Wedtips van: Justinn (value betting - long term profit)
Hey Jongens,
Een vriend van me introduceerde me een aantal dagen geleden aan dit platform en vroeg aan me of het niets voor mij is om af en toe een aantal tips met jullie te delen. Ik vind het namelijk gewoon erg leuk om mensen met dezelfde passie als mij (serieus geld verdienen met sport weddenschappen) te helpen. Wat voor mij als simpele bijzaak is begonnen een paar jaar geleden, is inmiddels uitgegroeid tot een nogal uit de hand gelopen hobby. Naast mijn studie aan de universiteit houd ik er een royaal inkomen aan over ;) Daarnaast is het erg leuk om te doen, dat vinden jullie waarschijnlijk ook allemaal. De bets die ik plaats komen tot stand door een heel erg uitgebreide statistische doorgronding van data en statistiek en kennis/informatie via verschillende kanalen. Door het plaatsen van deze value bets slaag ik erin om systematisch, significant de closing line van Pinnacle te verslaan. Als het gaat om pre-match bets verklaart de theorie omtrent 'value betting' ook meteen waarom ik lange termijn winst kan realiseren. Hierbij plaats je namelijk bets waarbij de odds de impliciete waarschijnlijkheid van een bepaalde uitkomst incorrect weergeven; de win kansen van jouw bet zijn dus ondergewaardeerd. Dit verklaart een positieve return (yield) op de lange termijn, zolang je sample aan matches maar groot genoeg is; daarvoor refereer ik naar 'the law of large numbers'. Deze value bets kunnen statistisch bewezen worden aan de hand van de closing line van de Aziatische bookmaker Pinnacle. Nét voor de wedstrijd begint zijn dit de meest efficiënte odds in de markt. Over een sample van 397.395 voetbalwedstrijden heeft de closing line van Pinnacle 99,7% van de wedstrijden accuraat voorspeld, wat de lange termijn winst van value betting verklaard met het verslaan van de closing line :) Dit vereist geduld en discipline, maar levert uiteindelijk een gegarandeerde winst op; en dat is waarvoor we hier met z'n allen zijn! Daarnaast plaats ik alleen single bets; Ik zeg niet dat het onmogelijk is om eens in de zoveel tijd een grote klapper te maken met een combi bet en er tevens een leuk zakcentje aan over te houden, maar kansberekening en statistiek vertellen ons dat lange termijn winst met deze manier van betten nagenoeg onmogelijk is. Denk er maar eens over na; bij elke extra bet die je toevoegt aan de betslip, wordt de kans op een winnende bet kleiner. Daarnaast wordt de marge van de bookmaker bij elke extra bet ook verhoogd. Tevens, één verkeerde uitkomst is genoeg om de hele bet te verliezen. Voor nu denk ik dat ik jullie voldoende heb verveeld met enkel theorieën. Voor vragen of advies mag je me altijd een berichtje sturen, betten is immers mijn passie!
Morgen, 17 Aug 2018, 22:15:
Real Betis - Levante: Real Betis to WIN
Good luck!
Welkom terug, Justin. Ik volg je bets als statisticus wederom met erg veel belangstelling. Jouw benadering is wat mij betreft de juiste benadering. Op de korte termijn kan je ongeluk hebben, maar op de lange termijn betaalt het zich gegarandeerd uit. Good luck!
NIEUWE TIP:
Maandag, 05 Nov 2018, 19:00
Varbergs - Brage
Pick: Home (1X2) @ 2.00
Good luck!
Wat wordt bedoeld met het feit dat pinnacle 99,7% van de resultaten accuraat voorspelt? Dat ze de laagste notering aan de juiste weddenschap geven?
@jsmit
Zoals ik al eerder in dit topic heb uitgelegd is de closing line van Pinnacle een goede indicator om de verwachte waarde (expected value) van een bet te berekenen. Dit wil niet zeggen dat het verslaan van deze closing line de heilige graal is en de enige manier om consistent winst te maken met sports betting. Als sports bettor zal jouw doel altijd moeten zijn om value bets te plaatsen, hoe je dat doet maakt in feite niet uit, daarover hebben we het ook al eerder in dit topic over gehad. Feit is dat de closing line van Pinnacle ons veel kan vertellen over de marktwerking en de efficiëntie van de odds.
Uit onderzoek is gebleken dat de closing line van Pinnacle over de meest efficiënte prijzen in de sports betting markt beschikt. Ze hebben de resultaten in vergelijking met hun odds over meer dan 397935 voetbalwedstrijden geanalyseerd. Hieruit bleek dat er sprake is van een enorm hoge correlatie tussen de closing line (de odds nét voor de wedstrijd) en de daadwerkelijke uitkomsten van de voetbalwedstrijden. Specifiek gezien hebben zij de werkelijke resultaten van al deze voetbalwedstrijden (afgezien van hun ingebouwde profit margin van 2,5%) voor 99,7% correct voorspeld. Met andere woorden. De odds van Pinnacle zijn heel erg efficiënt.
