Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Drawlayen met: Chomp

Drawlayen voor gevorderden
De afgelopen 2 maanden heb ik een serieuze ROI opgebouwd met drawlayen. De mensen die mij hier kennen zijn wellicht bekend met de tactiek. Mensen die niet weten wat drawlayen op Betfair inhoudt kunnen het beste even zelf op onderzoek uit gaan en de ontwikkelingen hier een tijdje volgen. RBMoors had er een topic over een tijdje geleden. De haken en ogen aan dit systeem erken ik --en ik sta volledig achter JeroenUnibet's kritiek in deze!-- maar toch bespeur ik in mijn Excel consistentie in de winsten en verliezen. Ik kan heel veel details gaan delen, maar deze 4 zaken zijn daarbij van levensbelang:
1. IJzeren discipline.
2. Kritische wedstrijdselectie.
3. Een nauwkeurig Excel-bestand bijhouden waar je winsten en verliezen kunt analyseren.
4. Gevoel voor de markt. Staan odds te hoog / te laag?, wanneer gaat de market groeien?, wat doen odds vlak vóór en vlak rust, gaan odds na de aftrap meteen kelderen? Wat gebeurd er bij 0-1 met de odds? Is deze match beter live speelbaar? Of na een 1-1 binnen 20 minuten? Of na HT? Het zijn allemaal details die erg belangrijk zijn.
Dus. Er komen drawlay-picks in dit topic die ik zal trachtten toe te lichten. Ik speel zelf meestal voor 9 of 10 euro per pick. Wat ik uiteindelijk speel kan ik niet altijd exact zeggen, omdat het dikwijls last-minute of live beslissingen zijn. Jullie eigen drawlay-picks zijn ook welkom en als je nog niet op Betfair zit, gebruik: 46CLRCFHE en we krijgen beide een bonus van 35 euro ;)
Succes.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chomponthis2005
Country flagchomponthis2005 in 18-02-2012 10:23 Leden topics
in 18-02-2012 10:23 Leden topics
121 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
chomp:
pico020:
Woon je nou in Engeland dat je die tijden hanteert? Vroeg ik een tijdje terug ook al :p

Ik probeerde 'm al te ontwijken ;-) Ik heb aan mijn browser zitten sleutelen zodat ik weinig last heb van cookies, privacy, reclame, etc. Sommige sites werken daardoor niet goed, en het in-play overzicht bezoek ik daarom vanuit een anonymizer waardoor mijn IP om de zoveel minuten wijzigt. Daardoor denkt Betfair dat ik Engeland zit. Inloggen en backen/layenwerkt wel via mijn eigen IP gelukkig, anders gaat Betfair mijn winst straks bevriezen (y)

Ok, vandaar. Duidelijk.
0 Vind ik leuk's
Vandaag:
Roma v Sampdoria - 5 - live pakken op 4.6 hopelijk.
Forest Green v Hereford - 4 - afhankelijk van de grootte van de markt, 3.6 zou mooi zijn.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Live kandidaten voor vandaag:
Auxerre v Arles 19:00 3.5
Dijon v Istres 19:00 3,95
ESTAC Troyes v Clermont 19:00 3,6
Ajaccio GFCO v Uzes Pont du Gard 19:00 4,4 (lijkt me een prima prijs)
Welling Utd v Dartford 19:45 4,1
Aberdeen v Hibernian 19:45 3,8
Braga v Guimaraes 20:00 4
Gister heb ik niet gespeeld, en vandaag is nog maar de vraag; ik ben een aantal bonussen van andere bookies aan het surebetten naar Betfair, en dat zorgt er voor dat een deel van mijn stake voorlopig in play is of gereserveerd is totdat ik alle surebets bij de bookies verlies en bij Betfair win.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Geïnspireerd door een aantal mensen (pico m.n.), die wat later instappen bij LTD (bijv. @ HT), heb ik de afgelopen paar dagen zitten nadenken en schaven aan mijn plan of attack. Ik noteer 's ochtends de odd in mijn excel (of hier), en schat na wat inlezen in wat ik de wedstrijd persoonlijk waard vind. Ik merk dat ik dat erg prettig vind, omdat ik me (nog) minder laat leiden door wat de markt allemaal doet. Het is als handelen op een Turkse bazaar: voor die prijs doe ik het en anders stik er maar in. Op die prijs zet ik hem klaar, en als de odd tijdens de match heel snel zakt, stel ik 'm eventueel wat bij.
Voordelen:
- You're not emotionally attached to what you bet en gaat niet wanhopig wedden om het wedden. Je wedt alleen voor de prijs die jij bereid bent ervoor te betalen, anders pech.
- De eerste 10-15-20 minuten afwachten (hopelijk zonder doelpunten).
- Ik kan iets langer overleven in de tweede helft bij gelijkspel.
- Bij een goal van de underdog een hogere kans op meteen break-even backen (zie beneden: 3 break-evens ipv minimaal verlies).
- Sterke favorieten die op 5.2 oid staan en héél slow starten (of hij wil er niet in, of ze gaan pas na rust los), kun jij misschien goedkoop krijgen voor 4.4 na 30 minuten.
Nadelen:
- De eerste 10-15-20 minuten afwachten (en hij valt dan wél).
- Snelle doelpunten zijn spijtig en perfect lopende drawlays lijken aan je voorbij te gaan. Dijon vandaag. Roma gisteren. Dat lijkt me een grote drawback: loont dit?
- Je moet op een gegeven moment instappen en een leap of faith nemen, anders voer je dit te ver door en blijf je zitten met de wedstrijden waar laat / niet gescoord wordt.
Januari 2014
17 drawlays
4 vol gewonnen
5 gebacked met winst
2 gebacked met minimaal verlies
1 vol verlies
3 break-even
Start 298
Actueel 411
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Zeg is wat drawlayen betekent in het kort.. ik heb geen zin om al die pagina's te bekijken.
Dankje
0 Vind ik leuk's
Als is vals
frontline:
Zeg is wat drawlayen betekent in het kort.. ik heb geen zin om al die pagina's te bekijken.
Dankje

