Strategie: gelijkspel voor clubs in de middenmoot van een competitie
Ik zag wat strategien voorbij komen en wil jullie de mijne voorleggen. Ik heb deze zelf een aantal seizoenen geleden bedacht, getest en uitgevoerd, en ook winst mee gemaakt. Heb het ongeveer 2 seizoenen volgehouden en ben er daarna mee gestopt. Het is toch een beetje saai spelen, en de winstmarges waren voor mij niet interessant genoeg. Maar ben van mening dat anderen hier misschien zeker iets aan zullen hebben. Ook voor betters die weinig tijd hebben om bets uit te zoeken is dit een mooie strategie. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar jullie mening van deze strategie.
Mijn strategie ziet er als volgt uit. Men kiest een aantal teams uit die vaak middenmoot eindigen in een competitie. Bij voorkeur geen topteam of een club die om degradatie vecht. Als je een team uitkiest die vaak tussen plek 6 en 13 eindigt zit je wel goed. Dit zijn namelijk teams die het vaakst gelijkspelen en daar draait mijn strategie juist om.
We nemen de Eredivisie dan even als voorbeeld en daarbij ook Unibet als sportbookie. In de Eredivisie kom je snel uit bij als FC Groningen, FC Utrecht, Heracles en FC Zwolle. De bedoeling is dat we deze teams de komende periode alleen maar op draws gaan spelen. Bij het kiezen van de teams hoeft men dus niet noodzakelijk op onderzoek uit die vaak gelijkspelen. In mijn voorbeeld hanteer ik voor de goede orde een draw odds aan van 3.75.
Als we dan nu de draws odds gaan bekijken voor aankomende week staan ze op: 3.75, 3.55, 5.15, 5.15, 3.75, 4.0,
4.25, 5.75 en 3.6. Je kan dus met zekerheid wel zeggen dat de gemiddelde odds die ik in mijn voorbeeld neem van 3.75 wel goed zit. maar vaak genoeg ligt de winmarge dus veel hoger. Daarbij geeft Unibet ook zeker niet altijd de beste odds, dus speel dit bij meerde bookies zodat je de beste draw odds kunt pakken.
We starten met een lage inleg van 2.50 euro als stap en plaatsen deze op alle teams die men uitgekozen heeft op een draw, ongeacht de tegenstander. Mocht je team winnen, dan is je winst 2.50 x 3.75 = 9.37 - inleg 2.50 = 6.87. Vervolgens begin je de week erop weer overnieuw met € 2.50 inleg. Mocht een team niet gelijkspelen dan plaats je x 1.5 bij je vorige inleg. Je inleg wordt dus 2.50 x 1.50 = € 3.75. Mocht je club nu wel gelijkspelen dan is je winst 3.75 x 3.75 = € 14,06 - inleg van beide stappen hou je € 7,81 pure winst over. En zo ga je op die manier verder.
Als we dit tacktiek nu toepassen op deze teams van afgelopen sezioen, dan zou het resultaat als volgt zijn:
odds=3.75
na 1x = 2.50 uitbetaling = 9.38 inleg totaal = 2.50 winst = 6.88
na 2x - 3.75 uitbetaling = 14.06 inleg totaal = 6.25 winst = 7.81
na 3x = 5.62 uitbetaling = 21.08 inleg totaal = 11.87 winst = 9.21
na 4x = 8.43 uitbetaling = 31.61 inleg totaal = 20.30 winst = 11.31
na 5x = 12.64 uitbetaling = 47.40 inleg totaal = 32.94 winst = 14.46
na 6x = 18.96 uitbetaling = 71.10 inleg totaal = 51.90 winst = 19.20
na 7x = 28.45 uitbetaling = 106.69 inleg totaal = 80.35 winst =26.34
na 8x = 42.67 uitbetaling = 160.011 inleg totaal = 23.02 winst = 36.99
na 9x = 64.01 uitbetaling = 240.04 inleg totaal = 187.03 winst = 53.01
na 10x = 96.02 uitbetaling = 360.08 inleg totaal = 283.05 winst = 77.03
Totale winst133.52
Hetzelfde doe je met FC Utrecht, Heracles en Zwolle. Utrecht speelt 12x gelijk:
Heracles speelt 9x gelijk: Zwolle speelt 8x gelijk:
Groningen winst = 133,52
FC Utrecht winst = 129,48
Heracles winst = 140.50
Zwolle winst = 132.80
Alle winst opgeteld kom je op een positieve saldo van € 536.30. En dat over 34 weken = 15.77 per week = circa 60 euro per maand. Het mooiste is namelijk dat hoe langer de draw niet komt, hoe meer winst je maakt. Het spelen van deze manier is dat je inleg niet al te groot hoeft te zijn. Mocht een team bv al 10x achter elkaar niet hebben gelijk gespeeld, bedraagt je inzet maar € 96,11 euro. En dat over een periode van ruim 2,5 maanden voetbal. Als je dus met één team wilt gaan starten heb je niet echt een groot bankroll nodig, maar bedraagt je winst wel een paar tientjes. Daarbij kun je zelf je inleg bepalen. In mijn voorbeeld heb ik hem op 2.50 gezet, maar dit kan net zo goed op €1,00 zijn. Ook je verlies formule van x1.5 kan je aanpassen naar eigen wens. Je kunt ook starten met x 3.0 en dit stapsgewijs te verlagen. Het is maar net met wat voor winst je tevreden bent en met welk bankroll je kunt starten.
