Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op strafschoppen regen in de Eredivisie

Vorige week heb ik met enkele leden via de chat contact gehad over de vele strafschoppen in de Eredivisie (Mauritsf94 begon erover, samen met Jorg321 en Deniocus zijn we hierover verder gaan 'brainstormen'). Op basis van onderstaande lijkt het wedden op strafschoppen in de Eredivisie rendabel:

'In dit seizoen werden in de wedstrijden 205 tot nu toe 77?strafschoppen?gegeven. Daarmee zagen de toeschouwers gemiddeld 0,38?strafschoppen?per wedstrijd.' (bron: Transfermarkt).

In de systeembet die we vorige week hebben geplaatst, zou je 3/6 goed moeten hebben om een kleine winst te boeken. Wanneer je 4/6 goed hebt, maak je een aardige winst. Afgelopen weekend zat ik op 4/6: 116,63 euro met een inzet van 19,90 euro. Hiermee pakte ik dus een odd van 5.8.

Nou heb ik op basis van de statistieken van Transfermarkt een overzicht gemaakt met de duels waar op basis van statistieken de meeste strafschoppen zouden moeten vallen. Dus: strafschoppen gekregen, strafschoppen veroorzaakt in combinatie met de scheidsrechter die dat duel fluit. Vooropgesteld, er zijn natuurlijk veel meer facetten (VAR, wedstrijdverloop etc.) van toepassing, maar het is wellicht leuk om dit tabelletje even te delen. Let wel: de factor die nu is gebruikt is factor: (gem. strafschoppen voor * gem. strafschoppen veroorzaakt * gem. aantal gegeven strafschoppen per scheidsrechter). Ik ben er nog niet helemaal zeker van of dit de juiste formule is. Wizzkids mogen zich dus zeker melden.

Perez krijgt de factor 0. Dit komt omdat hij dit seizoen nog geen strafschop heeft gegeven, maar ook nog maar twee duels heeft gefloten (weer een facet).

Voor komend duel heb ik dus de zes bovenste duels gepakt. De verdeling van de inzet heb ik als volgt gedaan:

Singles (6 x ?‚?0,50)

Doubles (15 x ?‚?0,40)

Trebles (20 x ?‚?0,25)

Fourfolds (15 x ?‚?0,25)

Fivefolds (6 x ?‚?0.25)

Sixfolds (1 x ?‚?0.25)

Totale inzet: ?‚?19,50

Met deze verdeling heb ik dus in drie van de zes duels een strafschop nodig om een kleine winst te maken. Zoals gezegd, bij vier of meer is het meer dan winstgevend.

Overigens is dit de eerste keer dat ik in stats als deze ben gedoken, dus tips zijn altijd welkom! Dit weekend staat mijn weddenschap in elkaar geval klaar.

Voor nu: cheers op een goed weekend en succes met de weddenschappen! :)

Ook interesse in wedden op doelpunten? Klik hier!

15 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagrichard123 in 21-02-2020 16:02 Voetbal
in 21-02-2020 16:02 Voetbal
107 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

AZ krijgt er lekker snel eentje; vaste waarde :-)

1 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Leuk idee, maar jullie gebruiken de verkeerde implementatie. Het gaat niet om de hoeveelheid gegeven penalty's per team/scheidsrechter want dit is niet de speloptie die je gaat inzetten bij de bookie. De spreiding is veel relevanter. Valt er wel of geen penalty in de wedstrijd?

Speelronde 1 t/m 10 :

1

4

3

1

5

3

3

3

1

1

Dit waren het aantal wedstrijden met een gegeven strafschop bij speelronde 1 t/m 10. Bij 25 van de 90 wedstrijden was het raak. Tien speelrondes is geen grote sample size natuurlijk, maar ik zou long term geen geweldige marge verwachten. Zeker omdat je niet alle wedstrijden speelt.

2 Vind ik leuk's

Als deze statistieken te generaliseren zijn, zou je in het beste geval, als je alle goede wedstrijden uitgekozen had, op 25 van de 60 goed komen. Dat is gemiddeld 2.5 per ronde waarin je op 6 wedstrijden zet. In het openingsbericht stelde richard dat je 3 van de 6 goed zou moeten hebben voor een klein beetje winst en is 2/6 een klein verlies. Gemiddeld zou je dus ongeveer quite spelen. En dat is dan als je precies de goede wedstrijden gepakt hebt. Zowel deze als vorige week is er een wedstrijd geweest waarin een penalty viel terwijl wij er niet op gezet hadden.

Stel je voor je mist er 1 per speelronde, dan blijven er nog maar 15 goede over. Dat betekent dat je per 6 bets er gemiddeld 1.5 goed hebt. Dan zit je alweer tussen een klein beetje verlies en flink verlies.

Ik hoop dat we hem nog bij kunnen schaven naar een sluitender model, want ik vind het idee echt leuk en interessant :)

1 Vind ik leuk's

Eens met bovenstaande suggesties/tips. Hier en daar moet er ook zeker nog wat bijgeschaafd worden. Voor nu laat ik hem doorlopen tot en met de laatste speelronde en dan ga ik bekijken in hoeverre dit zinvol was.

1 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!

De afgelopen speelronde leverde 2 van 6 op. Hierdoor hebben we ?‚?8,88 uitbetaald gekregen, wat een verlies van ?‚?10,62 heeft gemaakt. We teren in dat opzicht nog steeds op de eerste twee weken, wat maakt dat er binnenkort een goede ronde tussen moet zitten, zodat we niet onder de nul duiken. Met de huidige pot kan ik dit systeem nog 3,9 keer spelen (op het moment dat er geen enkele strafschop meer wordt gegeven).

Elders op het forum heeft Ajoinen op min of meer dezelfde wijze een systeem bedacht omtrent rode kaarten. De eerste week leverde het hem een mooie winst op. De moeite waard om even een blik op dit topic te werpen, zeker voor de liefhebber van systeemweddenschappen.

4 Vind ik leuk's

Door de gevolgen van het coronavirus zijn alle duels die in Noord-Brabant plaats zouden moeten vinden afgelast. Dit verandert uiteraard ook het systeem. De keuze uit negen duels gaat naar zes duels. Ik heb het schema wel even ingevuld, maar ben er nog niet over uit wat en hoe ik ga spelen dit weekend.

Bericht gewijzigd door richard123 op wo 11 mrt. 2020, 11:53
0 Vind ik leuk's

Dus eigenlijk maar 4 geschikte duels dit weekend

0 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.

Tja, eigenlijk wel. Beetje in dubio, aangezien ik hem het gehele seizoen door wil laten lopen. Geen idee wanneer deze duels worden ingehaald. De kans is groot dat dit pas aan het einde van het seizoen gebeurt.

Edit: een systeembetje met 4 wedstrijden is niet echt wenselijk/handig denk ik. Mocht iemand een goed alternatief weten, be my guest!

Bericht gewijzigd door richard123 op wo 11 mrt. 2020, 12:28
0 Vind ik leuk's

Het is wellicht buiten de scope van het project, maar je zou 2 competities kunnen combineren. Dus eredivisie met een andere competitie waar een VAR actief is en waar relatief vaak penalties worden uitgedeeld.

1 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.
Op wo. mrt.. 2020, 14:06 schreef z3xtr4:

Het is wellicht buiten de scope van het project, maar je zou 2 competities kunnen combineren. Dus eredivisie met een andere competitie waar een VAR actief is en waar relatief vaak penalties worden uitgedeeld.

Goeie. Vergt wel wat uitzoekwerk. Duik ik morgen even in!

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.