Wedden op strafschoppen regen in de Eredivisie
Vorige week heb ik met enkele leden via de chat contact gehad over de vele strafschoppen in de Eredivisie (Mauritsf94 begon erover, samen met Jorg321 en Deniocus zijn we hierover verder gaan 'brainstormen'). Op basis van onderstaande lijkt het wedden op strafschoppen in de Eredivisie rendabel:
'In dit seizoen werden in de wedstrijden 205 tot nu toe 77?strafschoppen?gegeven. Daarmee zagen de toeschouwers gemiddeld 0,38?strafschoppen?per wedstrijd.' (bron: Transfermarkt).
In de systeembet die we vorige week hebben geplaatst, zou je 3/6 goed moeten hebben om een kleine winst te boeken. Wanneer je 4/6 goed hebt, maak je een aardige winst. Afgelopen weekend zat ik op 4/6: 116,63 euro met een inzet van 19,90 euro. Hiermee pakte ik dus een odd van 5.8.
Nou heb ik op basis van de statistieken van Transfermarkt een overzicht gemaakt met de duels waar op basis van statistieken de meeste strafschoppen zouden moeten vallen. Dus: strafschoppen gekregen, strafschoppen veroorzaakt in combinatie met de scheidsrechter die dat duel fluit. Vooropgesteld, er zijn natuurlijk veel meer facetten (VAR, wedstrijdverloop etc.) van toepassing, maar het is wellicht leuk om dit tabelletje even te delen. Let wel: de factor die nu is gebruikt is factor: (gem. strafschoppen voor * gem. strafschoppen veroorzaakt * gem. aantal gegeven strafschoppen per scheidsrechter). Ik ben er nog niet helemaal zeker van of dit de juiste formule is. Wizzkids mogen zich dus zeker melden.
Perez krijgt de factor 0. Dit komt omdat hij dit seizoen nog geen strafschop heeft gegeven, maar ook nog maar twee duels heeft gefloten (weer een facet).
Voor komend duel heb ik dus de zes bovenste duels gepakt. De verdeling van de inzet heb ik als volgt gedaan:
Singles (6 x ?‚?0,50)
Doubles (15 x ?‚?0,40)
Trebles (20 x ?‚?0,25)
Fourfolds (15 x ?‚?0,25)
Fivefolds (6 x ?‚?0.25)
Sixfolds (1 x ?‚?0.25)
Totale inzet: ?‚?19,50
Met deze verdeling heb ik dus in drie van de zes duels een strafschop nodig om een kleine winst te maken. Zoals gezegd, bij vier of meer is het meer dan winstgevend.
Overigens is dit de eerste keer dat ik in stats als deze ben gedoken, dus tips zijn altijd welkom! Dit weekend staat mijn weddenschap in elkaar geval klaar.
Voor nu: cheers op een goed weekend en succes met de weddenschappen! :)
Ook interesse in wedden op doelpunten? Klik hier!
Poging zonder vergrootglas ;-)
Yes, volgens mij doe je hetzelfde als zoals ik het doe. Moet zeggen dat die van jou iets overzichtelijker is. Ik zal morgen kijken of ik op die van mij ook wat meer overzicht kan aanbrengen. Goed bezig!
In de lijn van dit topic:
AZ to score from a penalty @9 (Unibet)
- De laatste 3 treffers van AZ kwamen voort uit een strafschop (van Koopmeiners).
- AZ mocht 4 strafschoppen nemen in de laatste 2 wedstrijden.
- Koopmeiners mocht dit seizoen al 9 penalty’s nemen in de Eredivisie.
- Koopmeiners mocht dit seizoen al 3 penalty’s nemen in de europa league.
(Bron: daily odds).
Scheidsrechter Srdan Jovanovic is geen penaltygever, maar de odd is wel een klein stakeje waard m.i.
Op do. feb.. 2020, 10:38 schreef rjansen82:
In de lijn van dit topic:
AZ to score from a penalty @9 (Unibet)
- De laatste 3 treffers van AZ kwamen voort uit een strafschop (van Koopmeiners).
- AZ mocht 4 strafschoppen nemen in de laatste 2 wedstrijden.
- Koopmeiners mocht dit seizoen al 9 penalty’s nemen in de Eredivisie.