Het mooie van mijn strategie is dat je dit met terugwerkende kracht op welk competitie en team dan ook kunt uittesten. Je maakt op alles en iedereen winst. Pak maar een team en loop hem maar na. Zelfs teams die bovenin meedraaien voor de titel zoals Ajax of PSV zorgen ervoor dat je uiteindelijk winst maakt. Het nadeel van dit soort teams is dat je soms 3 maanden moet wachten op een gelijkspel. Dat betekend dus dat je een bankroll nodig hebt van honderden euro's. Je winst rond de € 500 is daarin tegen wel aanzienlijk hoog. Om dit risico dus zo klein mogelijk te houden kies ik dus voor teams uit mijn voorbeeld. Vooral landen waar men veel gelijk speelt is een mooie competitie om dit te spelen.
Het lijkt natuurlijk veel op Martingale roulette, maar dan een aangepaste voetbalbetting formule. Ben benieuwd naar jullie mening las je dit zo leest.
Jeroenunit bedoelt met 300 inzet alle stappen bij elkaar opgeteld. Stap 1 t/m 10 qua inzet bij elkaar opgesteld is bijna 300 euro.
Je praat eigenlijk niet over 300 euro inzet maar over je bankroll, maar ik snap wel wat Jeroen bedoelt. Je hebt wel een (voor de meeste mensen) grote bankroll nodig.
Het zal niet snel gebeuren als je je teams goed uitkiest, maar het is natuurlijk niet onmogelijk. Ik denk dat je zeker t/m stap 15 aan bankroll achter de hand moet hebben per team.
@Jeroen ik snap ook niet helemaal hoe jij aan 300 euro inzet komt. Elk team heeft een aparte reeks, mathematisch gezien zullen echt niet drie teams achter elkaar 10x niet gelijk spelen. Per gelijkspel wordt het budget ook hoger, dat moet je niet vergeten. Ik speel met een vergelijkbare visie, ik plaats alleen andere bets. De afgelopen week heb ik 29 wedstrijden verwerkt en de enige criteria die ik gaf was dat het een potje moest zijn waar ik 2/3 doelpunten verwacht op z'n minst. Dus ik was niet eens bezig met gelijkspellen zoeken en zelfs hierbij eindigde vijf wedstrijden gelijk. De langste reeks zonder gelijkspel was negen en dit was een flinke uitschieter omhoog.
De genoemde scenario's in dit topic zijn wiskundig gezien echt behoorlijk onrealistisch, veel meer nog dan de meesten denken.
Noem de scenario’s ff op.
Ik ben benieuwd wat jij bedoelt
Oh volgens mij heb ik een beetje scheel gekeken bij dat tabelletje. Ik dacht dat die 96 euro bij de tiende bet de cumulatieve inzet was, maar dat is dus bijna 300 op dat moment. In dat geval is dit inderdaad best gevaarlijk. Gedachte blijft prima, maar ik zou een andere implementatie zoeken.
Oh volgens mij heb ik een beetje scheel gekeken bij dat tabelletje. Ik dacht dat die 96 euro bij de tiende bet de cumulatieve inzet was, maar dat is dus bijna 300 op dat moment. In dat geval is dit inderdaad best gevaarlijk. Gedachte blijft prima, maar ik zou een andere implementatie zoeken.
