Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Drawlayen met: Chomp

Drawlayen voor gevorderden
De afgelopen 2 maanden heb ik een serieuze ROI opgebouwd met drawlayen. De mensen die mij hier kennen zijn wellicht bekend met de tactiek. Mensen die niet weten wat drawlayen op Betfair inhoudt kunnen het beste even zelf op onderzoek uit gaan en de ontwikkelingen hier een tijdje volgen. RBMoors had er een topic over een tijdje geleden. De haken en ogen aan dit systeem erken ik --en ik sta volledig achter JeroenUnibet's kritiek in deze!-- maar toch bespeur ik in mijn Excel consistentie in de winsten en verliezen. Ik kan heel veel details gaan delen, maar deze 4 zaken zijn daarbij van levensbelang:
1. IJzeren discipline.
2. Kritische wedstrijdselectie.
3. Een nauwkeurig Excel-bestand bijhouden waar je winsten en verliezen kunt analyseren.
4. Gevoel voor de markt. Staan odds te hoog / te laag?, wanneer gaat de market groeien?, wat doen odds vlak vóór en vlak rust, gaan odds na de aftrap meteen kelderen? Wat gebeurd er bij 0-1 met de odds? Is deze match beter live speelbaar? Of na een 1-1 binnen 20 minuten? Of na HT? Het zijn allemaal details die erg belangrijk zijn.
Dus. Er komen drawlay-picks in dit topic die ik zal trachtten toe te lichten. Ik speel zelf meestal voor 9 of 10 euro per pick. Wat ik uiteindelijk speel kan ik niet altijd exact zeggen, omdat het dikwijls last-minute of live beslissingen zijn. Jullie eigen drawlay-picks zijn ook welkom en als je nog niet op Betfair zit, gebruik: 46CLRCFHE en we krijgen beide een bonus van 35 euro ;)
Succes.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chomponthis2005
Country flagchomponthis2005 in 18-02-2012 10:23 Leden topics
in 18-02-2012 10:23 Leden topics
121 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Roi: return of investment.
Dus als je 2000 heb ingezet.
en je hebt 3000 gewonnen.
is je roi 150%
Iemand met een roi van 110% kan natuurlijk wel een hogere winst hebben
20.000 inzet
roi 110%
22.000 gewonnen
(y)
0 Vind ik leuk's
chomponthis2005:
datel13:
Dus je heb nu 51 euro winst?

Yot.

