander die te pakken moet zijn.
0 Vind ik leuk's
Nice combi! Bedankt!
0 Vind ik leuk's
Hoppa combo binnen. Er kwam wat geluk bij kijken aangezien Richardson en Gurney beiden met 6-5 wonnen en Richardson zelfs een aantal match darts overleefde.

Morgen de tweede ronde waarbij de top 16 instroomt en speelt tegen de winnaars van vandaag. Dit heeft een flink aantal partijen tot gevolg waar één spelers zwaar favoriet is waardoor de odds @1.10-@1.20 onaantrekkelijk zijn. Daarom speel ik morgen alleen deze bet:

Pipe - Jamie Lewis
J. Lewis wint @1.83 4/10 Maratonbet

In lijn met de laatste maanden won Lewis vandaag eveneens overtuigend. Tegenstander Pipe zit in een flinke vormcrisis: hij kan nog amper een partij winnen en daalt stevig op de wereldranglijst. Pipe lijkt dan ook de route van Newton en Hamilton te gaan volgen richting de onderkant van de top 32. In mijn ogen is het langzame spel van Pipe het enige wat Lewis af kan houden van de overwinning, vandaar mijn beperkte inzet.

Als je een verdubbel-odd wil raad ik aan deze wedstrijd te combineren met winst van Chizzy @1.133. Een andere op papier aantrekkelijke odd is de winst van Gurney tegen Dolan @1.727. Voor Dolan geldt hetzelfde als voor Pipe: vormcrisis en geen vertrouwen. Toch blijf ik ook van deze wedstrijd blijf af aangezien Gurney wellicht teveel opkijkt tegen zijn landgenoot.
0 Vind ik leuk's
Vanavond week 3 van de Premier League! Ik heb de volgende bets staan:

Wright - Wade
Wright over 3.5 180s @1.98 3/10 Marathonbet

Vorige week kwam Wright weer eens met een ander setje pijlen opdagen. Scorend was hij met deze pijlen dramatisch, in tegenstelling tot zijn vorige set-up. Dankzij Alex1993 weet ik dat hij ondertussen weer bij zijn oude set-up terug is. Hiermee is hij qua 180s ijzersterk, wat hij afgelopen weekend gelijk weer bewees met 6 180s in 10 legs tegen Gurney. Als hij het vanavond gewoon bij dit setje pijlen houdt, is een bijna-verdubbel odd op over 3.5 180s voor hem zeer aantrekkelijk.

Chisnall - Smith
Chizzy most 180s @1.80 4/10 Bwin

Smith haalt tot nu toe absoluut zijn niveau nog niet en ondertussen zal hij druk voelen om snel punten te halen. Ik denk dat deze druk er wederom voor zorgt dat Smith vanavond niet op 100% zal spelen. Chizzy staat altijd garant voor een behoorlijk aantal 180s waardoor deze bet aantrekkelijk is, mits je gelooft dat Smith nog steeds moeite zal hebben met het gegeven van de PL.

Taylor - Anderson
Anderson most 180s @1.60 4/10 Bwin

Anderson lijkt qua spel weinig last te hebben gehad van zijn ziekte, hij had vorige week gewoon pech om tegen een ontketende Van Gerwen te moeten spelen. Taylor was overigens net zo ontketend, maar zelfs in die vorm gooide hij slechts 2 180s. Als Anderson vanavond gewoon zijn niveau haalt gaan we sowieso een prachtige wedstrijd zijn en daarbij zal hij normaal gesproken de meeste 180s gooien.

Van Gerwen - Lewis
Total 180s over 7.5 @1.90 3/10 Unibet

Wat mij betreft dé wedstrijd van de avond. Tot nu toe wekt Lewis de indruk gemotiveerd te zijn voor deze editie van de PL. Hij gooit de laatste maanden erg goed en trekt die lijn door in dit toernooi. Ik verwacht daarom vuurwerk tussen deze twee toppers in vorm. Over 7.5 180s lijkt een voorhand een hoge lijn, maar in een goede wedstrijd is dit aantal 180s absoluut haalbaar voor deze mannen.

Thornton - Van Barneveld
Thornton over 2.5 180s @1.81 3/10 Marathonbet

Als je de vorige twee partijen ziet is het mij een raadsel waarom dit de laatste wedstrijd van de avond is. Maar goed, hopelijk weten Thornton en Barney ons te verrassen met een prachtige pot. De laatste maanden heeft Thornton een aantal serieuze tikken gekregen. Vorige week was hij zelfs afwezig vanwege ziekte, maar ik verwacht eigenlijk dat dat zijn spel wel goed heeft gedaan. Even een tijdje rust om zichzelf terug te vinden. Hoewel het puur op gevoel gebaseerd is, verwacht ik dat Thornton er eigenlijk wel zal staan vanavond. In vorm behoort hij scorend tot de beste darters, als hij zijn niveau weer kan benaderen is over 2.5 180s voor hem dan ook een zeer haalbare lijn.
0 Vind ik leuk's
Geen tijd voor uitleg dit keer, maar voor vanavond speel ik dit:

Combo van Lewis DNB, Van Gerwen highest checkout & Taylor DNB @3.31 2/10 Bwin

Anderson - Van Barneveld
Total 180s over 6.5 @1.85 3/10 Marathonbet

Succes weer!
0 Vind ik leuk's
Morgenmiddag 4e ronde UK Open, ik speel deze combo waar ik behoorlijk veel vertrouwen in heb:

Mark Webster, Vincent van der Voort, Michael Smith & Mensur Suljovic winnen @2.863 4/10 marathonbet

Ik verwacht de komende tijd trouwens weinig tijd te hebben om hier te posten. Ik probeer zoveel mogelijk hier te plaatsen wat ik speel al zal dat vaak zonder toelichting zijn.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.