Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Drawlayen met: Chomp

Drawlayen voor gevorderden
De afgelopen 2 maanden heb ik een serieuze ROI opgebouwd met drawlayen. De mensen die mij hier kennen zijn wellicht bekend met de tactiek. Mensen die niet weten wat drawlayen op Betfair inhoudt kunnen het beste even zelf op onderzoek uit gaan en de ontwikkelingen hier een tijdje volgen. RBMoors had er een topic over een tijdje geleden. De haken en ogen aan dit systeem erken ik --en ik sta volledig achter JeroenUnibet's kritiek in deze!-- maar toch bespeur ik in mijn Excel consistentie in de winsten en verliezen. Ik kan heel veel details gaan delen, maar deze 4 zaken zijn daarbij van levensbelang:
1. IJzeren discipline.
2. Kritische wedstrijdselectie.
3. Een nauwkeurig Excel-bestand bijhouden waar je winsten en verliezen kunt analyseren.
4. Gevoel voor de markt. Staan odds te hoog / te laag?, wanneer gaat de market groeien?, wat doen odds vlak vóór en vlak rust, gaan odds na de aftrap meteen kelderen? Wat gebeurd er bij 0-1 met de odds? Is deze match beter live speelbaar? Of na een 1-1 binnen 20 minuten? Of na HT? Het zijn allemaal details die erg belangrijk zijn.
Dus. Er komen drawlay-picks in dit topic die ik zal trachtten toe te lichten. Ik speel zelf meestal voor 9 of 10 euro per pick. Wat ik uiteindelijk speel kan ik niet altijd exact zeggen, omdat het dikwijls last-minute of live beslissingen zijn. Jullie eigen drawlay-picks zijn ook welkom en als je nog niet op Betfair zit, gebruik: 46CLRCFHE en we krijgen beide een bonus van 35 euro ;)
Succes.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chomponthis2005
Country flagchomponthis2005 in 18-02-2012 10:23 Leden topics
in 18-02-2012 10:23 Leden topics
121 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
pico020:
Ik zat trouwens ergens aan te denken en misschien heb jij daar ervaring mee, maar is het een idee om een draw te layen als de underdog op voorsprong komt?
Voorbeeld:
RKC - Twente vanavond, draw-odd staat nu op @4.8, maar bij een vroege 1-0 voor RKC zal deze odd dalen naar (pak hem beet) @3.3. Als je hem dan layt en Twente komt niet te laat weer op gelijke hoogte, dan zal deze weer quote stijgen. En bij een 2-0 voor RKC natuurlijk ook. Mocht het te lang 1-0 blijven, dan kun je hem backen zonder verlies, bijvoorbeeld rond de 65ste minuut.

Ik heb hier wel ervaring mee. Mijn conclusie: gezien de mogelijkheden en de risico's zit er minder value in dan een 0-0 wedstrijd drawlayen. Meestal ben je gedwongen om uit te zitten, of te hopen op veel en snelle doelpunten. Maarrrr: er zijn veel uitzonderingen die het de moeite waard maken, omdat (bijv.) de eredivisie een knotsgekke competitie is. De odd zal inderdaad meestal naar 3.45 dalen. Er zijn een aantal mogelijkheden:
- Het blijft heel lang 0-1: de meeste voorkomende is namelijk dat de 0-1 voorsprong sterk wordt verdedigd. Deze maand was dat Marseille v Nantes of Dortmund v Leverkusen. Pas rond minuut 70 gaat hij boven de 4.0 uitstijgen. Dat is dus lang wachten voordat je value krijgt. Met veel risico, want valt dán de 1-1 dan zit je in de problemen en daalt hij naar 1.90 - 2.00.
- Het wordt 0-2: goed voor je geld, maar het komt niet zo heel vaak voor.
- Het wordt snel 1-1. Als het vroeg in de wedstrijd gebeurd is dit goed nieuws en zal de odd weer stijgen naar ongeveer 4.2 oid. Valt de 2-1 zit je snor, valt de 1-2, dan gaat hij weer naar 3.45 oid.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Vanavond is er niet heel veel speelbaar, tenzij je graag wedstrijden uit het stokbrodenland speelt.
FC Eindhoven v Telstar
Caen v Brest (speel ik niet, geen zin in fransen)
Waalwijk v Twente (live pakken!)
Monaco v Valenciennes (live pakken, maaaaybe 30 minuten lang 0-0 :) )
Teleurstellende avond. Ik speelde Eindhoven niet (te kleine markt): kijkend naar de uitslag had dit gekund. Caen speelde ik wel @ 4.0: de wedstrijd begon snel met kansen, maar bleef uiteindelijk 0-0. Na 66' @ 2.1 gebacked. Waalwijk niet gespeeld. Monaco na 29' minuten gelayed @ 4.6. 31' minuut viel de 0-1. Niet lang daarna de 1-1 maar die werd afgekeurd. Dan blijf ik dus er in zitten, en toen het 0-2 werd na 58' minuten bleef de odd rond de 4.5-5.0 hangen. Natuurlijk ga je dan niet backen, maar knijp je wel billen omdat Monaco aanzet. Penalty mis. Daarna toch nog de 1-2 met 7 minuten + blessuretijd. Drie mogelijkheden: break-even uitcashen, laten lopen en 12 euro pakken, of laten lopen en 43 euro verliezen. Ik heb dus break-even gepakt.
Losing streak: terug naar 152.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
chomp:
Vanavond is er niet heel veel speelbaar, tenzij je graag wedstrijden uit het stokbrodenland speelt.
FC Eindhoven v Telstar
Caen v Brest (speel ik niet, geen zin in fransen)
Waalwijk v Twente (live pakken!)
Monaco v Valenciennes (live pakken, maaaaybe 30 minuten lang 0-0 :) )

