Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen (2015)

Het is beter om maar een nieuw topic voor wielrennen te beginnen.

- Maandag start Tour de San Luis (2.1)
- Dinsdag start Tour Down Under (2.UWT)

Dinsdag start dus de Tour Down Under en unibet heeft al de odds voor het klassement erop staan. De favorieten zijn in mijn ogen de Australiërs zoals Porte en Evans. Maar ook met renners als Dumoulin en Thomas moet worden rekening gehouden.
Ik blijf liever van deze bet af, want bij zo'n eerste koers van het seizoen heb je geen referentiekoers om de vorm te peilen. Ook door de afwezigheid van Gerrans is er geen duidelijke favoriet.

Wel vind ik dat de quote voor Evans (x6.50) wat te hoog staat. De Australiër rijdt zijn laatste officiële koers uit zijn carrière en zal uiterst gemotiveerd en scherp aan de start staan. Verder heeft hij een goed team om zich heen met Stetina, Dennis en Dillier. Het parcours is in mijn ogen te vergelijken met vorig jaar en toen werd Evans tweede (leek zelfs lang op de overwinning af te stevenen) op 1 seconde van Gerrans.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagrobs234 in 17-01-2015 18:55 Overige sporten en evenementen
in 17-01-2015 18:55 Overige sporten en evenementen
605 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Tips voor parijs-nice morgen?
0 Vind ik leuk's
Knap gedaan Rob, is lekker thuiskomen na een dagje voetbal. Vanmarcke wel sterk hoor, had eerlijk gezegd niet verwacht dat die zo hoog zou eindigen.
0 Vind ik leuk's
Ik denk dat de Kwiat en Rohan Dennis het Tony Martin morgen heel moeilijk kunnen gaan maken. Ben vooral benieuwd naar Tom Demoulin.
0 Vind ik leuk's
@arie Bij jou ging het anders ook niet slecht (y)

Paris-Nice

Klassement

Peraud - L.L. Sánchez @2.00
Peraud is de betere klimmer en ook op de tijdrit heeft hij een streepje voor bij mij. Verschil is alleen dat Sanchez al goede dingen heeft laten zien (Tour Down Under, Volta ao Algarve) en Peraud heeft dat duidelijk nog niet, maar toch verwacht ik wel dat Peraud tussen plek 5 en 10 zal eindigen. De tijdrit naar de Col d'Eze is iets wat hem heel goed ligt.

Kelderman - Talansky @1.75
Kelderman heeft echt een doel gemaakt van Parijs-Nice, dus geen voorbereidingswedstrijd. De tijdritcapaciteiten zijn me om het even, maar ik verwacht dat Kelderman het verschil maakt in de bergetappes. Kelderman liet goede dingen zien in de Ruta del Sol en Talansky heeft nog geen koersdagen in de benen.

Aru - Machado @2.40
Aru rijdt zijn eerste koers van het seizoen, maar dit is zo'n groot talent dat zo'n underdog rol ronduit overdreven is. Machado is een goede renner, maar geen rasklimmer en dat is Aru wel. Als kopman van de ploeg zal hij deze koers zeker serieus nemen, Machado deed het goed in de Volta ao Algarve, maar het klimwerk in Paris-Nice is wel wat pittiger.

Proloog

Sylvain Chavanel - Vandewalle @1.65
Deze zou ik echt pakken. Chavanel en Parijs-Nice gaat heel goed samen en hij toonde al vorm in de Ruta del Sol. Chavanel is wel iets meer van de langere adem, maar Vandewalle stelt bijna altijd teleur op de tijdrit (behalve op het Belgisch kampioenschap). Ik heb Chavanel echt veel hoger zitten dan Vandewalle voor morgen.

Gecombineerd met Van Garderen voor Porte @1.50. Van Garderen is normaal gesproken beter op deze korte afstand. Porte moet het toch van het langere werk hebben.
Totaal: 2.48

De volgende bets zie ik wel gebeuren, maar speel ik zelf niet: T. Martin winst @4.00, Jungels voor Dennis @2.55 en Wellens voor Pineau @1.72.
0 Vind ik leuk's
mooie tips robs, ik volg chavanel voor vandewalle voor de proloog en peraud voor LL sanchez :)

@chefspijker heb je nog bijkomende tips toevallig?
0 Vind ik leuk's
Mooie tips inderdaad, Ik speel Chavanel en Van garderen mee. :d

Ik denk wel dat Rohan Dennis hier wel eens kan verassen, getuige zijn vorm in de Tour down under en het verbreken van het werelduurrecord. Hij schijnt ook vaak beter te presteren op de korte prologen dan op de langere tijdritten. In de proloog van de ronde van Roemenië werd hij vorig jaar bijvoorbeeld nog tweede achter Kwiatkovski en voor Martin. Deze proloog was 5.57 km.

Jungels voor Dennis @2.55 zie ik dus niet snel gebeuren.

0 Vind ik leuk's
Zie wel value op Proloog Parijs-Nice: Dennis Top-3 @3.75 Unibet

Parcours lijkt op zijn lijf geschreven.
0 Vind ik leuk's
ferriebodde:
Mooie tips inderdaad, Ik speel Chavanel en Van garderen mee. :d

Ik denk wel dat Rohan Dennis hier wel eens kan verassen, getuige zijn vorm in de Tour down under en het verbreken van het werelduurrecord. Hij schijnt ook vaak beter te presteren op de korte prologen dan op de langere tijdritten. In de proloog van de ronde van Roemenië werd hij vorig jaar bijvoorbeeld nog tweede achter Kwiatkovski en voor Martin. Deze proloog was 5.57 km.

Jungels voor Dennis @2.55 zie ik dus niet snel gebeuren.

Denk dat je de ronde van Romandië bedoelt, in Zwitserland.
0 Vind ik leuk's
Begrijp me niet verkeerd, ik laat Jungels-Dennis zelf liggen, maar ik wil maar aangeven dat @2.55 erg overdreven is.
Jungels kan uitstekend overweg op deze korte afstand, zeer technisch sterke renner. Als er niet zo veel rechte stukken, iets meer bochten in de proloog zaten had ik hem zeker gepakt. Dennis is terecht de favoriet vanwege zijn prestaties eerder dit jaar, maar vergeet niet dat Jungels vijfde werd in de korte tijdrit (8,2 km) in de Ruta del Sol, terwijl daar nog hoogteverschillen inzaten.
0 Vind ik leuk's
@Futre Ik bedoelde de ronde van Romandië inderdaad. :p

2.55 Is inderdaad wel heel hoog ben benieuwd.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.