Strategie: gelijkspel voor clubs in de middenmoot van een competitie
Ik zag wat strategien voorbij komen en wil jullie de mijne voorleggen. Ik heb deze zelf een aantal seizoenen geleden bedacht, getest en uitgevoerd, en ook winst mee gemaakt. Heb het ongeveer 2 seizoenen volgehouden en ben er daarna mee gestopt. Het is toch een beetje saai spelen, en de winstmarges waren voor mij niet interessant genoeg. Maar ben van mening dat anderen hier misschien zeker iets aan zullen hebben. Ook voor betters die weinig tijd hebben om bets uit te zoeken is dit een mooie strategie. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar jullie mening van deze strategie.
Mijn strategie ziet er als volgt uit. Men kiest een aantal teams uit die vaak middenmoot eindigen in een competitie. Bij voorkeur geen topteam of een club die om degradatie vecht. Als je een team uitkiest die vaak tussen plek 6 en 13 eindigt zit je wel goed. Dit zijn namelijk teams die het vaakst gelijkspelen en daar draait mijn strategie juist om.
We nemen de Eredivisie dan even als voorbeeld en daarbij ook Unibet als sportbookie. In de Eredivisie kom je snel uit bij als FC Groningen, FC Utrecht, Heracles en FC Zwolle. De bedoeling is dat we deze teams de komende periode alleen maar op draws gaan spelen. Bij het kiezen van de teams hoeft men dus niet noodzakelijk op onderzoek uit die vaak gelijkspelen. In mijn voorbeeld hanteer ik voor de goede orde een draw odds aan van 3.75.
Als we dan nu de draws odds gaan bekijken voor aankomende week staan ze op: 3.75, 3.55, 5.15, 5.15, 3.75, 4.0,
4.25, 5.75 en 3.6. Je kan dus met zekerheid wel zeggen dat de gemiddelde odds die ik in mijn voorbeeld neem van 3.75 wel goed zit. maar vaak genoeg ligt de winmarge dus veel hoger. Daarbij geeft Unibet ook zeker niet altijd de beste odds, dus speel dit bij meerde bookies zodat je de beste draw odds kunt pakken.
We starten met een lage inleg van 2.50 euro als stap en plaatsen deze op alle teams die men uitgekozen heeft op een draw, ongeacht de tegenstander. Mocht je team winnen, dan is je winst 2.50 x 3.75 = 9.37 - inleg 2.50 = 6.87. Vervolgens begin je de week erop weer overnieuw met € 2.50 inleg. Mocht een team niet gelijkspelen dan plaats je x 1.5 bij je vorige inleg. Je inleg wordt dus 2.50 x 1.50 = € 3.75. Mocht je club nu wel gelijkspelen dan is je winst 3.75 x 3.75 = € 14,06 - inleg van beide stappen hou je € 7,81 pure winst over. En zo ga je op die manier verder.
Als we dit tacktiek nu toepassen op deze teams van afgelopen sezioen, dan zou het resultaat als volgt zijn:
odds=3.75
na 1x = 2.50 uitbetaling = 9.38 inleg totaal = 2.50 winst = 6.88
na 2x - 3.75 uitbetaling = 14.06 inleg totaal = 6.25 winst = 7.81
na 3x = 5.62 uitbetaling = 21.08 inleg totaal = 11.87 winst = 9.21
na 4x = 8.43 uitbetaling = 31.61 inleg totaal = 20.30 winst = 11.31
na 5x = 12.64 uitbetaling = 47.40 inleg totaal = 32.94 winst = 14.46
na 6x = 18.96 uitbetaling = 71.10 inleg totaal = 51.90 winst = 19.20
na 7x = 28.45 uitbetaling = 106.69 inleg totaal = 80.35 winst =26.34
na 8x = 42.67 uitbetaling = 160.011 inleg totaal = 23.02 winst = 36.99
na 9x = 64.01 uitbetaling = 240.04 inleg totaal = 187.03 winst = 53.01
na 10x = 96.02 uitbetaling = 360.08 inleg totaal = 283.05 winst = 77.03
Totale winst133.52
Hetzelfde doe je met FC Utrecht, Heracles en Zwolle. Utrecht speelt 12x gelijk:
Heracles speelt 9x gelijk: Zwolle speelt 8x gelijk:
Groningen winst = 133,52
FC Utrecht winst = 129,48
Heracles winst = 140.50
Zwolle winst = 132.80
Alle winst opgeteld kom je op een positieve saldo van € 536.30. En dat over 34 weken = 15.77 per week = circa 60 euro per maand. Het mooiste is namelijk dat hoe langer de draw niet komt, hoe meer winst je maakt. Het spelen van deze manier is dat je inleg niet al te groot hoeft te zijn. Mocht een team bv al 10x achter elkaar niet hebben gelijk gespeeld, bedraagt je inzet maar € 96,11 euro. En dat over een periode van ruim 2,5 maanden voetbal. Als je dus met één team wilt gaan starten heb je niet echt een groot bankroll nodig, maar bedraagt je winst wel een paar tientjes. Daarbij kun je zelf je inleg bepalen. In mijn voorbeeld heb ik hem op 2.50 gezet, maar dit kan net zo goed op €1,00 zijn. Ook je verlies formule van x1.5 kan je aanpassen naar eigen wens. Je kunt ook starten met x 3.0 en dit stapsgewijs te verlagen. Het is maar net met wat voor winst je tevreden bent en met welk bankroll je kunt starten.
