Wedden op de Franse Ligue 1 2013-2014
Dit seizoen zullen wij het seizoen de wedstrijden van de Ligue 1 voorbeschouwen. In dit topic zullen wij tips geven waar we het meest vertrouwen in hebben. LET OP DAT DIT GEEN GARANTIES ZIJN!!
Deze openingspost zal ik volgende week gaan aapassen met info over de clubs die dit seizoen in de Ligue 1 zullen uitkomen. Aanstaande zaterdag begint met in Frankrijk met een bekerwedstrijd tussen Paris Saint Germain en Bordeaux. Hier zullen de clubs spelen voor de 'Trophée des champions'.
De eerste wedstrijd van dit seizoen in het Franse voetbal:
voetbalwedden.net/voorbeschouwing/paris-saint-germain-bordeaux-03-08-2013/
Lyon zonder Gonalons ( C ), Umtiti, Bakary Kone, Vercoutre en hoogstwaarschijnlijk Gomis (vanwege onenigheid met directie). Noot: Gonalons word bij meerdere sites vermeld als afwezig door schorsing, bij whoscored staat hij wel als aanwezig bestempeld. Hij liep in de wedstrijd tegen Nice (een na laatste wedstrijd vorig seizoen) tegen 2x geel aan en kon dus tijdens Lyon - Rennes (2-0) op de tribune plaatsnemen. Volgens mijn logica zou hij er vandaag dus gewoon weer bij horen te zijn, maar ik vermeld hem toch even.
Nice zonder Pejcinovic, Pentecote, Kolodziejczak en Mendy, Cvitanich is net terug van blessure en niet zeker voor basisplek. Kevin Anin mist de confrontatie ook doordat hij een tijd terug een auto-ongeluk heeft gehad en er een kans bestaat dat hij niet meer terugkeert in het betaalde voetbal.
Vermeldenswaardig hier is dat Nice met een bijeengeraapte verdediging speelt. Vorig seizoen bestond het achterin meestal uit Kolodziejzcak (Geschorst, zelfde verhaal als Gonalons hierboven overigens) - Civelli (Bursaspor) - Pejcinovic (Geblesseerd) - Puel. Waardoor het nu dus improviseren word voor de coach. Eysseric is wel weer terug van een 11-wedstrijd durende schorsing.
Hoewel Lyon zonder Lisandro (vertrokken naar Al-Gharaffa) en Gomis (conflict met leiding) moet beginnen, denk ik dat zij deze wedstrijd wel kunnen winnen. Nice mist teveel vaste spelers van vorig seizoen om het Lyon echt lastig te maken. Vorig seizoen eindigde Lyon - Nice in 3-0 (Gomis, Lisandro en Reveillere, laatstgenoemde is transfervrij vertrokken). In Nice werd het 1-1 (Cvitanich voor Nice, Grenier voor Lyon).
De bookies denken dat er niet veel gescoord gaat worden, iets wat ik wel begrijp gezien de afwezigheid van topscorers aan beide kanten. Voor over 1.5 krijg je ongeveer 1.33 per ingezette Euro, over 2.5 levert 2.04 op (Marathonbet). Lyon to win staat op 1.69.
Zondagavond is het zover!! Paris Saint Germain en AS Monaco spelen voor de eerste keer dit seizoen tegen elkaar. Beide teams hebben deze zomer hen selectie flink versterkt en verloren nog niet dit seizoen. Wil je meer weten?
voetbalwedden.net/voorbeschouwing/paris-saint-germain-monaco-22-09-2013/
Wat denken jullie over deze wedstrijd?
Morgen 20.00 uur:
St. Etienne-Bastia: St. Etienne over 1.5 goals @ 1.88 (Marathonbet) 6/10
Belangrijkste reden voor deze bet is het feit dat Bastia morgen 3 defensief ingestelde basisspelers moet missen, namelijk:
* Squillaci (centrale verdediger), 591 minuten;
* Harek (linksback), 590 minuten;
* Cahuzac (verdedigende middenvelder), 565 minuten.
Sowieso is Bastia in uitwedstrijden al een stuk minder dan in thuiswedstrijden:
* Seizoen 2013/2014: (0w-1d-3l) met doelsaldo 1-7;
* Seizoen 2012/2013: (4w-5d-10l) met doelsaldo 20-40.
St. Etienne mist ook enkele spelers. Onder andere centrale verdediger Perrin (371 minuten) en aanvallende middenvelder Corgnet (390 minuten, 3 goals, 1 assist) zijn er morgenavond niet bij. Toch heeft St. Etienne meer dan voldoende kwaliteit om dit defensief gehavende Bastia opzij te zetten. St. Etienne over 1.5 goals @ 1.88 met 6 units. GL!
Even kort.
