Wedtips van: Sigurd
Nederland, 12.15 uur:
Enigszins verbaasd over deze odd. Wedstrijd van het jaar voor ADO. ‘Sfeer’ rondom de wedstrijd is de afgelopen tijd aardig opgeklopt met de actie van DH supporters in Amsterdam en de demonstratie van Ajax-supporters in DH op het tijdstip van de wedstrijd. Voor Ajax is dit nog een van de lastigere te nemen hordes in de resterende 12 wedstrijden en met het oog op PSV-Feyenoord zullen ze er alles aan doen om die druk op PSV te houden. Leidsman is de nog relatief onervaren Manschot. Hij heeft nog niet veel ervaring met het fluiten van dergelijke wedstrijden. Dit seizoen haalde hij de over 3.5 line in 6 van de 13 wedstrijden maar haalt een gemiddelde van 3.69 kaart per wedstrijd. In 5 van die 13 wedstrijden bleef de teller op 3 kaarten steken. Pluspunt voor een ‘total cards’ bet is dat door de VAR er behoorlijk wat meer rode kaarten worden gegeven. De historie van ADO-Ajax is er een met redelijk wat kaarten.
2017/2018: 7
2016/2017: 1
2015/2016: 4
2014/2015: 8
2013/2014: 6
Een kaart zou Tagliafico niet slecht uit komen. Hij staat momenteel op 3 kaarten en de belangrijke wedstrijden AZ uit en PSV thuis komen steeds dichter bij. Ajax speelt nog 3 wedstrijden tot die ontzettend belangrijke wedstrijden, namelijk ADO uit (vandaag) en thuis tegen Fortuna en Zwolle. Vandaag een kaartje en thuis tegen Fortuna een kaartje maken hem geschorst tegen Zwolle. Hij zal er dan tegen AZ en PSV sowieso bij zijn. Is een ontzettend belangrijke schakel voor Ajax en een van de posities die het lastigst op te vangen zijn aangezien de andere opties (o.a. Blind, Sinkgraven) stukken minder zijn.
Over 3.5 cards;
@ 2.23 (Unibet)
Tagliafico card;
@ 5.00 (Unibet)
19.00 uur.
Nice-Toulouse. Plaats deze nu alvast omdat ik het vanavond niet kan. Beste is om even te wachten op de definitieve opstellingen maar Atal start hoogstwaarschijnlijk als een van de 3 aanvallers. Speelt normaal gesproken als rechtsback maar maakt ook incidenteel zijn opwachting als rechtsbuiten. Vanavond is dat dus naar alle waarschijnlijkheid weer het geval. Scoorde dit seizoen al 3x. Odd van 10 is te goed maar beste is dus om even tot 18.00 uur te wachten wanneer de definitieve opstellingen bekend zijn.
Atal anytime goalscorer
@ 10.00 (Unibet)
*edit* Start inderdaad als een van de 3 aanvallers. Value dus.
Australie, 07.35 uur:
Newcastle Jets-CC Mariners. Mariners staan troosteloos onderaan en missen ook vandaag weer enorm veel spelers. Coach van de Mariners werd afgelopen week ontslagen na de blamage thuis tegen Phoenix. Jets hebben nog een kans op de play-offs. Dit is een derby in Australie en gezien de (recente) ontwikkelingen hebben de Mariners helemaal niks te verliezen. Ik verwacht dan ook bovengemiddeld meer strijd van ze zometeen. Scheids geeft gemiddeld 5.7 kaart per A-League wedstrijd dit seizoen.
