Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Drawlayen met: Chomp

Drawlayen voor gevorderden
De afgelopen 2 maanden heb ik een serieuze ROI opgebouwd met drawlayen. De mensen die mij hier kennen zijn wellicht bekend met de tactiek. Mensen die niet weten wat drawlayen op Betfair inhoudt kunnen het beste even zelf op onderzoek uit gaan en de ontwikkelingen hier een tijdje volgen. RBMoors had er een topic over een tijdje geleden. De haken en ogen aan dit systeem erken ik --en ik sta volledig achter JeroenUnibet's kritiek in deze!-- maar toch bespeur ik in mijn Excel consistentie in de winsten en verliezen. Ik kan heel veel details gaan delen, maar deze 4 zaken zijn daarbij van levensbelang:
1. IJzeren discipline.
2. Kritische wedstrijdselectie.
3. Een nauwkeurig Excel-bestand bijhouden waar je winsten en verliezen kunt analyseren.
4. Gevoel voor de markt. Staan odds te hoog / te laag?, wanneer gaat de market groeien?, wat doen odds vlak vóór en vlak rust, gaan odds na de aftrap meteen kelderen? Wat gebeurd er bij 0-1 met de odds? Is deze match beter live speelbaar? Of na een 1-1 binnen 20 minuten? Of na HT? Het zijn allemaal details die erg belangrijk zijn.
Dus. Er komen drawlay-picks in dit topic die ik zal trachtten toe te lichten. Ik speel zelf meestal voor 9 of 10 euro per pick. Wat ik uiteindelijk speel kan ik niet altijd exact zeggen, omdat het dikwijls last-minute of live beslissingen zijn. Jullie eigen drawlay-picks zijn ook welkom en als je nog niet op Betfair zit, gebruik: 46CLRCFHE en we krijgen beide een bonus van 35 euro ;)
Succes.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chomponthis2005
Country flagchomponthis2005 in 18-02-2012 10:23 Leden topics
in 18-02-2012 10:23 Leden topics
121 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Banzai!
Met luid geschal van Also sprach Zarathustra gaan we weer glorieus drawlayen in december. Of pretentieus en vrij kansloos ten onder, uiteraard. Hoe het ook zijt: heldhaftigen die durven, volgen. Uiteraard met dezelfde strenge discipline bekend van weleer. We beginnen vanavond met:
Marseille v Nantes @ 3.45
ROI -
***
Marseille v Nantes @ 3.45 - break-even, meteen na 0-1 van nantes gebacked voor 3.45. Normaal laat ik hem lopen, maar in dit geval kan ik er voor nop uit. Nog lang te gaan, kans op 1-1 tussen 40-60 minuten is groot.
ROI 100
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Ik ben sinds 1 december ook bezig met drawlayen, kleine stakes nog:

Ondertussen ook gedaan bij Utrecht @4.0, is net afgelopen (2-0), backer stake 8 euro (7,60 netto winst).
Ik weet wel dat ik wat te onvoorzichtig ben met de wedstrijden. Barcelona uit nadat ze verloren hadden bij Ajax bijvoorbeeld. Met een mazzeltje 1-0 voor Bilbao een kwartier voor tijd. Ook bij Juve pas 1-0 in de blessuretijd en er zitten een paar bekerwedstrijden bij (Schalke-Hoffenheim, Steaua-Otelul) waar het ook flink zweten was. De draw gelayed bij 0-3 bij Schalke @10 vond ik nog een acceptabele quote, maar misschien toch niet zo slim.
Nu het weekend is zijn er wat meer wedstrijden geschikt en kan ik met wat minder risico wedstrijden uitzoeken. Maar door het succes wilde ik steeds weer een wedstrijd pakken.
Ik ben ook nog te hebberig als het gaat om uitcashen. Ik blijf toch lang hopen dat het goed gaat (en dat ging het tot nu toe), maar ik zal ook wel een keer de deksel op mijn neus krijgen, terwijl ik met backers stake € 6 al vrij vaak 3/4 euro kan uitcashen bij 1-0.
