Wielertips wielerseizoen 2021
Hoi hoi, met veel interesse volg ik het wielrennen al jaren en schrijf daar ook veel over (voorbeschouwingen en verhalen).
Soms vind ik het ook leuk om een gokje te wagen op het wielrennen, zoals sommige van jullie reeds gemerkt hebben in het Giro topic van afgelopen jaar. Met dit topic ga ik proberen over het hele jaar winst te maken en deel hierbij mijn tips. Nog meer wedden op wielrennen? Klik hier.
Voor San Remo morgen heb ik drie leuke bets gevonden:
Alaphilippe 1-3 @ 2.50 (low) Unibet
Het gaat alleen maar om de grote drie (vd Poel, Van Aert en Alaphilippe). Van der Poel heeft al aangegeven dat hij op de Poggio wegspringt. Ik acht alleen Alaphilippe en Van Aert in staat om mee te springen. Alaphilippe hoeft vervolgens weinig kopwerk te doen, die hebben dan wellicht nog Bennet en Ballerini in de achtervolging. In het zog van Vd Poel en Van Aert denk ik dat Alaphippe zonder tegenslag het podium moet en kan halen.
Van Avermat > Pidcock @ 2.00 (low) Unibet
Ik ben fan van Pidcock, maar om dit 'jochie' nu favoriet te maken tegenover van Avermaet? Dat gaat mij te ver. MSR is 300km lang en dat is compleet nieuw voor Pidcock. Van Avermaet is gepokt en gemazeld en finisht vaak hoog in deze koers.
Trentin > Laporte @ 2.55 (low) Unibet
Ik snap deze match up, want Viviani heeft nog niet gekoerd, Laporte heeft goede vorm en Trentin is medekopman met Kristoff en Gaviria, alleen vind ik de odd voor de taaie Italiaan heel aantrekkelijk. Waarschijnlijk moet hij werken voor Gav of Kirstoff en finisht Laporte met gemakt voor Trentin, maar ik acht het scenario dat Trentin uitgespeeld wordt of tot laat in de finish voorin blijft (omdat UAE ook weet dat ze juist na de Poggio frisse mannen nodig hebben om de grote drie terug te halen) ook meer dan reëel.
Dat is nog eens een gelukje met demare :)
die schoot volledig uit zijn clip bij het aanzetten voor de sprint waar dekker al lang was afgehaakt. Demare rolt uit tot aan de finish en dekker haalt hem op zijn gemak in voor de lijn.
Halvarsson 18e en Greipel 115e
Demare was idd een gelukje, maar zonder geluk vaart niemand wel.
De hoofdbet van de dag kwam gelukkig goed binnen. Greipel liet zoals verwacht lopen. Sowieso een gek team dat Israel cycling met Greipel, R. Zabel en Hofstetter.
E3
In de finale is er regen verwacht en staat de wind zwak tot matig schuin voor. Het scenario dat een select groepje voor de winst gaat sprinten is daardoor aannemelijk.
Mads Pedersen 1-3 @ 6.00 Unibet (50% low)
Al eerder aangegeven Pedersen wordt vaak onderschat. Voor mij is dit een ideale koers waar hij met een podiumplek aan de haal kan gaan. Vooral omdat ik zelf denk dat VdP en Van Aert hier niet zo zeer hun pijlen op mikken. Een scenario zoals vorig jaar in Gent Wevelgem, waarin ze elkaar neutraliseerden zie ik ook vandaag als mogelijk scenario.
Asgreen >> Stybar @ 1.90 Unibet (low)
Zelf houd ik het bij low, maar deze bet zou je ook medium kunnen pakken. Deze match up is fout en dat weet unibet zelf ook trouwens. Asgreen is @6.00 als favoriet en Stybi @34. Oud winnaar Stybi lijkt lager in de pikorde te staan dan Asgreen. In de eerdere Vlaamse klassiekers dit jaar kwam hij rustig buiten de top 100 binnen rollen. Daarnaast acht ik het scenario reëel dat Quickstep Asgreen wil bewaren tot de finale voor een late uitval.
Eigenlijk wilde ik Colbrelli >> Garcia Cortina pakken, maar de odds hierop zijn gekelderd.
Trentin >> Stuyven @1.80 Unibet (low)
Soms krijgen renners vleugels na het winnen van een grote koers. Echter, de realiteit is dat daarna vaak een gebroken week volgt. Vooral als je Belg bent rondom de Vlaamse wielerweek. Stuyven heeft veel plichtmatigheden moeten doen na zaterdag, waardoor ik de kans reëel acht dat hij minder fris is dan Trentin. Los daarvan denk ik dat Trentin hier Stuyven zou verslaan, omdat Trentin in vorm is met topklasseringen in de Omloop (8ste), Kuurne (4de) en MSR (13de). Het weer en het parcours is vanmiddag meer in zijn voordeel, waardoor ik denk dat deze bet meer dan 55% van de gevallen binnenkomt.