Over 4.5 cards
@ 2.10 (Unibet)
Ridenton anytime goalscorer
@ 4.70 (Unibet)
Duitsland, 15.30 uur:
Augsburg-Hannover. Met nog 9 wedstrijden te gaan is de stand in Duitsland als volgt:
14. Schalke (23 punten);
15. Augsburg (22 punten);
——
16. Stuttgart (19 punten);
——
17. Hannover (14 punten);
18. Nurnberg (13 punten).
Het gat naar de nummer 13 is momenteel 7 punten en ik verwacht dat deze 5 ploegen gaan vechten voor de onderste 3 plekken. Een hele belangrijke wedstrijd vanmiddag tussen 2 directe concurrenten dus. Tijdens de volgende speelronde staan Nurnberg-Augsburg en Hannover-Schalke op het programma. Bij Augsburg staan Gouweleeuw en Richter op scherp en bij Hannover moeten Anton en Felipe een kaart vrezen. Van deze 4 spelers staat er slechts 1 in de vermoedelijke opstelling, namelijk Anton bij Hannover. Ik kan niet echt een patroon ontdekken welke speler (lees: positie) van de tegenpartij makkelijk kaarten pakt maar de rechtsback van de tegenpartij heeft in 2 van de laatste 5 thuiswedstrijden van Augsburg een kaart gehad. Sorg speelt als rechtsback bij Hannover en is toevalligerwijs ook nog eens de ‘topkaartenpakker’ met 7 gele kaarten in 984 minuten. 5 van de 7 gele kaarten kreeg hij in uitwedstrijden. Zal waarschijnlijk naast Anton spelen die voorzichtig moet zijn met het oog op een schorsing. Prima odd van 4.3 bij Tipico voor een gele kaart. Nadeel voor deze is scheids Grafe. Hij geeft, met slechts 2.7 kaart per Bundesliga wedstrijd, weinig kaarten.
Over 3.5 cards
@ 2.18 (Unibet)
Sorg gele kaart
@ 4.30 (Tipico)
===
Duitsland, 15.30 uur:
Schalke-Leipzig. Good old Huub moet de boel gaan redden in Gelsenkirchen. Na de oorwassing in Manchester staat zometeen weer een lastige partij tegen Leipzig op het programma. Leipzig is met o.a. Gladbach, Frankfurt en Leverkusen in de race voor de CL plekken. Over 2 weken speelt Leipzig uit bij directe concurrent. Orban is bij een gele kaart vanmiddag geschorst voor de thuiswedstrijd tegen Hertha maar er tegen Leverkusen dan zeker bij. Scheids Welz is niet bepaald een kaartenstrooier (gem. 3.7 per Bundesliga wedstrijd) maar vanwege de situatie bij Schalke en de haat die er tegen Leipzig heerst in Duitsland verwacht ik vanmiddag veel kaarten.
Over 4.5 cards
@ 1.82 (Unibet)
Orban kaart
@ 4.00 (Unibet)
===
Duitsland, 18.30 uur:
Hertha-Dortmund. Uitgeschakeld in de CL en de beker dus de focus voor Dortmund kan vol op de competitie. Na wat teleurstellende resultaten de afgelopen tijd is Bayern Dortmund op doelsaldo voorbij. Beide teams hebben 57 punten en gaan onderling uit maken wie kampioen gaat worden. Over 2 wedstrijden staat Bayern-Dortmund op het programma en bij een kaart voor Hakimi vandaag is hij de volgende wedstrijd thuis tegen Wolfsburg geschorst. Natuurlijk ook geen makkie maar ik kan me voorstellen dat hij vanmiddag een kaartje pakt om er tegen Bayern zeker bij te zijn. Scheids Welz geeft gemiddeld ongeveer 4.5 kaart per Bundesliga wedstrijd. Hij behaalde de over 3.5 line in 6/10 wedstrijden.
