Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op MMA: UFC 256: Ferguson vs. Oliveira & Figueiredo vs. Moreno - Voorbeschouwingen en tips

Voor de meest recente voorbeschouwingen (UFC 256) Ferguson vs. Oliveira & Figueiredo vs. Moreno, zie het meest recente bericht in dit topic.

In de nacht van zaterdag 11 juli op zondag 12 juli wordt in Abu Dhabi op Fight Island het vechtsportevent UFC 251 gehouden. Op papier belooft dit in ieder geval het meest spraakmakende UFC-event van 2020 te worden en wellicht zelfs die van de laatste jaren. Er staan namelijk maar liefst drie titelgevechten van eventueel vijf rondes op het programma. 

De grootste sportorganisatie binnen de MMA liet tijdens de wereldwijde pandemie eens te meer zien creatief te kunnen zijn op de momenten dat het moet. Verschillende vechters, zoals Khabib Nurmagomedov, mogen hun land niet uit, terwijl er nog meer vechters de Verenigde Staten niet in mogen door de reisbeperkingen die zijn opgelegd. Hierdoor wordt er 11 juli voor het eerst op Fight Island gevochten, een eiland (Yas Island) in Abu Dhabi, waar jaarlijks ook een Formule 1 Grand Prix wordt afgewerkt. 

Zoals gezegd bestaat UFC 251 uit een programma om je vingers bij af te likken. De rematch tussen de oud-wereldkampioenen in het strogewicht Rose Namajunas en Jéssica Andrade zou een co-main event kunnen zijn op een minder spraakmakend event, maar is tijdens UFC 251 slechts het tweede gevecht van een geweldige main card. In het derde gevecht strijden de Rus Petr Yan en de ervaren Braziliaan José Aldo om de vacante titel in het bantamgewicht. 

Voor het co-main event heeft de UFC een rematch geboekt tussen Alex Volkanovski, kampioen in het vedergewicht en de Hawaiiaan Max Holloway, die zo’n half jaar geleden door de Australiër werd onttroond als kampioen. Het Main Event en grote blikvanger van UFC 251 is het gevecht tussen Kamaru Usman, wereldkampioen in het weltergewicht, en zijn uitdager Jorge Masvidal. Hiermee krijgen MMA-liefhebbers alsnog het gevecht voorgeschoteld waar zij al zo lang naar snakken. 

Voorbeschouwing Main Event: Kamaru Usman vs. Jorge Masvidal

Het gevecht tussen Kamaru Usman en Jorge Masvidal stond eigenlijk al op de planning als hoofdwedstrijd voor UFC 251. Masvidal kwam er alleen in eerste instantie contractueel niet uit met de MMA-organisatie. De onderhandelingen werden gestaakt en Gilbert Burns zou vervolgens de kans krijgen om tegen zijn trainingspartner Usman voor de wereldtitel te vechten. De Braziliaan testte vlak voor vertrek naar Abu Dhabi daarentegen positief op corona en moest zich hierdoor tot zijn grote teleurstelling terugtrekken. In plaats van een nieuwe datum te zoeken, besloot UFC-voorzitter Dana White om Jorge Masvidal opnieuw te benaderen. Beide partijen deden water bij de wijn en zo blijkt Masvidal grappig genoeg de vervanger, van de vervanger van de partij die hij in eerste instantie zelf zou vechten. 

Kamaru ‘‘The Nigerian Nightmare’’ Usman: Wilt zijn titel verdedigen

De in Nigeria geboren Usman behoort niet tot de grootste namen binnen de UFC, zoals bijvoorbeeld Conor McGregor of Khabib Nurmagomedov, maar misschien krijgt de 33-jarige vechter wel te weinig credits. Hij heeft een record van 16-1 in de MMA, waarvan 8 career finishes en is binnen de UFC-organisatie nog altijd ongeslagen (11-0). Usman verdedigde eind 2019 tegen Colby Covington met succes zijn wereldtitel door zijn tegenstander middels een technical knockout te verslaan en is momenteel bezig aan een imponerende zegereeks van vijftien wedstrijden. 

