Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Hoe komt de belastingdienst erachter dat je winst maakt

vanaf wat voor een bedrag dat je op de bank gestort krijgt kan de belastingdienst inzage krijgen.
Mijn vraag is dus heb al heel wat maanden heel veel verloren en nu ineens iets gewonnen stort 1 week op rij 400 euro terug op maijn rekening komt de belasting hier nu achter ???????????????????????
Want ik heb ze ook nooit gehoord de dagen dat ik elke dag 500/600 euro verloor
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flaganiel1977 in 4-02-2014 06:38 Storten, inzetten en uitbetalen
in 4-02-2014 06:38 Storten, inzetten en uitbetalen
20 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
oke maar dan kan bij unibet mijn rek niet veranderen
0 Vind ik leuk's
Hallo, ik zet mijn vraag in dit forum omdat ik zelf blijkbaar geen nieuw forum aan kan maken aangezien ik nog geen 25 posts heb.

Ik wil samen met wat vrienden gezamelijk geld inzetten op voetbalwedstrijden. We zijn ongeveer met 20 personen die 50euro inleggen. Met dit geld willen we proberen winst te maken. Het is immers leuker om met zijn allen te gokken dan apart. We hebben dan ook een aantal regels opgesteld zodat er geen onenigheid kan komen en denken met ieder scenario rekening te hebben gehouden.

Het enige probleem is hoe wij het geld het beste kunnen storten en hoe we eventuele winsten het beste kunnen laten uitbetalen. We willen natuurlijk niet dat de belastingdienst verhaal komt halen als er bijvoorbeeld 4000euro uitbetaald wordt. Want dit bedrag moet nog door 20 personen gedeeld worden en dus houden we er allemaal 200euro aan over. Ik wil best 20x pinnen voor die jongens, maar die overige 3800euro die ik dan moet verdelen is natuurlijk geen inkomen voor mij en daar wil ik ook niet voor aangeslagen worden. Ik sluis het alleen maar door.

Zelf heb ik zitten denken aan Paypall, de uitbetaling naar paypall account storten en van daaruit over 20 andere paypall acoounts verdelen.
Is dit een goede optie of zijn er betere manieren?

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen en kunnen aangeven wat de beste optie is.
0 Vind ik leuk's
De aanhouder wint.. Toch?
Paypal kan ja, Skrill of Neteller is misschien wel beter omdat meer bookies dat accepteren.
0 Vind ik leuk's
-
suuvernuuver:
Hallo, ik zet mijn vraag in dit forum omdat ik zelf blijkbaar geen nieuw forum aan kan maken aangezien ik nog geen 25 posts heb.

Ik wil samen met wat vrienden gezamelijk geld inzetten op voetbalwedstrijden. We zijn ongeveer met 20 personen die 50euro inleggen. Met dit geld willen we proberen winst te maken. Het is immers leuker om met zijn allen te gokken dan apart. We hebben dan ook een aantal regels opgesteld zodat er geen onenigheid kan komen en denken met ieder scenario rekening te hebben gehouden.

Het enige probleem is hoe wij het geld het beste kunnen storten en hoe we eventuele winsten het beste kunnen laten uitbetalen. We willen natuurlijk niet dat de belastingdienst verhaal komt halen als er bijvoorbeeld 4000euro uitbetaald wordt. Want dit bedrag moet nog door 20 personen gedeeld worden en dus houden we er allemaal 200euro aan over. Ik wil best 20x pinnen voor die jongens, maar die overige 3800euro die ik dan moet verdelen is natuurlijk geen inkomen voor mij en daar wil ik ook niet voor aangeslagen worden. Ik sluis het alleen maar door.

Zelf heb ik zitten denken aan Paypall, de uitbetaling naar paypall account storten en van daaruit over 20 andere paypall acoounts verdelen.
Is dit een goede optie of zijn er betere manieren?

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen en kunnen aangeven wat de beste optie is.

Er zijn maar weinig bookmakers die Paypal gebruiken. Skrill is een betere optie. Je kan dan voor €10 eenmalig een Skrill Credit Card krijgen die gekoppeld is aan je Skrill rekening. Je kan op Skrill geld zetten door iDeal. Dus alle jongens lekker €50 toevoegen aan Skrill. Je kan ook uitbetalen op Skrill en met je Skrill Card geld opnemen bij pinautomaten of gebruiken om aankopen te doen bij diverse webwinkels.
0 Vind ik leuk's
Het is als volgt: Wanneer je in één kwartaal winst maak moet je hierover 29% belasting betalen ongeacht de hoogte van dit bedrag.
Dus wanneer je in dit kwartaal verlies hebt geleden hoef je hier geen belasting over te betalen.