Over 3.5 cards
@ 1.87 (Unibet)
Hakimi kaart
@ 4.00 (Unibet)
===
Nederland, 18.30 uur:
Heerenveen-De Graafschap. Heerenveen mag nog hopen op een play-off plek terwijl De Graafschap zich full focus moet richten op de degradatiestrijd. Heerenveen waarschijnlijk zonder Pierie en Hornkamp. Nou is Hornkamp geen groot verlies maar vereist wel weer een aanpassing in de zwakke verdediging van Heerenveen. Verwachting is dat het Schmidt-Hoegh-Dresevic-Woudenberg gaat worden. De Graafschap verloor eerder dit seizoen met 0-5 thuis van Heerenveen en zal alleen daarom al veel motivatie hebben om dat recht te zetten. Daarnaast is het programma van De Graafschap, in vergelijking met NAC, nog best lastig en vanavond is een van de wedstrijden waarin ik ze nog wel wat kansen geef. Scheids Bax geeft gemiddeld ruim 4 kaarten per Eredivisie wedstrijden. Hij haalde de over 3.5 line in 7/10 wedstrijden.
Over 3.5 cards
@ 2.63 (Unibet)
===
Nederland, 19.45 uur:
NAC-Utrecht. Zorgwekkend vooruitzicht voor NAC en ze moeten de komende wedstrijden toch echt wat punten gaan halen om hoop op de nacompetitie te houden. Al is het alleen maar om de druk op de De Graafschap en Emmen wat op te voeren. Het laatste ‘echte’ avondje NAC van dit seizoen en de spelers moeten wel op en top gemotiveerd zijn. Utrecht staat in de grote middenmoot die voor play-off plekken spelen. Hebben wel een aantal spelers die geregeld een kaart pakken. Zie hier wel 4 kaarten (of meer) vallen. Scheids Kamphuis heeft een gemiddelde van 3.4 kaart per Eredivisie wedstrijd. Haalde in 9/16 wedstrijden de over 3.5 line.
Over 3.5 cards
@ 2.45 (Unibet)
===
Zondag, Duitsland, 18.00 uur:
Bayern-Mainz. Hetzelfde verhaal als bij de wedstrijd van Dortmund. Over 2 weken dus Bayern-Dortmund en in die wedstrijd kan Bayern Dortmund de genadeklap uitdelen. Uitgeschakeld in de CL en daardoor is het kampioenschap nog meer een must geworden. Kimmich, Alaba en Thiago staan op scherp en missen bij een kaart de wedstrijd uit tegen Freiburg. Scheids Willenborg geeft de kaarten zeker niet makkelijk (gem. 3.5 kaart per Bundesliga wedstrijd) maar als je als speler een kaartje wil dan krijg je hem wel door spelbederf of iets dergelijks.
Over 1.5 cards Bayern
@ 3.40 (Unibet)
Thiago kaart
@ 5.00 (Unibet)
Kimmich kaart
@ 5.00 (Unibet)
===
Mocht ik nog wat tegen komen vandaag zal ik deze post editten. Succes!
Is het voorheen ook voorgekomen dat ze bewust geel pakten? Ik vind je info zeker van toegevoegde waarde maar het lijkt me wel risky. Denken die spelers ook op deze manier zoals jij het uitlegt?
Dat weet je natuurlijk nooit Lesjes. Ik kan me voorstellen dan sommigen zo zullen denken. Gaat zoveel geld in om dat ik het alleen maar professioneel zou vinden wanneer je een kaart zou pakken. Bijvoorbeeld Bergwijn van PSV tegen Excelsior. Bij een gele kaart zou hij NAC thuis missen maar tegen VVV en, veel belangrijker, Ajax mee kunnen spelen. Nu loop je als PSV zijnde het risico dat hij morgen tegen een kaart aan loopt en derhalve dus de uitwedstrijd tegen Ajax moet gaan missen. Je hoeft maar net de verkeerde scheids tegen te komen die voor een pietluttig iets een kaartje gaat geven.
ik speel Heerenveel over 3.5 kaartjes wel mee.
als ik deze hit speel ik morgen ook Thiago en Kimmich nog mee ;)
Succes yellowboy :).
