Wedden op het Songfestival
** Lees ook ons nuttige artikel over het wedden op het songfestival 2019 **
Zoals elk jaar inmiddels mijn stokpaardje om wat geld mee te verdienen. Van het weekend ga ik al mijn bets plaatsen, maar uiteraard hebben jullie misschien al wat tips vooraf? Voor nu in ieder geval al een tip waar ik met grote stake op speel:
Finland NTQ for final @2.30 (Bwin)
Vaardigen een stel gehandicapten af met een afschuwelijk nummer. Jury sws 0 punten, en televoting verwacht ik weinig stemmen uit medelijden omdat het gewoon echt te slecht is. Bookmakers verwachten deze duidelijk wel, maar dit soort acts hebben het niet ver geschopt laatste jaren. Had IMO rond de @1.40 moeten staan en niet @2.30!
Van het weekend zal ik al mijn bets weer geven, voor degene die graag iets mee willen spelen!
Update: link naar artikel toegevoegd.
Meningen:
http://eurovisionireland.net/2015/05/20/eurovision-live-blog/
LITHUANIA:fris en kleurrijk.
IRELAND:Mooie Ierse balade.nadeel: 2e kandidaat
SAN MARINO:aanslag op onze oren.jammer bewezen vroeger al dat ze konden zingen.Wss laatste
MONTENEGRO: De Montenegrijnse presentatie ziet er fantastisch uit en klinkt fantastisch.stijlvolle Balkan ballade.kanshebber voor de finale.Nadeel: ze hebben geen buurlanden die voor hen zullen stemmen,maar ze kwalificeerden zicht vorig jaar ook door hun kwaliteit.
MALTA:Hoge noten kan ze aan,maar komt soms schreeuwerig over.Zal een topprestatie nodig hebben om de jury te overtuigen.
NORWAY:Vocaal fabuleus.Is dit de dark horse in de comp?
PORTUGAL:Zodra het lied eindigt, ben je niet meer in staat om het te herinneren hoe het gaat.Er is meer nodig om zich te kwalificeren.
CZECH REPUBLIC:Marta en Vaclav geven een echt uitstekende prestaties hier. Het is een geweldige rock stijl ballade en de chemie is ook goed. De Tsjechische verdienen een schot in de finale.Nadeel: De Tsjechische Republiek heeft een zeer slechte kwalificatie historie.
ISRAEL:Israël moet in de finale. Wat een fantastische uptempo nr.Nadav is gewoon plezier op het podium. Grote dance moves en goede zang en fris en jong en modern. Plus we willen meer van deze in de finale.
LATVIA:Wow Letland . De menigte gaat mentaal door de bol, tijdens en na het lied. Visueel en vocaal verbluffend. Dit is meer dan een kleine dark horse nu.De finale zonder hen zou een groot gemis zijn.
AZERBAIJAN:Elnur is briljant en de ballade is breaking news overal. De dannsers voegen echt iets toe aan de wildheid van de voorstelling. Zeker een finalist.
ICELAND: Oh oh oh Ijsland.Verschrikkelijke zang van Maria vandaag,doet pijn aan de oren. Zelfs Hera Björk op backing vocals kan dit niet redden. Ze zal beter moeten vanavond om door te kunnen gaan.
SWEDEN:Een geweldig nummer met een goede gimmick met de man in de achtergrond. Het publiek lijkt ervan te houden. Een gemakkelijke qualifier.
SWITZERLAND: Deze is ok . Een geweldige achtergrond. De drums geven een goed gevoel . Een goede prestatie vocaal ook van Melanie,die de mooiste jurk van de hele comp draagt.
CYPRUS:Gewoon mooi. Niets meer te zeggen. Vocaal perfect . John geeft een eenvoudige en charmante prestatie. Hij weet hoe de camera's te bewerken. De langere periode in zwart-wit in het begin verbetert dit zeker. Kwalificatie zeker.
SLOVENIA:Eigenzinnige vocalen. Slovenië is een fantastisch uptempo lied. Het is verslavend en eens in je hoofd blijft het daar voor een tijdje. Nadeel :Zullen de violen iedereen bekoren?
