Wedden op Darten: algemene informatie en wedtips
Dit is het forumtopic voor Wedden op Darts. Hier kan je alles plaatsen wat met wedden en darten te maken heeft.
in 10-11-2008 17:31 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Een tip voor de finale tussen Van Gerwen en Thornton straks:
Highest match checkout over 138.5 @1.85 3/10 (bwin)
Beide mannen staan niet voor niks in de finale vanavond, met hun vorm zit het dus wel goed. In een wedstrijd met een relatief lang format tussen twee spelers in topvorm valt er normaal gesproken echt wel minimaal 1 hoge finish te noteren. Alleen al Van Gerwen gooide in zijn laatste 3 wedstrijden op dit toernooi telkens een 140+ finish (2x 160 en 154).
Highest match checkout over 138.5 @1.85 3/10 (bwin)
Beide mannen staan niet voor niks in de finale vanavond, met hun vorm zit het dus wel goed. In een wedstrijd met een relatief lang format tussen twee spelers in topvorm valt er normaal gesproken echt wel minimaal 1 hoge finish te noteren. Alleen al Van Gerwen gooide in zijn laatste 3 wedstrijden op dit toernooi telkens een 140+ finish (2x 160 en 154).
Hier een combo die ik voor vandaag speel:
M. Webster - S. Willard
Webster wint @1.25
M. Suljovic - M. Birili
Suljovic wint @1.30
S. Stoyke - J. Caven
Caven wint @1.25
Total odd @2.03 3/10 Bwin
Op basis van hun prestaties op de World Grand Prix van vorige week zijn Webster en Suljovic zwaar favoriet om te winnen tegen deze laagvliegers. Hoewel Caven matig speelde en gelijk uitgeschakeld werd op de World Grand Prix, moet het toch erg raar lopen wil Stoyke het Caven lastig kunnen maken.
M. Webster - S. Willard
Webster wint @1.25
M. Suljovic - M. Birili
Suljovic wint @1.30
S. Stoyke - J. Caven
Caven wint @1.25
Total odd @2.03 3/10 Bwin
Op basis van hun prestaties op de World Grand Prix van vorige week zijn Webster en Suljovic zwaar favoriet om te winnen tegen deze laagvliegers. Hoewel Caven matig speelde en gelijk uitgeschakeld werd op de World Grand Prix, moet het toch erg raar lopen wil Stoyke het Caven lastig kunnen maken.
Er zijn trouwens enkele surebets mogelijk vandaag:
R. Marijanovic - J. Wattimena
Marijanovic wint @2.02 bij Bwin en Wattimena wint @2.10 bij marathonbet
Ondertussen helaas niet meer mogelijk (wel even meegepakt natuurlijk :P):
K. Munch - J. Clayton
Munch wint @2.625 bij marathonbet en Clayton wint @1.85 bij Bwin
R. Marijanovic - J. Wattimena
Marijanovic wint @2.02 bij Bwin en Wattimena wint @2.10 bij marathonbet
Ondertussen helaas niet meer mogelijk (wel even meegepakt natuurlijk :P):
K. Munch - J. Clayton
Munch wint @2.625 bij marathonbet en Clayton wint @1.85 bij Bwin
En wie tip je als winnaar bij beide matches?
Marijanovic - Wattimena is ongeveer 50/50 met een heel licht voordeel voor Wattimena denk ik.
Munch - Clayton wordt normaal gesproken gewonnen door Clayton
Munch - Clayton wordt normaal gesproken gewonnen door Clayton
Voor vandaag speel ik twee combo's. Normaal ben ik meer van de singles, maar bij de eerste rondes op een European Tour toernooi zijn combo's vaak prima te spelen:
T. Jenkins - L. Evans
Jenkins wint @1.25
K. Huybrechts - D. Ladley
Huybrechts wint @1.22
M. Smith - D. Winstanley
Smith wint @1.40
(Winstanley is erg slecht in vorm de laatste maanden. Gisteren won hij wel maar zijn spel was alles behalve goed)
R. Thornton - J. Clayton
Thornton wint @1.18
M. van Gerwen - M. Suljovic
Van Gerwen wint @1.20
(Hoewel Suljovic goed speelt dit jaar, verwacht ik toch dat Van Gerwen hem van het bord veegt. Gisteren speelde Suljovic overigens zeer mager, maar hij zal zijn niveau wel wat opschroeven tegen de #1 van de wereld.)