(Bron: ProShots)

Er staat voor ‘The Nigerian Nightmare’ aanstaande zaterdagnacht veel op het spel. Verliezen van Masvidal, die het gevecht zes dagen voor aanvang accepteerde, zou niet alleen het verlies van zijn wereldtitel betekenen, maar ook een enorme deuk in zijn reputatie. 9 van de 10 keer zijn ruzies tussen bepaalde vechters gespeeld voor zogenoemde ‘cloud’, maar de twee kemphanen lijken elkaar oprecht niet te mogen. Usman heeft regelmatig met sarcastische toon de aanwezigheid van Masvidal in de weltergewicht-divisie ontkend en kan dit weekend een belangrijke stap zetten naar een grotere status binnen de UFC.

Jorge ‘‘Gamebred’’ Masvidal: De grote underdog

Masvidal kreeg circa vijf weken geleden nog de nodige kritiek te verwerken van vele MMA-liefhebbers en journalisten. De spectaculaire vechter zou financieel te hoog in de boom hebben gezeten tijdens zijn onderlingen voor een titelgevecht in het weltergewicht. De langverwachte ontmoeting in de ring met Usman kwam er dus alsnog na het terugtrekken van Burns en de negatieve geluiden over Masvidal zijn inmiddels helemaal weggeëbd. Na acht jaar en achttien gevechten krijgt 'The Baddest Motherfucker' in de UFC eindelijk zijn eerste kans op een titel. 

Voor de 35-jarige vechter is het een win-winsituatie geworden. Masvidal nam het gevecht zes dagen van tevoren aan, moest eerst naar Las Vegas vliegen en vervolgens naar Abu Dhabi. ‘Gamebred’ heeft geen volledig trainingskamp kunnen beleggen en niemand zal het hem kwalijk nemen, mocht hij als grote underdog verliezen. Weet hij te stunten door Usman te verslaan via een TKO/KO dan komt hij in één klap in hetzelfde rijtje als de ‘gestopte’ Conor McGregor en legende Georges Saint-Pierre te staan. 

Prognose: Lastige opgave voor Masvidal

Op voorhand lijkt Masvidal weinig kans te maken. De korte voorbereiding op een titelgevecht en het feit dat hij in een week tijd nog ruim 9 kilo zal moeten afvallen om het streefgewicht te behalen, spreken niet in de Amerikaan zijn voordeel. Masvidal is een spectaculaire vechter, die altijd voor de knockout gaat. Zijn laatste vijf zeges kwamen allemaal via een knockout tot stand. De in Miami gevestigde vechter noteerde de snelste KO in de geschiedenis van UFC, toen hij Ben Askren tijdens UFC 239 met een vliegende knie vijf seconden in het gevecht versloeg. 

Usman is een enorm slimme vechter en zal verdedigender zijn ingesteld, met een langere reach en jabs kan hij Masvidal op afstand houden en zal gezien zijn worstelachtergrond gaan voor de takedown, wanneer de mogelijkheid zich voordoet. De Nigeriaan beschikt over een ijzersterke conditie en weet door druk uit te oefenen tegenstanders met hun rug tegen de cage te zetten en vanaf deze positie te domineren.

De conditie van Masvidal is een groot vraagteken. De enige manier om te winnen, lijkt het kiezen van een aanvallende tactiek te zijn. De 35-jarige vechter mag zich niet terug laten drukken en zal staand het verschil moeten zien te maken met een eventuele knockout in één van de eerste drie rondes. Lukt dit Masvidal niet, lijkt de kans reëel dat de tank leeg zal raken en is de meer waarschijnlijke uitkomst dat hij het gevecht zal verliezen op punten. 

Van de 11 gevechten in de UFC sinds 2015 won Usman er slechts 3 via een submission of TKO/KO. Ik zie dan ook het meeste heil in:

To Win By Decision: Kamara Usman @ 2.40 (Unibet, low)

Voorbeschouwing Co-Main Event: Alex Volkanovski vs. Max Holloway

Het Co-Main Event is een titelgevecht in het vedergewicht tussen de kampioen Alex Volkanovski en Max Holloway. Weet Holloway als underdog zijn rivaal Volkanovski in een rematch te verslaan, de titel terug te veroveren en de ‘Blessed Era’ in leven te houden, of zet de ongeslagen Volkanovski hem met een tweede zege op rij definitief aan de kant? 

