Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Zweedse Allsvenskan 2013

Een pick voor zaterdag in de wedstrijd Kalmar - Häcken:
Ranégie to score, 3/10 @3.35 (Unibet)
Mathias Ranégie is het seizoen goed begonnen. In 596 minuten voetbal wist hij 6 keer te scoren (gemiddeld 1 doelpunt per 99 minuten). Afgelopen weekend was hij nog trefzeker in de thuiswedstrijd tegen AIK (3-1 winst). Vorig seizoen wist hij in 2319 minuten 12 keer te scoren (gemiddeld 1 goal 193 per minuten).
Van de volgende Kalmar-spelers is het twijfelachtig of ze tijdig fit zijn voor deze wedstrijd:
Paulus Ajajuuri (v, 4 wedstrijden, waarvan 0 als invaller)
Daniel Sobralense (m, 6 wedstrijden, waarvan 0 als invaller)
Abiola Dauda (a, 6 wedstrijden, waarvan 4 als invaller)
Häcken is de meest technische ploeg van de twee. Het veld van Kalmar is in een veel betere staat dan dat van Häcken; wellicht kunnen we hier dus spreken van "uit-voordeel." Nadeel is wellicht de bekerwedstrijd van afgelopen woensdag: Kalmar wist zijn tegenstander tijdens de normale speeltijd van zich af te schudden, terwijl Häcken na strafschoppen uitgeschakeld werd (en dus meer minuten in de benen heeft). Ranégie kreeg echter rust en mocht op de bank beginnen.
Kalmar kreeg tot dusverre in haar 3 thuiswedstrijden 3 doelpunten tegen.
Vorig seizoen wist Häcken deze wedstrijd met 1-3 te winnen. Ranégie was twee keer trefzeker.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagjeroenunibet81 in 13-05-2011 21:58 Voetbal
in 13-05-2011 21:58 Voetbal
326 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Te weinig tijd gehad om picks te zoeken, vandaag maar 1.
1/10 [B]Soderberg[/B] Scoort Helsingborgs - [B]Osters[/B] @ 6,00 Unibet
0 Vind ik leuk's
Speel hem ook mee...Heb nog 4 gekozen even 10tje opgemaakt..stop na deze ronde (h)
0 Vind ik leuk's
Ik heb tijdens het eten mobiel Accam gepakt, zul je net zien dat hij scoort, balen dat ik hem hier niet kon posten. :-(
Sorry voor het afterimen!
Ging de laatste paar keren idd niet zo goed, begrijp dat je stopt.
0 Vind ik leuk's
19.20 uur:
Olsson (Landskrona) to score @ 3.00 (Betsson) 3/10
Varberg-Landskrona. Varberg is een team dat makkelijk doelpunten tegen krijgt, namelijk 35 in 15 wedstrijden. Daarvan kregen ze er 14 tegen in de 7 thuiswedstrijden die ze dit seizoen speelden, gemiddeld dus 2 per thuiswedstrijd. In elk van deze 7 wedstrijden kregen ze minimaal 1 goal tegen. Landskrona staat niet te boek als een veelscorend team in uitwedstrijden (7 in 6 uitwedstrijden), toch zie ik ze vanavond zeker wel scoren tegen het defensief zwakke Varberg. Varberg mist 2 basisspelers die normaal gesproken in de verdediging spelen, namelijk back Ozdemirok en centrale verdediger Saglik. Landskrona kent geen noemenswaardige missings. Olsson steekt in topvorm bij Landskrona met 5 goals (zijn seizoenstotaal) in de laatste 3 wedstrijden. Dit seizoen heeft hij gemiddeld 101 minuut nodig voor 1 goal. Saillant detail is dat beide teams 4 dagen geleden nog tegen elkaar speelden. Landskrona won thuis met 5-0 (2x Olsson). GL!
0 Vind ik leuk's
19.00 uur:
Gefle-Malmo: BTTS @ 1.91 (WH) 5/10
Vorig seizoen was Gefle een team dat kon leunen op een stabiele verdediging. Dit seizoen liggen de zaken wat anders en focussen ze zich ook meer op het aanvallende spel. In thuiswedstrijden is Gefle zo slecht nog niet, 11 van de 14 punten behaalden ze in thuiswedstrijden. Momenteel bezet Gefle de 12e plek in de Allsvenskan en eerlijk gezegd is dat een plaats waar het team ook hoort. Malmo is een topteam in Zweden en zal ook dit seizoen weer strijden om de titel. Zij staan momenteel 2e met 2 punten achterstand op koploper Helsingborg.
