Wedden op wielrennen (2015)
Het is beter om maar een nieuw topic voor wielrennen te beginnen.
- Maandag start Tour de San Luis (2.1)
- Dinsdag start Tour Down Under (2.UWT)
Dinsdag start dus de Tour Down Under en unibet heeft al de odds voor het klassement erop staan. De favorieten zijn in mijn ogen de Australiërs zoals Porte en Evans. Maar ook met renners als Dumoulin en Thomas moet worden rekening gehouden.
Ik blijf liever van deze bet af, want bij zo'n eerste koers van het seizoen heb je geen referentiekoers om de vorm te peilen. Ook door de afwezigheid van Gerrans is er geen duidelijke favoriet.
Wel vind ik dat de quote voor Evans (x6.50) wat te hoog staat. De Australiër rijdt zijn laatste officiële koers uit zijn carrière en zal uiterst gemotiveerd en scherp aan de start staan. Verder heeft hij een goed team om zich heen met Stetina, Dennis en Dillier. Het parcours is in mijn ogen te vergelijken met vorig jaar en toen werd Evans tweede (leek zelfs lang op de overwinning af te stevenen) op 1 seconde van Gerrans.
- Maandag start Tour de San Luis (2.1)
- Dinsdag start Tour Down Under (2.UWT)
Dinsdag start dus de Tour Down Under en unibet heeft al de odds voor het klassement erop staan. De favorieten zijn in mijn ogen de Australiërs zoals Porte en Evans. Maar ook met renners als Dumoulin en Thomas moet worden rekening gehouden.
Ik blijf liever van deze bet af, want bij zo'n eerste koers van het seizoen heb je geen referentiekoers om de vorm te peilen. Ook door de afwezigheid van Gerrans is er geen duidelijke favoriet.
Wel vind ik dat de quote voor Evans (x6.50) wat te hoog staat. De Australiër rijdt zijn laatste officiële koers uit zijn carrière en zal uiterst gemotiveerd en scherp aan de start staan. Verder heeft hij een goed team om zich heen met Stetina, Dennis en Dillier. Het parcours is in mijn ogen te vergelijken met vorig jaar en toen werd Evans tweede (leek zelfs lang op de overwinning af te stevenen) op 1 seconde van Gerrans.
in 17-01-2015 18:55 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Kristoff de alleskunner wordt toch redelijk gezien als de favoriet, en terecht gezien de recente overwinning.
Ik zit de lijst te bekijken op unibet, maar daarbij valt me op dat Tony Martin hoog staat (en terecht, omdat hij dit soort wedstrijden nooit wint). Waarom wint hij dit soort wedstrijden eigenlijk niet? Waarschijnlijk omdat ie normaliter veel kopwerk moet verrichten, maar in mijn ogen kan hij dit soort lange ritten prima aan met een lange ontsnapping of een korte intensieve op het eind, zeker als het nu ook aankomt op stuurmanskunsten in de laatste paar kilometers...
Gilbert heeft ook z'n zinnen op deze koers gezet, en het is wel een mooie aankomst voor hem.....
Ik ga voor:
- Cancellara @ 18
- Gilbert @ 23
- Martin funbet @ 126
Ik zit de lijst te bekijken op unibet, maar daarbij valt me op dat Tony Martin hoog staat (en terecht, omdat hij dit soort wedstrijden nooit wint). Waarom wint hij dit soort wedstrijden eigenlijk niet? Waarschijnlijk omdat ie normaliter veel kopwerk moet verrichten, maar in mijn ogen kan hij dit soort lange ritten prima aan met een lange ontsnapping of een korte intensieve op het eind, zeker als het nu ook aankomt op stuurmanskunsten in de laatste paar kilometers...
Gilbert heeft ook z'n zinnen op deze koers gezet, en het is wel een mooie aankomst voor hem.....
Ik ga voor:
- Cancellara @ 18
- Gilbert @ 23
- Martin funbet @ 126
robs234:
Combi:
Cort Nielsen - Navardauskas @1.80
Mezgec - Farrar @1.75
Totaal: 3.15 (40%)
De overige 60% zet ik ook nog in op Mezgec voor Farrar single
Combi:
Cort Nielsen - Navardauskas @1.80
Mezgec - Farrar @1.75
Totaal: 3.15 (40%)
De overige 60% zet ik ook nog in op Mezgec voor Farrar single
pfff Mezgec opgegeven. Farrar op achterstand, maar waarschijnlijk gewoon gefinisht. Hopelijk is unibet gul door void te zetten, maar zal wel loss worden. Cort Nielsen is iig binnen.