Heb nog even wat centen op een kaartje voor Nijholt @ 3.50 bij NAC-Utrecht gezet. Aangezien NAC weer met een soort van 5-2-3 opstelling speelt is hij mijns inziens de speler die de aanvallen van Utrecht moet breken. Lundqvist is dat stukken minder. Moet op gaan boksen tegen o.a. Gustafson, Van Overeem en Bazoer op het middenveld van Utrecht. Is een notoire kaartenpakker met 8 kaarten in 20 wedstrijden. Heeft een verleden bij Utrecht en zal net wat extra gemotiveerd zijn om het tegen hun te laten zien. Kreeg in de uitwedstrijd tegen Utrecht ook een kaartje. Staat niet op scherp en kan dus zonder problemen een kaart pakken om er volgende keer thuis tegen VVV ook gewoon bij te zijn.
===
Frankrijk, 20.00 uur:
Guingamp-Dijon. Degradatieduel in optima forma. Een echte 6 puntenwedstrijd. Zal het kort houden. Strijd wordt hier verwacht en om eerlijk te zijn kunnen beide clubs zich niet verstoppen. Goals en kaarten is mijn keuze.
Over 4.5 cards
@ 2.18 (Unibet)
Over 2.5 goals
@ 2.60 (Unibet)
BTTS
@ 2.18 (Unibet)
1 kaartje te weinig zekers :(
Helaas wel. Heb niet de gehele wedstrijd gezien maar scheids Bax had op het einde (VAR situatie) 'gewoon' een gele kaart moeten geven voor een schwalbe van Thorsby (Heerenveen). Dat ie dat dan niet doet bewijst maar eens de totale willekeur van het Nederlandse scheidsrechterkorps.
Nederland, 12.15 uur:
VVV-PSV. Nog 9 finales voor de Eindhovenaren. Met het oog op de volgende speelronde (Ajax-PSV) kunnen ze zich geen puntverlies veroorloven. Het spel is allesbehalve indrukwekkend na de winterstop en VVV is zoals eerder beschreven erg stug in de thuiswedstrijden. Verwacht dan ook een strijd die 90 minuten zal duren en niet eentje die bijvoorbeeld al voor rust beslist is. VVV zal weer met eersteklas slager Kum (gem. 1 kaart per 2 wedstrijden - 6 kaarten totaal) op de linksback spelen. Zwakke schakel die alles op alles zal moeten gaan zetten om Dumfries en Bergwijn/Lozano af te stoppen. Zal ongetwijfeld vanmiddag weer een keer over de schreef gaan. Verder zal 'Ajacied' Seuntjens net wat extra motivatie hebben om PSV punten af te snoepen. Scheids Manschot geeft gemiddeld 3.5 kaart per Eredivisie wedstrijd. Belangen zijn groot voor PSV, het spel is niet al te best en zie wel wat opstootjes komen.
Over 3.5 cards
@ 1.87 (Unibet)
Kum kaart
@ 4.50 (Unibet)
Nederland, 14.30 uur:
AZ-Ajax. Geen al te lang verhaal nodig. AZ kan, na de verrassende nederlaag van Feyenoord, de 3e plek pakken. Ajax' verhaal is bekend. Moeten na PSV spelen en het zou me niks verbazen als ze vanmiddag de koppositie gaan pakken. Zie ze niet al teveel moeite hebben met AZ. AZ faalt structureel tegen de top 3 en mist mijns inziens de fysiek, en het vernuft, om het Ajax echt lastig te maken. Scheids is Serdar. Altijd wat terughoudend met kaartenbets bij wedstrijden die hij fluit. Kan vriezen, kan dooien maar iets zegt me dat hij zich vandaag weer bovengemiddeld wil laten gelden.
Over 3.5 cards
@ 2.02 (Unibet)
===
*edit* Kum dus helaas toch centraal. Dan zou ik die bet laten schieten. Over cards wel gunstig met bijtertje Sadilek op het middenveld.