Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op strafschoppen regen in de Eredivisie

Vorige week heb ik met enkele leden via de chat contact gehad over de vele strafschoppen in de Eredivisie (Mauritsf94 begon erover, samen met Jorg321 en Deniocus zijn we hierover verder gaan 'brainstormen'). Op basis van onderstaande lijkt het wedden op strafschoppen in de Eredivisie rendabel:

'In dit seizoen werden in de wedstrijden 205 tot nu toe 77?strafschoppen?gegeven. Daarmee zagen de toeschouwers gemiddeld 0,38?strafschoppen?per wedstrijd.' (bron: Transfermarkt).

In de systeembet die we vorige week hebben geplaatst, zou je 3/6 goed moeten hebben om een kleine winst te boeken. Wanneer je 4/6 goed hebt, maak je een aardige winst. Afgelopen weekend zat ik op 4/6: 116,63 euro met een inzet van 19,90 euro. Hiermee pakte ik dus een odd van 5.8.

Nou heb ik op basis van de statistieken van Transfermarkt een overzicht gemaakt met de duels waar op basis van statistieken de meeste strafschoppen zouden moeten vallen. Dus: strafschoppen gekregen, strafschoppen veroorzaakt in combinatie met de scheidsrechter die dat duel fluit. Vooropgesteld, er zijn natuurlijk veel meer facetten (VAR, wedstrijdverloop etc.) van toepassing, maar het is wellicht leuk om dit tabelletje even te delen. Let wel: de factor die nu is gebruikt is factor: (gem. strafschoppen voor * gem. strafschoppen veroorzaakt * gem. aantal gegeven strafschoppen per scheidsrechter). Ik ben er nog niet helemaal zeker van of dit de juiste formule is. Wizzkids mogen zich dus zeker melden.

Perez krijgt de factor 0. Dit komt omdat hij dit seizoen nog geen strafschop heeft gegeven, maar ook nog maar twee duels heeft gefloten (weer een facet).

Voor komend duel heb ik dus de zes bovenste duels gepakt. De verdeling van de inzet heb ik als volgt gedaan:

Singles (6 x ?‚?0,50)

Doubles (15 x ?‚?0,40)

Trebles (20 x ?‚?0,25)

Fourfolds (15 x ?‚?0,25)

Fivefolds (6 x ?‚?0.25)

Sixfolds (1 x ?‚?0.25)

Totale inzet: ?‚?19,50

Met deze verdeling heb ik dus in drie van de zes duels een strafschop nodig om een kleine winst te maken. Zoals gezegd, bij vier of meer is het meer dan winstgevend.

Overigens is dit de eerste keer dat ik in stats als deze ben gedoken, dus tips zijn altijd welkom! Dit weekend staat mijn weddenschap in elkaar geval klaar.

Voor nu: cheers op een goed weekend en succes met de weddenschappen! :)

Ook interesse in wedden op doelpunten? Klik hier!

15 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagrichard123 in 21-02-2020 16:02 Voetbal
in 21-02-2020 16:02 Voetbal
107 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Leuk topic! :)

Maar waarom pak je niet alle 9 Eredivisie wedstrijden? Waarom kan Ajax bij Heerenveen geen penalty krijgen? Ik denk dat elke wedstrijd evenveel kans zou moeten hebben, omdat je ook nog eens te maken hebt met een VAR. Die kan een beslissing achteraf corrigeren.

Vorige ronde had je pech met Dumfries en Tagliafico. Misschien zijn de scheidsrechters daardoor wel weer alerter en geven ze eerder een penalty :P

0 Vind ik leuk's
Op do. mrt.. 2020, 11:33 schreef onzemichael:

Leuk topic! :)

Maar waarom pak je niet alle 9 Eredivisie wedstrijden? Waarom kan Ajax bij Heerenveen geen penalty krijgen? Ik denk dat elke wedstrijd evenveel kans zou moeten hebben, omdat je ook nog eens te maken hebt met een VAR. Die kan een beslissing achteraf corrigeren.

Vorige ronde had je pech met Dumfries en Tagliafico. Misschien zijn de scheidsrechters daardoor wel weer alerter en geven ze eerder een penalty :P

het is juist op basis van statistiek dat er een verhoogde kans zou moeten zijn.

Tuurlijk kan bij die andere wedstrijden ook een pingel vallen, dat sluiten we zeker niet uit, maar door de 0,4 pingels per wedstrijd zou dat nooit winstgevend gaan zijn.

0 Vind ik leuk's

In dit geval heb ik puur gekozen voor de statistieken, waar ik normaliter het op onderbuikgevoelens doe. Op gevoel ga ik ook voor SC Heerenveen - Ajax, maar op basis van de stats (aantal penals voor en tegen SC Heerenveen, aantal penals voor en tegen Ajax in combinatie met de scheidsrechter) is dit niet de grootste kanshebber op een strafschop.

Zoals geschreven, er zijn veel meer randzaken, maar in dit geval probeer ik puur op basis van de eerdergenoemde stats te kijken of we net boven het gemiddelde van 0.4 penals per wedstrijd kunnen zitten. Zo ja, dan zijn we winstgevend.

1 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!
Op do. mrt.. 2020, 10:43 schreef richard123:

Weekend nummer vier in het onderzoekje naar de strafschoppen. Zoals de winst/verlies rekening al aangaf, teer ik vooral op de winst uit het eerste weekend. Dit kan nog enkele weken doorgaan, maar daar doen we het uiteraard niet voor. De statistieken zien er voor dit weekend al een stuk beter uit ten opzichte van vorig weekend. Hieronder zie je het schema van deze week inclusief de kansberekening (nogmaals: puur op basis van aantal strafschoppen per team en de arbiter van dienst).