Beide teams speelden afgelopen donderdag voor de EL. Gefle wist zeer verrassend ‘thuis’ (stadion van Sundsvall) met 4-0 te winnen van Anorthosis Famagusta en maakte daarmee de 0-3 uitnederlaag goed. Malmo speelde uit bij Hibernian (Schotland) en won ruim met 7-0. De eerste wedstrijd werd met 2-0 door Malmo gewonnen. Beide teams hebben geen spelers gespaard in deze wedstrijden. Malmo (favoriet qua matchodd) moest echter wel een stuk verder reizen dan Gefle. Iets wat wellicht nog door kan werken vanavond.
In de Zweedse competitie speelde Gefle 8 keer thuis. In deze 8 wedstrijden werd 5 keer een BTTS behaald (5 in de laatste 6 thuiswedstrijden). Gefle wist zelf in 7 van de 8 thuiswedstrijden te scoren. Malmo speelde 7 uitwedstrijden dit seizoen waarvan er 6 in een BTTS zijn geëindigd. Zwakke clubs als BP en Syrianska wisten in hun thuiswedstrijden tegen Malmo te scoren. Op 07-07-2013 stonden Malmo en Gefle nog tegenover elkaar, toen wist Malmo thuis met 3-1 te winnen van Gefle. Ook toen speelde Malmo 3 dagen voor die wedstrijd een uitwedstrijd in de EL.
Qua selectie kennen beide teams weinig problemen. Bij Gefle keren verdedigers Fallman (1440 minuten) en Wikstrom (910 minuten) terug in de selectie. Verder zijn er bij Gefle en Malmo geen noemenswaardige missings. Het weer in Gävle is overwegend zonnig, vanavond worden wat buitjes verwacht.
Gefle is een taaie tegenstander in eigen huis en ik verwacht zeker geen ruime overwinning van Malmo. Om eerlijk te zijn vind ik de matchodd van Malmo (1.80) ook wat aan de lage kant. Zoals hierboven beschreven is Gefle dit seizoen iets meer aanvallend ingesteld en ik zie ze dan ook wel scoren tegen Malmo. Malmo heeft voorin voldoende kwaliteiten (Rantie, Eriksson, Forsberg, etc.) om het doel van Gefle te kunnen vinden. De terugkeer van Fallman en Wikstrom bij Gefle mag daar weinig invloed op hebben. GL!
0 Vind ik leuk's
16.00 uur:
Johansson (GAIS) to score @ 3.20 (Betsson) 3/10
Even kort. Een van de teams die strijden om promotie (GAIS) neemt het vanmiddag thuis op tegen het team dat tot dusverre de meeste tegendoelpunten kreeg te verwerken (Varberg). In totaal kregen ze er 36 tegen in 16 wedstrijden (gem. 2.25 per wedstrijd). In uitwedstrijden ligt het gemiddelde nog wat hoger met 21 tegendoelpunten in 8 wedstrijden (gem. 2.63 per wedstrijd). GAIS speelde de afgelopen 2 wedstrijden tegen Sundsvall en wist daarin maar liefst 7x te scoren. Opvallend is dat met name Johansson de afgelopen wedstrijden weer met regelmaat het net weet te vinden. In de laatste 6 wedstrijden maakte Johansson 7 goals. Eerder dit seizoen verloor GAIS met 3-1 bij Varberg (Johansson 1x). GAIS mist wat verdedigers vandaag (Angus = vertrokken, Augustsson = geschorst) en aanvaller Abdulrahman. Varberg mist back Ozdemirok. Ik verwacht wel een aantal goals van GAIS vandaag, de over 1.5 goals van GAIS staat rond de 1.50. Dat vind ik een aardig groot verschil in vergelijking met de 3.20 die voor Johansson wordt gegeven. GL!
0 Vind ik leuk's
Even kort.
19.00 uur:
Norrkoping-Mjallby: first goal 1-29 minutes @ 1.96 (Marathonbet) 4/10
Nyman (Norrkoping) to score @ 4.20 (Unibet) 3/10
Topscorer Thorvaldsson (16 wedstrijden, 9 goals) is verkocht door Norrkoping aan het Turkse Konyaspor. Natuurlijk een aderlating wanneer het aankomt op het scorend vermogen. Toch hebben ze een gedegen vervanger in huis, namelijk Christoffer Nyman. Hij zal vanavond hoogstwaarschijnlijk het aanvalsduo gaan vormen met Khalili. De statistieken qua doelpunten wijzen dit seizoen veel meer in de richting van Khalili dan in die van Nyman. Toch speel ik vanavond op Nyman to score. In mijn ogen is hij namelijk meer een spits dan Khalili en zal Nyman wanneer hij in de basiself zal starten dat vertrouwen terug gaan betalen.