Alexander ‘‘The Great’’ Volkanovski: Wil de beste vedergewicht aller tijden worden

Alexander Volkanovski was lange tijd één van de meest onderschatte vechters binnen de UFC, maar hier is na het veroveren van de titel in het vedergewicht eind 2019 geen sprake meer van. De Australiër domineerde in het titelgevecht tegen ogenschijnlijk schier onklopbare Holloway en gevoel dat de 31-jarige vechter piekte op het juiste moment heerst er absoluut niet. De verwachting is namelijk dat ‘Alexander The Great’ de komende jaren in zijn gewichtsklasse zal heersen.

Volkanovski richtte zich in zijn jongere jaren op een carrière als rugbyspeler, maar besloot in 2012 om zich te focussen op MMA. Hij woog als rugbyspeler 96 kilo en heeft voor het najagen van zijn droom, kampioen worden in de UFC, een aardige metamorfose ondergaan. Momenteel weegt de Australiër namelijk slechts 65 kilo. Volkanovski is ongeslagen in de UFC (8-0) en momenteel bezig aan winstreeks van maar liefst 18 wedstrijden in de MMA. In de vorm van Chad Mendes, José Aldo en dus Max Holloway heeft de Australiër alle grootheden uit zijn divisie al eens verslagen.

Max ‘‘Blessed’’ Holloway: Aast op revanche

José Aldo werd lange tijd gezien als de beste vechter aller tijden in het vedergewicht, maar de Braziliaan lijkt deze titel inmiddels kwijt te zijn geraakt aan Max Holloway. De Hawaiiaan verloor in 2013 als 21-jarige van Conor McGregor, maar bleef vervolgens jarenlang ongeslagen als vedergewicht tot eind 2019 Volkanovski dus voor een grote verrassing wist te zorgen. Er zijn weinig vechters zo geliefd bij het MMA-publiek als Holloway. Dit komt mede door zijn vechtstijl, maar ook door zijn doen en laten buiten de ring. Daarnaast is zijn reis van een jonge Hawaïaanse jongen naar een grootheid in de UFC een opmerkelijke prestatie, die met name tot stand is gekomen door hard te werken.

Holloway stond in de afgelopen jaren tegenover de beste vechters uit de vedergewicht divisie. Zo versloeg hij voormalig kampioen José Aldo tweemaal via een TKO in de derde ronde. De 28-jarige Hawaiiaan is pas de tweede vechter die het is gelukt om Aldo te finishen, en de eerste die het twee keer deed. Vervolgens bracht Holloway de winstreeks van 14 wedstrijden (MMA) en zes binnen de UFC van Brian Ortega een halt toe. 

Prognose: Opnieuw een winnaar via jurybeslissing

Volkanovski is een vechter met weinig zwaktes, een meester in timing en voetenwerk. Hij is iemand met een hoog vecht IQ, die met een ongelofelijk tempo hoge druk uitoefent op zijn tegenstanders. Door zijn rugby-verleden beschikt de Australiër bovendien over meer power dan veel van zijn concurrenten in het vedergewicht.

Max Holloway, heeft de vedergewicht-divisie voor jaren gedomineerd en behoort zonder twijfel tot de beste boksers in de MMA. Hij is iemand die niet snel voor de trap naar het lichaam gaat, maar zal hier in zijn rematch tegen Volkanovski toch vaker gebruik van moeten maken. Er zijn weinig vechters met lange armen, zoals Holloway, die ook daadwerkelijk weten hoe ze hun reach (voordeel) moeten gebruiken, maar Holloway is er hier één van.

