Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Rolex Masters Shanghai 2017 - ATP1000

Rolex Masters Shanghai 2015

Na 2 maanden geen ATP 1000 punten toernooi gehad te hebben is het eindelijk weer zover! Van Zondag 11 Oktober t/m Zondag 18 Oktober vind de Rolex Masters plaats in de grootste stad van China genaamd Shanghai. Het toernooi is gevuld met grote namen en de zogeheten Big 4 (Djokovic, Federer, Murray en Nadal) zijn ook aanwezig. De wedstrijden worden gespeeld op een outdoor hardcourt baan. Het hoofdstadion is overigens een zeer prachtig stadion (360 stadion). Op de foto hieronder is dat goed te zien.

Vandaag is het toernooi klein begonnen met maar twee hoofdwedstrijden en zoals gewoonlijk zijn de kwalificaties nog eerder begonnen.

Top 8 Spelers Shangai

Novak Djokovic (Nr 1 geplaatst)

Roger Federer (Nr 2 geplaatst)

Andy Murray (Nr 3 geplaatst)

Stan Warwrinka (Nr 4 geplaatst)

Tomas Berdych (Nr 5 geplaatst)

Kei Nishikori (Nr 6 geplaatst)

David Ferrer (Nr 7 geplaatst)

Rafael Nadal (Nr 8 geplaatst)

Bovenstaande spelers hebben allemaal een Bye gekregen in de eerste ronde waardoor ze pas in de tweede ronde hoeven te spelen.

Novak Djokovic

Novak Djokovic is de grootste favoriet en wist het toernooi in 2012 en 2013 te winnen. Bij unibet krijg je een magere 1.67 voor Djokovic en dat vind ik persoonlijk de moeite niet waard. De kans is zeer groot dat hij wint maar vorig jaar werd hij in de halve finale uitgeschakeld door Federer en zekerheden bestaan er niet in het wedden.

Djokovic heeft voorafgaand aan dit toernooi een goede voorbereiding gehad in Beijing waarbij hij vandaag 11 Oktober van Rafael Nadal wist te winnen. In de 5 wedstrijden heeft Djokovic maar 18 games weten af te staan en dat is een zeer knappe prestaties. Hierbij zaten lastige tegenstanders zoals Isner, Ferrer en Nadal. Zijn dominantie is ongekend en ook voor mij is hij de grote favoriet maar nogmaals voor 1.67 waarbij hij vorig jaar het toernooi niet wist te winnen en er zoveel grote namen meedoen is het gewoon de moeite niet waard.

Titelverdediger Roger Federer

Vorig jaar wist Roger Federer het toernooi in Shanghai te winnen door Gilles Simon te verslaan in 2 sets met 7-6 en 7-6. Djokovic deed ook mee aan het toernooi en hij werd door Federer in de halve finale met 6-4 en 6-4 uitgeschakeld.

De laatste wedstrijd van Federer is alweer een aantal weken geleden waarbij hij vermoeid overkwam in de Davis Cup. Hij heeft nu een aantal weken rust kunnen nemen en dan is het de vraag wat wij van hem kunnen verwachten. De baan ligt hem goed anders win je dit toernooi vorig jaar niet en als er iemand Djokovic kan stoppen dan verwacht ik dat het Federer is. De odd is 4.50 voor Federer winst en met de snelle baansoort maakt hij zeker kans. Djokovic blijft de grote favoriet maar Federer heeft kansen.

Andy Murray

Andy Murray heeft sinds de Davis Cup geen wedstijd meer gespeeld maar heeft een top seizoen gehad en vooral dankzij Murray staat Engeland in de finale van de Davis Cup. Een outsider blijft Murray altijd en ik zie hem van iedereen winnen in het toernooi behalve van Federer en Djokovic niet. Dat zijn de enigste 2 tegenstanders waar hij het hele jaar moeite mee heeft.