POLAND:Ik vind dit gewoon een beetje saai en somber na wat er vooraf is gegaan. Ik vrees dat dit mogelijk de kwalificatie niet haalt.Ook al is het een geweldige zanger.
Santi's bets die vanavond nog aantreden:
10/10
Sweden winner SF 2 @1.45 (netbet)
Switzerland NTQ @2 (Bwin)
Latvia finish top 10 - no @1.40 (Bwin)
Iceland finish top 10 - no @1.38 (Bwin)
Cyprus finish top 10 - no @1.35 (Bwin)
5/10
Cyprus NTQ @3.18 (Marathonbet)
Malta NTQ @2.05 (Marathonbet)
Montenegro TQ @1.92 (Maratonbet)
Ireland NTQ @1.57 (Bwin)
Lithuania and Norway TQ @1.45 (Bwin)
3/10
Czech TQ @2.8 (Marathonbet)
Winner combo's (Marathonbet):
10/10
SF2 win: Sweden and Macedonia NTQ @2.69
SF2 win: Sweden and Hungary NTQ @2.393
SF2 win: Sweden and Moldova NTQ @1.82
2/10
Albania and Cyprus NTQ @11.45
Serbia TQ and Cyprus NTQ @8.08
Finland and Cyprus NTQ @7.55
In tegenstelling tot 10/10 - tip van Santi en de scores van de press-room voor Zwitserland.
Blijft toch wel onzeker dus.
Kunnen we dan nu afrekenen?
17 landen X €7.00= €119.00 (h)
CYPRUS:Gewoon mooi. Niets meer te zeggen. Vocaal perfect . John geeft een eenvoudige en charmante prestatie. Hij weet hoe de camera's te bewerken. De langere periode in zwart-wit in het begin verbetert dit zeker. Kwalificatie zeker.
Kwalificatie voor Cyprus is 1.44
Best hoog voor een 'zekere kwalificatie'?!
@Santi: hoezo zie jij ze niet kwalificeren? Of vind je de odd gewoon te hoog voor NTQ (value)?
LITHUANIA:Q
IRELAND:NTQ Kantje boord.Stemmen toch niet zo sterk.
SAN MARINO: NTQ Alle kaarsjes ten spijt :p
MONTENEGRO: Q Grote zanger en performance
MALTA: NTQ .Kwam tekort bij een paar noten.
NORWAY: Q en mss zelfs winnaar van 2eHF?
PORTUGAL: NTQ .een goede performance van een zwak lied.
CZECH REPUBLIC: ? Goede performance van beiden nochtans
ISRAEL Q!!.Vuurwerk ':p'
LATVIA: Q.Pure klasse
AZERBAIJAN:Q Fabuleuze Elnur
ICELAND: NTQ the dogs of Vienna were surely howling along :o
SWEDEN: Q samen met Noorwegen kanshebber voor winst
SWITZERLAND: Q.van NTQ tot aan de rand van Q
CYPRUS: Q Alhoewel hij nerveus begon tijdens de repetities
SLOVENIA: Q brilliant
POLAND: NTQ Doffe ellende :-$
Zwak 2eHF ,in 1eHF zaten betere nrs.
Polen heeft zich toch weten te kwalificeren. Tsjechie en Zwitserland haalden het uiteindelijk niet. Anders geen uitschieters.
Op naar de finale zaterdag.
Kwalificatie voor Cyprus is 1.44
Best hoog voor een 'zekere kwalificatie'?!
@Santi: hoezo zie jij ze niet kwalificeren? Of vind je de odd gewoon te hoog voor NTQ (value)?
Ik heb ook Cyprus not in final gespeeld , en ben gewoon afgegaan op de voorspelling van het press centre , waar ze het 2é land staan bij landen die niet doorgaan.
De laatste voorspelling vanuit het press centre blijft nog steeds Cyprus vermelden als niet doorgaan to final , samen met Polen , Ierland , Malta, Zwitserland , San Marino en Portugal .
Later op de middag zou nog een allerlaatste voorspelling komen , ik ben eens benieuwd in hoeverre deze nog zal veranderen .