Ik denk idd dat de belastingdienst bij alle betaaldiensten gegevens kan opvragen. En zo niet dan worden ze als illegaal bestempeld en mogen ze hun diensten niet aan Nederlandse klanten bieden.
0 Vind ik leuk's
In Amerika kan je zelfs aangemerkt worden als professioneel gokker, dan kan je een gedeelte afschrijven en terugvorderen, alszijnde een trade of business (y)

In Bathalter v. Commissioner, a full-time horse-race gambler had gains of $91,000 and losses of $87,000.The taxpayer deducted the expenses under Section 162. The service argued that Section 165 precluded the taxpayer from engaging in gambling as a "trade or business." The Tax Court held that the taxpayer's gambling was a business activity and allowed the deductions. In essence, the court held that Section 165 only applies when a taxpayer is at a loss instead of a net gain and “serves to prevent the [taxpayer] from using that loss to offset other income.” However, if the taxpayer has a net gain, as the horse-race gambler did, then the taxpayer may deduct the expenses under Section 162, and Section 165 does not apply.
0 Vind ik leuk's
De 2e plaats is de 1e plaats voor verliezers..
mojos:
sportstradernl:
Dit vroeg ik mij toevallig al laatst af:
Heeft de Belastingdienst geen toegang tot de gegevens van Skrill en Paypal etc?
Ergens in de voorwaarden staat dat ze zullen mee werken als er om die gegevens word gevraagd. Dus ook daar kunnen ze als ze willen gewoon bij.

Feit is wel dat bij Neteller je account geregistreerd staat op emailadres dus voor de B'dienst zal het veel lastiger zijn om het te controleren, Skrill/Paypal/Etc. weet ik eerlijk gezegd niet
0 Vind ik leuk's
snku:
mojos:
sportstradernl:
Dit vroeg ik mij toevallig al laatst af:
Heeft de Belastingdienst geen toegang tot de gegevens van Skrill en Paypal etc?
Ergens in de voorwaarden staat dat ze zullen mee werken als er om die gegevens word gevraagd. Dus ook daar kunnen ze als ze willen gewoon bij.

Feit is wel dat bij Neteller je account geregistreerd staat op emailadres dus voor de B'dienst zal het veel lastiger zijn om het te controleren, Skrill/Paypal/Etc. weet ik eerlijk gezegd niet
Nope, Neteller account is eigenlijk gewoon hetzelfde als Skrill en Paypal en staat gewoon op je naam geregistreerd. Je hebt ook gewoon documenten moeten opsturen bij Neteller om je ID te bevestigen toch?

Maar zelfs als diensten als Neteller en Skrill niet meewerken met de belastingdienst, dan vragen ze gewoon alle data van spelers direct op bij de bookmakers zelf.

Ik ben zelf spaans, en heb destijds toen in spanje het wedden werd legaal werd gemaakt alles goed gevolgd, en de belasting dienst is daar nu flink bezig om naslagen te versturen. Wed forums in Spanje staan nu vol met mensen, die net zoals hier op deze forum, zeiden, ach de belasting dienst kijkt niet naar zulke bedragen, die weten nu wel beter.

In 2015 word als het goed is het wedden ook legaal in NL, wat denk je wat de belasting dienst gaat doen als Unibet een licentie krijgt, waar zoveel NL spelers opzitten gaat doen? Die vragen gewoon alle data van NL spelers op, hoe je dan heb uitbetaalt of gestort doet er niet eens toe.

;-)
0 Vind ik leuk's
mojos:
Nope, Neteller account is eigenlijk gewoon hetzelfde als Skrill en Paypal en staat gewoon op je naam geregistreerd. Je hebt ook gewoon documenten moeten opsturen bij Neteller om je ID te bevestigen toch?

