Wielertips wielerseizoen 2021
Hoi hoi, met veel interesse volg ik het wielrennen al jaren en schrijf daar ook veel over (voorbeschouwingen en verhalen).
Soms vind ik het ook leuk om een gokje te wagen op het wielrennen, zoals sommige van jullie reeds gemerkt hebben in het Giro topic van afgelopen jaar. Met dit topic ga ik proberen over het hele jaar winst te maken en deel hierbij mijn tips. Nog meer wedden op wielrennen? Klik hier.
Voor San Remo morgen heb ik drie leuke bets gevonden:
Alaphilippe 1-3 @ 2.50 (low) Unibet
Het gaat alleen maar om de grote drie (vd Poel, Van Aert en Alaphilippe). Van der Poel heeft al aangegeven dat hij op de Poggio wegspringt. Ik acht alleen Alaphilippe en Van Aert in staat om mee te springen. Alaphilippe hoeft vervolgens weinig kopwerk te doen, die hebben dan wellicht nog Bennet en Ballerini in de achtervolging. In het zog van Vd Poel en Van Aert denk ik dat Alaphippe zonder tegenslag het podium moet en kan halen.
Van Avermat > Pidcock @ 2.00 (low) Unibet
Ik ben fan van Pidcock, maar om dit 'jochie' nu favoriet te maken tegenover van Avermaet? Dat gaat mij te ver. MSR is 300km lang en dat is compleet nieuw voor Pidcock. Van Avermaet is gepokt en gemazeld en finisht vaak hoog in deze koers.
Trentin > Laporte @ 2.55 (low) Unibet
Ik snap deze match up, want Viviani heeft nog niet gekoerd, Laporte heeft goede vorm en Trentin is medekopman met Kristoff en Gaviria, alleen vind ik de odd voor de taaie Italiaan heel aantrekkelijk. Waarschijnlijk moet hij werken voor Gav of Kirstoff en finisht Laporte met gemakt voor Trentin, maar ik acht het scenario dat Trentin uitgespeeld wordt of tot laat in de finish voorin blijft (omdat UAE ook weet dat ze juist na de Poggio frisse mannen nodig hebben om de grote drie terug te halen) ook meer dan reëel.
De Ronde. Eindelijk :)
Zelf zat ik mee te kijken met de tip van Bart over VdP, Van Aert en Ala te winnen @ 1.95 high. Aangezien ik de vooraankondiging van VdP vrij serieus neem over zijn vormpijl en niet denk dat hij zich indekt voor vandaag (zou echt de eerst keer ooit zijn dat hij dit doet), is de volgende variant misschien ook een optie:
Van Aert to win @ 3.5 - 1 unit
Alaphilippe to win @ 7.5 - 1 unit
Vdp 1-3 @ 1.85 - 1 unit
Alleen als VdP wint lever je 1.5 units in op bovenstaande bet.
We hebben nu drie verrassende en onvoorspelbare koersen achter elkaar gezien. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de Ronde dit ook wordt, maar zal wel betekenen dat enkele outsiders (van Baarle bijv) moraal hebben.
Zelf doe ik daardoor rustig aan. Wat overigens ook niet meewerkt is dat met veel renners waarover reeds gesproken is er iets aan de hand is. Of dit indekken is of dat ze serieus ziek zijn moet natuurlijk nog blijken. Maar veel pijntjes en klachten komen niet uit de lucht vallen en mochten ze zichzelf indekken, dan zegt het wel iets over het vertrouwen dat de renners zelf hebben.
Benoot is al een poosje aan het sukkelen en schijnt griep te hebben / gehad te hebben.
Naesen zat vrijdag nog aan de antibioticae. Lijkt mij geen fijne voorbereiding.
Bettiol was van de week nog verkouden en 'schijnt' beter te zijn.
Kragh Andersen stapte woensdag af vanwege rugklachten en daarnaast speelt bij hem ook ziekte.
Ik pak daarom slechts twee H2Hs vandaag
Pidcock >> Kragh @ 1.75 (low Pokerstars)
Matthews >> Kristfoff @ 1.85 (medium Unibet)
Eerste bet heb ik deels uitgelegd. Kragh Andersen zit op de sukkel en denk dat Pidcock voor eigen ontwikkeling lang mee wil en kan. Bij MSR was hij ook nog vooraan te vinden.
De tweede. Voor mij is dit absoluut geen 50/50. Ik heb een hogere pet van Matthews dan van Kristoff. Bike Exchange is nog niet prominent aanwezig geweest, maar zeker ook nog niet negatief in het nieuws geweest (zoals Citroen AG2R ...). Matthews vind in Durbo een meesterknecht. Onder soortgelijke weersomstandigheden als vandaag reed Matthews twee jaar terug naar de 6de plaats. Daarnaast is zijn vorm groeiende, tot dusver (MSR 6, GW 5).
Bij UAE lijkt het niet helemaal soepel te gaan. Trentin mag zichzelf toch wel kopman benoemen na zijn recente prestaties. Kristoff komt nog niet zo goed uit de verf. Het team lijkt ook niet echt sterk genoeg te zijn om een kopman te dienen, waardoor beide renners op zichzelf staan. Trentin kan hier beduidend beter mee om dan Kristoff. De oud winnaar van de Ronde deed leuk mee in DDV en werd 6de, maar zijn probleem werd duidelijk zichtbaar doordat hij zelf zijn wagonnetje aan moest te haken in de achtervolging. Er waren geen tot nauwelijks teamgenoten om te assisteren. Terwijl DDV niet de lastigste koers is.
GL GL!
Kristoff toch niet voor Matthews? Uni geeft hem rood aan...
Nope helaas. 18 Kristoff en 21 Matthews. Beiden lieten in de eerste grote groep redelijk lopen voor een eindsprint. Wederom een aparte koers gezien!
Vanwege het aparte karakter van de koers vandaag plaats ik geen bets. Ik ben benieuwd welke winnaar naar boven komt drijven in deze uitputtingsslag.