Tipscompetities 2014: vernieuwingen, vragen en info
Het komende jaar zullen we een aantal aanpassingen gaan doorvoeren in onze tipscompetitie waarvan we je hier alvast over willen berichten. Deze aanpassingen zijn nodig om de competitie nog spannender te maken en 'lucky shots' meer en meer uit te sluiten. Gelukkig hebben we wederom een afspraak met Unibet kunnen maken aangaande de sponsoring van de tipscompetitie.
1. Maandelijkse tipscompetitie komt te vervallen
We laten de maandelijkse tipscompetitie vallen en er komt een kwartaalcompetitie (1x per 3 maanden) voor terug. Het prijzengeld gaat omhoog (1e plaats = €250, 2e plaats = €150 en 3e plaats = €100) en je moet minimaal 150 tips hebben geplaatst om in aanmerking te komen voor een kwartaalprijs.
2. Odds beperkingen
Het is vanaf 1 januari (of in ieder geval met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014) niet meer mogelijk om tips te plaatsen voor weddenschappen met odds onder de 1,35 of odds hoger dan 15.
3. Stake beperkingen afhankelijk van odds
- Odds lager dan 1,35 zijn niet toegestaan.
- Odds tussen 1,35 en 2,00: stake 3/10 tot 10/10 toegestaan
- Odds tussen 2,00 en 5,00: stake 1/10 tot 10/10 toegestaan
- Odds tussen 5,00 en 8,00: stake 1/10 tot 5/10 toegestaan
- Odds tussen 8,00 en 15,00: stake 1/10 tot 3/10 toegestaan
- Odds boven de 15,00: niet toegestaan.
4. Nieuw: subcompetities per land
Naast de kwartaal competitie gaan we 6 subcompetities houden die zich ieder op een apart land richten. De landen zijn: Nederland, België, Duitsland, Engeland, Spanje en Italië. Na ieder kwartaal krijgt de top 3 (indien meer dan 150 tips geplaatst én een positieve roi over de gespeelde tips) van iedere subcompetitie een prijs van: 1e plaats = €25, 2e plaats = €15, 3e plaats = €10. Het is mogelijk dat je meerdere subcompetities in één kwartaal weet te winnen.
Alle wijzigingen zijn nog niet direct in ons systeem doorgevoerd maar zullen met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014 worden doorgevoerd. Mocht je een tip plaatsen die niet aan bovenstaande eisen voldoet, dan zullen wij deze begin januari alsnog verwijderen.
Vragen en/of opmerkingen kan je hieronder kwijt! We zullen zo snel mogelijk antwoord geven... we hebben vakantie dus het kan iets langer duren dan normaal :-)
Mario (en de rest van de crew)
1. Maandelijkse tipscompetitie komt te vervallen
We laten de maandelijkse tipscompetitie vallen en er komt een kwartaalcompetitie (1x per 3 maanden) voor terug. Het prijzengeld gaat omhoog (1e plaats = €250, 2e plaats = €150 en 3e plaats = €100) en je moet minimaal 150 tips hebben geplaatst om in aanmerking te komen voor een kwartaalprijs.
2. Odds beperkingen
Het is vanaf 1 januari (of in ieder geval met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014) niet meer mogelijk om tips te plaatsen voor weddenschappen met odds onder de 1,35 of odds hoger dan 15.
3. Stake beperkingen afhankelijk van odds
- Odds lager dan 1,35 zijn niet toegestaan.
- Odds tussen 1,35 en 2,00: stake 3/10 tot 10/10 toegestaan
- Odds tussen 2,00 en 5,00: stake 1/10 tot 10/10 toegestaan
- Odds tussen 5,00 en 8,00: stake 1/10 tot 5/10 toegestaan
- Odds tussen 8,00 en 15,00: stake 1/10 tot 3/10 toegestaan
- Odds boven de 15,00: niet toegestaan.
4. Nieuw: subcompetities per land
Naast de kwartaal competitie gaan we 6 subcompetities houden die zich ieder op een apart land richten. De landen zijn: Nederland, België, Duitsland, Engeland, Spanje en Italië. Na ieder kwartaal krijgt de top 3 (indien meer dan 150 tips geplaatst én een positieve roi over de gespeelde tips) van iedere subcompetitie een prijs van: 1e plaats = €25, 2e plaats = €15, 3e plaats = €10. Het is mogelijk dat je meerdere subcompetities in één kwartaal weet te winnen.