Ik weet niet of ik het aandurf iemand op winst te zetten in de Tirreno. Kristoff favoriet, maar als de wedstrijd minder zwaar is dan vorig jaar (dus beter weer) geef ik Cavendish minstens even goede kansen. Daarnaast kan ik er nog 30 noemen met goede kansen.
edit: inderdaad verlies, en dat terwijl Farrar in de laatste groep binnenkwam. Zuur.
Idd :s heel zuur maar niks aan te doen, als het omgekeerd is voiden ze wellicht maarja voordeel van de bookies. Op naar morgen
Wat speel je vandaag bij de tijdrit van 10km
Low/medium stake Bodnar voor Cummings @2.00
Het parkoers heeft één 180 graden bocht, voor de rest is het gewoon vol pompen op de rechte stukken. Tijdrijders zijn dus meer in het voordeel dan in de proloog. Bodnar is de betere tijdrijder, Cummings is daarentegen wel goed in vorm en zal nog hopen te stijgen in het klassement. Bodnar was in de proloog al 4 seconden sneller en verwacht niet dat hij het vandaag laat liggen. Ongeveer 65% kans dat Bodnar voor Cummings zit
Combi medium/high stake:
Brändle - Durbridge @1.50
Quinziato - Stannard @1.48
Totaal: x2.22
Quinziato voor Stannard stond eerst hoger (1,65 oid) en dat was veel te hoog. Quinziato is zeker nu de afstand langer is de betere tijdrijder en presteert vaak goed in Italiaanse wedstrijden. Brändle is gewoon een erg goede tijdrijder die nog steeds vorm heeft van zijn werelduurrecordpoging. Durbridge daarentegen heeft nog niets laten zien dit jaar op de tijdrit en zal me verrassen als hij hier top-10 rijdt.
Malori winst @1.75 tip ik niet, maar kan je wel meenemen. Wat mij betreft gaat het gewoon tussen Malori en Cancellara met Malori iets van 65-70% kans op winst. Dat is dus iets hoger dan de bookmakers zijn kansen inschatten: 1/1.75 = 57,1%
Het parkoers heeft één 180 graden bocht, voor de rest is het gewoon vol pompen op de rechte stukken. Tijdrijders zijn dus meer in het voordeel dan in de proloog. Bodnar is de betere tijdrijder, Cummings is daarentegen wel goed in vorm en zal nog hopen te stijgen in het klassement. Bodnar was in de proloog al 4 seconden sneller en verwacht niet dat hij het vandaag laat liggen. Ongeveer 65% kans dat Bodnar voor Cummings zit
Combi medium/high stake:
Brändle - Durbridge @1.50
Quinziato - Stannard @1.48
Totaal: x2.22
Quinziato voor Stannard stond eerst hoger (1,65 oid) en dat was veel te hoog. Quinziato is zeker nu de afstand langer is de betere tijdrijder en presteert vaak goed in Italiaanse wedstrijden. Brändle is gewoon een erg goede tijdrijder die nog steeds vorm heeft van zijn werelduurrecordpoging. Durbridge daarentegen heeft nog niets laten zien dit jaar op de tijdrit en zal me verrassen als hij hier top-10 rijdt.
Malori winst @1.75 tip ik niet, maar kan je wel meenemen. Wat mij betreft gaat het gewoon tussen Malori en Cancellara met Malori iets van 65-70% kans op winst. Dat is dus iets hoger dan de bookmakers zijn kansen inschatten: 1/1.75 = 57,1%
Brändle met een slechte tijd: 26 sec achter Bodnar
Update: Nice, Durbridge 1 seconde langzamer dan Brändle
Update: Nice, Durbridge 1 seconde langzamer dan Brändle
€10 euro bonusgeld ingezet op Navardauskas. 101 quote.
Wat denken jullie voor morgen milan san remo?
Cavendish (in vorm!)
ofwel Sagan die met alles zal en kan mee gaan en een meester daler is.
ofwel Sagan die met alles zal en kan mee gaan en een meester daler is.
Cavendish denk ik juist niet eigenlijk, ziek geweest en Etixx Quick Step heeft daarnaast nog twee namen waar ze op kunnen wedden. Kwiatkowski kan ook zeer rap aankomen en ik denk dat hij de klimmetjes beter zal verteren als Cav. Zelf speel ik een paar bets met outsiders. Matthews, Swift, Cimolai, Navardauskas, Kwiatkowski, Ciolek en Gallopin. Weet nog niet precies hoe en wat, maar met de gedachte dat MSR nog wel eens een verrassende winnaar krijgt, hoop ik op een van deze namen. In de loop van vandaag of morgen zullen er nog wel meer head-to-heads opkomen en zal je vast ook nog op de top3 kunnen wedden. Nog even afwachten dus.