Het mooie van mijn strategie is dat je dit met terugwerkende kracht op welk competitie en team dan ook kunt uittesten. Je maakt op alles en iedereen winst. Pak maar een team en loop hem maar na. Zelfs teams die bovenin meedraaien voor de titel zoals Ajax of PSV zorgen ervoor dat je uiteindelijk winst maakt. Het nadeel van dit soort teams is dat je soms 3 maanden moet wachten op een gelijkspel. Dat betekend dus dat je een bankroll nodig hebt van honderden euro's. Je winst rond de € 500 is daarin tegen wel aanzienlijk hoog. Om dit risico dus zo klein mogelijk te houden kies ik dus voor teams uit mijn voorbeeld. Vooral landen waar men veel gelijk speelt is een mooie competitie om dit te spelen.
Het lijkt natuurlijk veel op Martingale roulette, maar dan een aangepaste voetbalbetting formule. Ben benieuwd naar jullie mening las je dit zo leest.
Ik ga volgend seizoen SC Heerenveen, FC Groningen, FC Utrecht en Heracles gebruiken voor de draws, hier wat interessante stats betreft afgelopen seizoen!
-------------------------------
-Heerenveen speelde afgelopen seizoen 10X gelijk.
- Heracles speelde afgelopen seizoen 9X gelijk.
- Groningen speelde afgelopen seizoen 14x gelijk.
- Utrecht speelde afgelopen seizoen 13x gelijk.
---------------------------------
- Heerenveen speelde om de 3,4 wedstrijden gelijk.
- Heracles speelde om de 3,7 wedstrijden gelijk.
- Groningen speelde om de wedstrijden 2,4 gelijk.
- Utrecht speelde om de 2,6 wedstrijden gelijk.
------------------------------------
Soms zit er wel een lange reeks tussen:
- Heerenveen had een reeks van 8x op rij zonder gelijkspel.
- Heracles had een reeks van 8x op rij zonder gelijkspel.
- Groningen had een reeks van 7x op rij zonder gelijkspel.
- Utrecht had een reeks van 6x op rij zonder gelijkspel.
-----------------------
Deze stats zeggen niets over hoe dit seizoen zal gaan verlopen, maar geeft wel aan dat je dit op deze 4 teams perfect had kunnen spelen afgelopen seizoen. Ik denk persoonlijk dat deze teams dit jaar weer speelbaar gaan zijn en daarom kies ik ze uit. Heracles, Groningen, Utrecht en Heerenveen zijn ook ploegen die het Ajax, PSV, Feyenoord en AZ bijv zowel uit als thuis erg moeiljk kunnen maken tegen goede odds op een gelijkspel. Zo werd Ajax - Heracles dit seizoen al 1-1 tegen een odd van @10.00+, PSV - Groningen en Groningen - PSV werd afgelopen seizoen 0-0 en 3-3 @7,45 en @5,00, Groningen - AZ 1-1, Utrecht - Ajax 0-0 en Utrecht - Feyenoord 1-1 en Utrecht - AZ 1-1 tegen aardige odds van 4,75, , 4,00 en 3,75,
Oh volgens mij heb ik een beetje scheel gekeken bij dat tabelletje. Ik dacht dat die 96 euro bij de tiende bet de cumulatieve inzet was, maar dat is dus bijna 300 op dat moment. In dat geval is dit inderdaad best gevaarlijk. Gedachte blijft prima, maar ik zou een andere implementatie zoeken.