Alvast voor morgen. Gent Wevelgem.
Denk dat de belangen voor een sprint te groot zijn en dat er weinig verrassingen zullen komen. Voor de sterke sprinters toch de laatste kans op een semi-klassieker.
Bennett 1-3 @2.50 low Unibet
Merlier 1-3 @3.50 low Unibet
Demare >> Nizzolo @1.70 low Unibet
Simpele uitleg, voor mij zijn Bennet en Merlier momenteel de twee snelste. Demare zat bij Brugge de Panne zeer goed gepositioneerd. Moet hem vertrouwen. Als hij goed zit wint hij 60/40+ van Nizzo. (Onderling H2H is het zelfs precies 60/40 :))
Blijft moeilijk wielrennen voorspellen, vind ik,
Dat klopt helemaal. Vooral als de weerselementen onvoorspelbare koersen in de hand werpen.
Vandaag DDV. Sinds 2017 een World Tour koers en dus zeker de moeite waard om te winnen. Echter, in het licht van de vorige koersen en de Ronde is het een aanzienlijk makkelijkere koers. Het aantal km is zelfs onder de 200 en met 180 vrij eenvoudig te noemen.
Ik zie weinig leuke bets, maar ga mij toch weer op de podium markt wenden.
Nizzolo 1-3 @ 8.00 Unibet (50% low)
Turgis 1-3 @ 9.00 Unibet (50% low)
Edit: zie dat Nizzolo al 6.50 is na vannacht. Dat zou ik eerlijk gezegd laten.
Nizzolo verrast tot dusver, maar ik denk alsnog dat hij in de Ronde geen schijn van kans maakt. Voor beide heren is de kans op een top klassering vandaag daarom het grootst. Het weer is in het nadeel van vluchters, dus verwacht ik een groep die gaat sprinten. MvP is natuurlijk topfavoriet, maar de vraag blijft of hij voor zichzelf gaat sprinten of Merlier gaat helpen? Hetzelfde geldt voor Alaphilippe. Gaat hij voor eigen succes? Of helpt hij rots in de branding Sénéchal aan een topklassering.
In het zog hiervan denk ik dat het zeker mogelijk is dat één van de twee renners mee kan sprinten naar het podium. We krijgen hiervoor een hoge odd, waardoor het een halve unit waard is in mijn optiek.
Morgen zondag 04 april de Ronde Van Vlaanderen
Bartfcb geeft volgende tips in zn voorbeschouwingen:
Van Aert, Alaphilippe of Van der Poel wint @1,95 (High, Unibet).
Benoot voor Vanmarcke @1,72 (High, Unibet). Die is ondertussen flink gedropt .
Afgelopen woensdag moest Vanmarcke nog forfait geven voor Dwars door Vlaanderen vanwege zware ademhalingsproblemen. De kans lijkt bijzonder klein dat de renner van Israel Start-Up Nation volledig hersteld zal zijn tegen zondag. Daar tegenover staat Tiesj Benoot die al vier keer eerder in de top tien wist te eindigen in Vlaanderens Mooiste.
Formolo voor Rowe @2,1 (Medium, Stanleybet)
Colbrelli voor Nizzolo @2 (Low, Bwin)
Mijn outsider voor de Ronde: Mikkel Bjerg@ Mijn dark horse: Ethan Hayter! @51 (UB 1-3) En pas maar weer op voor Alberto Bettiol @41 (UB 1-3)
Ik heb alleen Benoot tegen Dylan Teuns (1.44 Betfirst) of tegen Barguil (1.4 Unibet).
Misschien is dit aanbod verdwenen ?
Ik heb inderdaad gezien dat de weddenschap in de loop van vrijdag bij Unibet offline is gehaald, zelf heb ik hem al op woensdag gespeeld. Ik heb hem vervolgens terug aangevraagd bij Ladbrokes en daar bieden ze hem op dit moment wel terug aan @1,72. Net als Van Avermaet voor Vanmarcke @1,45, welke ik eveneens interessant vind. Let wel, dit is de Belgische variant van Ladbrokes, ik heb met Sjorss al gemerkt dat het aanbod tussen beide sites kan verschillen.
Zelf heb ik overigens Naesen voor Ballerini @1,5 ook nog gespeeld. Ik denk dat de Ronde te zwaar zal zijn voor de Italiaan in zijn huidige vormpeil. Zijn ploegmaat, Lampaert, gaf zelf vorige week al aan dat hij een conditionele terugval kent.