Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Drawlayen met: Chomp

Drawlayen voor gevorderden
De afgelopen 2 maanden heb ik een serieuze ROI opgebouwd met drawlayen. De mensen die mij hier kennen zijn wellicht bekend met de tactiek. Mensen die niet weten wat drawlayen op Betfair inhoudt kunnen het beste even zelf op onderzoek uit gaan en de ontwikkelingen hier een tijdje volgen. RBMoors had er een topic over een tijdje geleden. De haken en ogen aan dit systeem erken ik --en ik sta volledig achter JeroenUnibet's kritiek in deze!-- maar toch bespeur ik in mijn Excel consistentie in de winsten en verliezen. Ik kan heel veel details gaan delen, maar deze 4 zaken zijn daarbij van levensbelang:
1. IJzeren discipline.
2. Kritische wedstrijdselectie.
3. Een nauwkeurig Excel-bestand bijhouden waar je winsten en verliezen kunt analyseren.
4. Gevoel voor de markt. Staan odds te hoog / te laag?, wanneer gaat de market groeien?, wat doen odds vlak vóór en vlak rust, gaan odds na de aftrap meteen kelderen? Wat gebeurd er bij 0-1 met de odds? Is deze match beter live speelbaar? Of na een 1-1 binnen 20 minuten? Of na HT? Het zijn allemaal details die erg belangrijk zijn.
Dus. Er komen drawlay-picks in dit topic die ik zal trachtten toe te lichten. Ik speel zelf meestal voor 9 of 10 euro per pick. Wat ik uiteindelijk speel kan ik niet altijd exact zeggen, omdat het dikwijls last-minute of live beslissingen zijn. Jullie eigen drawlay-picks zijn ook welkom en als je nog niet op Betfair zit, gebruik: 46CLRCFHE en we krijgen beide een bonus van 35 euro ;)
Succes.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chomponthis2005
Country flagchomponthis2005 in 18-02-2012 10:23 Leden topics
in 18-02-2012 10:23 Leden topics
121 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Resultaten februari
In februari heb ik tot dusver 61x LTD gespeeld. Ik heb een belangrijke verandering doorgevoerd. Ik speel LTD bij X's @ HT. Ik ga er nog steeds van uit dat ik op 50% van m'n odd waarop ik er in stap, eruit stap. Dus bij 3.0 stap ik er uit bij 1.5 enz. Voordeel: stabielere verliezen ongeacht de odds. Nadeel: goals na minuut 85. Als ik 20 inzet, kan ik max 20 verliezen. Dwz. @ HT gepakt = rond minuut 82-85 moet je eruit stappen, tenzij je een marge van 2 doelpunten hebt.
Dit kan op 2 manieren:
1. Blind alle X'en @ HT spelen in de grote competities: Engeland, Spanje, Duitsland en daarna Frankrijk, Italië, Nederland, België en Portugal.
2. Op basis van live HT-stats wedstrijden kiezen. Dit doe ik meestal, hoewel manier 1 lonkt. 61x LTD per maand is niet veel: ik hou er van om per dag ongeveer 4 grote bets te spelen en daarmee veel te pakken.
De voordelen:
- Indien langzaam op gang komend = tweede helft vaak doelpunten
- Indien nu de dog voorkomt, pak je nog steeds winst! Hét grote voordeel t.o.v. LTD prematch
- Indien goal = odd schiet hoger omhoog. Van 3.0 naar 8.0 of 9.0 ipv van 4.8 naar 7.0 oid.
- Teams worden moe
- Je hebt een 'koud' beslissingsmoment: minuut 82-85. Dan handel je. (en mocht je discipline los laten: en het gaat mis, dan is het goedkoper vanwege lagere liability)
- Er zijn véél teams (ook hele grote favourites) die X @ HT staan.
De nadelen:
- Minder tijd beschikbaar voor goals tov LTD prematch. Ongeveer 32-33 minuten tov 60 minuten.
- Je mist véél teams die bij HT niet gelijk staan. Groot nadeel.
- Teams worden te moe
- Zeer late goals
- Je speelt relatief veel 'slechte' (1-0, 0-1) wedstrijden, waardoor je vaker met winst moet uitstappen dan laten lopen. Daar staat tegenover dat de odd wel hoger schiet, waardoor je % uitstapwinst hoger is.
Een tip: pak hem écht op HT en niet in minuut 50. Net zoals LTD prematch zal de odd tussen minuut 45 en 50 nauwelijks veranderen. Prematch blijft de layodd ook meestal 10-12 minuten ongeveer gelijk en gaat dan pas langzaam zakken. Het loont niet om dan te wachten, want vaak loop je hem dan mis voor goals meteen na rust - en trust me: dat zijn er best veel.
Heb hiervoor 100 opzij gezet. Ik zit momenteel na 61x LTD op 143% hiermee. Dat is een relatief laag percentage, want op basis van LTD prematch probeerde ik tegen de 180-200% aan te komen. Dat komt omdat ik LTD @ HT even moest oefenen, en wat kleine foutjes maakte in het begin: hence the 143%.
---------
In short
Vandaag dus 37 potentiële wedstrijden. Ik verwacht 12/13 x'jes @ HT. Daarvan speel ik ongeveer 5-6 wedstrijden op basis van stats/inschatting (welke meeste kans op goals). Meestal lay-odds tussen de 2.2 en 3.2. Ik heb goals nodig voor minuut 82-85.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.