P. Wright - J. Wattimena
Wright wint @1.16
Total odd @3.506 1/10 marathonbet
Ook speel ik winst van Huybrechts, Thornton en van Gerwen in een combo @1,727 4/10 bij marathonbet
T. Jenkins - L. Evans
Jenkins wint @1.25
K. Huybrechts - D. Ladley
Huybrechts wint @1.22
M. Smith - D. Winstanley
Smith wint @1.40
(Winstanley is erg slecht in vorm de laatste maanden. Gisteren won hij wel maar zijn spel was alles behalve goed)
R. Thornton - J. Clayton
Thornton wint @1.18
M. van Gerwen - M. Suljovic
Van Gerwen wint @1.20
(Hoewel Suljovic goed speelt dit jaar, verwacht ik toch dat Van Gerwen hem van het bord veegt. Gisteren speelde Suljovic overigens zeer mager, maar hij zal zijn niveau wel wat opschroeven tegen de #1 van de wereld.)
P. Wright - J. Wattimena
Wright wint @1.16
Total odd @3.506 1/10 marathonbet
Ook speel ik winst van Huybrechts, Thornton en van Gerwen in een combo @1,727 4/10 bij marathonbet
De wedstrijden voor het aankomend EK staan op unibet. Iemand tips?
30 oktober de Unibet Masters:
Gisteren de bet bijgekomen van ´most 180´
Daar n mooi verdubbelaartje uitgezocht, deze moet lukken normaal.
Micheal van Gerwen - Jeffrey de Zwaan
MVG most 180 @ 1,50
Gary Anderson - Brendan Dolan
GA most 180 @ 1,40
Maakt samen:
2,10
Gisteren de bet bijgekomen van ´most 180´
Daar n mooi verdubbelaartje uitgezocht, deze moet lukken normaal.
Micheal van Gerwen - Jeffrey de Zwaan
MVG most 180 @ 1,50
Gary Anderson - Brendan Dolan
GA most 180 @ 1,40
Maakt samen:
2,10
Most 180s MVG is zelfs gestegen naar 1,73. Meegespeeld (y)
Morgen begint de European darts Championship, een leuk toernooi omdat er veel Nederlanders aan meedoen.
De match odds voor de eerste ronde vind ik weinig aantrekkelijk, daarom speel ik tot nu toe alleen maar bets gerelateerd aan 180s:
Reyes - Hopp
Hopp over 1.5 180s @1.85 3/10 Bwin
Op papier is dit één van de minst aantrekkelijk eerste ronde wedstrijden, maar hier ben ik het niet helemaal mee eens. Beide spelers hebben behoorlijk wat talent en kunnen in de toekomst zeker uitgroeien tot top 32 spelers. Ik verwacht een redelijk close wedstrijd die over minimaal 9 a 10 legs zal gaan en dan is een odd van 1.85 op meer dan 1.5 180s voor Hopp aantrekkelijk.
Smith - Price
Smith over 2.5 180s @1.65 3/10 Bwin
Voor het derde tv-toernooi op rij treffen deze mannen elkaar in de eerste ronde, als je daar je geld op in had gezet had je echt veel kunnen winnen. Ik ga voor over 2.5 180s voor Smith want als hij enigszins zijn niveau haalt gooit hij die met gemak.
White - Bunting
Total match 180s over 4.5 @1.73 4/10 Unibet
Dit is een heel aantrekkelijk wedstrijd en kan zomaar dé pot van de eerste ronde worden. White is het hele jaar al zeer goed bezig en getuige Buntings resultaten op de vloertoernooien in oktober komt ook hij er weer aan. Ik verwacht een spannende en kwalitatief hoogstaande wedstrijd waar het aan de nodige 180s niet zal ontbreken.
Hoewel 1 wedstrijd niets zegt, is het wel interessant om te weten dat deze mannen op de Matchplay ook tegen elkaar stonden in de 1e ronde. In 16 legs gooiden ze toen 17 180s!
A. Lewis - van de Pas
Van de Pas over 1.5 180s @1.80 3/10 Bwin
Hoewel van de Pas geen 180-kanon is, acht ik hem wel in staat er minimaal twee te gooien tegen Lewis. Het is geen zekerheidje, dit baseer ik meer op onderbuikgevoel.