Morgen 20.00 uur:
St. Etienne-Bastia: St. Etienne over 1.5 goals @ 1.88 (Marathonbet) 6/10
Je bedoelt over 2.5 goals lijkt me?
Komende zondag treedt Bordeaux thuis aan tegen Lille. Geen van beide teams heeft het publiek tot nog toe met erg attractief voetbal weten te vermaken. De bekerwinnaar van vorig seizoen, Bordeaux, speelt vrij behoedzaam zijn wedstrijden. De europa league waarin men door de cupwinst uit mag komen lijkt trainer Francis Gillot niet erg te interesseren. Hier staat men, met toch matige tegenstanders als Maccabi Tel Aviv, Eintracht Frankfurt, en APOEL Nicosia, kansloos onderaan. In de Ligue 1 gaat het de laatste weken wel iets beter.
Tegenstander Lille kent een heel aardig seizoen tot nog toe. Trainer Rene Girard heeft van de Noord-Fransen een betonploeg gemaakt die moeilijk te verslaan is. Girard heeft in zijn carriere een record aantal wedstrijden met 1-0 of 0-1 gewonnen. Mede door de defensieve zekerheid is doelman Vincent Enyeama al meer dan 1000 minuten niet meer gepasseerd.
In het kort, 2 defensieve ploegen nemen het tegen elkaar op. Ik verwacht weinig goals in deze wedstrijd, maar ik vind de odds voor een under 2,5 net iets te laag. Als Lille er gedurende de wedstrijd achter komt dat winst er niet inzit, zullen ze zich er niet voor schamen om gewoon een 0-0 mee naar huis te nemen. Om deze reden zet ik ook een kleine stake op 0-0 correct score (@8,50 bij Betvictor).
Hier mijn picks voor deze bekerronde:
Selongey - Bourg Peronnas: 1x 3/10 @2,54 (Marathonbet)
Selongey degradeerde vorig seizon uit de CFA2, Bourg Peronnas speelt in de National. In de vorige ronde wist Selongey thuis met 1-0 af te rekenen met Clermont. Bourg Peronnas doet het niet slecht in de National, maar ik betwijfel of ze in 90 minuten afstand kunnen nemen van Selongey.
Sete - Grenoble: 1x 3/10 @ 2.68 (Marathonbet)
Grenoble uit de CFA reist af naar Sete, aan de Franse zuidkust, voor deze wedstrijd. De thuisploeg komt uit in de CFA2 en staat hier bovenaan met 37 punten uit 10 wedstrijden. Dit is geen typefout, in deze afdeling krijgt men 4 punten per overwinning. Grenoble, dat een paar jaar geleden nog uitkwam op het hoogste niveau, is de laatste jaren mede door financiele malheur, een aantal klassen gedaald. Men komt nu uit in de CFA en staat hierin op de derde plaats.
Ile-Rousse Monticello - Villefranche: 1x 3/10 @ 2.54 (Marathonbet)
Wedstrijd tussen Corsicaanse gastheer en Villefranche, uit de Rhone. Monticello speelt in de CFA2 en staat hier derde. De laatste wedstrijden zijn ze redelijk in vorm, de laatste nederlaag was 9 wedstrijden geleden. De vorige ronde wisten de Corsicanen Geispolheim, in de buurt van Straatsburg, te verslaan. Villefranche doet het ook niet slecht in de competitie, de CFA, maar het tripje naar Corsica kan ze wel eens opbreken.
Chassieu Decines - CA Bastia: 1x 3/10 @ 3,40 (Marathonbet)
Dit lijkt een ongelijke strijd. De thuisclub, uit de buurt van Lyon speelt in de Division Honneur. De bezoekers, afkomstig van Corsica, werken hun wedstrijden in de Ligue 2 af, maar doen dit niet al te best. Men heeft weinig creativiteit en kent dus grote moeite op het spel te maken. In de Ligue 2 staat men dan ook 20e en laatste. De trainer van de gastheren, de heer Yvars liet optekenen: "Nous n’avons rien à perdre et tout à gagner." Kortom, niets te verliezen en alles te winnen.
Dunkerque - Strasbourg: 2, 3/10 @3,00 (Nordicbet)
Wedstrijd uit de National, het derde Franse niveau. Strasbourg is een club die eigenlijk hoger hoort te spelen, maar na financiele problemen moest men in 2011 in de CFA 2 een herstart maken. De ploeg uit de Elzas wist 2 keer te promoveren en speelt sinds dit jaar dus in de National. Hier is de club qua fans en begroting ook een van de topploegen. Tot dusver gaat het op het veld echter nog niet zo voorspoedig. Maar vandaag, tegen een tegenstander die veel afwezigen kent vanwege blessures en schorsingen, zie ik wel mogelijkheden. De odds zijn al wel snel aan het dalen. Misschien zijn de HT/FT 2 en de DNB 2 ook de moeite waard.