Alle wijzigingen zijn nog niet direct in ons systeem doorgevoerd maar zullen met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014 worden doorgevoerd. Mocht je een tip plaatsen die niet aan bovenstaande eisen voldoet, dan zullen wij deze begin januari alsnog verwijderen.
Vragen en/of opmerkingen kan je hieronder kwijt! We zullen zo snel mogelijk antwoord geven... we hebben vakantie dus het kan iets langer duren dan normaal :-)
Mario (en de rest van de crew)
in 29-12-2013 23:14 Acties en spellen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Het klopt niet, mijn ROI is meer dan 120% voor de kwartaalcompetitie.
Ik heb 162 tips gespeeld terwijl volgens jullie systeem ik er 171 heb, ik heb alles 3x nageteld, tip per tip en het aantal werkelijke tips dat ik gespeeld heb is 162 en niet 171.
De 2de of de 3de plaats is dus van mij.
Ik heb 162 tips gespeeld terwijl volgens jullie systeem ik er 171 heb, ik heb alles 3x nageteld, tip per tip en het aantal werkelijke tips dat ik gespeeld heb is 162 en niet 171.
De 2de of de 3de plaats is dus van mij.
bemelheerm:
Het klopt niet, mijn ROI is meer dan 120% voor de kwartaalcompetitie. Ik heb 162 tips gespeeld terwijl volgens jullie systeem ik er 171 heb, ik heb alles 3x nageteld, tip per tip en het aantal werkelijke tips dat ik gespeeld heb is 162 en niet 171. De 2de of de 3de plaats is dus van mij.
Het klopt niet, mijn ROI is meer dan 120% voor de kwartaalcompetitie. Ik heb 162 tips gespeeld terwijl volgens jullie systeem ik er 171 heb, ik heb alles 3x nageteld, tip per tip en het aantal werkelijke tips dat ik gespeeld heb is 162 en niet 171. De 2de of de 3de plaats is dus van mij.
We hebben het nogmaals handmatig voor je uitgezocht.
Totaal aantal tips in jan/feb/maart: 171 en niet 162 zoals je zelf beweerd. Er staan bij ons 171 tips van jou in ons systeem. Mogelijk heb je in december tips voor januari geplaatst en komt daar jouw verschil uit.
Je ROI is 118% en niet 120% zoals je zelf aangeeft. Echter, je hebt hetzelfde ROI als bbb-unit, daarover gaan we maandag even in conclaaf intern wat we daar mee gaan doen. Keep you posted!
Hakuna Matatttta.
heel vreemd allemaal..
ik heb altijd gezien dat ik meer dan 120% had..
het lijkt mij wel dat ik minstens evenveel recht heb op de 3de plaats dan BBC United, wel jammer dat hij dan 3de staat en niet ik
het lijkt mij wel dat ik minstens evenveel recht heb op de 3de plaats dan BBC United, wel jammer dat hij dan 3de staat en niet ik
bemelheerm:
Dat is wat ik zeg... dat gaan we maandag dus even bespreken... (y)
Hakuna Matatttta.
bemelheerm:
heel vreemd allemaal.. ik heb altijd gezien dat ik meer dan 120% had..
Het lijkt mij wel dat ik minstens evenveel recht heb op de 3de plaats dan BBC United, wel jammer dat hij dan 3de staat en niet ik
heel vreemd allemaal.. ik heb altijd gezien dat ik meer dan 120% had..
Het lijkt mij wel dat ik minstens evenveel recht heb op de 3de plaats dan BBC United, wel jammer dat hij dan 3de staat en niet ik
*als bbb-unit.
Ik zou het erg jammer vinden als ik geen prijs voor de 3e plek krijg. Ik ben benieuwd wat er maandag uitkomt!
bbb-unit:
*als bbb-unit.
Ik zou het erg jammer vinden als ik geen prijs voor de 3e plek krijg. Ik ben benieuwd wat er maandag uitkomt!
bemelheerm:
heel vreemd allemaal..
heel vreemd allemaal..
*als bbb-unit.
hahaha BBC United (y)
Ik neem aan dat bbb-unit en Bemelheerm niet exact dezelfde ROI hebben gehaald en waarschijnlijk is de ROI gewoon naar boven of beneden afgerond. Lijkt me stug dat ze allebei toevallig bv een ROI van 118,6 hebben gehaald. Gewoon de cijfers achter de komma ook mee laten rekenen bij het bepalen van een winnaar en probleem is opgelost.
Het systeem staat in ieder geval nog niet op punt qua berekeningen.