- Koopmeiners mocht dit seizoen al 3 penalty’s nemen in de Europa League.
(Bron: daily odds).
Scheidsrechter Srdan Jovanovic is geen penaltygever, maar de odd is wel een klein stakeje waard m.i.
Voor een iets 'savere' optie zou je ook kunnen gaan voor enkel de optie Penalty Given @3.50 (Unibet).
Naast bovenstaande genoemde statistieken heb ik gekeken naar de statistieken in de afgelopen EL matches van deze twee ploegen:
Thuisduels van LASK Linz in de EL tijdens de groepsfase:
LASK - Sporting; hier werd er 1 penalty gegeven en die was voor LASK Linz.
LASK - PSV; hier werd er 1 penalty gegeven en die was voor PSV.
LASK - Rosenborg; in dit duel was er geen penalty.
2 uit 3 dus.
Uitduels van AZ in de EL tijdens de groepsfase:
Manchester United - AZ; hier werd er 1 penalty gegeven en die was voor Manchester United.
Astana - AZ; in dit duel was er geen penalty.
Partizan Belgrado - AZ; hier werd er 1 penalty gegeven en die was voor Partizan Belgrado.
2 uit 3 dus.
Succes!
Gent - Roma zelfde laken een pak. Spaanse scheids gaf er 4 in de laatste 6 Internationale duels.
Roma kreeg er 2 voor en 1 tegen in de laatste 5 Europese duels. Gent geen penalty`s de laatste 5 Europese wedstrijden, echter wel 2 in de laatste 3 competitie wedstrijden (doelpuntenmaker en man in vorm: David).
Penalty awarded @3,20
Home to score from penalty @10
Away to score from penalty @7
Nog eentje om het af te leren. Scheidsrechter Guida is echt een fenomeen in de eigen Italiaanse competitie. Goed voor 8 strafschoppen in 8 competitie duels. In Europees verband goed voor 4 uit 9.
Fluit vanavond Espanyol - Wolves. Heenwedstrijd werd 4-0 voor de Wolves, hier dus meteen het risico voor dit duel, er staat niets meer op het spel.
Espanyol kreeg 2 penalty`s voor in de laatste 6 LL duels. In de EL 1 voor en 1 tegen in de laatste 5 duels.
Wolves kreeg 1 penalty voor in de laatste 6 PL duels en 1 penalty voor in de laatste 5 EL duels.
Voor Espanyol staat komend weekend de wedstrijd tegen Atletí het programma. De Wolves moeten naar de Spurs toe (verschil Wolves/Spurs 1 pnt). Afhankelijk hoe beide teams het belang vnvd. zien is een strafschop in deze wedstrijd zeker een optie.
Awarded @ 3,50
Home @9
Away @8
Evt. een mooie systeembet te maken i.c.m. AZ en Roma:
https://gyazo.com/55cd1c727e31e758241d9acf00859b88
Net zoals de vorige twee weken heb ik alle wedstrijden weer in de formule gegooid, waar het bovenstaande schema is uitgekomen. Ten opzichte van de vorige twee weken pakken de cijfers niet echt goed uit.
Aangezien ik het experiment wel verder door ga zetten, speel ik de weddenschap zelf wel. Bovenstaande schema is uiteraard berust op cijfers en is slechts een handvat. Ik laat, net zoals de vorige twee weken, de onderste drie duels schieten. Bij de andere duels pak ik 'penalty awarded', daarnaast maak ik wederom gebruik van de onderstaande inzet:
Singles (6 x ?‚?0,50)
Doubles (15 x ?‚?0,40)
Trebles (20 x ?‚?0,25)
Fourfolds (15 x ?‚?0,25)
Fivefolds (6 x ?‚?0.25)
Sixfolds (1 x ?‚?0.25)
Totale inzet: ?‚?19,50
Good luck en cheers!
Zelfde oefening voor Serie A. Kans op een strafschop per wedstrijd is hoger, maar de odds liggen gevoelig lager...
Richard123, kun je een kolom toevoegen met de odd op Unibet ?
Dat wil je uiteraard meenemen in je overweging.
Goed initiatief verder.
Yes, zal ik de volgende keer doen. Odds zij meestal 3, 3.2 of 3.5.