Stan Wawrinka

Stan Wawrinka heeft net als Djokovic ook een zeer goede voorbereiding gehad. Zijn deelname aan Tokyo heeft goed uitgepakt en wist het toernooi vandaag te winnen. Hij zal met veel zelfvertrouwen van start gaan aan dit toernooi. Bij de Davis Cup was hij zeer vermoeid en heeft ook een wedstrijd bewust overgeslagen. Tegen Thiemo de Bakker had hij het zeer lastig. Het toernooi in Tokyo begon die niet sterk maar groeide in het toernooi en heeft het ritme weer gevonden. Warwrinka in goeden doen blijft voor mij altijd een gevaarlijke outsider.

Rafael Nadal

Nadal speelde een zeer sterk toernooi in Beijing maar kon het niet waarmaken in de finale tegen Djokovic en verloor 6-2, 6-2 (Wel geflatteerd) van Djokovic. Midden in de tweede set ging Nadal door zijn voet maar kon wel verder spelen. Volgens mij heeft het geen gevolgen voor dit toernooi maar het is geen onbelangrijke informatie om dit erbij te vermelden. In dit toernooi is Rafael Nadal voor mij geen favoriet voor de titel. Ik zie hem namelijk van de hele top 3, misschien zelfs top 4 niet winnen. Ook heeft Nadal regelmatige een mindere wedstrijd en hij is zeer kwetsbaar op zijn tweede service.

Overige Namen + Wedtips

Uiteraard zijn er nog vele namen die verdienen genoemd te worden zoals een Tsonga, Anderson, Fognini, Cilic, Nishikori, Berdych en nog veel en veel meer. Echter zie ik ze geen kans maken op de titel en dat is het enigste wat je helaas bij de meeste bookmakers kan spelen.

Mocht ik mooie picks zien dan komen deze spelers zeker in een voorbeschouwing terug. Ik zal in deze dagen een aantal voorbeschouwingen schrijven voor dit toernooi en daarbij mijn wedtips plaatsen. Zoals gewoonlijk mogen jullie ook je tips plaatsen in het topic.

Speelschema

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagtimbarrett in 11-10-2015 20:25 Overige sporten en evenementen
in 11-10-2015 20:25 Overige sporten en evenementen
49 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ja, ik heb Tomic nog nooit zo goed zien spelen en het ging maar net over de 18.5 games.
0 Vind ik leuk's
Morgen neem ik Murray +1.5 sets over Djokovic op 1.99.

De H2H is 19-10 in het voordeel van Djokovic, maar op snelle banen als deze is de verhouding een stuk gelijker. Het is op de trage banen dat Djokovic bijna altijd van Murray wint. Djokovic en Murray zijn beide heel goed in vorm, maar Djokovic heeft zn minder scherpe momenten gehad, en ik denk dat Murray dat ook daadwerkelijk gaat afstraffen.
0 Vind ik leuk's
Tip 10:
10:35 Nadal - Tsonga
Pick: Tsonga +2.5 game Handicap @ 2.15

Ik moet eerlijk erbij zeggen dat ik gisteren de wedstrijd Nadal - Warwrinka niet heb kunnen zien maar zoals random-pinguin zegt de schouderblessure en weinig tijd na een zware wedstrijd tegen Cilic heeft hem niet ten goede gedaan. Wel speelt Nadal een zeer goed toernooi en ook vorige week in Beijing speelde hij uitstekend. Echter wordt Tsonga geen makkke en speelt Tsonga leuk aanvallend tennis. De service van Tsonga is uitstekend, al heeft hij in dit toernooi wel een paar keer zijn service ingeleverd maar hetzelfde geldt voor Nadal. Als de service loopt van Tsonga dan kom je er niet doorheen en door zijn aanvallend Tennis zou hij best door de service van nadal kunnen komen. Ik wou eerst +1.5 set handicap doen met notering 1.77 maar na lang erover na te denken ga ik toch voor +2.5 game handicap @ 2.15. Als de service bij Tsonga loopt en nadal speelt een top wedstrijd dan kan het goed 2 tie breaks worden en als nadal deze tweemaal wint dan is de bet ook binnen. Mogelijk dat tsonga toch een set pakt door zijn aanvallende tennis en dan versterkt die de handicap alleen maar. Tsonga is ook in staat om de wedstrijd gewoon te winnen als hij sterk speelt maar daar ga ik me niet aan wagen als er al zo'n leuke handicap lijn ligt. Als Nadal wint dan zie ik hem met een kleine verschil winnen
0 Vind ik leuk's
Lol, Tsonga red je nog net na een 0-6 tweede set. Ik had live op Tsonga ingezet na de 1e set, dus ik dat zag er een tijd beroerd uit.
0 Vind ik leuk's
random-pinguin:
Lol, Tsonga red je nog net na een 0-6 tweede set. Ik had live op Tsonga ingezet na de 1e set, dus ik dat zag er een tijd beroerd uit.