Ben dit voor de zekerheid even na gaan kijken en ik heb in mijn tijd bij Neteller nog nooit een ID hoeven op te sturen. Bij het aanvragen van de prepaidcard hebben ze de kaart naar mijn adres gestuurd, maar dat werd niet gecheckt, ik had bij wijze van ook het naar een van m'n vrienden kunnen laten sturen. Mijn bankrekening is wel gekoppeld als "Verified Bank Account".
Daarnaast heb ik bij mijn afgelopen twee belastingaangiftes/teruggaves de "lijst" van mijn bankrekeningen nog voorbij zien komen, ook daar zat mijn Neteller niet bij.

mojos:

Ik ben zelf spaans, en heb destijds toen in spanje het wedden werd legaal werd gemaakt alles goed gevolgd, en de belasting dienst is daar nu flink bezig om naslagen te versturen. Wed forums in spanje staan nu vol met mensen, die net zoals hier op deze forum, zeiden, ach de belasting dienst kijkt niet naar zulke bedragen, die weten nu wel beter.

In 2015 word als het goed is het wedden ook legaal in NL, wat denk je wat de belasting dienst gaat doen als Unibet een licentie krijgt, waar zoveel NL spelers opzitten gaat doen? Die vragen gewoon alle data van NL spelers op, hoe je dan heb uitbetaalt of gestort doet er niet eens toe.

Volgens mij is het grote verschil dat Spanje het aardig goed heeft aangepakt, toen ik daar inlogde op mijn BWin account werd ik doorgestuurd naar www.bwin.es of iets dergelijks. Long story short: je moest een Spaans account aanmaken om te kunnen wedden in Spanje. Als ik de Nederlandse plannen zo snel doorlees word er niks over een "Nederlands wedsysteem" gezegd, eerder dat ze snel geld willen verdienen door die vergunningen te verkopen en % over winst willen krijgen van de gebruiker of bookmaker zelf.

Als ze hier wel zo'n systeem bouwen zullen de gouden tijden voor betting brokers aanbreken volgens mij, iedere zichzelf ietwat serieus nemende wedder kan dan via hun de Aziatische bookies gebruiken en zo deze wetten omzeilen.
0 Vind ik leuk's
snku:
mojos:

Ben dit voor de zekerheid even na gaan kijken en ik heb in mijn tijd bij Neteller nog nooit een ID hoeven op te sturen. Bij het aanvragen van de prepaidcard hebben ze de kaart naar mijn adres gestuurd, maar dat werd niet gecheckt, ik had bij wijze van ook het naar een van m'n vrienden kunnen laten sturen. Mijn bankrekening is wel gekoppeld als "Verified Bank Account".
Daarnaast heb ik bij mijn afgelopen twee belastingaangiftes/teruggaves de "lijst" van mijn bankrekeningen nog voorbij zien komen, ook daar zat mijn Neteller niet bij.

mojos:

Ik ben zelf spaans, en heb destijds toen in spanje het wedden werd legaal werd gemaakt alles goed gevolgd, en de belasting dienst is daar nu flink bezig om naslagen te versturen. Wed forums in spanje staan nu vol met mensen, die net zoals hier op deze forum, zeiden, ach de belasting dienst kijkt niet naar zulke bedragen, die weten nu wel beter.

Volgens mij is het grote verschil dat Spanje het aardig goed heeft aangepakt, toen ik daar inlogde op mijn BWin account werd ik doorgestuurd naar bwin.es of iets dergelijks. Long story short: je moest een Spaans account aanmaken om te kunnen wedden in Spanje. Als ik de Nederlandse plannen zo snel doorlees word er niks over een "Nederlands wedsysteem" gezegd, eerder dat ze snel geld willen verdienen door die vergunningen te verkopen en % over winst willen krijgen van de gebruiker of bookmaker zelf.

Als ze hier wel zo'n systeem bouwen zullen de gouden tijden voor betting brokers aanbreken volgens mij, iedere zichzelf ietwat serieus nemende wedder kan dan via hun de Aziatische bookies gebruiken en zo deze wetten omzeilen.

In spanje moet je inderdaad, als je bij legale bookmakers wilt spelen een .es account hebben, en voor zover ik weet is dat gewoon standaard procedure bij elke land dat sportweddenschappen heeft gelegaliseerd, het is in ieder geval zo in Spanje, Belgie, Frankrijk, Italie ect ect. Het zou ook niet meer dan logisch zijn dat je op den duur in NL ook gewoon verplicht een .NL account moet aanmaken en dat .com accounts worden gesloten.

Wat wil je daar mee zeggen ? genoeg mensen die een huis in het buitenland hebben, waar de belasting dienst ook geen weet van heeft en na jaren tegen de lamp lopen. Wie weet komen ze er komende jaar wel achter dat je een Neteller account hebt?

Maar goed we zien allemaal wel hoe het in NL verloopt, ik zie het alleen niet zo simpel zo als sommige hier denken.

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.