Klopt 283,05, maar dat is dus over 10 speelrondes, dus 28 euro per wedstrijd. Ik weet niet hoeveel jullie plaatsen aan bets per week, maar dat is echt niks. Als je dat er niet voor over hebt om winstegvend strategie te willen spelen, dan moet je een andere hobby zoeken ;) En dat is ook zoals eerder aangegeven op basis van 1.5 formule. Men kan dit altijd nog verlagen na bv 6x no draw eventueel.
Qua gedachte ben ik het met je eens hoor, maar zoals ik al eerder zei in dit topic, kun je dit ook prima op korte termijn aanpakken. Dat is mentaal toch een stukje makkelijker vol te houden en neemt ook wat minder risico met zich mee.
@rufus Je voorspelt gewoon +1.5 goals per helft. Dus mocht er een 0-1/1-0 ruststand zijn dan voorspel je in de rust +2.5 total goals. Ik heb wel bepaalde criteria om wedstrijden te selecteren, maar dat wordt een beetje lastig om uit te leggen. Ik zorg er in ieder geval voor dat de wedstrijden niet tegelijk zijn en dat ik er +2.5 goals kan verwachten. Opzich is wedstrijden selecteren ook niet het moeilijkste gedeelte hoor, je krijgt vanzelf balans in de uitslagen en daar speel je eigenlijk ook op.
Even ter illustratie : ik heb twaalf succesvolle reeksen afgerond binnen een week (+1.5 goals) en vijf succesvolle +2.5 goals reeksen afgerond.
Ik ga dit systeem sowieso uittesten, ben er 100 procent van overtuigt dat dit een goed systeem is. Daarbij komt overigens nog dat je dit ook gewoon met €1,00 kan starten als Bet 1 en vanuit daar ook elke keer X1.5 je inzet verhogen per pick, of zeg ik dan iets verkeerds Tino23?
Klopt. Wat ik heb gedaan is alles in excel gezet, en dan hoef je maar je inleg of 1.5 formule aan te passen, zodat ie alles vanzelf uitrekent wat je totale inleg,uitbetaling en winst zal zijn. Dus mocht je met 1 euro willen starten en je komt een reeks van 10x no draw tegen, dan is je inleg maar 38.44. En je totale inleg over die 10 weken bedraagt dan 113.30. Als de draw bij de 11de keer komt is je netto winst 30.85. Dus deze strategie is ook heel goed voor betters met een kleine bankroll.
Oh volgens mij heb ik een beetje scheel gekeken bij dat tabelletje. Ik dacht dat die 96 euro bij de tiende bet de cumulatieve inzet was, maar dat is dus bijna 300 op dat moment. In dat geval is dit inderdaad best gevaarlijk. Gedachte blijft prima, maar ik zou een andere implementatie zoeken.
Klopt 283,05, maar dat is dus over 10 speelrondes, dus 28 euro per wedstrijd. Ik weet niet hoeveel jullie plaatsen aan bets per week, maar dat is echt niks. Als je dat er niet voor over hebt om winstegvend strategie te willen spelen, dan moet je een andere hobby zoeken ;) En dat is ook zoals eerder aangegeven op basis van 1.5 formule. Men kan dit altijd nog verlagen na bv 6x no draw eventueel.
Qua gedachte ben ik het met je eens hoor, maar zoals ik al eerder zei in dit topic, kun je dit ook prima op korte termijn aanpakken. Dat is mentaal toch een stukje makkelijker vol te houden en neemt ook wat minder risico met zich mee.
Wat stel je voor? altijd mooi om eens onze gedachtes erover te geven.
@ Tino Zie mijn reactie richting Rufus.
