Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Spaanse Primera Division 2011-2012

Hier bespreken we alles (tips, transfers, blessures, voorspellingen, clubnieuws etc.) voor de Spaanse Primera Division 2011-2012.
De competitie opent op zondag 21 augustus (16:00) met de volgende wedstrijden:
Real Sociedad v Atletico Madrid
Real Madrid v Athletic de Bilbao
Malaga CF v FC Barcelona
Villarreal v Sporting de Gijón
Real Betis Sevilla v Sevilla FC
Osasuna v Valencia
Racing Santander v Getafe CF
Espanyol v Granada CF
Levante UD v Real Zaragoza
Rayo Vallecano v Real Mallorca
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagvonloite in 7-07-2011 10:54 Voetbal
in 7-07-2011 10:54 Voetbal
23 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Wat denken jullie van:

CF Valencia - Atletico Madrid
1 X 2
Tip: CF Valencia 1.85

Real Madrid - Getafe
1 X 2
Tip: Real Madrid 1.18

Villarreal - FC Sevilla
1 X 2
Tip: Villarreal 1.90

Real Sociedad - FC Barcelona
1 X 2
Tip: FC Barcelona 1.22

5.06 Totale quotes
Inzet per weddenschap
101.20 EUR Potentiële speelwinsten
Te onzeker door valencia en villareal?
0 Vind ik leuk's
Die vind ik idd lastig, maar daar is de qoute ook naar.
0 Vind ik leuk's
-
ja ik zou 20 op die combi zetten... Maar ik twijfel wat aan die valencia en villareal
EDIT: ik heb hem gezet, fingers crossed :)
0 Vind ik leuk's
Pick voor morgen in de wedstrijd Atletico Madrid - Racing Santander:
Falcao to score & Atletico to win, 4/10 @2.70 (Tipico)
Falcao wist eergisteren in zijn tweede officiele wedstrijd voor het eerst voor zijn nieuwe werkgever Atletico Madrid te scoren. In de derde minuut nam hij tegen Celtic in de EL (2-0) de openingstreffer voor zijn rekening.
Trainer Hector Cuper van Racing Santander is ook van mening dat de kracht van Atletico Madrid voorin ligt, en wil juist daarom niet te terughoudend spelen. Hij wil uitgaan van de eigen kracht; uitgangspunt moet 6 punten zijn uit de komende twee wedstrijden. Ietwat optimistisch, aangezien komende woensdag Real Madrid op bezoek komt. Maar het geeft nog maar eens aan wat de intenties van Racing zijn.
Tziolis (m, 1/0), Kennedy (m, 1/0), Acosta (a, 2/1), Serrano (m, 1/0) en Munitis (a, 2/0) zijn niet fit en zullen de aftrap wellicht niet halen.
Hier het interview met Cuper:
http://www.marca.com/2011/09/16/futbol/equipos/racing/1316179105.html
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Betje voor vanavond in de wedstrijd Mallorca - Sporting Gijon:
Barral to score, 2/10 @4.70 (Unibet)
Barral heeft in 7 wedstrijden 3 keer weten te scoren, waaronder de laatste twee wedstrijden. Twee van deze doelpunten heeft hij in uitwedstrijden gemaakt. Tegen Atletico Madrid deed hij niet mee, dus tot dusverre wist hij dit seizoen in elke uitwedstrijd wel een keer te scoren. Ook vanavond zal hij waarschijnlijk zijn opwachting maken als diepe spits. Hopelijk houdt hij deze traditie in stand! ;-)
Mallorca heeft wat personele problemen, met name achterin. Nunes (v, 0/0), Cáceres (v, 5/0), Zuiverloon (v, 6/0), Kevin García (v, 1/0) en Chico (v, 8/0) hebben last van fysieke ongemakken en doen vanavond niet mee. Marca verwacht dat Cendrós (v, 3/0), Crespí (v, 0/0), Ramis (v, 8/0) en Bigas (m, 3/0) de verdediging zullen vormen, waarbij laatstgenoemde dus eigenlijk helemaal geen verdediger is.
Vorig seizoen eindigde deze wedstrijd in een 3-0 zege voor Mallorca. Ook in de Copa del Rey werden de twee teams aan elkaar gekoppeld. Het werd 3-1 voor Mallorca, waarbij Barral voor het doelpunt van Gijon zorgde.
Ik zie Gijon wel een keer scoren tegen deze gelegenheidsverdediging. Ik heb de 'btts' even overwogen (William Hill, @2.00), maar aangezien Barral dit seizoen verantwoordelijk is voor 60% van de totale doelpuntenproductie bij Gijon ga ik voor een goal van zijn voet/hoofd.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Een pick voor morgen in de Spaanse Primera Division:
Villareal - Rayo Vallecano: X2, 3/10 @1.95 (Stan James)
Na vorig seizoen op een knappe vierde plek te zijn geëindigd, verloopt dit seizoen dramatisch voor Villareal. De club won dit seizoen pas twee officiële wedstrijden: thuis tegen het Deense OB in de voorronde van de CL (23/08, 3-0) en thuis tegen het zwakke Mallorca (20/09, 2-0). 'El Submarino Amarillo' staat dan ook 17e, slechts 1 plek boven de degradatiestreep.