De Hawaiiaan heeft nog nooit een gevecht verloren via een KO/TKO. Dit komt mede doordat Holloway nauwelijks clean is te raken dankzij zijn uitstekende ‘head movement’. De 28-jarige vechter moet het niet zo zeer hebben van zijn power, maar meer van de volume van zijn slagen. Het probleem voor Holloway is dat Volkanovski net als hijzelf over een enorm uithoudingsvermogen beschikt en ook graag druk uitoefent middels een aanvallende tactiek. Hierdoor kwam Holloway in het eerste gevecht amper in zijn ritme. Volkanovski had in het eerste titelgevecht een uitstekend strijdplan en maakte hierin het grote verschil met een record aantal trappen naar de benen van zijn tegenstander.

Holloway zal het eerste gevecht tot in de puntjes hebben bestudeerd. Alhoewel ik persoonlijk hoop dat hij de titel terug weet te veroveren, verwacht ik een zelfde soort uitkomst als tijdens de eerste wedstrijd: Volkanovski die wint op punten. Dit vanwege het feit dat Max nog nooit heeft verloren via een KO/TKO en beide vechters over enorme longen beschikken. 

To Win By Decision: Alex Volkanovski @ 1.95 (Unibet, medium)

Voorbeschouwing Petr Yan vs. José Aldo

Het derde titelgevecht tijdens UFC 251 en de eerste van de avond (nacht) gaat tussen de Rus Petr Yan en de Braziliaan José Aldo in het bantamgewicht. Henry Cejudo domineerde de afgelopen jaren zowel in het bantamgewicht als vlieggewicht en besloot enkele maanden terug tot ieders verbazing na het succesvol verdedigen van zijn titel in het bantamgewicht tegen Dominick Cruz zijn afscheid aan te kondigen. Petr Yan werd al snel aangewezen als eerste kanshebber voor de vacante titel en vervolgens besloot Dana White om de 33-jarige Aldo ook een kans te geven. Kroont Yan zich als opkomend talent tot de nieuwe kampioen, of krijgt Aldo met winst de erkenning als één van de beste aller tijden?

Petr ‘‘No Mercy’’ Yan: The Next Big Thing

Voor de casual MMA-fans zal Petr Yan misschien niet direct een belletje doen rinkelen, maar de Rus heeft zich in een kort tijdsbestek omhoog gewerkt naar de top van de bantamdivisie. Door het stoppen van Cejudo wordt de 27-jarige vechter getipt als ‘the next big thing’ in zijn gewichtsklasse. Yan is sinds zijn debuut in de UFC in 2018 nog ongeslagen binnen de organisatie (6-0) en 11-1 in zijn MMA-carrière.  

Wil Yan een grote naam in de UFC worden en een groot aantal pay-per-view kijkers trekken voor zijn gevechten, zal hij nog wel aan zijn Engels moeten werken. Mocht de Rus zich zaterdagnacht tot kampioen kronen, kan en wil hij waarschijnlijk ook niet op zijn lauweren rusten. De bantamdivisie is ondanks het stoppen van Cejudo namelijk allesbehalve dood. Namen als Marlon Moraes, Aljamain Sterling, Cody Garbrandt en Sean O’ Malley azen allemaal op een (nieuwe) kans op de titel.

José ‘‘Junior’’ Aldo: Wil toetreden tot een select gezelschap.

Van José Aldo wordt nog weleens vergeten hoe dominant hij vroeger was. De Braziliaan maakte zijn debuut in de WEC in 2008 met een 10-1 record als professioneel vechter en bleef hier ongeslagen (8-0). Na het fuseren van de WEC en de UFC verdedigde de inmiddels 33-jarige vechter maar liefst zeven keer zijn titel als kampioen in het vedergewicht. Meer dan een decennium lang bleef Aldo ongeslagen als vedergewicht, maar in 2015 kwam er dan eindelijk een einde aan zijn dominantie, toen Conor McGregor hem binnen 13 seconden wist te verslaan middels een knockout.

