Noorse Tippeligaen 2013
Aankomende maandag en dinsdag zal speelronde 2 gespeeld worden in Noorwegen.
Ook dit seizoen zijn weer de voorbeschouwingen te vinden op voetbalwedden.net!
Molde, de kampioen van vorig seizoen, verloor zijn eerste duel van het seizoen verrassend met 2-1 bij Viking. Rosenborg mist voorin scorend vermogen, maar wist zijn 1e duel wel met 0-1 te winnen bij Odd. De ploeg uit Trondheim snakt weer naar een titel. De laatste kampioenschap dateert alweer van 2010! Naast Molde en Rosenborg zal ook Stromsgodset zich mengen aan de kop van de ranglijst. Aanvallend is de ploeg egr sterk, maar het zal dit seizoen moeten aantreden zonder zijn sterspeler van vorig seizoen: Anders Konradsen.
Onderin zullen Sandnes Ulf, Sarpsborg 08, Sogndal, Honefoss BK en Start uit gaan maken welke 2 ploegen er rechtstreeks zullen degraderen. De nummer 14 speelt 2 nacompetitie duels tegen de nummer 3 uit de 1e divisie.
in 30-03-2013 13:32 Voetbal
Aanmaakdatum (oplopend)
10
knight876:
2/10 Keita Scoort Start - Stromgodset @3,50
1/10 Shala Scoort Aalesund - Odd @ 5,50
1/10 Mane Scoort Haugesund - Sogndal @ 4,70
3/10 Gytkjaer Scoort Haugesund - Sogndal @ 2,40
2/10 Soderlund Scoort Haugesund - Sogndal @ 2,60
1/10 Omoijuanfo Scoort Honefoss - Lillestrom @ 3,80
1/10 Berget Scoort Rosenborg - Molde @ 4,60
1/10 Nordkvelle Scoort Tromso - Brann @ 7,00
2/10 Keita Scoort Start - Stromgodset @3,50
1/10 Shala Scoort Aalesund - Odd @ 5,50
1/10 Mane Scoort Haugesund - Sogndal @ 4,70
3/10 Gytkjaer Scoort Haugesund - Sogndal @ 2,40
2/10 Soderlund Scoort Haugesund - Sogndal @ 2,60
1/10 Omoijuanfo Scoort Honefoss - Lillestrom @ 3,80
1/10 Berget Scoort Rosenborg - Molde @ 4,60
1/10 Nordkvelle Scoort Tromso - Brann @ 7,00
Toch nog een mazzeltje, veel bets void, dat waren Keita, Shale, Omoijuanfo en Nordkvelle.
Verder lieten Gytkjaer, Soderlund en Berget mij in de steek en deed Mane zijn werk goed vanaf de stip.
Al met al de schade kleiner dan in eerste instantie leek.
ROI voor GS op dit moment voor mij: 136,6%
knight876:
Lekker hoor (y)
Dat Haugesund niet wist te scoren is voor mij ook een raadsel?!?
http://i42.tinypic.com/30aqjo6.jpg">
Vanavond 0,55 units winst maar door m'n GS. Aalesund -0,75 & Stromsgodset -0,25 goed en Rosenborg helaas fout tegen 10 man.
Ik was wel verbaasd dat Rosenborg niet wist te winnen, zo lang met een man meer met zo'n team.
Morgen deze wedstrijden:
18:30 Sarpsborg 08 - Vålerenga
19:00 Sandnes - Viking
Morgen ff de GS checken, hopen dat er wat tussen zit (h)
knight876:
Morgen deze wedstrijden:
Morgen deze wedstrijden:
http://nl.soccerway.com/players/mohamed-elyounoussi/187383/ ;)
Bedankt Michael, ik ken hem ;)
3/10 Hoiland Scoort Sandnes - Viking@ 3,35 UB
Ik zou deze zelf 2/10 spelen, maar omdat Mightye er ook op zit speel ik hem dus 3/10. Overigens heeft Mightye met zijn pick wel veel meer value omdat hij bij Bet365 kan spelen, dit kan ik helaas niet.
1/10 Olsen Scoort Sarpsborg - Valerenga@ 3,35 Betsson
Kies dus niet voor Elyounoussi, dit heeft o.a. met zijn vorm te maken en het feit dat hij het doel de laatste wedstrijden niet zo makkelijk kan vinden. Hij is op dit moment niet de speler die ze er in schiet. Ff in het kort.