Hoe is dit mogelijk? Je kunt het vergelijken met de wet van vraag en aanbod. Wanneer een bookmaker een markt opent voor een wedstrijd, worden de kansen van iedere uitkomst berekend op basis van statistische analyse van de eerdere prestaties van het team, waarbij rekening wordt gehouden met andere relevante informatie, zoals blessures. Zodra de bookmaker de markt opent kunnen spelers inzetten op uitkomsten waarvan zij denken dat ze value bevatten. Daardoor passen de bookmakers (op basis van het principe 'wisdom of the crowd) constant de kansen aan om een uitgebalanceerde odd te behouden en blootstelling aan één kant te vermijden. De odd die nét voor het begin van een wedstrijd worden aangeboden, wordt de closing line genoemd en weerspiegelt alle statistieken, nieuws, inzetactiviteiten, etc. De closing line van Pinnacle is daardoor het meest efficiënte punt van de markt zijn en weerspiegelt de meest accurate weergave van de onderliggende waarschijnlijkheid, zoals ik eerder noemde 99,7% efficiënt. Het consistent verslaan van de closing line van Pinnacle is dus een sterke indicator van lange termijn winst. Deze informatie kun je terugvinden in het artikel betting services most important criteria waar nog verder wordt ingegaan op het verslaan van de closing line in relatie tot long-term profit met sports betting.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle tips zullen gaan winnen, dat is namelijk onmogelijk.
Echter, alle tips die ik met jullie deel bevatten value, linksom of rechtsom, en zullen uiteindelijk gegarandeerd leiden tot een groeiende bankroll, en dat is waarvoor we hier met z'n allen zijn!
Ik hoop dat ik het een en ander duidelijk heb kunnen maken voor je, veel succes met de bets!
Justin
NIEUWE TIP:
Woensdag, 31 Oct 2018, 16:45
Zhodino - Dinamo Minsk
Pick: Home (Draw No Bet) @ 2.00
Good luck!
Ik denk dat de ingebouwde profit margin van Pinnacle (veel) hoger is dan 2.5%.
Maar ik kan dit niet met honderd procent zekerheid zeggen, maar staaf dit op (combinaties van) odds die ik zie.
Waar baseer je dit kleine percentage op ?
De profit margin van Pinnacle ligt tussen de 2.5 - 3 %. Dit wordt ook wel de pay-out van bookmakers genoemd.
Voor verdere uitleg moet je even het topic terug lezen of google gebruiken. Dit percentage klopt dus wel.
https://www.oddsportal.com/odds-quality/
Pinnacle biedt over het algemeen met veel dingen de hoogste odds aan. Hieraan kan je zien dat ze deze hoge pay-out hebben.
Hogere odds >>> hogere pay-out >>> betere uitbetaling voor de klant >>> minder winst voor Pinnacle.
Dit doet Pinnacle echter omdat het kan.........waarom kan Pinnacle dit doen? Ze moeten het hebben van hun volumes. De inzet limieten bij Pinnacle zijn erg hoog en alle grote gokkers die met grote inzetten spelen, wedden daarom bij Pinnacle.
Ik zal een simpel voorbeeld geven :
bij Unibet kan je op de over 2.5 goals bij een wedstrijd maximaal 2k inzetten bij een bepaalde odd. De pay-out van Unibet is 93% dus houden ze 7% winst over van deze 2k, dit is 140.
Bij Pinnacle kan je op de over 2.5 goals bij deze wedstrijd 7k inzetten bij deze odd. De pay-out van Pinnacle is 96% dus houden ze 4% winst over van deze 7k. Dit is 280.
Dit is even een heel simpel voorbeeld, maar zo werkt het ongeveer en je ziet dat door de grote volumes die Pinnacle hanteert qua inzetten, ze meer winst over houden.
Goed om je hier weer te zien Justin, je hebt veel theoretische kennis in huis. Hopelijk kun je de komende periode wat meer van jouw praktijkaanpak laten zien. Vooral als het gaat om de hoeveelheid bets enzo
Justin misschien is het ook handig om de bookmaker bij je tips te zetten
@gulzig - dat is een link naar goede informatie - bedankt
Het verbaast me niet dat Pinnacle en Marathon de hoogste pay out ratio hebben. De odds zijn vaak beter.
Deze laten op dit moment 4-5 % zien en dat is meer in de richting die ik dacht.
Ik bet veel op de Betfair Exchange waar de odds meestal ook hoger zijn