Wedden op wielrennen: Giro 2020
Goeiemiddag allen,
Morgen gaat de Giro 2020 van start. Wat zijn jullie eindklassement bets of bets voor etappe 1?
ik zelf heb voor het eindklassement:
Kruiswijk top 3 aan 2.20 (Bingoal)
Vlasov wint jongerenklassement 1.65 (Bingoal)
Vlasov voor Majka 1.70 (Bingoal)
Wederom vluchters die de etappe pakken. Ik dacht na de Tour dat dit niet meer van deze tijd was.
Ik heb de laatste klim niet gezien, maar zie wel dat Nibali daar toch wat tijd verloor op Kelderman en Fugel.
Hij is nu niet meer de bookie favoriet bij de meesten.
Gelet op de huidige ontwikkelingen (Kruijswijk er uit vanwege corona, Mitchelton scot die zich terug trekt en Sunweb met een positieve test), gaat dit nog een hele maffe Giro worden. Mits hij überhaupt uitgereden wordt.
Ik denk dat de Italianen in een lastig pakket zitten. Een combi van televisierechten (ken de details niet, maar kan mij voorstellen dat dit meespeelt), trots en gezichtsverlies kan er maar zo voor zorgen dat ze zo lang mogelijk door gaan.
Qua voorspellingen gaat dit alleen maar moeilijker maken. De renners die fit zijn deze week kunnen veel slagen slaan.
Gisteren live wat tips gepakt (3/4), waardoor ik voor mijzelf weer in het groen sta deze Giro :). Vandaag lijkt een sprint onafwendbaar.
Voor vandaag ga ik voor de volgende twee:
Viviani >> Cimolai @ 1.55 - 1 unit (MrGreen)
Zabel >> Consonni @ 1.65 - 1unit (MrGreen)
De odds staan laag voor deze bets, maar zie hierin waarde omdat de bookies denken dat Cimolai uitgespeeld wordt door Israel en ik denk andersom. Voor deze etappe houd ik etappe 7 naar Brindrissi als uitgangspunt en in deze etappe zag je dat Viviani geen lead out man (Consonni) nodig heeft en dat Zabel de lead out man werd voor Barbier (die afgestapt is) en Cimolai niet mee speelde in de debatten. Vraag blijft natuurlijk of Israel voor Cimolai of Zabel gaat, maar verwacht het laatste.
Mocht het bovenstaande niet kloppen, dan zijn er alsnog genoeg scenario's mogelijk dat beide bets wel binnen komen, omdat Viviani gewoon rapper is dan Cimolai en Consonni daardoor vroeg kan laten lopen, omdat Viviani toch wel zijn eigen pad kiest.
In de Giro staat er donderdag een heuveletappe op het programma. Voor de klassementsrenners is het niet lastig genoeg. De vluchters krijgen waarschijnlijk hun kansen.
Parcours:
Niet voor de eerste keer in deze Giro moeten er meer dan tweehonderd kilometer worden overbrugd. De finish van de tweede etappe ligt in Cesenatico en onderweg moet er het nodige worden geklommen. De laatste klim ligt echter niet vlakbij de meet, dus dit biedt ook kansen aan andere renners dan pure
klimmers
Favorieten:
Peter Sagan - De voormalig wereldkampioen maakte dinsdag op fraaie wedstrijd aan een zegedroogte die langer dan een jaar duurde. Een sterk klimmende Sagan was de beste in een kopgroep met sterke concurrentie. Waarom zou hij donderdag niet op herhaling kunnen gaan. Deze etappe heeft een soortgelijk karakter. Met zijn sterke sprint heeft Sagan een geweldig wapen om het vanuit een kopgroep af te maken.
Fabio Felline - De renners van Astana zitten al nooit heel strak in een keurslijf, maar na het tijdsverlies van Jakob Fuglsang zou er voor de overige coureurs nog meer ruimte moeten komen om voor eigen kansen te gaan. Felline is niet allerbeste klimmer, maar deze etappe zou hij wel aan moeten kunnen. Het is nooit een slecht idee om in de Giro voor een Italiaanse coureur te gaan.
Giovanni Visconti - De veteraan heeft zijn beste jaren inmiddels achter zich liggen, maar dat betekent niet dat hij het niet meer wil proberen. Visconti was al enkele malen in de aanval - zo eindigde hij op de Etna als tweede. Voor de kleine Vini Zabu-ploeg zou een etappezege in de Giro een geweldig succes betekenen.
