Wedden op wielrennen (2014)
Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuw topic. (y)1
Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.
Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.
Robert Gesink top 3 @5,00
Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.
Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.
Simon Gerrans top 3 @2,20
Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.
Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:
José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.
Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.
Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.
Robert Gesink top 3 @5,00
Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.
Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.
Simon Gerrans top 3 @2,20
Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.
Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:
José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.
Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Klassement of etappe? Voor etappe denk ik 50/50, voor klassement overduidelijk Kwiat met de afsluitende tijdrit in 't oog.
If you like sports, you will love Zweeler
Volgens mij doet unibet niks met deze ronde, jammer.
Bwin biedt slagter vs kwiat voor de etappe van vandaag
Valverde oogt goed bij de eerste doorkomst op de Alto de Gaintza (2,3 km aan 13 %). Straks in de finale nog een keer met de top op 6,7 km van de streep.
Kreuziger, Contador, Evans, Kwiatkowski ((y)) lijken ook scherp te staan.
Kreuziger, Contador, Evans, Kwiatkowski ((y)) lijken ook scherp te staan.
Contador helaas veel te sterk. Ritzege en zonder ongelukken wordt dat ook wel de eindzege
Voor morgen:
Matthews @3,25
Swift @4,5
Valverde @13
Morkov @151
Verdeling als in 10-5-2,5-1 euro qua inzet. Het serieuze klimwerk zit op 50+ km van de streep, dus ik verwacht een massasprint. De aankomststrook loopt 2/4 procent op. Maar dat moet zeker een Matthews goed liggen, terwijl Morkov vorig jaar in de Vuelta op zo'n listige aankomststrook alle sprinters al eens verraste (en sindsdien sprint ie zelf ook steeds betere uitslagen, heeft zichzelf daar een beetje ontdekt als sprinter). Is alleen de vraag of hij morgen onderweg moet knechten voor Contador of dat ze hem bewaren voor een eventuele ritzege. Voor 151 neem ik de gok wel.
Matthews @3,25
Swift @4,5
Valverde @13
Morkov @151
Verdeling als in 10-5-2,5-1 euro qua inzet. Het serieuze klimwerk zit op 50+ km van de streep, dus ik verwacht een massasprint. De aankomststrook loopt 2/4 procent op. Maar dat moet zeker een Matthews goed liggen, terwijl Morkov vorig jaar in de Vuelta op zo'n listige aankomststrook alle sprinters al eens verraste (en sindsdien sprint ie zelf ook steeds betere uitslagen, heeft zichzelf daar een beetje ontdekt als sprinter). Is alleen de vraag of hij morgen onderweg moet knechten voor Contador of dat ze hem bewaren voor een eventuele ritzege. Voor 151 neem ik de gok wel.
Wat een geweldige odds voor Morkov! Spijtig dat ik op napoleongames niet op die race kan wedden :(
Alvast nog een tip voor de Amstel Gold race:
Belgen in de top-10 over 1.5@ 1.72
Met Gilbert en Van Avermaet als top-10 certitudes en nog een paar andere Belgen die ook kans maken (Leukemans, Hermans, ...).
Spijtig genoeg kan ik het wielrennen niet 100% volgen op de moment (met een 8u tijdsverschil) weet ik het niet hoe het met een Vanendert, Vandenbroeck, Boeckmans gesteld is en dan is er nog een Serry bijvoorbeeld die ook voor een verrassing kan zorgen.
Voor mij in ieder geval een vrij zekere bet en daar is mijn stap 5 van de 7-stappenstrategie dan ook naartoe gegaan (105 euro op die bet :D )
Alvast nog een tip voor de Amstel Gold race:
Belgen in de top-10 over 1.5@ 1.72
Met Gilbert en Van Avermaet als top-10 certitudes en nog een paar andere Belgen die ook kans maken (Leukemans, Hermans, ...).
Spijtig genoeg kan ik het wielrennen niet 100% volgen op de moment (met een 8u tijdsverschil) weet ik het niet hoe het met een Vanendert, Vandenbroeck, Boeckmans gesteld is en dan is er nog een Serry bijvoorbeeld die ook voor een verrassing kan zorgen.
Voor mij in ieder geval een vrij zekere bet en daar is mijn stap 5 van de 7-stappenstrategie dan ook naartoe gegaan (105 euro op die bet :D )
De Nederlanders staan ook met een bet over 1.5 btw (@ 2.02) maar die durf ik niet direct aan, zie ook niet al te veel certitudes op top-10 bij Nederland.
Hmm vrees dat Tony Martin een massasprint gaat voorkomen. 13 km en 1'04 voor. Dat gaat hij niet zomaar verspelen.