Noorse Tippeligaen 2013
Aankomende maandag en dinsdag zal speelronde 2 gespeeld worden in Noorwegen.
Ook dit seizoen zijn weer de voorbeschouwingen te vinden op voetbalwedden.net!
Molde, de kampioen van vorig seizoen, verloor zijn eerste duel van het seizoen verrassend met 2-1 bij Viking. Rosenborg mist voorin scorend vermogen, maar wist zijn 1e duel wel met 0-1 te winnen bij Odd. De ploeg uit Trondheim snakt weer naar een titel. De laatste kampioenschap dateert alweer van 2010! Naast Molde en Rosenborg zal ook Stromsgodset zich mengen aan de kop van de ranglijst. Aanvallend is de ploeg egr sterk, maar het zal dit seizoen moeten aantreden zonder zijn sterspeler van vorig seizoen: Anders Konradsen.
Onderin zullen Sandnes Ulf, Sarpsborg 08, Sogndal, Honefoss BK en Start uit gaan maken welke 2 ploegen er rechtstreeks zullen degraderen. De nummer 14 speelt 2 nacompetitie duels tegen de nummer 3 uit de 1e divisie.
in 30-03-2013 13:32 Voetbal
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Was toevallig bezig met mijn to score lijstje en daar stond deze speler op voor morgen, maar:
SC Heerenveen is zeer actief bezig op de transfermarkt. De Friese club maakt via de officiële kanalen bekend dat het de 22-jarige middenvelder Magnus Wolff Eikrem overneemt van Molde FK uit Noorwegen. Hij werd in het verleden al eens eerder aan sc Heerenveen gelinkt, maar maakte nooit de overstap. Eikrem was afgelopen seizoen aanvoerder van zijn club. Hij genoot een deel van zijn jeugdopleiding bij Manchester United.
Kan er dus af....heeft mss nog wel invloed op deze wedstrijd.
SC Heerenveen is zeer actief bezig op de transfermarkt. De Friese club maakt via de officiële kanalen bekend dat het de 22-jarige middenvelder Magnus Wolff Eikrem overneemt van Molde FK uit Noorwegen. Hij werd in het verleden al eens eerder aan sc Heerenveen gelinkt, maar maakte nooit de overstap. Eikrem was afgelopen seizoen aanvoerder van zijn club. Hij genoot een deel van zijn jeugdopleiding bij Manchester United.
knight876:
Was toevallig bezig met mijn to score lijstje en daar stond deze speler op voor morgen, maar:
Je kunt hem gerust laten staan. Dit bericht is al van de Heerenveen site afgehaald. De site is waarschijnlijk gehacked.
Almost Home
Drie wedstrijden in Noorwegen vandaag, eerste twee hier alvast:
[B]Borven[/B] Scoort [B]Valerenga[/B] - Molde @ 3,40
[B]Holm[/B] Scoort [B]Valerenga[/B] - Molde @ 4,70
[B]Eikrem[/B] Scoort Valerenga - [B]Molde[/B] @ 4,80
[B]Wiig[/B] Scoort [B]Sarpsborg[/B] - Start @3,00
[B]Elyounoussi [/B]Scoort [B]Sarpsborg[/B] - Start @ 3,15
[B]Castro[/B] Scoort Sarpsborg -[B] Start[/B] @ 3,10
[B]Vihjalmsson[/B] Scoort Sarpsborg -[B] Start[/B] @ 3,00
Allen 1/10 en Holm bij Betsson, rest UB.
Vind de bets gewoon niet meer waard dan 1/10, blijft voor mij een verhaal van value en kans van scoren, als beide in mijn ogen laag zijn dan kan ik niet anders dan ze zo te plaatsen. Maximale stake voor GS is wat mij betreft 4/10, maar dat zijn wel uitzonderingen.
[B]Borven[/B] Scoort [B]Valerenga[/B] - Molde @ 3,40
[B]Holm[/B] Scoort [B]Valerenga[/B] - Molde @ 4,70
[B]Eikrem[/B] Scoort Valerenga - [B]Molde[/B] @ 4,80
[B]Wiig[/B] Scoort [B]Sarpsborg[/B] - Start @3,00
[B]Elyounoussi [/B]Scoort [B]Sarpsborg[/B] - Start @ 3,15
[B]Castro[/B] Scoort Sarpsborg -[B] Start[/B] @ 3,10
[B]Vihjalmsson[/B] Scoort Sarpsborg -[B] Start[/B] @ 3,00
Allen 1/10 en Holm bij Betsson, rest UB.
Vind de bets gewoon niet meer waard dan 1/10, blijft voor mij een verhaal van value en kans van scoren, als beide in mijn ogen laag zijn dan kan ik niet anders dan ze zo te plaatsen. Maximale stake voor GS is wat mij betreft 4/10, maar dat zijn wel uitzonderingen.