0 Vind ik leuk's
Nais, meer mensen die dit doen (y)
Die 10 lijkt me niet slim: zit ook nauwelijks value in. De truc zit hem in consistentie, discipline en scorend vermogen. Ik probeer daarom zo klinisch mogelijk te blijven (I just love the maths), en ga dus in principe niet boven de 5.0 uit. Inzet max. 1/5e liability van m'n bankroll. Ik beperk me inderdaad ook liever tot de weekenden: minder risico, meer scorend vermogen en ik heb zelf meer tijd. Minuut 60-70 houd ik aan om te backen als het mis loopt. Mijn ideaal zou ongeveer liggen bij: 6 wedstrijden spelen, 1 met verlies backen @ 2.0, 3 backen met winst @ 7-8.0, 2 uitzitten. December verloopt tot nu toe goed: alles gewonnen: Zwolle v Waalwijk, Heerenveen v Go Ahead Eagles, Inter v Sampdoria, Mgladbach v Freiburg, Fiorentina v Verona, Gornik Zabrze v Widzew Lodz, Legia Warsaw v Ruch Chorzow :)
Edit: ik selecteer m.n. drawlays waarbij thuispartij 1.40/1.50 staat, zodat ik hem tussen 4.5 en 5.0 kan pakken. Ik doe het nu zo'n 2 jaar, en ik zie dat die het meest winstgevend is voor mijn manier van spelen. Zodra ik daar van ga afwijken (wat best wel voorkomt -- ik kan het gewoon soms niet laten), dan wordt het tricky. Marseille - Nantes vanavond was zo'n voorbeeld: 1.80 | 3.5 | 5.0 (ongeveer?) voor kick-off. Nu staat het na 80 min 0-1, maar de drawback staat pas op 4.7. Wel leuk om mee te verdienen, maar véél te hoog risico: dus stap ik er meteen uit bij de goal @ 3.5. Jammer als ze 0-2 maken, maar op lange termijn is het gewoon verstandiger (Y)
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Ik probeer ook veel quotes 3.5-5 te pakken. Liabilty van mijn bankroll was bij die bet van @10 € 54 (10% bankroll) maar ik wil later pas hoger inzetten als ik begrijp hoe het allemaal werkt (wanneer het beste uitcashen of backen, of ploeg die voorstaat misschien layen op 1.10) en daarom nog geen hoge stakes.
Bedankt voor je tips!

0 Vind ik leuk's
Morgen zijn speelbaar:
Derby v Blackpool @ 4.1 - markt is nog beetje klein.
Man Utd v Newcastle @ 4.3 is ok. ManU, zieke man van Engeland. Moet langzaamaan weer 's gaan winnen, dacht ik toch?
Dundee Utd v Hearts - wil ik graag @ 4.8, markt is ook wel wat klein.
De rest beslis ik later op de middag/avond. Kijken hoe de schommelingen zijn.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
16:00 Burnley - Barnsley
16:00 Austria Wien - Admira Wacker
20:45 Napoli - Udinese
Zijn deze wedstrijden nog iets voor je?
0 Vind ik leuk's
Man Utd v Newcastle (uitgezeten, had vertrouwen in dat het 0-1 bleef)
Nu speel ik:
Dortmund v Leverkusen @ 4.5, beetje kak, staat 0-1, geduldig wachten, tweede helft wellicht kijken.
Vanavond speel ik een selectie van:
Dinamo Bucharest v Botosani @ 4.8
St Etienne v Evian TG @ 4.2
Napoli v Udinese @ 4.3
Porto v Braga @ 4.2
*
Edit: Leverkusen gebacked na 90 minuten @ 9.0. Wilde niet nog meer risico lopen.
Etienne en Dinamo speel ik niet. Napoli en Udinese wel.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Vijf wedstrijden gespeeld vandaag. Allemaal gewonnen. Beetje geluk gehad links en rechts, maar soit.
Man Utd v Newcastle 4.4 | 0-1 61' uitgezeten
Dortmund v Leverkusen 4.5 | 0-1 18' back @ 9.0 in extra tijd
Napoli v Udinese 4.1 | 2-1 HT back @ 5.8
PSV v Vitesse 3.25 @ HT | 1-2 ' back @ 4.0
Porto v Braga 4.3 | 1-0 48' back @ 6.4
PSV had ik kunnen laten lopen, maar risico was te groot na 1-2 op 2-2. PSV zette net na de 1-2 nog even aan. Je bekijkt zo'n wedstrijd dan toch met andere ogen, als je moet inschatten of er gescoord gaat worden en daarop live moet reageren. Achteraf, 2-6, dan denk je, tja, had volle winst kunnen pakken, maar het systeem is heilig.