Velen vinden de kans op de titel in het bantamgewicht, die Aldo zaterdag krijgt onterecht, maar UFC-voorzitter Dana White was hier heel helder over. De Braziliaan maakte in december 2019 zijn debuut in de genoemde gewichtsklasse tegen Marlon Moraes. De 33-jarige vechter verloor zijn partij op beslissing, maar werd door White persoonlijk gezien als winnaar van het gevecht. Feit is nu dat Aldo de uitgelezen kans krijgt om tot een selecte groep toe te treden door kampioen te worden in twee verschillende divisies, die van het vedergewicht en bantamgewicht. 

Prognose: Yan gaat met de titel aan de haal

Dat Cejudo zijn titel enkele maanden terug uit het niets vacant stelde, voelt nog steeds wat onwerkelijk, maar de UFC moet verder kijken. Voor Aldo zou titelwinst een geweldige kroon zijn op zijn carrière, maar Yan wordt door de bookmakers als favoriet gezien om zijn naam definitief op de kaart te zetten. 

Sinds zijn verlies tegen McGregor in 2015 zijn het vijf moeizame jaren geweest voor Aldo. Zijn kin heeft begrijpelijkerwijs aardig wat te verduren gehad en waar de Braziliaan in zijn WEC tijd bekend stond om zijn geweldige trappen, zijn deze bij lange na niet meer zo krachtig door opgelopen blessureleed, en gebruikt hij deze nog zelden.

Yan is een vrij complete MMA-vechter, die door het tempo hoog te houden schade aan wilt richten bij zijn tegenstanders. Aldo had in zijn laatste twee nederlagen tegen Holloway moeite met het tempo en de volume van slagen van zijn Hawaiiaanse tegenstander. Ik zie Yan tegen Aldo dan ook eenzelfde soort tactiek hanteren. De Rus is zeker in staat om het gevecht vroegtijdig te beslissen, zeker gezien de resultaten van zijn Braziliaanse tegenstander in de laatste jaren, maar ik zie meer value in winst van Yan na een jurybeslissing. 

To Win By Decision: Petr Yan @ 3.50 (Unibet, low)

Samenvatting:

Verdubbelaar: Winst Yan + Winst Volkanovski @ 2.02 (Unibet, low)

• De bets zijn wat eentonig, maar ik zie Usman, gezien de meer optimale voorbereiding niet verliezen. Een volgende KO/TKO winst van Masvidal valt desondanks natuurlijk niet helemaal uit te sluiten (@3.65, Unibet).

• De rematch van Holloway tegen Volkanovski komt in mijn opinie wat te vroeg voor Holloway om de nodige aanpassingen te doen en ditmaal wel als winnaar uit de strijd te komen.

• Ik heb redelijk veel vertrouwen in een overwinning van Yan. Door de stap naar een lagere gewichtsklasse van Aldo, verwacht ik dat de Braziliaan het daarentegen wel in ieder geval op een jurybeslissing af kan laten hangen. 

UFC 251: Waar kan ik het zien? 

Het vechtsportevent wordt in de nacht van zaterdag 11 juli op zondag 12 juli uitgezonden op SBS 9 en is daarnaast via een livestream bij de streamingdienst Kijk te zien. De verwachting is dat de main card (5 wedstrijden) aan zal vangen rond 04:00 uur Nederlandse tijd. 

Wat denk jij? Maken Usman, Volkanovski en Yan hun favorietenrol waar, of weten de underdogs Masvidal, Holloway en Aldo te verrassen? Laat het weten in de comments.

6 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagjorditoma in 9-07-2020 16:08 Overige sporten en evenementen
in 9-07-2020 16:08 Overige sporten en evenementen
25 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Wat een schitterende post! Dank hiervoor.

2 Vind ik leuk's

Ik kan @mvm123 alleen maar onderschrijven, wat een heerlijke post om te lezen. Ik ben helemaal niet van het MMA gebeuren maar dikke duim omhoog voor de kwaliteit van dit topic! 💪 (is alleen geen duim)

2 Vind ik leuk's
Ik speel mijn weddenschappen bij Unibet. Naast voetbal speel ik heel af en toe een tennis bet maar daar heb ik geen verstand van. Dus, dan moet je dat eigenlijk ook niet doen.