Prognose:
De vlucht van de dag zong het in deze ronde al vijf keer tot het einde uit. Donderdag is het opnieuw waarschijnlijk dat de kopgroep voorop blijft. Er komen uiteraard veel renners in aanmerking voor de etappezege. Ik ga in deze rit voor Felline.
Felline @51
Ik pak Ulissi > Narvaez voor @1.85!
almeida wint het jongerenklassement aan 1.60. Nog speelbaar volgens jullie?
Zeker zoals hij rijdt is 1.4 wat ik zou verwachten.
Stage 11 recap
Viviani >> Cimolai @ 1.55 - 1 unit (MrGreen)
Zabel >> Consonni @ 1.65 - 1unit (MrGreen)
Etappe resultaat -0.45 units / Giro resultaat -1.65 units
Helaas sta ik voor de tips hier in een kleine min. Voor mijzelf sta ik iets in de plus. Hopelijk kan het morgen goed doorslaan naar het groen. Een tijdrit is een goed moment om mooie H2H te pakken.
Kelderman >> Bilbao @ 1.65 2 units MrGreen
Kelderman, toch wel bekend als tijdrijder, rijdt behoudend en eigenlijk onkeldermans. We zien hem niet. En vaak is dat een goed teken. De afgelopen dagen zien we wat scheurtjes in de vorm van Bilbao. Het is een aanname, maar ik denk dat het bij Bilbao geknapt is op het moment dat hij Sagan niet bij kon pakken. Hiermee verloor hij niet alleen de kans op een ritzege, maar ook zijn kans op roze. Ik geloof er niet in dat de 'Tour mensen' na twee weken nog beter voor de dag komen dan de 'nieuwe' mensen. Kelderman wint dit denk ik meer dan 2/3 van de keren. Dus er ligt marge op de 60% die de odds weergeven.
Castroviejo >> De Gendt @ 1.90 1 unit MrGreen
De Gendt gaf openlijk toe dat hij er met zijn hoofd niet bij is deze Giro. Hij wil naar huis. Duidelijke taal voor een renner die sowieso een handleiding heeft. Hierdoor denk ik dat er altijd value ligt op Castroviejo, gewoon vanwege de ambitie op een kort resultaat. De kans is in mijn optiek groter dan 50% dat De Gendt 'zijn werk' doet, maar geen noemenswaardig resultaat rijdt.
Pozzovivo >> Majka @ 2.00 1 unit MrGreen
Sinds ik Pro Cycling Manager speel (dat was in 2006) speelde ik altijd met Bardiani. Aangezien Sella en Pozzovivo toen de kopmannen waren, is Pozzovivo altijd een guilty pleasure van mij. Helaas nooit een topper, want hij komt vaak te kort maar leuk om te volgen. De Giro is zijn thuis. In deze Giro zie ik hem, ondanks zijn 38 jaar, anders dan dat hij ooit geweest is. Zijn team werkt voor hem! En hij vertoont merkwaardige dingen (terugkomen na een lekke band, zijn team de wedstrijd hard maken etc). In mijn optiek heeft Pozzo vertrouwen. Majka daarentegen vertoont barstjes. Niet alleen tegen beter ogende ploeggenoot Konrad, maar ook tegenover de rest. Gisteren ging hij toch als eerste af, maar kwam terug. Het lijkt er op dat Majka niet top is. Vandaar dat ik de kans meer dan 50% acht dat Pozzo morgen, net als in de openingstijdrit, Majka verslaat. Het kleine mannetje kan (als hij wil) een redelijk tijdrit afleveren. De odd vind ik te netjes om te laten liggen.
Succes!
Ik heb juist Majka gepakt. Eindigt elke keer kort. Heeft over het algemeen een betere tijdrit. 1ste tijdrit als laatste gestart dus meeste last gehad van de wind.
Giro 2019 3x ruim boven pozzo geeindigd waarvan 3x top 20.
De voorbeschouwing geeft Dennis not-Top 3 voor 2.4 en Kelderman voor Bilbao voor 1.65.
Die laatste had ik ook gespeeld.
Ik hoop dat Dennis scherp is zodat Ganna het moet bewijzen.
Nibali zal ook tot het uiterste gaan om tijdverlies te beperken.