Bij ManU was het duidelijk dat Newcastle beter was, zonder veel zweten uitgezeten. Dortmund was een ander verhaal, daar gebeurde veel rare shit en pak ik graag het dubbele van mijn layodd, halveer ik mijn winst, maar beter dan verlies liability.
ROI 141
Tips voor morgen:
Roma v Fiorentina 12:30 (ik kijk even wat de markt doet, Fiorentina is wel aardig m.i.)
Groningen v ADO Den Haag
Westerlo v Lommel Utd 15:00 (kleine markt, kleine kutteams, dus da's een maybe)
Cagliari v Genoa (kijk ik even aan)
Sampdoria v Catania (kijk ik even aan)
Arsenal v Everton
Genk v Lokeren
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Gespeeld dit weekend:
Marseille v Nantes (y) Back met break-even.
Man Utd v Newcastle (y) Uitgezeten met vertrouwen
Dortmund v Leverkusen (y) Back @ 9.0 tegen eind van de wedstrijd. Rare shit, geen zin om hele liability te verliezen.
Napoli v Udinese (y) HT back, 50% winst ingeleverd.
PSV v Vitesse (y) 3.25 @ rust, dikke winst gepakt.
Porto v Braga (y) back @ 50 min, wederom: geen zin in 1-1 met groter verlies dan 25% liability.
Olimpic Xativa v Real Madrid (n), ingestap @ half-time toen bleek dat Marcello erin kwam. Had ik niet moeten doen, maar de value @ 4.1 was zo goed (Real en Barca dalen altijd langzamer dan de rest), dat het te verleidelijk was. Eruit gestapt @ 2.1, 50% liability verlies, die was gelukkig niet al te hoog met 4.1, maar toch. De hele dag winnen, en afsluiten met een verlies is zuur.
Heerenveen v Feyenoord (y) eruit gestapt @ 50'
Roma v Fiorentina (y) Heerlijke drawlay: gebacked @ 23' @ 5.8, daarna meteen de 1-1, en pas later de 2-1.
Go Ahead Eagles v Zwolle (y) Uitgezeten, dikke winst. Real dik meteen goedgemaakt.
Groningen v ADO Den Haag (y) Lang billenknijpen, back @ 6.0 toen het nog 0-1 stond.
Sampdoria v Catania (y) Back @ 55', 1-0, wederom: bij evt. wonderlijke 1-1 groter verlies dan 25% liability.
Arsenal v Everton (n) gepakt @ 3.8, maar ik was die wedstrijd aan het kijken, en ik had eigenlijk geen zin meer om te wedden, dus besloot ik 20 minuten laten er weer uit te stappen @ 3.5.
ROI december 147.
Maandag wasdag: zoals bekend, niet wedden dus. Wellicht morgen Champions League, maar ook daar heb ik op dit moment weinig zin in. Misschien wacht ik tot donderdag of het volgende weekend.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Ideaal:
B Munich v Man City @ 5.0
Ik weet echter vrijwel zeker dat Bayern 5.0 niet haalt en dat hij vanavond op 5.5 / 5.6 zal staan. Tenzij ze een B-eltfal opstellen. Daarbij vind ik 5.0 niet echt value, aangezien City niet de minste is. Het vervelende aan deze wedstrijden is dat de tegenstander niet onaardig is, en dat hij lang op 5.2 blijft staan ongeveer (bij 0-0 na 20 minuten, zeker), en daarna ineens heel hard kan gaan dalen, bij rust 3.9 ofzo. Mijn advies: opstelling afwachten, dan kijken en live pakken of laten liggen.
Sociedad v Leverkusen @ 3.7
Leverkusen wil winnen uiteraard. Ook even live aankijken, ik vond Leverkusen niet slecht spelen tegen Dortmund (hele wedstrijd gezien), en als ze een beetje hoog op het veld spelen, pak ik hem ook nog wel voor 3.85 oid.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.