@mvm123 & @kwaak Thanks voor de complimenten :)

Aanvullend speel ik nog:

To win by Finish: Rose Namajunas @ 3.0 (Unibet, low)

In de eerste partij tegen Andrade leek ze het gevecht vroegtijdig te beslissen, maar kwam na een fout in een kwetsbare positie. De Litouwse ging vervolgens zelf knock-out, nadat ze na een takedown met haar hoofd hard op het canvas terecht kwam.

Namajunas is de betere MMA-vechter van de twee en lijkt haar hoofd ditmaal wel leeg te hebben gemaakt in de voorbereiding op haar gevecht, iets wat niet het geval was tijdens hun eerste ontmoeting. Ze had toen met name veel druk op haar schouders als kampioene.

0 Vind ik leuk's

Thanks voor de winst @jorditoma

Kwamen wel goed weg met Volkanoski.

1 Vind ik leuk's
Op zo. jul.. 2020, 09:35 schreef mvm123:

Thanks voor de winst @jorditoma

Kwamen wel goed weg met Volkanoski.

Als fan van Holloway baalde ik in eerste instantie aardig van het verlies na split decision. Als ik er neutral naar kijk, denk ik niet dat de overwinning van Volkanovski gestolen is, maar het na vijf rondes simpelweg enorm dicht bij elkaar lag. Ronde 1 en 2 waren overduidelijk voor Holloway en ronde 4 voor Volkanovski. De nederlaag is voor Max vooral zuur, omdat hij in de divisie niks meer te bewijzen heeft en een rematch nu niet voor de hand ligt.

Recap:

Verdubbelaar: Winst Yan + Winst Volkanovski @ 2.02 (Unibet, low)

To win by Finish: Rose Namajunas @ 3.0 (Unibet, low)

Meeste gevechten verliepen zoals verwacht. Holloway zelf wat onderschat en deed de juiste aanpassingen na het eerdere verlies tegen Volkanovski. Main Event tussen Usman en Masvidal helaas niet spectaculair te noemen, maar Usman deed wat hij moest doen.

2 Vind ik leuk's

Voorbeschouwing Calvin Kattar vs. Dan Ige

Het grote Pay-Per-View Event UFC 251 is pas net achter de rug, maar donderdagochtend staat er in de vorm van UFC Fight Night 172 alweer een nieuw evenement op het programma. Het is het tweede event dat door de UFC in korte tijd op Yas Island in Abu Dhabi wordt georganiseerd. In het main event nemen de vedergewichten Calvin Kattar en Dan Ige het tegen elkaar op. Door de discutabele nederlaag van Max Holloway afgelopen weekend tegen titelhouder Alexander Volkanovski, kan Kattar of Ige bij winst aanstaande donderdag wel eens aan het lange rijtje kanshebbers voor een titelgevecht tegen de Australiër worden toegevoegd. 

Calvin Kattar ‘‘The Boston Finisher’’: Wil verder omhoog klimmen op de ranglijst

De Amerikaan Calvin Kattar wist lange tijd onder de radar te blijven van het overgrote deel MMA-liefhebbers. De 32-jarige vechter maakte in het verleden goede keuzes door naast het vechten in kleinere events ook een plan B voor zichzelf op te stellen. Hij werd fight promoter van de in New Hampshire gevestigde organisatie Combat Zone, waar hij de afgelopen jaren de nodige successen mee boekte.

De passie voor het vechten bleef Kattar ondanks de focus op het organiseren van MMA-events houden en na drie jaar afwezigheid in de octagon maakte The Boston Finisher in 2016 zijn rentree. Ruim een jaar later volgde het UFC-debuut van de Amerikaan en in de wedstrijden binnen de grootste MMA-organisatie maakte Kattar indruk met een 5-2 record . Zijn laatste vier zeges kwamen tot stand via KO/TKO. Zabit Magomedsharipov, de huidige nummer #2 contender in de vedergewicht-divisie werd door Kattar eind vorig jaar in een nipte nederlaag goed tegenstand geboden.