Sry, geen verzoekjes.
Ik doe erg veel moeite om een (discutabele) strategie hier uit te werken en bij te houden (dat doe ik echt niet voor mezelf, maar for the interest and benefit of all); nou mag je zelf de moeite doen om je in te lezen.
"Life does not stop and start at your convenience."
http://www.youtube.com/watch?v=pqDhKFqDk34
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Gisteravond laat nog flink zitten klooien en wat winst ingeleverd; in Frankrijk bleef veel 0-0 helaas. Veel teveel wedstrijden gespeeld, maar ik had een middagje vrij en ach, dan is het ook wel leuk om veel te spelen. Toch nog kleine winst.
Vandaag weinig tijd wederom: daarom eens kijken naar HT LTD, dit zijn de kandidaten. Allemaal nog vrij kleine markten, dus dat is een kwestie van wachten, en bij X @ HT spelen (als de stats goed zijn - er moet wel wat gebeuren uiteraard).

Januari 2014
28 drawlays
5 vol gewonnen
11 gebacked met winst
7 gebacked met minimaal verlies
1 vol verlies
4 break-even
Start 298
Actueel 446
Hieruit zou je kunnen opmaken dat bijna 50% misloopt en break-even of tot (klein) verlies leidt. Dat is een beetje een vertekend beeld: onnatuurlijk veel gespeeld, op een iets andere manier met vrij veel 0-0'tjes.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Maandag wasdag. In de gaten houden:
Inter v Chievo
Aston Villa v Arsenal
Adana Demirspor v Boluspor
Villarreal v Sociedad
Januari 2014
31 drawlays
5 vol gewonnen
13 gebacked met winst
8 gebacked met minimaal verlies
1 vol verlies
4 break-even
Start 298
Actueel 472
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Mooie winsten weer (y) Zelf ook mooie winsten behaald met betfair. Nu hopen dat mijn pre match bets ook wat beter gaan in de komende 2/3 maand.
0 Vind ik leuk's
Dankjewel, Wallie (y)
Hoewel, vanwege de goede resultaten heb ik mijn stakes langzaam verhoogd (+/- 30 stake per bet). Zul je altijd zien dat dan je eerste bet mis loopt, en net als je wilt uitcashen je internet uit valt. Gelukkig kon ik nog via mobile uitcashen, niet veel later. Inter bezorgde me dus een teleurstellende avond, met het tweede volle verlies van januari, en dan zie je meteen hoe het kan gaan als je vol verliest en als je geen insurance of iets dergelijks neemt.
Januari 2014
32 drawlays
5 vol gewonnen
13 gebacked met winst
8 gebacked met minimaal verlies
2 vol verlies
4 break-even
Start 298
Actueel 435
Opmerkelijk --> van al mijn volle verliezen de afgelopen 2/2,5 maanden (11) zijn er 5 in Italië: Inter - Chievo, Lazio - Inter, Ternana - Reggina, Carpi - Juve Stabia, - Inter - AC. Food for thought...
(( Ik verloor trouwens ook wat geld vanwege mijn over 2.5 back en lay op 1-1, maar die winsten/verliezen tel ik in dit topic niet mee ))
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.