Ik heb nu een bankroll van 285 euro terwijl ik met 100 euro ben begonnen. Dan heb ik toch geen roi van 285% ?? :p
Volgens mij moet je de winst ook nog delen door t aantal bets. Dan klopt t volgens mij ook nog niet precies maargoed ik vind je roi 154% wel vertekenend en misschien kun je beter spreken in pure winst
0 Vind ik leuk's
Zoals gezegd, ik ben me bewust van het probleem en zal het anders noemen. Ik hanteer hier eindbedrag / beginbedrag * 100, omdat het qua drawlayen niet te doen is m.b.t. inzet.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Gister met kleine winst afgesloten. Dinamo heb ik uiteindelijk niet gespeeld, wel Valencia (met winst). Lazio ook nog, met verlies: in de eerst helft had Lazio knoeperts van kansen: gedrawlayed @ 3.6. Gezien het spelbeeld aardige value. In de tweede helft was het echter een stuk minder, en na 60 minuten was het wel duidelijk dat er niet veel spektakel aan zat te komen; gebacked @ 2.46 met minimaal verlies eigenlijk.
Drawlays voor vandaag:
Excelsior v Emmen
Hertha Berlin v W Bremen
Kaiserslautern v Paderborn
FC Koln v Dynamo Dresden
Ik raad aan om de markt nog te laten groeien, er zullen nog schommelingen zijn. Wacht dus tot een uur voor de wedstrijd, en kijk dan welke gunstig staan (y)
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Gisteren te druk met andere zaken. Vandaag ook, maar toch de mogelijke drawlays die ik speelbaar acht.
Istanbul BB v Gaziantep BB 12:30
Cambuur v Ajax 12:30
Bordeaux v Valenciennes 14:00
VVV v Maastricht 14:30
Feyenoord v Groningen 14:30
Vitesse v Breda 14:30
Lazio v Livorno 15:00
Fiorentina v Bologna 15:00
Schalke v Freiburg 15:30
Utrecht v PSV 16:30
CFR Cluj v Botosani 16:30
Lille v SC Bastia 17:00
Leverkusen v Eintracht Frankfurt 17:30
Legia Warsaw v Cracovia Krakow 18:00
Zulte-Waregem v Lierse 20:30
Napoli v Inter 20:45
Atl Madrid v Valencia 21:00
Nederlandse wedstrijden live pakken (y)
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Ik ben er klaar mee, middagje drawlayen, nu geen zin meer. 43 euro gepakt.
34 drawlays: totale winst 113 euro.
Eigenlijk allemaal lekkere wedstrijden. Tilt-moment van de dag: Bordeaux v Valenciennes:
Die speelde ik voor 3.7 (value imho). Het stond een flinke tijd 0-1 en daarna 1-1. Ik back bij 3.7 principieel bij 1.85, tenzij het er zo saai uit ziet, dan back ik al eerder. Ik was die wedstrijd aan het kijken, en het zag er erg naar uit dat een doelpunt ging vallen. Je voelde het gewoon aankomen. Maar ja, vasthouden aan principe is heilig, anders kan het heel duur worden. Ongeveer 60e minuut gebacked @ 1.85 :(
Eén seconde later valt de 2-1. Pijnlijker kan bijna niet. Gelukkig kon ik Schalke, Lazio en Fiorentina daarna laten lopen.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Het excelsheetje dat ik gebruik voor drawlayen geeft bij mij prima mijn ROI% aan, dus dat kan zeker wel met layen. Die geeft keurig aan wat ik in totaal geinvesteerd heb (totale liability) en mijn winst daaruit. Ik sta op 114,35%.
Natuurlijk is het nog niet accuraat, want heb maar 21 drawlays gedaan (sinds 1 december begonnen). Daarvan waren er vier fout. Twee fout waarbij ik mijn halve liability verloor en twee fout omdat het gokjes waren (bv: Kaiserslautern-Paderborn, eerste helft rond 42ste min draw (half time) gelayed @1.14 voor €20 oftewel een miezerige €2,80 liability, omdat K'lautern flink aan het drukken was en de 1-0 in de lucht hing).
Het gaat dus wel lekker sinds ik hiermee begonnen ben. Ik vind het alleen nog wel lastig om wedstrijden hiervoor uit te kiezen en moet nog een beetje voor mezelf uitmaken wanneer ik moet uitcashen/backen als het fout dreigt te gaan. Maar tot nu toe €60 winst in een halve maand vind ik wel lekker, zeker omdat ik net begonnen ben en dus nog wat voorzichtig inzet.
0 Vind ik leuk's
Maandag wasdag. Vandaag zijn speelbaar:
Getafe v Girona 20:00
Levante v Recreativo Huelva 20:00
Coventry v Hartlepool 20:45
Nantes v Auxerre 20:55
Granada v Alcorcon 22:00
De wet is: niet hijgerig spelen en op alles los en vast wedden. Daarom: deze markten moeten allemaal nog groeien, en zullen nog wel wat schommelen. Ik zie nu alleen Nantes zitten, maar Franse wedstrijden speel ik over het algemeen live: eerste 10 minuten aankijken loont in Frankrijk. Of ik ze speel is nog niet zeker: ik kom tot de ontdekking dat ik door de week weinig zin/tijd heb om te wedden.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Ben zelfs naast de LTD strategie aan het experimenteren met lay the correct score.. Na 12 bets heb ik al een ROI van bijna 12% (y) Mocht het na 100 bets nog altijd een mooie ROI zijn dan zal ik ook een topic gaan openen! Ben vorige week donderdag weer begonnen op betfair en mijn BR is nu al met een half verhoogd :)
0 Vind ik leuk's
chomponthis2005:
Getafe v Girona 20:00
Levante v Recreativo Huelva 20:00

Verdammt, ik kom net thuis. Na 20 minuten al 2-0 bij beide. Bij Getafe zelfs al na 5 minuten. Wat een pech zeg, dat was dik cashen geweest :(
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.