Villareal's manager valt niet te benijden. Morgen kan hij geen beroep doen op Oriol (v, 2/0) , Nilmar (a, 4/2), Marchena (v, 5/0) en Rossi (a, 9/3) . Laatstgenoemde zal ongeveer zes maanden uit de roulatie zijn. Aangezien Nilmar ook geblesseerd is, is Ruben in feite de enige echte spits. Dat is nu niet echt een doelpuntenmachine, dus het zal voor de thuisploeg moeilijk worden om aanvallend een vuist te maken. Klein lichtpuntje is de terugkeer van verdediger Ángel López na 9 maanden blessureleed. Hij zal echter nog wedstrijdritme op moeten doen, dus deze wedstrijd komt waarschijnlijk nog te vroeg.
Rayo Vallecano doet het met 12 punten uit 9 wedstrijden heel netjes, en is dan ook terug te vinden op de achtste plaats. Liefst 8 van die punten werden buitenshuis behaald: met 2 overwinningen, 2 gelijke spelen en slechts 1 nederlaag doet de ploeg het gewoon erg goed. Die nederlaag was overigens tegen Real Madrid, dus die nederlaag was absoluut geen schande.
De manager van Rayo Vallecano, Sandoval, moet het stellen zonder de geblesseerde Botelho (m, 8/1). Daar staat de terugkeer van linksback Casado (v, 7/0) tegenover. hij moest de vorige competitieronde een schorsing uitzitten. Bangoura (a, 8/1) is een twijfelgeval, maar de verwachting is dat hij wel tijdig fit zal zijn.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Zaterdagavond neemt FC Barcelona het in eigen huis op tegen degradatiekandidaat Real Zaragoza:
Under 3.75 goals Asian Handicap, 4/10 @1.99 (12Bet)
Ik verwacht eerlijk gezegd geen doelpuntenfestijn in Camp Nou komende zaterdag. Mijn prognose is een zakelijke 2 a 3-0 overwinning.
Dat heeft alles te maken met de afgelopen interlandperiode. Guardiola moest het zonder het leeuwendeel van zijn selectie doen. Valdes, Pique, Puyol, Iniesta, Xavi, Fabregas, Busquets en Villa gingen met de Spaanse ploeg op bezoek bij Engeland en Costa Rica, terwijl oa. Messi, Marscherano, Dani Alves, Adriano, Sanchez, Keita en Abidal ook interlandverplichtingen hadden.
Zeker de lange vliegreis die de Spanjaarden en de Zuid-Amerikanen maakten gaat niet in de koude kleren zitten. Wellicht heeft de in mijn ogen zinloze trip naar Costa Rica de Spaanse voetbalbond aardig wat centen opgeleverd, maar het zou FC Barcelona nog wel eens duur kunnen komen te staan. Ik heb namelijk eens gezocht naar Barça's competitieuitslagen na een oefeninterland:
14/11/09 Spanje - Argentinië &
18/11/09 Oostenrijk - Spanje -> 21/11/09 Athletic de Bilbao - FC Barcelona: 1-1
03/03/10 Frankrijk - Spanje -> 06/03/10 Almeria - FC Barcelona: 2-2
07/09/10 Argentinië - Spanje -> 11/09/10 FC Barcelona - Hercules: 0-2
09/02/11 Spanje - Colombia -> 12/02/11 Sporting Gijon - FC Barcelona: 1-1
02/09/11 Spanje - Chili -> 10/09/11 Real Sociedad - FC Barcelona: 2-2
17/11/10 Portugal - Spanje -> 20/11/10 Almeria - FC Barcelona: 0-8
Het is duidelijk te zien dat FC Barcelona na een interlandperiode vrij veel moeite had met haar tegenstanders, met als dieptepunt de 0-2 nederlaag in eigen huis tegen het nietige Hercules. Er vielen vrij veel goals, maar het lijkt me duidelijk dat Real Zaragoza zich zaterdag voornamelijk zal richten op de verdediging en waarschijnlijk weinig voor het doel van Valdes zal verschijnen. FC Barcelona scoorde (op de 0-8 tegen Almeria uitgezonderd) niet meer dan 2 goals per wedstrijd.
Sowieso swingt Barcelona niet echt meer de laatste tijd. Gezien de uitslagen van de laatste 10 officiële wedstrijden zou deze pick 2x verloren, 2x half verloren en 6x gewonnen zijn.
Afellay en Adriano zijn er zaterdagavond sowieso niet bij. Marscherano en Messi zijn ook niet helemaal fit; Hier gaan zelfs de geruchten dat Messi wellicht rust krijgt. Komende woensdag wacht immers de uitwedstrijd tegen AC Milan. Guardiola zal in die wedstrijd graag de groepswinst veilig willen stellen. Er is nog niets bevestigd, maar het zou voor deze pick natuurlijk erg goed uitkomen!
Real Zaragoza moet net als vorig seizoen vechten tegen degradatie. De ploeg staat 16e, wat lijfsbehoud zou betekenen. De voorsprong met de nummer 18, Racing Santander, bedraagt echter slechts 1 punt. Centrale verdediger Da Silva (11 wedstrijden) is er vanwege een blessure niet bij. Hij zal worden vervangen door Mateos (7 wedstrijden).
Vorig seizoen eindigde deze wedstrijd in een 1-0 overwinning voor de gastheer dankzij een doelpunt van Keita.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Ik heb geen account bij 12Bet.
Wat bedoel je met de asian handicap? Dit is toch hetzelfde als een under 4,5 bij Bwin? Deze staat alleen op 1.40 euro.
0 Vind ik leuk's
Ik speel mijn weddenschappen bij Unibet. Naast voetbal speel ik heel af en toe een tennis bet maar daar heb ik geen verstand van. Dus, dan moet je dat eigenlijk ook niet doen.
kwaak:
Ik heb geen account bij 12Bet.
Wat bedoel je met de asian handicap? Dit is toch hetzelfde als een under 4,5 bij Bwin? Deze staat alleen op 1.40 euro.