Haha ja op basis van set 1 en het goede spel van Tsonga in set 1 was 0-6 in set 2 wel heel verrassend. Set 3 zat ik ook vol in spanning en toen Tsonga begin set 3 op 0-40 3 bp's niet benutten had ik er geen goed gevoel meer bij.

Waar ik later in set 3 bang voor was is dat Tsonga met 7-6 ging winnen..
Dan wint tsonga maar is de handicap +2.5 niet gehaald, dan had ik helemaal gebaald.

Gelukkig toch goed afgelopen!

0 Vind ik leuk's
Een last minute bet.
Ik heb ook ff op de tos gewacht voor een kleine voordeel en Murray begint inderdaad met serveren.

Tip 11:
14:15 Djokovic - Murray +3.5 game handicap Murray @ 2.00

Ik heb toch ff getwijfeld want als djokovic een top wedstrijd speelt zonder veel slordigheden kan die toch met een groot verschil van Murray winnen en ondanks de dikke overwinningen de laatste 9 partijen van Djokovic, heeft hij wel veel slordigheden gehad in zijn spel en veel games op eigen service verloren voor zijn doen. De snelle baan ligt Murray goed en kan het Djokovic erg lastig maken. Verder in 2015 heeft Djokovic de laatste 3 partijen veel moeite gehad tegen Murray waarvan de laatste op hardcourt in Montreal verloren nog geen 2 maanden geleden. Ik geef de handicap voordeel toch aan Murray.

0 Vind ik leuk's
Murray veel fouten en Djokovic zet de dominatie voort. Mijn bet was kansloos.
De lijn voor Djokovic tegen Tsonga nog niet bekend dus hopen dat het beetje interessant wordt.
0 Vind ik leuk's
Voorbeschouwing #2: Novak Djokovic – Jo Wilfried Tsonga (De Finale)

Vandaag 18 Oktober staat rond 10:30 de wedstrijd tussen de nummer 1 van de wereld Novak Djokovic tegen de nummer 15 van de wereld Jo Wilfried Tsonga op het programma. Dit is de finale partij in de Shanghai Open.

Novak Djokovic heeft in de laatste 10 wedstrijden na de US open geen set meer verloren en daarmee 20 sets achter elkaar gewonnen. Al deze wedstrijden wist hij knap met minimaal 6 games verschil te winnen. Nog indrukwekkender is de tegenstanders waar hij dit tegen deed zoals onder andere: Murray, Nadal, Isner, Lopez en Ferrer.

Jo-Wilfried Tsonga is de andere finalist en dat is vooraf zeer verassend, vooral omdat hij erg snel Federer kon treffen in het begin van het toernooi. Federer werd op een mindere dag door een goed spelende Ramos uitgeschakeld waarvan Tsonga uiteindelijk wist te proviteren. Tsonga is een zeer wisselvallige speler en kent een zeer wisselvallig seizoen. Vandaag in de halve finale liet hij de wisselvalligheid in de wedstrijd nog even zien. Zo wist hij in Set 1 uitstekend te spelen en was duidelijk de betere van de twee. Set 2 daarintegen liep geheel anders en ging tsonga er hard met 6-0 vanaf. In set 3 kon hij zijn spel weer herpakken, niet zo sterk als zijn eerste set maar goed genoeg om Nadal bij de 5-5 te breaken en het uit te serveren.