Verstandig om break even uit te cashen!
Gewetensvraag, hoeveel van de € 12 had je na de 0-2 uit kunnen cashen.
Persoonlijk neem ik winst als 50-60% binnen is.
Die laatste paar euro extra profit wegen niet op tegen zo'n fors verlies van 43 euro.
0 Vind ik leuk's
Volledig met je eens Lay.
Mijn losing streak is beëindigd middels enkele bescheiden winsten. Ik kon ze helaas niet tippen omdat Betfair vanmiddag nogal vreemd deed.
Voor vanavond:
Willem II v Excelsior
Az Alkmaar v Heerenveen (live pakken!)
Zulte-Waregem v Oostende
Feyenoord v Zwolle (staat veel te hoog, 5.1, 5.2 is hier prima!)
Sp Lisbon v Nacional (5.0 is prima)
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Losing streak is ten einde 152 --> 202
Vandaag zit het er op. Geen zin meer in Lissabon. Willem II had ik kunnen laten lopen, niet gedaan. Zulte niet gespeeld. AZ, Villarreal en waarschijnlijk Feyenoord volle winst. St. Etienne ook gespeeld. 5 wedstrijden gespeeld, 50 euro gepakt.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
geld je code nog chomp?
0 Vind ik leuk's
Yep, die geldt nog. 46CLRCFHE.
Tips voor morgen (let op Engelse tijden, alles +1 uur voor NL'se/Belgische tijden)
Espanyol v Valladolid 11:00
Bologna v Genoa 11:30 (alleen live spelen!)
G Furth v Aalen 12:30
Groningen v NEC Nijmegen 13:30 (pak ik zeker weten)
Roma v Catania 14:00 (live pakken, hopelijk 15-20 minuten 0-0, daarna voor 4.8 oid proberen te pakken)
Torino v Chievo 14:00 (alternatief voor Roma)
PSV v ADO Den Haag 15:30 (ook live, ik verwacht doelpunten)
Getafe v Barcelona 16:00 (prematch surebetten)
Panathinaikos v Xanthi 17:30
Ath Bilbao v Rayo Vallecano 18:00 (weinig zin in Bilbao, even aankijken dus)
Celta Vigo v Osasuna 20:00
Paris St-G v Lille 20:00 (ik weet niet of zlatan weer mee mag doen, maar PSG wil zeker winnen na verlies Monaco)
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Gooz,
Dat betekent dat als ik stort wij beide 35 krijgen toch? Maakt het uit hoeveel ik stort?
0 Vind ik leuk's
skeffneckuz:
Gooz,
Dat betekent dat als ik stort wij beide 35 krijgen toch? Maakt het uit hoeveel ik stort?

Klopt helemaal. Maar ik geloof wel dat je eerst een totaalbedrag van 20-30 euro moet inzetten @ 1.20 voordat die 35 actief wordt.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Oei.. daar hou ik normaal gesproken niet zo van.. moet dat in een keer of kan ik dat splitsen over verschillende wedstrijden, staat dat ook ergens aangegeven in mijn bonussen ofzo.. anders zit ik jou de heletijd voor niks lastig te vallen
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.