En laatste wedstrijd Noorwegen voor vandaag:
2/10 [B]Johansen[/B] Scoort Rosenborg - [B]Stromsgodset[/B] @ 6,00
1/10 [B]Wikheim[/B] Scoort Rosenborg -[B] Stromsgodset[/B] @ 5,25
Beide UB
2/10 [B]Johansen[/B] Scoort Rosenborg - [B]Stromsgodset[/B] @ 6,00
1/10 [B]Wikheim[/B] Scoort Rosenborg -[B] Stromsgodset[/B] @ 5,25
Beide UB
15.30 uur:
Sarpsborg-Start: Sarpsborg over 1.5 goals @ 2.00 (Expekt) 5/10
Hoas (Sarpsborg) to score @ 3.75 (Betsson) 2/10
Wiig (Sarpsborg) to score @ 3.10 (Expekt) 2/10
Bij Sarpsborg is spits Hoas weer wedstrijdfit. Afgelopen zondag viel hij in de friendly tegen Stromsgodset (3-5 verlies) in de 75e minuut in en wist meteen 2x te scoren. Het is de vraag of hij vandaag zal starten maar wanneer hij niet start wordt de bet gevoid. Sarpsborg kent vandaag enkel aanvaller Sylling Olsen (598 minuten, 3 goals) als noemenswaardige missing. Start heeft meer problemen aangezien daar centrale verdedigers Acosta (1080 minuten) en Mathisen (646 minuten) ontbreken. In de eerste 9 wedstrijden van dit seizoen (tot nu toe 12 wedstrijden) vormden zij het centrale duo in de verdediging van Start. Verder ontbreekt middenvelder Kristjansson (972 minuten).
In thuiswedstrijden is Sarpsborg behoorlijk productief. Er werd in totaal 9x gescoord in 5 thuiswedstrijden. In 3 van de 5 thuiswedstrijden werd de over 1.5 goals behaald door Sarpsborg. Start kreeg in de 6 uitwedstrijden 10 goals tegen. In 3 van de 6 uitwedstrijden kreeg Start 2 of meer goals tegen. Afgelopen woensdag speelde Start nog voor de beker tegen Stabaek (2-1 winst). Er werden geen spelers gespaard door Start.
Ik hecht weinig waarde aan eerdere ontmoetingen maar vorig jaar troffen Sarpsborg en Start elkaar 2x in de Adeccoligaen (divisie lager) en dat waren doelpuntrijke ontmoetingen. In beide wedstrijden wist Sarpsborg 4x te scoren. Wiig was in beide wedstrijden toen 2x trefzeker. De verdediging van Start is niet noemenswaardig gewijzigd ten opzichte van vorig jaar (Andersen, Nouri, Vikstol worden vandaag ook in de basis verwacht). Weersvoorspelling is niet denderend, 16 graden en regen. GL!
Sarpsborg-Start: Sarpsborg over 1.5 goals @ 2.00 (Expekt) 5/10
Hoas (Sarpsborg) to score @ 3.75 (Betsson) 2/10
Wiig (Sarpsborg) to score @ 3.10 (Expekt) 2/10
Bij Sarpsborg is spits Hoas weer wedstrijdfit. Afgelopen zondag viel hij in de friendly tegen Stromsgodset (3-5 verlies) in de 75e minuut in en wist meteen 2x te scoren. Het is de vraag of hij vandaag zal starten maar wanneer hij niet start wordt de bet gevoid. Sarpsborg kent vandaag enkel aanvaller Sylling Olsen (598 minuten, 3 goals) als noemenswaardige missing. Start heeft meer problemen aangezien daar centrale verdedigers Acosta (1080 minuten) en Mathisen (646 minuten) ontbreken. In de eerste 9 wedstrijden van dit seizoen (tot nu toe 12 wedstrijden) vormden zij het centrale duo in de verdediging van Start. Verder ontbreekt middenvelder Kristjansson (972 minuten).
In thuiswedstrijden is Sarpsborg behoorlijk productief. Er werd in totaal 9x gescoord in 5 thuiswedstrijden. In 3 van de 5 thuiswedstrijden werd de over 1.5 goals behaald door Sarpsborg. Start kreeg in de 6 uitwedstrijden 10 goals tegen. In 3 van de 6 uitwedstrijden kreeg Start 2 of meer goals tegen. Afgelopen woensdag speelde Start nog voor de beker tegen Stabaek (2-1 winst). Er werden geen spelers gespaard door Start.
Ik hecht weinig waarde aan eerdere ontmoetingen maar vorig jaar troffen Sarpsborg en Start elkaar 2x in de Adeccoligaen (divisie lager) en dat waren doelpuntrijke ontmoetingen. In beide wedstrijden wist Sarpsborg 4x te scoren. Wiig was in beide wedstrijden toen 2x trefzeker. De verdediging van Start is niet noemenswaardig gewijzigd ten opzichte van vorig jaar (Andersen, Nouri, Vikstol worden vandaag ook in de basis verwacht). Weersvoorspelling is niet denderend, 16 graden en regen. GL!
Sarpsborg 08- Start over 2,5 (y) (y) (y) (y)
tom800:
Proficiat aan alle winnaars + uitstekende tips rapido (y) (y) (y) (y)
Nogmaals sorry voor mijn slechte beurt gisteren, vandaag weer 5 wedstrijden eerste om half 3.
1/10 [B]Andersen[/B] Scoort [B]Tromso[/B] - Lillestrom@ 5,00 Betsson
2/10 [B]Johansen[/B] Scoort [B]Tromso[/B] - Lillestrom @ 4,45 Betsson
1/10 [B]Moen[/B] Scoort Tromso - [B]Lillestrom[/B] @ 4,40 Unibet
1/10 [B]Andersen[/B] Scoort [B]Tromso[/B] - Lillestrom@ 5,00 Betsson
2/10 [B]Johansen[/B] Scoort [B]Tromso[/B] - Lillestrom @ 4,45 Betsson
1/10 [B]Moen[/B] Scoort Tromso - [B]Lillestrom[/B] @ 4,40 Unibet