Prognose
De knappe prestaties van Djokovic blijven maar doorgaan en heeft vandaag Murray geen enkele kans gegeven. Tsonga heeft dan wel een sterke service maar is al een aantal keren door verschillende spelers gebroken dit toernooi. Als zijn service even niet loopt dan loopt het ook echt niet zoals vandaag te zien was met de 6-0 in set 2. Ook toen hij in de eerste ronde toen hij tegen Robredo werd gebroken in de derde set leek het wel of Tsonga onzeker werd op zijn eigen servicegames. Hij had namelijk moeite om na de break in de derde set zijn eigen service games te behouden. Ook als de service wel loopt dan zie ik Djokovic het hem nog lastig maken in zijn games. Daarin is Djokovic gewoon te sterk. Tsonga zie ik het volgende slachtoffer worden op het lijstje met verliezen tegen Djokovic met minstens 6 games verschil. Mijn pick: Djokovic -5.5 2.10
0 Vind ik leuk's
Terugblik Shanghai Open 2015
Een leuk toernooi met een verassend vroege uitschakeling van Roger Federer tegen Ramos en een zeer verassende finalist met Jo-Wilfried Tsonga. De dominantie van Novak Djokovic is ongekend en w wist geen een set af te staan en iedere partij met minstens 6 games verschil te winnen. Hiermee trekt hij de goede lijn van vorige week in Beijing door waarin hij hetzelfde wist te presteren. Ook een tegenstander als Andy Murray kwam er niet aan te pas en ging er met flinke cijfers onderuit.

Voorbeschouwing tips
Voorbeschouwing Tip 1: Djokovic – Klizan -7.5 game handicap Djokovic @ 2.14
Voorbeschouwing Tip 2: Djokovic – Tsonga -5.5 Djokovic @ 2.10

Voorbeschouwing Statistieken
Totaal voorbeschouwingen: 2
Totaal aantal voorbeschouwingen goed: 2
Gemiddelde notering goede tips: 2.12

Losse tips
Tip 1: Mannarino - Isner -1.5 set handicap Isner @ 1.85
Tip 2: Chardy - Karlovic Over 10,5 games SET 1 @ 1.86
Tip 3: ]Estrella - Tsonga -4.5 tsonga @1.62
Tip 4: Ramos - Federer Under 18.5 @ 1.74
Tip 5: Nishikori – Anderson +1.5 set handicap anderson @ 1.75
Tip 6: Gasquet – Tomic +1.5 set handicap Tomic @1.79
Tip 7: Cilic – Warwrinka -2.5 game handicap Warwrinka @ 1.95
Tip 8: Djokovic - Tomic Under 18.5 games @ 1.74
Tip 9: Murray – Berdych -2.5 game handicap Murray @ 1.64
Tip 10: Nadal - Tsonga +2.5 Tsonga game Handicap @ 2.15
Tip 11: Djokovic - Murray +3.5 game handicap Murray @ 2.00

Losse tips statistieken
Totaal losse tips: 11
Totaal losse tips goed: 7
Totaal aantal losse tips fout: 4
Gemiddelde notering goede tips: 1.82

Niet slecht! Kan altijd nog beter natuurlijk maar beide voorbeschouwingen waar ik het meeste tijd in steek, nog veel meer dan de losse tips met toelichting zijn tenminste allebei goed en daar ben ik erg blij mee! De losse tips gingen ook aardig en ik had tussendoor nog een odd 6 combinatie getipt die ook goed ging. Daarin tegen ook een 2.80 combinatie die dan wel net fout ging. Ook leuk om te zien dat veel spelers mee tipte in dit forum!

Er staan nog twee grote toernooien dit seizoen aan te komen: De ATP1000 in Parijs van 2 November t/m 11 November en de ATP World tour finals die wordt gehouden van 15 November t/m 22 November. Deze twee ga ik voor beschouwen en vermoedelijk ook nog wat kleinere toernooien die daarvoor worden gehouden. Tot bij het volgende toernooi!

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.