Klopt 283,05, maar dat is dus over 10 speelrondes, dus 28 euro per wedstrijd. Ik weet niet hoeveel jullie plaatsen aan bets per week, maar dat is echt niks. Als je dat er niet voor over hebt om winstegvend strategie te willen spelen, dan moet je een andere hobby zoeken ;) En dat is ook zoals eerder aangegeven op basis van 1.5 formule. Men kan dit altijd nog verlagen na bv 6x no draw eventueel.
Heb dit eens bekeken voor Kortrijk voor het seizoen 2017/2018.
Kortrijk is toch een ploeg die altijd in de middenmoot speelt.
In het begin gaat het nog vrij goed, maar dan is er een reeks van 16 speeldagen zonder gelijkspel.
Ik zie me toch niet een paar duizend euro inzetten na 16 speeldagen.
In het begin gaat het nog vrij goed, maar dan is er een reeks van 16 speeldagen zonder gelijkspel.
Heb hem zelf even nagelopen en kom tot 10x, de 11de was weer een draw. Dus je zou dikke winst met Kortijk gepakt hebben vorig seizoen. Maar in de Belgische competitie komen volgens mij ook redelijk weinig gelijkspelen. Liggen iig onder het gemiddelde.
Heb hem zelf even nagelopen en kom tot 10x, de 11de was weer een draw. Dus je zou dikke winst met Kortijk gepakt hebben vorig seizoen. Maar in de Belgische competitie komen volgens mij ook redelijk weinig gelijkspelen. Liggen iig onder het gemiddelde.
ja, klopt. Maar daarna was er toch een reeks van 14 wedstrijden zonder gelijkspel. En als je de bekerwedstrijden ook zou spelen zelfs 16 wedstrijden zonder gelijkspel.
Ik vind het op zich wel een heel interessant topic maar je mag niet de pech hebben dat je aan 14-15 wedstrijden zonder gelijkspel komt.
ja, klopt. Maar daarna was er toch een reeks van 14 wedstrijden zonder gelijkspel. En als je de bekerwedstrijden ook zou spelen zelfs 16 wedstrijden zonder gelijkspel.
Ik vind het op zich wel een heel interessant topic maar je mag niet de pech hebben dat je aan 14-15 wedstrijden zonder gelijkspel komt.
Ik heb het hele seizoen gepakt van de competitiewedstrijden en kwam tot 1x 8 en deze van 11. Bekerwedstrijden speel ik niet mee.
Bij welke clubs doe je het dit jaar in de Eredivisie?
Op dit moment speel ik dit niet meer, maar wil het best fictief meespelen om het jullie te laten zien dat het echt winstgevend is. Mijn geld gaat op dit moment naar andere projecten. Stappen plan, correcte uitslagen met of zonder first goalscorer en seizoenbets.
Ik zou dan dezelfde teams pakken die ik in mijn voorbeeld aangaf, Utrecht, Groningen, Zwolle en Heracles. Dit zijn teams die niet hoeven te vrezen zo op het eerste gezicht voor degradatie en komen te kort voor de top 4/5. Misschien dat Utrecht wel 5de zou kunnen worden, maar die spelen vaak genoeg gelijk in een seizoen.
In Italie zou ik Torino, Atalanta en Sassuolo pakken.
Waarom maak je het voor jezelf zo moeilijk? Investeer in een vergelijkbare mindset als in dit topic en bekijk wat korte termijn opties. Persoonlijk speel ik +1.5 en +2.5 goals in een helft. Als ik wedstrijden selecteer dan kan ik aan de resultaten zien dat er af en toe een reeks tussen zit van vier helften waar geen twee doelpunten vallen, dat is met alle gemak af te dekken. En als ik twijfel kan ik er altijd nog voor kiezen om te wachten tot er wat unders zijn geweest en daarna pas in te zetten.
Griekhoofd, ik zit ook te denken om dergelijk systeem te spelen op korte termijn. Speel jij dan +1,5 goal eerste helft? of speel je ook live tijdens de rust op de 2de helft.
odds zitten hier dan wel maar tussen de 2 en 2,5 lijkt me. En hoe kies je je wedstrijden uit?
Ik ga dit systeem sowieso uittesten, ben er 100 procent van overtuigt dat dit een goed systeem is. Daarbij komt overigens nog dat je dit ook gewoon met €1,00 kan starten als Bet 1 en vanuit daar ook elke keer X1.5 je inzet verhogen per pick, of zeg ik dan iets verkeerds Tino23?