Mjallby mist vanavond het vaste centrale verdedigingsduo Sudic (ontbreekt al 3 wedstrijden) en Arokoyo (is geschorst) en is hierdoor verdedigend behoorlijk verzwakt. Daarnaast missen ze ook nog eens middenvelder Henderson, waarmee het aantal missings die normaal in de basis zouden staan op 3 komt. Norrkoping zou in staat moeten zijn om een aantal keer te scoren tegen dit Mjallby. Odd voor Nyman is heel mooi en in mijn ogen een must play. GL!
0 Vind ik leuk's
19.00 uur:
Osters-Syrianska: over 2.5 goals @ 2.09 (SBO) 3/10
Osters-Syrianska: Osters over 1.5 goals @ 2.01 (Betsson) 3/10
Ik speel deze bets met lage stakes maar zie hier tegen de verwachting van de bookies in toch wel enkele goals vallen. Toegegeven, Osters en Syrianska zijn geen van beiden ploegen die regelmatig een 'over 2.5' spelen. Wanneer we kijken naar de thuiswedstrijden van Osters en uitwedstrijden van Syrianska valt te concluderen dat in een thuiswedstrijd van Osters en in een uitwedstrijd van Syrianska gemiddeld 2.22 goals vallen.
Met nog 11 wedstrijden te gaan is dit eigenlijk al een kraker in de onderste regionen van de Allsvenskan. Osters staat momenteel 13e met 18 punten en Syrianska 16e (en laatste) met 10 punten. Om heel eerlijk te zijn had ik dit seizoen veel meer 'overs' verwacht van Osters. Met coach Thomsson hebben ze namelijk een coach die vorig jaar met Atvidabergs aanvallend voetbal liet zien en zijn team veel liet scoren. Keerzijde was dat ze ook flink wat tegendoelpunten kregen. Syrianska is 'as usual' lastig te verslaan in thuiswedstrijden maar in uitwedstrijden niet heel veel bijzonders.
Qua selectie kent Osters geen noemenswaardige problemen in aanloop naar deze wedstrijd. Syrianska mist nog steeds verdediger/middenvelder Michel (933 minuten).
De komende 3 wedstrijden van Osters zijn Elfsborg uit, Malmo thuis en Atvidabergs uit. Stuk voor stuk wedstrijden die ze zeker kunnen verliezen en op papier behoorlijk lastig! Voor Syrianska ziet de aankomende reeks van 3 er wat rooskleuriger uit met thuisduels tegen Djurgarden en Mjallby en een uitwedstrijd tegen Norrkoping. Voor beide teams is het mijns inziens dus zaak om vandaag die 3 punten te behalen. Met een gelijkspel schieten ze allebei heel weinig op. Osters niet aangezien de groep degradatiekandidaten behoorlijk groot is en Syrianska niet omdat het gat met nummer 15 (Halmstad) dan nog steeds 6 punten (en een slecht doelsaldo) is, waarbij Syrianska dan 1 wedstrijd meer gespeeld heeft.
Aanvallend heeft met name Osters behoorlijk veel vermogen. Het komt er lang niet altijd uit maar met spelers als Soderberg, Pinones-Arce, Zlojutro, Velic en Pavey kun je doelpunten verwachten. Syrianska heeft met o.a. Felic en Touma ook gevaarlijke spelers die het de verdediging van Osters lastig kunnen maken.
Kortom, deze wedstrijd is voor Osters een ideale kans om alvast afstand te nemen van de voornaamste degradatiekandidaat Syrianska. Bij winst heeft Osters namelijk 11 punten voorsprong (en een beter doelsaldo). Voor Syrianska is dit de mogelijkheid om dichter naar de grote groep degradatiekandidaten te kruipen. Met de aankomende thuiswedstrijden tegen Djurgarden en Mjallby moeten ze in staat zijn om nog wat punten te halen. De weersomstandigheden zijn lichte regen bij een graad of 20. Geen omstandigheden die goals in de weg zullen staan. GL!