1/10 Holm Scoort Sarpsborg - Valerenga @ 4,50
1/10 Berre Scoort Sarpsborg - Valerenga @ 5,50
Holm als value bet (krijgt voorin overigens als enige het vertrouwen) en Berre omdat hij de rol van Fellah op lijkt te pakken. Zie verder weinig in deze wedstrijden. Biede UB overigens.
3/10 Hoiland Scoort Sandnes - Viking@ 3,35 UB
Ik zou deze zelf 2/10 spelen, maar omdat Mightye er ook op zit speel ik hem dus 3/10. Overigens heeft Mightye met zijn pick wel veel meer value omdat hij bij Bet365 kan spelen, dit kan ik helaas niet.
1/10 Olsen Scoort Sarpsborg - Valerenga@ 3,35 Betsson
Kies dus niet voor Elyounoussi, dit heeft o.a. met zijn vorm te maken en het feit dat hij het doel de laatste wedstrijden niet zo makkelijk kan vinden. Hij is op dit moment niet de speler die ze er in schiet. Ff in het kort.
Holm als value bet (krijgt voorin overigens als enige het vertrouwen) en Berre omdat hij de rol van Fellah op lijkt te pakken. Zie verder weinig in deze wedstrijden. Biede UB overigens.
knight876:
3/10 Hoiland Scoort Sandnes - Viking@ 3,35
1/10 Olsen Scoort Sarpsborg - Valerenga@ 3,35
3/10 Hoiland Scoort Sandnes - Viking@ 3,35
1/10 Olsen Scoort Sarpsborg - Valerenga@ 3,35
Lekker avondje, Hoiland void, Olsen lost, Holm en Berre binnen (h) 3 staked, 10 terug.
De Noorse competitie tipper heeft vanavond Stromsgodset getipt (EH -1, Asian -1,5), o.a. daarom een early pick voor een van de spitsen van Stromsgodset:
3/10 Stefan Johansen @3.90 bij UB, veel value in mijn ogen omdat Keita en Diomande niet zijn geselecteerd. Kans van spelen is groot, net als vorige wedstrijd, waarin hij ook scoorde.
1/10 Hamdallah @4.40 pak ik dus ook alvast mee, die speelt overigens bij de tegenstander.
3/10 Stefan Johansen @3.90 bij UB, veel value in mijn ogen omdat Keita en Diomande niet zijn geselecteerd. Kans van spelen is groot, net als vorige wedstrijd, waarin hij ook scoorde.
1/10 Hamdallah @4.40 pak ik dus ook alvast mee, die speelt overigens bij de tegenstander.
Opvallend is dat erg vaak verdedigers scoren in noorwegen. Misschien een punt om in de gaten te houden? Afgelopen maandag scoorde maar 2 aanvallers van de 6 doelpunten.
Ik verwacht ook een 2-0 overwinning van stromsgodset. Ploeg is erg stabiel en scoort gemakkelijk. Aalesund is buitenshuis ook minder sterk dan thuis
Ik verwacht ook een 2-0 overwinning van stromsgodset. Ploeg is erg stabiel en scoort gemakkelijk. Aalesund is buitenshuis ook minder sterk dan thuis
onzemichael:
Opvallend is dat erg vaak verdedigers scoren in noorwegen. Misschien een punt om in de gaten te houden? Afgelopen maandag scoorde maar 2 aanvallers van de 6 doelpunten.
Bedankt voor de info, alleen vind ik dat volgens mijn systeem lastig in te passen, want hoe vaak scoort 1 en dezelfde verdediger, want het is ook niet zo dat bepaalde verdedigers er 10 inschoppen per seizoen, of heb jij dat al geconstateerd?
Mocht er eentje boven uit komen dan zie ik hem wel en ik zal er nu gezien jij opmerking wel iets meer naar kijken, al blijft het qua scorende verdedigers wel lastig, tenzij ze als verdediger te boek staan ( en door de bookies beoordeeld worden), want dan heb je wel vaak dikke value.
Wat jij schrijft over Stromsgodset en Aalesund heb ik idd meer voorbij zien komen, GL!