Wielertips wielerseizoen 2021
Hoi hoi, met veel interesse volg ik het wielrennen al jaren en schrijf daar ook veel over (voorbeschouwingen en verhalen).
Soms vind ik het ook leuk om een gokje te wagen op het wielrennen, zoals sommige van jullie reeds gemerkt hebben in het Giro topic van afgelopen jaar. Met dit topic ga ik proberen over het hele jaar winst te maken en deel hierbij mijn tips. Nog meer wedden op wielrennen? Klik hier.
Voor San Remo morgen heb ik drie leuke bets gevonden:
Alaphilippe 1-3 @ 2.50 (low) Unibet
Het gaat alleen maar om de grote drie (vd Poel, Van Aert en Alaphilippe). Van der Poel heeft al aangegeven dat hij op de Poggio wegspringt. Ik acht alleen Alaphilippe en Van Aert in staat om mee te springen. Alaphilippe hoeft vervolgens weinig kopwerk te doen, die hebben dan wellicht nog Bennet en Ballerini in de achtervolging. In het zog van Vd Poel en Van Aert denk ik dat Alaphippe zonder tegenslag het podium moet en kan halen.
Van Avermat > Pidcock @ 2.00 (low) Unibet
Ik ben fan van Pidcock, maar om dit 'jochie' nu favoriet te maken tegenover van Avermaet? Dat gaat mij te ver. MSR is 300km lang en dat is compleet nieuw voor Pidcock. Van Avermaet is gepokt en gemazeld en finisht vaak hoog in deze koers.
Trentin > Laporte @ 2.55 (low) Unibet
Ik snap deze match up, want Viviani heeft nog niet gekoerd, Laporte heeft goede vorm en Trentin is medekopman met Kristoff en Gaviria, alleen vind ik de odd voor de taaie Italiaan heel aantrekkelijk. Waarschijnlijk moet hij werken voor Gav of Kirstoff en finisht Laporte met gemakt voor Trentin, maar ik acht het scenario dat Trentin uitgespeeld wordt of tot laat in de finish voorin blijft (omdat UAE ook weet dat ze juist na de Poggio frisse mannen nodig hebben om de grote drie terug te halen) ook meer dan reëel.
Mooi picks en dito onderbouwing! Wat denk je vandaag over Mads Pedersen top 3 @Bredene-Koksijde. De odd is 2. Pedersen zou MSR gaan rijden maar is last minute ingeroosterd voor Bredene. Volgens mij, naast Merlier, een van de topfavorieten om deze rit te winnen. Won dit jaar ook al Kuurne
ik dacht zelfs dat die niet mee reed, of vergis ik me?
2e geworden. Dan doe je volgens mij gewoon mee.😉
Mooi, tomaat, goede tips om te volgen !
aja, tgaat over niet over MSR, mijn fout 😂
Mads is wel een moneymaker. Sta er versteld van hoe weinig aandacht die krijgt in verhouding met de ereplekken die hij bij elkaar fietst.
Zelf had ik de bet (als ik hem op tijd las) laten schieten. Omdat bij dit soort koersen de ambitie van de renners enorm meespeelt en ik geen parcourskennis heb van deze koers.
GL vandaag iedereen met z'n bets.
Kleine update over de bets die ik gisteren plaatste. Ondanks dat de odd op Van Avermaet gestegen is (?) heb ik vertrouwen in de bet. Naessen geeft aan niet top te zijn vanwege verkoudheid, waardoor de kans aanwezig is dat AG2R Van Avermaet gaat spelen. Ook Kristoff geeft aan verkouden uit Parijs Nice te zijn gekomen, wat Trentin weer meer in de kaart speelt :)
ik vind die Vanavermaet bet niet meer op unibet :(
Brugge - de Panne
In de volksmond ook wel het officieuze WK sprinten genoemd. Traditioneel aan deze koers is een massasprint én een valpartij in de laatste 500m. Met het oog op de koersen die nog gaan komen nemen veel toppers hier niet te veel risico. Vandaar de onderstaande twee bets.
Halvarsson >> Greipel @1.80 Unibet (low)
Voor team Uno-X is dit één van de enige mogelijkheden om zich te laten zien op World Tour niveau. Halvarsson is hun rapste sprinter en zal voor het team (en zijn eigen WT punten) een goede klassering moeten halen. Greipel is onderhand 38 en het is algemeen bekend dat hij een hectische finale graag aan zich voorbij laat gaan. Het kan immers zomaar de laatste zijn. Ik denk dat de kans groot is dat Greipel laat lopen en Halvarsson wint.
Dekker >> Demare @2.05 Unibet (50% low)
Tegen Demare betten is iets wat ik zelden doe, maar vandaag zie ik kans voor deze bet. Demare zal andere koersen in zijn achterhoofd hebben. Hier heeft hij nooit met ambitie gestaan (laatste keer alweer in 2015 en geen top 10 gereden). Voor Dekker is dit juist een koers om voor te gaan. Niet te lastig én hij krijgt de sprintmannen van Groenewegen mee. De jeugd heeft de wielervolgers vaker verrast en wellicht vandaag ook.
In het verlengde van jouw tweede keuze speel ik ook Cees Bol top3 @3,50. Jeugdige renner die zijn kwaliteit heeft bewezen in Parijs-Nice.