G. Anderson - Dolan
Anderson over 2.5 180s @1.57 4/10 Unibet
Anderson is natuurlijk een 180 gooier pur sang, dus normaal gesproken moet deze bet makkelijk binnen te halen zijn. Het gevaar zit er volgens mij in dat hij Dolan te makkelijk afdroogt om voldoende 180s te gooien.
Klaasen - van Barneveld
Total match 180s over 4.5 @1.80 3/10 Unibet
Net als White-Buting en Wade-Jenkins is dit een geweldige eerste ronde partij. Beide darters hebben natuurlijk een geschiedenis met elkaar én zijn in vorm (al zie je dat tot nu toe nog niet terug in de resultaten van Barney, maar die komen eraan denk ik). Dit zou dan ook zomaar een knal partij kunnen worden die tot het gaatje gaat.
Tenslotte speel ik nog een combo van most 180s voor Chisnall (@1.42), Anderson (@1.40) en van Gerwen (@1.73) in hun partijen voor een total odd @3.44 1/10 bij Unibet. Alle drie zijn natuurlijk gekende 180 smijters en zouden in theorie meer 180s moeten gooien dan respectievelijk Suljovic, Dolan en de Zwaan.
De match odds voor de eerste ronde vind ik weinig aantrekkelijk, daarom speel ik tot nu toe alleen maar bets gerelateerd aan 180s:
Reyes - Hopp
Hopp over 1.5 180s @1.85 3/10 Bwin
Op papier is dit één van de minst aantrekkelijk eerste ronde wedstrijden, maar hier ben ik het niet helemaal mee eens. Beide spelers hebben behoorlijk wat talent en kunnen in de toekomst zeker uitgroeien tot top 32 spelers. Ik verwacht een redelijk close wedstrijd die over minimaal 9 a 10 legs zal gaan en dan is een odd van 1.85 op meer dan 1.5 180s voor Hopp aantrekkelijk.
Smith - Price
Smith over 2.5 180s @1.65 3/10 Bwin
Voor het derde tv-toernooi op rij treffen deze mannen elkaar in de eerste ronde, als je daar je geld op in had gezet had je echt veel kunnen winnen. Ik ga voor over 2.5 180s voor Smith want als hij enigszins zijn niveau haalt gooit hij die met gemak.
White - Bunting
Total match 180s over 4.5 @1.73 4/10 Unibet
Dit is een heel aantrekkelijk wedstrijd en kan zomaar dé pot van de eerste ronde worden. White is het hele jaar al zeer goed bezig en getuige Buntings resultaten op de vloertoernooien in oktober komt ook hij er weer aan. Ik verwacht een spannende en kwalitatief hoogstaande wedstrijd waar het aan de nodige 180s niet zal ontbreken.
Hoewel 1 wedstrijd niets zegt, is het wel interessant om te weten dat deze mannen op de Matchplay ook tegen elkaar stonden in de 1e ronde. In 16 legs gooiden ze toen 17 180s!
A. Lewis - van de Pas
Van de Pas over 1.5 180s @1.80 3/10 Bwin
Hoewel van de Pas geen 180-kanon is, acht ik hem wel in staat er minimaal twee te gooien tegen Lewis. Het is geen zekerheidje, dit baseer ik meer op onderbuikgevoel.
G. Anderson - Dolan
Anderson over 2.5 180s @1.57 4/10 Unibet
Anderson is natuurlijk een 180 gooier pur sang, dus normaal gesproken moet deze bet makkelijk binnen te halen zijn. Het gevaar zit er volgens mij in dat hij Dolan te makkelijk afdroogt om voldoende 180s te gooien.
Klaasen - van Barneveld
Total match 180s over 4.5 @1.80 3/10 Unibet
Net als White-Buting en Wade-Jenkins is dit een geweldige eerste ronde partij. Beide darters hebben natuurlijk een geschiedenis met elkaar én zijn in vorm (al zie je dat tot nu toe nog niet terug in de resultaten van Barney, maar die komen eraan denk ik). Dit zou dan ook zomaar een knal partij kunnen worden die tot het gaatje gaat.
Tenslotte speel ik nog een combo van most 180s voor Chisnall (@1.42), Anderson (@1.40) en van Gerwen (@1.73) in hun partijen voor een total odd @3.44 1/10 bij Unibet. Alle drie zijn natuurlijk gekende 180 smijters en zouden in theorie meer 180s moeten gooien dan respectievelijk Suljovic, Dolan en de Zwaan.