Wedtips van: Justinn (value betting - long term profit)
Hey Jongens,
Een vriend van me introduceerde me een aantal dagen geleden aan dit platform en vroeg aan me of het niets voor mij is om af en toe een aantal tips met jullie te delen. Ik vind het namelijk gewoon erg leuk om mensen met dezelfde passie als mij (serieus geld verdienen met sport weddenschappen) te helpen. Wat voor mij als simpele bijzaak is begonnen een paar jaar geleden, is inmiddels uitgegroeid tot een nogal uit de hand gelopen hobby. Naast mijn studie aan de universiteit houd ik er een royaal inkomen aan over ;) Daarnaast is het erg leuk om te doen, dat vinden jullie waarschijnlijk ook allemaal. De bets die ik plaats komen tot stand door een heel erg uitgebreide statistische doorgronding van data en statistiek en kennis/informatie via verschillende kanalen. Door het plaatsen van deze value bets slaag ik erin om systematisch, significant de closing line van Pinnacle te verslaan. Als het gaat om pre-match bets verklaart de theorie omtrent 'value betting' ook meteen waarom ik lange termijn winst kan realiseren. Hierbij plaats je namelijk bets waarbij de odds de impliciete waarschijnlijkheid van een bepaalde uitkomst incorrect weergeven; de win kansen van jouw bet zijn dus ondergewaardeerd. Dit verklaart een positieve return (yield) op de lange termijn, zolang je sample aan matches maar groot genoeg is; daarvoor refereer ik naar 'the law of large numbers'. Deze value bets kunnen statistisch bewezen worden aan de hand van de closing line van de Aziatische bookmaker Pinnacle. Nét voor de wedstrijd begint zijn dit de meest efficiënte odds in de markt. Over een sample van 397.395 voetbalwedstrijden heeft de closing line van Pinnacle 99,7% van de wedstrijden accuraat voorspeld, wat de lange termijn winst van value betting verklaard met het verslaan van de closing line :) Dit vereist geduld en discipline, maar levert uiteindelijk een gegarandeerde winst op; en dat is waarvoor we hier met z'n allen zijn! Daarnaast plaats ik alleen single bets; Ik zeg niet dat het onmogelijk is om eens in de zoveel tijd een grote klapper te maken met een combi bet en er tevens een leuk zakcentje aan over te houden, maar kansberekening en statistiek vertellen ons dat lange termijn winst met deze manier van betten nagenoeg onmogelijk is. Denk er maar eens over na; bij elke extra bet die je toevoegt aan de betslip, wordt de kans op een winnende bet kleiner. Daarnaast wordt de marge van de bookmaker bij elke extra bet ook verhoogd. Tevens, één verkeerde uitkomst is genoeg om de hele bet te verliezen. Voor nu denk ik dat ik jullie voldoende heb verveeld met enkel theorieën. Voor vragen of advies mag je me altijd een berichtje sturen, betten is immers mijn passie!
Morgen, 17 Aug 2018, 22:15:
Real Betis - Levante: Real Betis to WIN
Good luck!
Dat zegt inderdaad niks want bij Pinnacle hadden ze er van de 400.000 weddenschappen 99,7% goed...hopelijk zitten dan die 1200 onjuiste weddenschappen bij ons niet aan het begin, anders zijn we allemaal failliet...;-)
De gasten van https://tradematesports.com/ doen ook aan value bets trading door de closing line proberen te verslaan van de bookmakers.
Neem de site maar eens goed door en kijk eens wat filmpjes van ze op youtube. Dan begrijp je wat beter wat ze doen.
https://www.youtube.com/channel/UCwb59a_gp2TmoeJgl6xTHOg/videos
NIEUWE TIP:
Gimnastica Torrelavega - Ath. Bilbao B:
Ath. Bilbao B - 0.25 (Asian Handicap): 2.04 Pinnacle
Argumentatie:
Gimnastica Torrelavega is net gepromoveerd en zal hard moeten vechten tegen degradatie. Vanwege de reconstructiewerkzaamheden aan hun hoofdstadion wordt de wedstrijd gespeeld in het "reserve" stadion. Dit stadion is een stuk kleiner (max. 1000 toeschouwers). Athletic B is weer een van de promotiekandidaten. Ze zijn goed begonnen met drie punten thuis (2-0 vs. Tudelano). De coach Garrido heeft dit seizoen Villalibre (spits), die afgelopen seizoen uitgeleend was, weer ter beschikking. Hij is een van de beste spelers van Bilbao en heeft de afgelopen wedstrijd ook gescoord. Voor de wedstrijd van vandaag kan de coach ook rekenen op doelman Oleaga en de veelzijdige verdediger Nolaskoin van het hoofdteam. Ik verwacht een overwinning voor Bilbao.
Good luck!
Ik vrees een beetje dat meer dan 70% van de voorspellingen goed moeten zijn om wat winst te kunnen genereren, zeker als je met grote odd drops te maken krijgt zoals bij voorspelling #2 en #3. Het is alleen nuttig als er meer kwantiteit aanwezig is qua voorspellingen (zoals Trademates dat doet). Justin zal de volgende vier tips al goed moeten hebben om een positieve ROI te kunnen realiseren voor degene die zijn tips mee spelen.