Ik heb de rode lijn toegevoegd, zodat het duidelijker is welke potjes ik laat lopen. Voor de volledigheid heb ik de verdeling stakes ook weer toegevoegd.

Singles (6 x ?‚?0,50)

Doubles (15 x ?‚?0,40)

Trebles (20 x ?‚?0,25)

Fourfolds (15 x ?‚?0,25)

Fivefolds (6 x ?‚?0.25)

Sixfolds (1 x ?‚?0.25)

Totale inzet: ?‚?19,50

Op verzoek heb ik ook de odds toegevoegd. Opmerkelijk feit: alle odds liggen hoger ten opzichte van de voorgaande weken (odds waren 3.00, 3.20 en 3.50). Voor mij mooi, maar niet echt verklaarbaar. Potentiële winst ligt in ieder geval een stuk hoger! Ook opmerkelijk dat drie van de vier wedstrijden met de laagste odds, statistisch gezien minder kans op een strafschop zouden hebben.

Voor de medespelers: succes. Voor een ieder: alvast een goed weekend!

Deze keer heb ik lagere cijfers. Maar het eindresultaat is hetzelfde, met uitzondering van 1 wissel.

Of gebruik ik verkeerde cijfers?

https://www.mupload.nl/img/mt8ovkpp.png

1 Vind ik leuk's

Hm, het verschil is nihil en heeft invloed op de keuze tussen Heracles - RKC en Vitesse - FC Twente. Ik zal eens kijken waar dit aan kan liggen.

Overigens ben ik bijna klaar met een tooltje waarmee je de wedstrijden invult en hij zelf alles direct berekent, maakt het iets gemakkelijker :-)

Edit: de formule nam de laatste speelronde als wedstrijd niet mee. Dat doet hij nu wel en dan zijn de uitkomsten enkele decimalen lager. Echter zijn er geen wisselingen, dus blijven dezelfde zes duels staan.

Bericht gewijzigd door richard123 op vr 6 mrt. 2020, 08:25
1 Vind ik leuk's

Helaas zie ik het topic nu pas maar ik ben er helemaal fan van, denk zeker dat hier op de lange termijn winst valt te behalen. Wel heb ik een mogelijke kanttekening voor de berekening:

Aangezien we inmiddels in de 2e seizoenshelft zitten hebben alle teams al een keer tegen elkaar gespeeld. Dit betekend ook dat je in de berekening (factor: (gem. strafschoppen voor + gem. strafschoppen veroorzaakt * gem. aantal gegeven strafschoppen per scheidsrechter)) voor beide teams de doelpunten meeneemt uit de vorige onderlinge wedstrijd en dus ook dubbel telt in de uiteindelijk factor die bepaalt of de weddenschap aantrekkelijk is. Nu zal dit voor veel wedstrijden niet uitmaken maar er zijn ook voorbeelden te noemen dit seizoen (AZ - PEC & Twente - Groningen) waarbij er 3 penalties werden gegeven.

Correct me if I'm wrong maar in deze gevallen geeft dit, naar mijn mening, geen accuraat overzicht van de uiteindelijke berekende factor voor de wedstrijd. Ben benieuwd naar jullie mening hierin.

Ik speel hem in ieder geval mee dit weekend!

Bericht gewijzigd door TimmieW13 op vr 6 mrt. 2020, 09:47
1 Vind ik leuk's

Terechte opmerking. Ik denk alleen dat het niet wegneemt dat FC Groningen dat duel twee strafschoppen tegen kreeg en FC Twente twee mee. Als statistiek is dit dubbel, maar het feit blijft natuurlijk wel staan.

De formule zoals we (of ik) hem nu gebruik blijft daardoor slechts een abstracte manier van het bepalen waar de kans het grootste is. Het is dus een minimale indicatie. Dit topic is ervoor om hem nog verder uit te kienen, zodat we hem nog concreter kunnen maken. Goede input dus!

Het zou mooi zijn dat dit de basis is voor een nog sterker systeem, zodat we zelf richting een gemiddelde van 0.5 kunnen gaan en we op de lange termijn winst kunnen pakken.

4 Vind ik leuk's

Ben ik helemaal met je eens. Denk daarnaast ook dat het een minimaal effect zal hebben op de meeste wedstrijden maar in sommige gevallen dus een verkeerd beeld geeft van de werkelijke factor. Zal er zelf ook nog even overdenken of dit verwerkt zou kunnen worden in de formule.

Voor nu erg benieuwd wat de strategie opbrengt aan het eind van dit seizoen! 

1 Vind ik leuk's

Feyenoord quotering is inmiddels gezakt naar 3.50, waarschijnlijk vanwege die 3 strafschoppen gister.

0 Vind ik leuk's

Op vr. mrt.. 2020, 11:35 schreef gaizka:

Feyenoord quotering is inmiddels gezakt naar 3.50, waarschijnlijk vanwege die 3 strafschoppen gister.

Zou heel goed kunnen.

Deniocus noemde het net in de chat ook al terecht, veel natte velden levert (uit)glijdende spelers op. Kan in ons voordeel werken.

Bericht gewijzigd door richard123 op vr 6 mrt. 2020, 13:27
1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.