0 Vind ik leuk's
16.00 uur:
Thelin (Norrkoping) to score @ 3.20 (Betsson) 3/10
Vanmiddag neemt Norrkoping het thuis op tegen Brommapojkarna (BP). Deze twee teams presteren de laatste paar wedstrijden prima. Norrkoping won 3x en speelde 2x gelijk van de laatste 5 wedstrijden en BP wist er 2 te winnen, 2 gelijk te spelen en 1 te verliezen. Hierbij moet wel gezegd dat Norrkoping in het merendeel van deze wedstrijden nog beschikte over het succesvolle aanvalsduo Thorvaldsson en Khalili. Deze twee spelen (helaas) niet meer bij Norrkoping. Thorvaldsson vertrok deze zomer naar het Turkse Konyaspor en Khalili speelt nu bij Helsingborg.
Alvorens concreet op de bet in te gaan nog even wat relevante informatie inzake spelers die vandaag niet (of juist wel) in actie kunnen komen.
Norrkoping (maximaal 1710 minuten):
Ontbrekende speler( s) :
* Gerson, middenvelder, 1441 minuten
Terugkerende speler( s) :
* Floren, verdediger, 1331 minuten
BP (maximaal 1710 minuten):
Ontbrekende speler( s) :
* Djordjic, middenvelder, 947 minuten
* Petrovic, middenvelder, 805 minuten
* G.S. Magnusson, middenvelder 614 minuten
* Barkroth, aanvaller, 1115 minuten
Terugkerende speler( s) :
NVT
Door de verkoop van zowel Thorvaldsson als Khalili zal Norrkoping vanavond met een 'nieuw' aanvalsduo gaan starten. Naar alle verwachting zal dit het duo Nyman-Thelin gaan worden. Beide spelers zijn nog jong (20 jaar) en staan te boek als (redelijke) talenten. Waar ik in een voorgaande bet Nyman, in vergelijking met Khalili, meer als afmaker zag zie ik vandaag Thelin, in vergelijking met Nyman, meer als scorende man. Naar mijn mening heeft hij net wat meer 'torinstinct'.
Dit seizoen vormden Nyman en Thelin, vanaf de aftrap, in totaal 2x het aanvalsduo van Norrkoping. Eerder dit seizoen speelden ze samen in de thuiswedstrijd tegen Elfsborg (uitslag 1-2, goal Thelin) en afgelopen weekend in de uitwedstrijd tegen Helsingborg (0-0, Norrkoping speelde goed). Ter informatie, in die thuiswedstrijd tegen Elfsborg was Nyman de assistgever en ik verwacht vandaag eenzelfde scenario.
Afgelopen weekend werd Nyman na 72 minuten gewisseld met maagkrampen. Sowieso verwacht ik qua vroegtijdige wissels geen probleem vandaag met betrekking tot de Thelin bet. Er zit namelijk nauwelijks een vervanger op de bank. De jonge Citaku (17 jaar) en schaduwspits Lawan zijn de mogelijke vervangers in de selectie van Norrkoping. Aangezien Lawan meer een 'type Nyman' is verwacht ik dat hij, net als in de laatste wedstrijd, ingewisseld zal worden voor Nyman en dat Thelin mag blijven staan. Norrkoping heeft wel een nieuwe spits aangetrokken, namelijk Kujovic. Hij komt over uit de Turkse competitie en speelde eerder voor Halmstads. Hij is echter nog niet speelgerechtigd en dus geen gevaar voor een eventuele wissel.
Naast dat de odd voor Thelin (3.20) aantrekkelijker is dan die van Nyman (2.70) zie ik hem gewoon eerder een goal maken dan zijn mede-aanvaller. De redenen heb ik hierboven aangegeven. Rest mij nog te zeggen dat de odd bij Betsson momenteel de hoogst speelbare is. Unibet zit @ 2.95 en WH, BetVictor en Bet365 bieden 2.25 of lager. Weersvoorspelling is wat regen in de ochtend maar rond de wedstrijd zal het droog zijn. Dit mag geen belemmering vormen. GL!
0 Vind ik leuk's
rapido768:

Naast dat de odd voor Thelin (3.20) aantrekkelijker is dan die van Nyman (2.70) zie ik hem gewoon eerder een goal maken dan zijn mede-aanvaller. De redenen heb ik hierboven aangegeven. Rest mij nog te zeggen dat de odd bij Betsson momenteel de hoogst speelbare is. Unibet zit @ 2.95 en WH, BetVictor en Bet365 bieden 2.25 of lager. Weersvoorspelling is wat regen in de ochtend maar rond de wedstrijd zal het droog zijn. Dit mag geen belemmering vormen. GL!

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit talent verder gaat presteren. Als deze nog beschikbaar is voor @2.95 dan speel ik deze mee. Bedankt nog voor de info die jij wilt delen over het Zweedse voetbal (y)
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.