Kleine onderbouwing : het systeem van jou is in theorie erg sterk omdat er na elke wedstrijd een uitslag is waar je iets mee kunt voordat de nieuwe wedstrijd begint. Bij jouw implementatie zit er alleen een hele speelronde tussen die je moet wachten voordat je de volgende inzet kunt doen. Persoonlijk kies ik een aantal wedstrijden per dag uit en maak ik daar een reeks van. Vervolgens wacht ik op een geschikt moment om +1.5 en +2.5 goals per helft te spelen.
Voor vandaag heb ik Kopenhagen & Feyenoord uitgekozen (maar twee wedstrijden omdat er niet veel aanbod is vandaag). Bij mijn laatste twee wedstrijden van gister waren er geen +2.5 goals in één helft, dus besluit ik om dat voorzichtig op te pakken nu.
Ik heb 300 euro beschikbaar, maar ik moet er wel rekening mee houden dat +2.5 goals in een helft best even kan duren (maximale reeks tot nu toe achter elkaar fout is 12, we zitten nu op 4).
Eerste bet +2.5 : https://gyazo.com/67404781dd4f17c45b6ebb200ead6e59
Wat betreft de +1.5 heb ik nu een keuze om te maken. Real was gister mijn laatste potje en in beide helften vielen twee goals (verlenging tel ik niet mee). Ik kan ervoor kiezen om even te wachten, maar ik ben vanwege de heenwedstrijden van Kopenhagen & Feyenoord er wel van overtuigd dat tenminste één helft goed zal zijn.
Eerste bet +1.5 https://gyazo.com/c06c79596e40c0096d70de5ce3b1546c
@ Tino Zie mijn reactie richting Rufus.
Kleine onderbouwing : het systeem van jou is in theorie erg sterk omdat er na elke wedstrijd een uitslag is waar je iets mee kunt voordat de nieuwe wedstrijd begint. Bij jouw implementatie zit er alleen een hele speelronde tussen die je moet wachten voordat je de volgende inzet kunt doen. Persoonlijk kies ik een aantal wedstrijden per dag uit en maak ik daar een reeks van. Vervolgens wacht ik op een geschikt moment om +1.5 en +2.5 goals per helft te spelen.
Voor vandaag heb ik Kopenhagen & Feyenoord uitgekozen (maar twee wedstrijden omdat er niet veel aanbod is vandaag). Bij mijn laatste twee wedstrijden van gister waren er geen +2.5 goals in één helft, dus besluit ik om dat voorzichtig op te pakken nu.
Ik heb 300 euro beschikbaar, maar ik moet er wel rekening mee houden dat +2.5 goals in een helft best even kan duren (maximale reeks tot nu toe achter elkaar fout is 12, we zitten nu op 4).
Eerste bet +2.5 : https://gyazo.com/67404781dd4f17c45b6ebb200ead6e59
Wat betreft de +1.5 heb ik nu een keuze om te maken. Real was gister mijn laatste potje en in beide helften vielen twee goals (verlenging tel ik niet mee). Ik kan ervoor kiezen om even te wachten, maar ik ben vanwege de heenwedstrijden van Kopenhagen & Feyenoord er wel van overtuigd dat tenminste één helft goed zal zijn.
Eerste bet +1.5 https://gyazo.com/c06c79596e40c0096d70de5ce3b1546c
En hoe bepaal je dan je inzet?
Voor +1,5 goals eerste helft zit je rond een odd van 2,5.
Als het dan na de eerste helft vb 1-0 is en je zet dan in op +2,5 goals einde wedstrijd , dan is de odd zelfs minder dan 2.
Stel dat deze ook fout gaat dan. Wat wordt dan je volgende inzet?
1 vraagje nog, wat als de clubs bijvoorbeeld de laatste 5 wedstrijden niet gelijkspelen van het seizoen. Het seizoen is dan afgelopen en je kan niet verder, want er zijn geen wedstrijden meer. Hoe eindig je de reeks waaraan je begint in een seizoen als je met winst wil afsluiten?
@rufus dan ga ik naar de wedstrijd van Feyenoord met dezelfde voorspelling.
@rufus dan ga ik naar de wedstrijd van Feyenoord met dezelfde voorspelling.
ja begrijp ik. Maar bedoel, hoeveel zet je dan in.
Stel dat je begint met 2,5 euro inzet.
Wat is je volgende inzet dan, en daarna weer, ...