Value bets spelen op basis van stats, algoritmes ect....en praten over het verslaan van de closing line van bookmakers, heeft alleen nut als je idd erg veel bets speelt zoals je met trademate kan doen. De winst van bookmakers is namelijk ook gebaseerd op alle bets die ze aanbieden en bij deze bets onder 100% pay-out te komen door middel van odds verschuivingen.
Je kan ook een closing line verslaan door heel vroeg bets te plaatsen. Dus zodra de markten opengaan zoals afgelopen week met de Champions League en de europa league.
Tegen de tijd dat die wedstrijden gespeeld worden dan zullen er genoeg odds gedaald zijn.
Heb je dan een value bet te pakken.....?? dat is de vraag......er zullen uitploegen nu een odd krijgen van 6 en die zal op de wedstrijddag naar 5 gedaald zijn.........Pak je hem nu voor 6 dan versla je de closing line.......maar is het een slimme value bet geweest? De value ligt dan waarschijnlijk op de x2 of de AH +1 en deze zullen dan ook gedaald zijn.
Wat Griekhoofd zegt is ook waar, je zal bijna 70% van je bets goed moeten hebben met deze odd drops. In ieder geval voor de mensen die je volgen.
De Bilbao B pick van hierboven staat nu op Pinnacle nog maar op 1.78. Met een beetje geluk kan je live iets spelen wat richting de begin odd gaat maar dat weet je nooit. Dan zal Bilbao B op achterstand moeten komen of het moet lang 0-0 blijven.
Het is dus zeker een goede value bet maar als je dit soort wedstrijden uitkiest in lagere divisies dan is het een kleine markt. De speelbare limieten liggen laag en hierdoor zie je erg snel verschuivingen in odds. Zeker bij picks met dit soort info, dat verspreid zich als een ziekte over de bet fora's en dan krijg je het kudde gedrag.
Hey jongens,
Ik wil graag enige verwarring uit de lucht helpen. Voor iedereen die consistent en op lange termijn winstgevend wil zijn met sports betting, draait alles om het plaatsen van value bets. Of het er nu 5 zijn, of 100.000, maakt in feite niet uit, zolang het maar value bets zijn. Het is misschien mogelijk om een maandje lekkere winsten te behalen als je dezelfde odds hebt als de closing line van de bookmakers, maar uiteindelijk (op lange termijn) zul je verlies gaan maken. De bookmakers hebben namelijk een ingebouwde profit margin in hun odds. Gemiddeld hebben Europese bookmakers, zoals Unibet en Bwin een profit margin van 15%. Dit betekent dus dat je bij elke bet die je plaatst, gemiddeld een return on investment hebt van -15%. Alleen als je in staat bent om de odds te vinden die zullen gaan droppen (value bets), is het mogelijk om maand in en maand uit winst te gaan maken met sports betting.
Ik wil hier graag mijn steentje bijdragen, zodat jullie allemaal winst kunnen maken. Zelfs als de odds van mijn tips al een beetje zijn gedropt zul je er een leuk zakcentje aan overhouden ;)
Laten we duimen voor Bilbao vanavond!
Fijn weekend!
Justin
Interessant topic - nog niet kans gehad om veel te reageren, danwel tips te spelen die hier langskomen.
Ieder speelt volgens eigen strategie, sommige meer live danwel meer pre. Ik speel zelf de laatste tijd nogal met de odds veranderingen voor closing. Daar lukt het om bijna elke dag positief te draaien, ook met combinaties van meerdere sites. Maar is het risico groter bij een verlies dag.
Ik zag hierboven 15% staan bij de bookies. Dat geloof ik niet, dus ik ben wel benieuwd waar dat getal vandaan komt.
NIEUWE TIP:
Sturm Graz - Rapid Wien:
Tip: Sturm Graz +0 (DNB) 1.76
Argumentatie:
Sturm Graz is het seizoen op een slechte manier begonnen en zal snel moeten reageren om de kloof tussen de top te dichten. Sturm is op zoek naar hun 400e overwinning in de geschiedenis van de Bundesliga. Afgezien van Jantcher zijn ze op volle kracht en ze hebben na de afgelopen wedstrijd 8 dagen rust gehad. Rapid Wien komt daarentegen terug van een verlies tegen FCSB. In 3 weken tijd hebben ze veel wedstrijden gespeeld en de ploeg lijkt vermoeid. Daarnaast heeft Wien enkele blessures: doelman Gartler, verdediger Bolingoli, Thurnwald en Dibon, middenvelders Mocinic, Schobesberger, Szanto en aanvaller Pavolovic. De manager heeft aangegeven dat er wat rotaties zullen zijn nadat ze het fitnessniveau van sommige spelers hebben beoordeeld. Al met al denk ik dat Sturm de duidelijke favoriet is in deze wedstrijd.
Good luck!
Justin
Omdat ik druk ben met mijn studie, het betten en nog een aantal andere projecten, zullen de aankomende tips niet meer voorzien zijn van argumentatie. Dit zal overigens niets af doen aan de kwaliteit van de tips ;)
Tips zonder argumentatie zijn zinloos. (geldt trouwens ook voor andere topics)