Wedden op Basketbal: NBA 2020/2021
NBA 2020/2021
In dit topic zal ik al mijn NBA-tips en voorbeschouwingen voor het komende seizoen gaan delen. Dit jaar helaas geen uitgebreide openingspost al had ik dit wel graag willen doen. De Los Angeles Lakers gaan dit seizoen proberen om hun titel te verdedigen. Zij wisten zich afgelopen seizoen tot kampioen te kronen nadat ze met 4-2 te sterk waren voor Miami Heat in de NBA Finals. Het afgelopen seizoen stond natuurlijk net zoals alle andere topsportcompetities stil vanwege het corona-virus, in Amerika besloten ze echter om een Bubble te creëren waardoor het seizoen alsnog kon worden uitgespeeld. Zonder publiek gingen 22 (van de 30 in totaal) teams op jacht naar het kampioenschap op het ESPN Wide World of Sports Complex in Orlando. Dit jaar zullen alle teams weer in de eigen stadions spelen maar er zal nog geen publiek aanwezig zijn, de verwachting is natuurlijk wel dat de stadions langzaam maar zeker worden gevuld met kleine aantallen toeschouwers. Verder is het belangrijk om te weten dat er dit seizoen 72 reguliere competitiewedstrijd zijn, dit waren er in het verleden altijd 82. De NBA gaat van start op 23 december met de wedstrijd tussen de Brooklyn Nets en Golden State Warriors, een aantal dagen later staat alweer het 2e Kerstdag programma op de kalender en die speelronde is traditioneel gevuld met toppers. Wie gaat er dit seizoen vandoor met de titel? Het is in ieder geval een feit dat er een aantal teams in staat zijn om het de Los Angeles Lakers ontzettend lastig te maken.
Quoteringen Winner - Including Playoffs / Eastern Conference Winner - Including Playoffs / Western Conference Winner - Including Playoffs (Unibet)
Tips volgen nog.
Anthony Cole (Orlando Magic) under 3.5 assists @2.20 (Low, Betfair)
Ging in 9 van zijn laatste 10 wedstrijden under deze line..
Ben Simmons (Philadelphia 76ers) over 7.5 assists @1.85 (Low, Unibet)
Trae Young (Atlanta Hawks) under 27.5 points @1.87 (Low, Unibet)
Harden als eerste speler die ooit debuteert met een triple double. Mooie aanwinst.
En dan had Cole zelfs 8 assists (de lijn even flink gebroken)
Ja triple double met 30+ he ;)
Cole idd goede nacht maar Simmons en Hawks wel binnen dus is oké.
Voorbeschouwing: Brooklyn Nets vs. Milwaukee Bucks
Voorbeschouwing: Los Angeles Lakers vs. Golden State Warriors
Trae Young (Atlanta Hawks) under 28.5 points @1.88 (Low, Unibet)
Wendell Carter Jr (Chicago Bulls) over 11.5 points @1.95 (Low, Unibet)
De Lakers hebben zich toch laten verassen in het vierde kwart. Slordig.
En helaas kreeg Wiseman maar 12 minuten voor zijn 10 punten. Dat werd hem niet.
Jep, altijd verrassingen dus deze keer waren het de Warriors.
Wiseman kwam in foul trouble, vandaar maar 12 minuten speeltijd.
Verder wat pech met Wendell en Holiday, helaas, volgende keer beter.
Ben Simmons (Philadelphia 76ers) over 7.5 assists @1.77 (Low, Unibet)
Fred VanVleet (Toronto Raptors) under 18.5 points @1.98 (Low, Unibet)
Cole Anthony (Orlando Magic) under 4.5 assists @1.66 (Low, Unibet)
Nicolas Batum (Los Angeles Clippers) over 8.5 points @2.00 (Low, Unibet)
Christian Wood (Houston Rockets) over 21.5 points @1.82 (Medium, Unibet)
Eerste wedstrijd met Irving, Harden & Durant -> verliezen van de Cavaliers x) Prachtig die NBA.
Eric Gordon (Houston Rockets) over 18.5 points @1.91 (Low, Unibet)
Na het vertrek van James Harden bij de Houston Rocketz zou Eric Gordon één van de spelers moeten zijn die de bal meer in zijn handen gaat krijgen. Samen met Victor Oladipo en Christian Wood vormt Gordon het gevaar in de aanval van Houston en zeker nu dat John Wall geblesseerd is zie ik hem over de line van 18.5 punten heen gaan. In zijn laatste twee wedstrijden wist Gordon respectievelijk 22 en 23 punten te noteren en ook tegen de zwakke Detroit Pistons zou de scherpschutter genoeg kansen moeten zien om de 20 punten te bereiken.
Zach LaVine (Chicago Bulls) top points scorer of the game @1.83 (Medium, Unibet)
LaVine is vannacht by far de meest gevaarlijke speler op het veld als de Chicago Bulls het opnemen tegen de Charlotte Hornets. Beide teams staan niet bekend om hun geweldige defensie en dus kunnen we veel punten te zien gaan krijgen. Dit seizoen is LaVine goed voor gemiddeld 27+ punten per wedstrijd en daarmee staat hij op nummer 5 van de best scorende spelers in de NBA. Waar ik hier een quotering van ongeveer 1.40/1.50 had verwacht staat LaVine toch aan 1.83 en dat is voor mij te hoog om te laten liggen.
Collin Sexton (Cleveland Cavaliers) over 1.5 made threes @1.57 (Medium, Unibet)
Afgelopen woensdag was Collin Sexton dé man van het moment bij de Cleveland Cavaliers, mede dankzij zijn 42(!) punten wisten de Cavs in double-overtime te winnen van de Brooklyn Nets. Vannacht spelen de teams weer tegen elkaar en natuurlijk zijn de ogen dan gericht op Sexton die zeker niet nog een keer 42 punten zal scoren. Sexton wist in zijn laatste vijf wedstrijden minimaal twee rake 3-punters te scoren, over het hele seizoen wist hij deze line in 7 van zijn 9 gespeelde wedstrijden te bereiken.
Luka Doncic (Dallas Mavericks) to record a triple-double @2.85 (Low, Unibet)
De kans dat de sterspeler van Dallas een triple-double zal noteren is in elke wedstrijd vrij groot. Gemiddeld is de MVP-kandidaat goed voor gemiddeld 26.1 punten, 10.1 rebounds en 9.5 assists per wedstrijd. Hij wist dit seizoen al vijf triple-doubles te noteren en voor mij is deze pick boven een quotering van 2.50 altijd een gokje waard!
Nicolas Batum (Los Angeles Clippers) over 8.5 points @1.91 (Low, Unibet)
Batum is en blijft een vrij onzichtbare spelers bij de Los Angeles Clippers omdat ze met Paul George en Kawhi Leonard natuurlijk een sterrenduo hebben. De dreiging van George en Leonard zorgt er echter ook voor dat Batum vaak vrij komt in de corner en laat dat nou net zijn favoriete plekje zijn. De Fransman is een betrouwbare schutter en hij scoort dit seizoen gemiddeld 9.9 punten per wedstrijd. In 8 van zijn laatste 10 wedstrijden ging Batum over de line van 8.5 punten heen en dus vertrouw ik hier op de statistieken.