Wedden op E-Sports en relevante informatie
Beste mensen,
Graag wil ik mijn informatie met jullie delen rondom e-Sports betting. Je kunt het beste betten op e- Sports op grote websites zoals Bet365, Pinnacle, datBet en The e-Sports Venture. Nog meer wedden op eSports? Klik hier.
Ik weet dat wij Nederlanders hier niet op kunnen betten, maar het kan zijn dat sommigen in het buitenland wonen en toch op deze websites komen en een account kunnen aanmaken (zoals ik toen ik in Zwitserland woonde).
Er zijn een paar dingetjes die jullie moeten weten voordat jullie misschien mijn bets meespelen:
1. ik wed alleen op het spel League of Legends ( alleen de Europese and de Noord- Amerikaanse variant, dus niet OGN en Tencent )
2. in de LCS, zowel EU als Noord Amerika ( League of Legends Championship series ) is een zogenaamde ranking system met 8 teams, deze teams spelen gedurende een aantal opeenvolgende weken. EU is meestal op Donderdag en Vrijdag in Köln en Noord Amerika meestal op Zaterdag en Zondag in Santa Monica, Californië.
3. op lolesports.com vind je alle informatie over de teams, stats etc.
4. alle games worden uitgezonden op www.twitch.tv/riotgames
Veel succes!
Bewerkt:
Een actueel artikel over het wedden op ESports kan je lezen via: https://www.voetbalwedden.net/wedden-op-esports
Ben niet echt helemaal op de hoogte van de hele scene van Dota 2 atm. Maar het gaat hier om geen echte wereldkampioenschap. De wereldkampioen van dit jaar is namelijk ook uitgenodigd. Een uitleg over het hele format kan je https://liquipedia.net/dota2/World_E-sport_Championships_2014 hier vinden.
Heb niet echt een goede Dota 2 wed site kunnen vinden, maar hier https://www.gosugamers.net/dota2/matches kunnen andere gamers 'wedden' met iets (geen geld vgm). Let wel op dat er meerde tournamenten door elkaar staan. Rechts in de tabel staat het icoontje, je moet die van WEC hebben, Cloud9 - LGD is daar bijvoorbeeld eentje van. De percentages die ertussen staan betekent het aantal mensen dat daarop gestemd heeft. Bij de match van Cloud9 hebben een totaal van 6 mensen gestemd .... Je moet toch ergens beginnen :P
maar het gaat mij bij de e-sports vooral over livebetten. tenzij je echt een van die topspelers bent, is het voorspellen van de winnaar prematch zo goed als onmogelijk. Nu is het wel zo dat wanneer je een bepaald spel zelf speelt, je ervaring krijgt met het spelverloop en je (soms) beter kan inschatten dan de bookmaker wie er welke ronde wint etc.
zo heb ik het toch ondervonden bij counterstrike, misschien kent hun verantwoordelijke van e-sports wel veel van dota en is dat hier het geval niet :p
Nu ik het eigenlijk zo lees is het altijd wel onvoorspelbaar haha.
er was wel een moment waar je wat winst kon maken, c9 won juist een groot gevecht waarbij iedereen van vici dood was, odds gingen even toe, openden terug op 1.45 voor c9, bleven daar even op open (hier had je moeten inzetten) en daalden daarna naar 1.30-1.20-1.05-1.01 redelijk snel achter elkaar zonder dat er veel gebeurde
Dus nu ga ik betten op www.egamingbets.com
Velen zullen hier hun twijfels over hebben, maar ik heb bijna een half uur gechat met iemand die daar werkt, en hij nam al mijn twijfels weg. Ik heb al een deposit gedaan, en alles ging soepel. Ook heb ik ze gevraagd om iDeal toe te voegen als betaalmogelijkheid.
Er is ook een chat, waar je met anderen kunt praten over jou eigen bets, beetje zelfde als hier.
Deze site is de toekomst voor E-Sports weddenschappen!
De andere sites zoals E-Sportsventure en DatBet vind ik een beetje ongeloofwaardig.
en de grotere toernooien bieden ze zelfs live aan, als je er wat van kent zou ik je dat toch ook aanraden hoor. als je het spel veel gespeeld hebt zie je vaak sneller dan de bookmaker (als je livestream via twitch kijkt) bepaalde veranderingen in spelverloop
voor de belgen trouwens: wij riskeren een boete als we 'betrapt' worden op die site, staat niet bij de lijst met legale sites
Maar ik moest verantwoorden waarom ik bedragen vanuit Zwitserland kreeg overgemaakt ;-)
Dus nu maar een andere bookie proberen.
Ik moet sws nog het één en ander bekijken van VOD's, zodat ik een goede analytische onderbouwing kan geven.
Als ik nu al moest kiezen zonder dat ik alle info heb zou ik gaan voor:
Gambit, omdat SK Gaming Prime gewoon niet genoeg kwaliteit heeft. De enige die ik een gevaar zie vormen is hun jungler ' Kikis '.
Hij is gewoon een stapje hoger dan de rest van het team.
Ik denk dat ik zeker niet voor de UOL ga, simpel omdat ze niet genoeg stage ervaring hebben in vergelijking met Millenium en nerveus zullen zijn, daarbij komt ook nog dat ze in Santa Monica spelen, Millenium heeft al tons of ervaring hiermee. De enige die misschien een game kan gaan carryen voor UOL is 'PowerofEvil' hij heeft me toch wel verrast. Millenium heeft gewoon meer kwaliteit, zeker hun botlane.
Voor mij is de match H2K tegen CW zéér interessant, in een online tournament zou ik alles op H2K zetten maar wat ze vorig jaar klaar hebben gespeeld ben ik sceptisch. Vorig jaar toen nog onder de naam Cloud 9 Eclipse, werden ze easy 3-0 door Supa Hot Crew, toen al had iedereen hele hoge verwachtingen, maar ze waren er gewoon niet aan gewend om offline te spelen en voor een publiek.
In Noord Amerika moet ik nog even kijken, doe ik nog geen verdere uitspraken over.