Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen (Tour de France 2020)

Ik begin dit topic omdat ik veel verstand van wielrennen heb. En omdat er geen topic van is wat constant wordt bijgehouden. Ik geef hier zoveel mogelijke tips.
Wedden op wielrennen is moeilijk maar ik ga het proberen..;)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar briansvo
Country flagbriansvo in 29-05-2012 07:35 Overige sporten en evenementen
in 29-05-2012 07:35 Overige sporten en evenementen
173 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
goldfield:
Nu is wielrennen imo ook de uitgelezen sport om op te layen. Betfair dus. Wat Knight hierboven zegt klopt natuurlijk wel; valpartijen bij massasprints komen vaak voor. Maakt niet eens uit of de sprinter al dan niet in vorm is; als er voor hem iemand onderuit gaat, wordt ie toch nog opgehouden.
Daarom loont het bij massasprints altijd om een plattegrond van de laatste kilometers erbij te pakken; het risico op valpartijen wordt heel groot als er scherpe bochten in de laatste 2 kilometer zitten. Als het een lange rechte sprint is, wordt de kans op een valpartij al veel kleiner. (De move van Ferrari in de Giro is hier dan de uitzondering op, maar je ziet niet vaak iemand zo'n rare move maken op het laatste rechte stuk)

Daar hebben jullie gelij kin maar Bijv. Cavendish kan zichzelf zo goed voorin plaatsen dat er weinig mis gaat.:)
0 Vind ik leuk's
Meestal weinig. ;) Was foutje zit namelijk op me mobile en dat is lastig typen..
0 Vind ik leuk's
En wat Goldfield zegt, die laatste kilometer kan je ook veel info geven over wat voor soort sprint, heuvel op, stijgingspercentage waardoor sommige al niet meer mee kunnen. Datzelfde geldt voor bergritten, hoeveel stijgingspercentage zit er in de laatste kilometer.
Er komt dus ff wat meer bij kijken dan alleen vorm.
0 Vind ik leuk's
Lees ook maar eens de colomn van Thijs Zonneveld: http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2821723/roze-bril.html
O.a. over waarom Hesjedal heeft gewonnen.
0 Vind ik leuk's
Niemand op de Dauphine ingezet? Zit te twijfelen voor de proloog tussen Westra, EBH en Martin.
0 Vind ik leuk's
Zijn hier trouwens mensen die het wielrennen echt goed volgen? :p
0 Vind ik leuk's
Yep. Ik volg vrijwel alle koersen wel.
0 Vind ik leuk's
goldfield:
Yep. Ik volg vrijwel alle koersen wel.

Nice, heb je al een favoriet voor de Tour? :p
0 Vind ik leuk's
Wiggins en Evans zijn voor mij de grote favorieten. Allebei goede tijdrijders, en er zit bijna 100 kilometer aan tijdritten in deze Tour. Wiggins liet vorig jaar in de Vuelta al zien dat ie in de bergen steeds beter mee kan. Tja en Evans heeft vorig jaar de Tour gewonnen en dit jaar zit er nog meer tijdrijden in. Hij lijkt tot nu toe alleen nog niet in supervorm te zijn, maar de Dauphiné is net begonnen, en daar rijden Wiggins en Evans beide in mee, en Andy Schleck ook. Dus dat is alvast een mooie graadmeter.
0 Vind ik leuk's
Evans tour gewonnen? :p Dat heb ik niet eens onthouden, haha.
Maar ik las ook ergens dat er weinig bergritten zijn? :s
Ik vind wanneer een evans kampioen word dan is er iets mis met de bergen :p
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.