Nee, dat is niet hetzelfde.
Bij 3 goals of minder win ik mijn pick. Bij 4 goals verlies ik mijn pick voor 50%: ik verlies dan dus 2 units en krijg de overige 2 units terug op mijn account. Bij 5 goals of meer is mijn pick volledig verloren.
Met de Asian Handicap kies ik dus in feite voor iets meer zekerheid, terwijl de odds speelbaar blijven.
Een account heb je natuurlijk zo aangemaakt. SBObet en 12Bet zijn goede bookmakers wat betreft Asian Handicaps. Het is zeker aan te raden om je daar in te verdiepen; de odds bij die bookies zijn vaak veel aantrekkelijker dan bij 'normale' bookmakers als Bwin, Unibet, etc.
Op de site staat overigens al een goede uitleg over Asian Handicaps:
https://www.voetbalwedden.net/artikelen/hoe-werken-aziatische-handicaps/
Hier nog twee artikelen over Asian handicaps:
http://www.footballtip.co.uk/asian-handicap-explained.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_handicap
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Pick voor vanavond in de wedstrijd Atletico Madrid - Levante:
Adrián to score, 3/10 @2.50 (Nordicbet)
Atletico is een typisch thuisteam: liefst 12 van de 13 punten werden in het eigen Vicente Calderon behaald. Tegenstander Levante is nu al de verrassing van het seizoen: de degradatiekandidaat is terug te vinden op de 4e plaats. Na maar liefst 7 wedstrijden op rij te hebben gewonnen werden de laatste 2 competitiewedstrijden echter verloren.
Falcao is geblesseerd, waardoor Adrián in de punt van de aanval zal spelen. Hij was in de laatste 2 thuiswedstrijden 4 keer trefzeker was (tegen respectievelijk Udinese en Real Zaragoza). Behalve aanvaller Falcao (10 wedstrijden, 7 goals) is ook verdediger Antonio López (2 wedstrijden, 0 goals) geblesseerd.
Bij Levante hadden Del Horno (v, 3 wedstrijden, 0 goals), Aranda (a, 7 wedstrijden, 0 goals) en Juanfran (v, 9 wedstrijden, 0 goals) de afgelopen dagen wat last van kleine pijntjes, maar allen worden gewoon aan de aftrap verwacht.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.