Dan Ige ‘‘50K’’: Voor het eerst headliner op een UFC pay-per-view event

De in Hawaii geborgen Dan Ige is geen onbekende naam in de UFC-wereld. Net Als Kattar houdt ook hij zich niet alleen bezig met het vechten binnen de octagon. Ige werkt namelijk onder Ali Abdelaziz voor Dominance MMA en staat de veelbesproken manager onder andere bij tijdens contractonderhandelingen van grote namen als Khabi Nurmagomedov, Kamaru Usman en Henry Cejudo. 

Ige maakte zijn debuut voor de UFC in 2018, waar hij werd verslagen door Julia Arce. Sindsdien is de 28-jarige vechter ongeslagen binnen de grootste MMA-organisatie ter wereld met zes achtereenvolgende zeges op rij. Begin dit jaar won Ige knap na een gelijkopgaand gevecht via een split decision op punten van Mirsad Bektic. Hetzelfde resultaat volgde in mei, toen de Hawaiiaan zich terug knokte tegen Edson Barboza. 

Prognose: To win by finish: Calvin Kattar 

Kattar blinkt vooral staand uit en behoort binnen de MMA-wereld tot de beste boksers. Hij is een technische vechter met snelle handen en heeft in het verleden al veelvuldig bewezen zijn tegenstanders naar het canvas te kunnen werken. Normaal gesproken doet hij dit met zijn vuisten, maar Jeremy Stephens werd enkele maanden terug nog verslagen dankzij een perfecte getimede elleboog in het gelaat. 

Voor Ige liggen er vooral kansen in de eerste één á twee rondes. Kattar tast net als bijvoorbeeld Holloway het liefst in de beginfase van een gevecht nog wat af om daarna toe te slaan, maar dit kostte hem tegen Magomedsharipov, in een gevecht over drie rondes, wel de winst. Het main event wordt donderdagochtend mogelijk in vijf rondes beslist. Ige zal het gevecht ook liever staand aan gaan, maar beschikt niet over dezelfde power als Katter. Ik verwacht dan ook dat Kattar zijn reeks van finishes voort zal zetten en Ige in één van de latere rondes zijn eerste nederlaag via KO/TKO toe zal dienen. 

To win by finish: Calvin Kattar @ 1.85 (Unibet, low)

2 Vind ik leuk's

Toch wel mooi dat één match zo uitgebreid uitgelezen wordt en er dan een low stake tip wordt gegeven hehe ;) either way GL

1 Vind ik leuk's
Op di. jul.. 2020, 19:42 schreef rikj1994:

Toch wel mooi dat één match zo uitgebreid uitgelezen wordt en er dan een low stake tip wordt gegeven hehe ;) either way GL

Ik heb op voorhand al besproken welke wedstrijden ik deze maand zou coveren, toen de quoteringen nog niet bekend waren.. De quotering voor winst van Kattar is wat aan de lage kant, maar ik heb er wel vertrouwen in dat hij de partij gaat winnen.

Normaal gesproken zou ik ‘to finish’ met een medium stake tippen, maar het feit dat Ige nog niet eerder knock-out is geslagen, houdt me hier wat tegen. Met vijf rondes i.p.v drie is Kattar in ieder geval wel in het voordeel. Mocht er interesse zijn, zal ik morgen kijken of ik Kattar eventueel als verdubbelaar nog met een bet uit een andere partij als medium stake kan tippen ;)

Bericht gewijzigd door jorditoma op wo 15 jul. 2020, 07:47
1 Vind ik leuk's

Recap UFC Fight Night 172:

To win by finish: Calvin Kattar @ 1.85 (Unibet, low)

Calvin Kattar maakte een statement in de vedergewicht-divisie door Dan Ige dankzij een jurybeslissing te verslaan. De Amerikaan werd zoals verwacht beter naarmate de partij vorderde en raakte zijn Hawaiiaanse tegenstander ook enkele keren clean. Ige bleek daarentegen eens te meer geen misselijke tegenstander, want hij gaf geen krimp ondanks dat hij wel degelijk gehavend uit het gevecht kwam.