Ik ben sinds begin maart nooit onder de 120% gegaan, nu nog steeds niet.
Dus vanwaar ze die 118% vandaan halen is mij een raadsel.
De beste tippers moeten nu eenmaal een beloningen krijgen. Al mag BBB Unit wel een troosprijs van 5 à 10 euro van mij krijgen ;) ;) ;)
Ik ben sinds begin maart nooit onder de 120% gegaan, nu nog steeds niet.
Dus vanwaar ze die 118% vandaan halen is mij een raadsel.
De beste tippers moeten nu eenmaal een beloningen krijgen. Al mag BBB Unit wel een troosprijs van 5 à 10 euro van mij krijgen ;) ;) ;)
bemelheerm:
Het systeem staat in ieder geval nog niet op punt qua berekeningen. Ik ben sinds begin maart nooit onder de 120% gegaan, nu nog steeds niet. Dus vanwaar ze die 118% vandaan halen is mij een raadsel. De beste tippers moeten nu eenmaal een beloningen krijgen. Al mag BBB Unit wel een troosprijs van 5 à 10 euro van mij krijgen ;) ;) ;)
Het systeem staat in ieder geval nog niet op punt qua berekeningen. Ik ben sinds begin maart nooit onder de 120% gegaan, nu nog steeds niet. Dus vanwaar ze die 118% vandaan halen is mij een raadsel. De beste tippers moeten nu eenmaal een beloningen krijgen. Al mag BBB Unit wel een troosprijs van 5 à 10 euro van mij krijgen ;) ;) ;)
We hebben alle berekeningen voor de maanden apart, de kwartaal en het jaar 2014 voor iedereen naast elkaar gelegd en hebben een paar kleine aanpassingen in het script doorgevoerd omdat er een paar tegenstrijdigheden aan het licht kwamen.
Vanmiddag hebben we alle standen én alle tips opnieuw laten berekenen. Jouw ROI voor dit jaar staat op een respectabele 117.84 (afgerond 118 dus).
Ik snap dat je er dichtbij zat om een prijs te pakken maar helaas voor jou heb je net iets minder gepresteerd dan de top 3. Volgend kwartaal beter. Succes!!
Hakuna Matatttta.
chameleon:
Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat de DNB-weddenschappen die ik heb geplaatst en die in een gelijkspel zijn geëindigd bij mijn ROI worden meegeteld, dit haalt mijn ROI natuurlijk vies naar beneden. Dit terwijl ik ben uitgegaan van de spelregels. Ik citeer: ''Hoeveel tips moet ik per kwartaal plaatsen? Je moet in een kwartaal minimaal 150 geldige tips (wedstrijden die worden verplaatst en/of afgelast tellen dus niet mee) plaatsen om in aanmerking te komen voor de prijzen. Leden die niet aan de 150 tips gekomen zijn zullen niet in het klassement worden opgenomen. Indien je een DnB (Draw no Bet) weddenschap plaatst welke in een gelijkspel eindigt dan zal je tip niet worden meegenomen in de stand en in de telling voor het minimaal geplaatste tips.''
Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat de DNB-weddenschappen die ik heb geplaatst en die in een gelijkspel zijn geëindigd bij mijn ROI worden meegeteld, dit haalt mijn ROI natuurlijk vies naar beneden. Dit terwijl ik ben uitgegaan van de spelregels. Ik citeer: ''Hoeveel tips moet ik per kwartaal plaatsen? Je moet in een kwartaal minimaal 150 geldige tips (wedstrijden die worden verplaatst en/of afgelast tellen dus niet mee) plaatsen om in aanmerking te komen voor de prijzen. Leden die niet aan de 150 tips gekomen zijn zullen niet in het klassement worden opgenomen. Indien je een DnB (Draw no Bet) weddenschap plaatst welke in een gelijkspel eindigt dan zal je tip niet worden meegenomen in de stand en in de telling voor het minimaal geplaatste tips.''
Ik had hieromtrent nog een vraagje. Gisteren plaatste ik 2 Asian Handicaps tips: Benfica (-2) en Liverpool (-1). Beide tips zijn dus uitgelopen op een soort van Draw No Bets. Toch tellen ze blijkbaar mee voor het aantal geplaatste tips en de berekening van de ROI. Is dit de bedoeling? Aangezien dit type bets zeer grote gelijkenissen met de Draw No Bet-weddenschappen vertoond, die niet worden opgenomen in de berekeningen wanneer het een 'no bet' wordt.