Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Drawlayen met: Chomp

Drawlayen voor gevorderden
De afgelopen 2 maanden heb ik een serieuze ROI opgebouwd met drawlayen. De mensen die mij hier kennen zijn wellicht bekend met de tactiek. Mensen die niet weten wat drawlayen op Betfair inhoudt kunnen het beste even zelf op onderzoek uit gaan en de ontwikkelingen hier een tijdje volgen. RBMoors had er een topic over een tijdje geleden. De haken en ogen aan dit systeem erken ik --en ik sta volledig achter JeroenUnibet's kritiek in deze!-- maar toch bespeur ik in mijn Excel consistentie in de winsten en verliezen. Ik kan heel veel details gaan delen, maar deze 4 zaken zijn daarbij van levensbelang:
1. IJzeren discipline.
2. Kritische wedstrijdselectie.
3. Een nauwkeurig Excel-bestand bijhouden waar je winsten en verliezen kunt analyseren.
4. Gevoel voor de markt. Staan odds te hoog / te laag?, wanneer gaat de market groeien?, wat doen odds vlak vóór en vlak rust, gaan odds na de aftrap meteen kelderen? Wat gebeurd er bij 0-1 met de odds? Is deze match beter live speelbaar? Of na een 1-1 binnen 20 minuten? Of na HT? Het zijn allemaal details die erg belangrijk zijn.
Dus. Er komen drawlay-picks in dit topic die ik zal trachtten toe te lichten. Ik speel zelf meestal voor 9 of 10 euro per pick. Wat ik uiteindelijk speel kan ik niet altijd exact zeggen, omdat het dikwijls last-minute of live beslissingen zijn. Jullie eigen drawlay-picks zijn ook welkom en als je nog niet op Betfair zit, gebruik: 46CLRCFHE en we krijgen beide een bonus van 35 euro ;)
Succes.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chomponthis2005
Country flagchomponthis2005 in 18-02-2012 10:23 Leden topics
in 18-02-2012 10:23 Leden topics
121 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Drawlay gedaan bij Olympiakos - Anderlecht @ 3.8. Daarna rode kaart Anderlecht, gemiste penalty en daarna 2-1 voor Olympiakos. Daarna weer een gemiste penalty, dus het blijft spannend, al is Anderlecht niet gevaarlijk. Maar een gevaar zit in een klein hoekje natuurlijk.
0 Vind ik leuk's
Ik heb gister niet gedrawlayed. Geen tijd. Vanavond eigenlijk ook geen tijd, maar ik drawlay wel Schalke @ 3.95, redelijke value, en ik zet gewoon futbol24 aan en geef ik het 65 minuten voor een doelpunt.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
ROI december 151
Vanavond zou ik selecteren uit:
PAOK v AZ Alkmaar
PSV v Chernomorets Odesa
Valencia v Kuban Krasnodar
Standard v Elfsborg
Lazio v Trabzonspor
Sheriff Tiraspol v Tromso
Eintracht Frankfurt v APOEL
Dinamo Kiev v Rapid Vienna
Echter: het is vanavond kermis. De helft gaat nergens om. Daarnaast heb je bijv. PAOK (over kermiselftallen gesproken) tegen AZ-b. Die odd ziet er juicy uit, maar ik ben niet overtuigd van het scorende vermogen. De ervaring leert dat je dus tot HT tegen 0-0 aan zit te kijken. Mijn tip: selecteer op scorend vermogen en op iets waar iets op het spel staat. En kijk even of er geen pak sneeuw ligt in verweggistan. En anders gewoon wachten tot het weekend (Y)
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
chomponthis2005:
ROI december 151

Hoe doe je dat? :P
0 Vind ik leuk's
onzemichael:
Hoe doe je dat? :P

Logisch: blind alle voorbeschouwingen op VW meespelen ;)
Serieus antwoord: geluk gehad, conservatief gespeeld en ik ben net weer begonnen met 100 euro, dus het is nog niet accuraat op lange termijn.
Van de 22 drawlays in december heb ik er 18 met winst afgesloten en 1 break-even. Waarvan 5 uitgezeten. 1 op de 4 zit ik dus uit, en dat is ook echt nodig. Ideaal zou 1/3e uitzitten met winst, maar dat risico kan ik niet altijd nemen (ik ben een beetje conservatief). 1 volledig verlies = 50% van liability en dat zijn twee volledige winsten. Normaal zou mijn ROI dus veel lager liggen, want ieder verlies kost me 2 wedstrijden om terug te komen. De drie verliezen die ik nu heb gemaakt zijn telkens (iets of ruim) onder de 50% van m'n liability gebleven. Goed ingeschat of geluk gehad, geef het maar een naam. De achilleshiel van deze methode heb ik dus in mijn verliezen nog weten te beperken (= geluk), maar de winsten heb ik nog niet geoptimaliseerd (dat vraagt ballen).
Edit: vanavond speel ik: Dinamo Kiev v Rapid Vienna @ 4.8. De rest beslis ik live.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
chomponthis2005:
onzemichael:
Hoe doe je dat? :P

Logisch: blind alle voorbeschouwingen op VW meespelen ;)
Serieus antwoord: geluk gehad, conservatief gespeeld en ik ben net weer begonnen met 100 euro, dus het is nog niet accuraat op lange termijn.
Van de 22 drawlays in december heb ik er 18 met winst afgesloten en 1 break-even. Waarvan 5 uitgezeten. 1 op de 4 zit ik dus uit, en dat is ook echt nodig. Ideaal zou 1/3e uitzitten met winst, maar dat risico kan ik niet altijd nemen (ik ben een beetje conservatief). 1 volledig verlies = 50% van liability en dat zijn twee volledige winsten. Normaal zou mijn ROI dus veel lager liggen, want ieder verlies kost me 2 wedstrijden om terug te komen. De drie verliezen die ik nu heb gemaakt zijn telkens (iets of ruim) onder de 50% van m'n liability gebleven. Goed ingeschat of geluk gehad, geef het maar een naam. De achilleshiel van deze methode heb ik dus in mijn verliezen nog weten te beperken (= geluk), maar de winsten heb ik nog niet geoptimaliseerd (dat vraagt ballen).
Edit: vanavond speel ik: Dinamo Kiev v Rapid Vienna @ 4.8. De rest beslis ik live.

Ik bedoel: hoe bereken je de roi dat je op 51% uitkomt? Ga je uit van 100 € en dan je winst delen door aantal bets?
Verder nice stats hoor (Y)
0 Vind ik leuk's
Winst delen door je inzet x 100 is ROI toch?
Dus 100 profit terwijl je 1000 hebt gebet is 100/1000= 0,1 x 100 + 10% ROI
Edit: dit klopt volgens mij niet, mijn voorbeeld is volgens mij Yield en niet ROI
0 Vind ik leuk's
onzemichael:
Ik bedoel: hoe bereken je de roi dat je op 51% uitkomt? Ga je uit van 100 € en dan je winst delen door aantal bets?

Ah, op die fiets. Goed om daar duidelijk over te zijn: voor dit topic hanteer ik voor het gemak: eindbedrag / beginbedrag * 100. Dat is inderdaad iets anders dan: (uitbetaling * 100) / investering, mocht je daarop doelen.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Dus je heb nu 51 euro winst?
0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win
datel13:
Dus je heb nu 51 euro winst?

Yot.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.