0 Vind ik leuk's

Voorbeschouwing Jack Hermansson vs. Kelvin Gastelum (UFC Fight Night 173)

In de nacht van zondag 19 juli op maandag 20 juli (rond de klok van 03:45 uur) neemt de Zweeds-Noorse vechter Jack Hermansson het in het Co-Main Event op tegen de Amerikaan Kelvin Gastelum. Beide verloren hun meest recente gevecht en hopen zich te herpakken met een winstpartij om uiteindelijk weer omhoog te kunnen kijken in de middengewicht divisie.

Jack ‘‘The Joker’’ Hermansson: Wil zich revancheren

De Zweeds-Noorse vechter Jack Hermansson vestigde jaren geleden als eerst de aandacht op zich als kampioen in het middengewicht bij de MMA-organisatie Cage Warriors. In september 2016 maakte Hermansson met een overwinning op Scott Askham zijn langverwachte UFC-debuut. De inmiddels 32-jarige vechter wisselde overwinningen af met nederlagen, maar na een mooie streak van vier zeges op rij maakte The Joker een aardige sprong op de ranglijst.

De meest imponerende zege, was de laatste, toen Hermansson Ronaldo ‘Jacare’ Souza na vijf rondes dankzij een jurybeslissing wist te verslaan. De Braziliaan is namelijk een submission-machine, maar het was Hermansson die in de eerste ronde bijna voor een verrassing wist te zorgen met een guillotine. Aan de ongeslagen reeks van de in Zweden geboren vechter kwam in september vorig jaar een eind, toen Jared Cannonier hem via TKO versloeg. 

Kelvin Gastelum: Terug van een schorsing

Kelvin Gastelum is één van de meer bekendere namen binnen de UFC en dat komt mede doordat hij het zeventiende seizoen van The Ultimate Fighter wist te winnen. Bovendien was hij ook één van de twee coaches van het laatst opgenomen seizoen; The Ultimate Fighter 28: Heavy Hitters. Gastelum is bijna tien jaar actief als MMA-vechter, maar noteerde in zijn twee meest recente partijen pas voor het eerst back-to-back nederlagen.

Tegen Ismael Adesanya vocht Gastelum april vorig jaar een geweldige partij voor de interim belt in het middengewicht, maar kwam hier na vijf rondes uiteindelijk toch te kort. Het was een grote teleurstelling voor de 28-jarige vechter en daarbovenop kwam een nieuwe nederlaag tegen Darren Til na split decision. De Amerikaan kwam bijna 13 kilo aan en werd door USADA voor 9 maanden geschorst voor het gebruik van marihuana. Gastelum zijn straf werd verminderd tot vijf maanden en vrijdag behaalde hij het streefgewicht voor zijn aanstaande partij tegen Hermansson.

Prognose: Winst Jack Hermansson

De bookmakers hebben moeite om een favoriet aan te wijzen en dat is niet geheel onlogisch. Beide vechters kunnen deze partij namelijk op meerdere manieren in hun voordeel beslechten. Al zijn de mogelijkheden voor Hermansson toch groter. Gastelum zal het gevecht vooral staand aan willen gaan, gezien zijn geweldige knock-out power. Hermansson is juist enorm onvoorspelbaar en iemand waar lastig vat op is te krijgen.

Hermansson heeft een aanzienlijk reach voordeel, al zal hij toch liever voor de takedown gaan. Hij is namelijk iemand die behoort tot de betere ‘’ground-and-pound-vechters’’ en al meerdere malen heeft bewezen op deze wijze gevechten te kunnen beslissen via submissons of TKO’s. Al met al verwacht ik dat het lastig wordt voor Gastelum om Hermansson te verrassen en dit andersom wel het geval kan zijn. Mocht deze partij op punten worden beslist, geef ik Hermansson, met eventuele takedowns in het achterhoofd, ook het voordeel.

Winst Jack Hermansson @ 1.90 (Unibet, medium)

Bericht gewijzigd door jorditoma op za 18 jul. 2020, 07:27
2 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.