Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Svenchenko's Drawlays

Sinds kort ben ik begonnen met drawlayen, en om mezelf scherp te houden in het zoeken naar de juiste wedstrijden en eventueel input te krijgen van anderen die ook drawlayen heb ik besloten een eigen drawlay-topic aan te maken.
Speel 3 verschillende soorten drawlays:
1) Draw voor de wedstrijd layen
* Thuisfavoriet, odd tussen 1,40 en 1,70
* Veel goals verwacht (Over 2,5 odd < 1,80)
* Drawlayodd tussen 4,0 en 5,0
2) Draw in de rust layen
* Overduidelijke thuisfavoriet, odd < 1,30
* 0-0 bij rust (indien thuisploeg dusdanig veel scorend vermogen heeft is 1-1 of zelfs 2-2 ook nog acceptabel)
* Drawlayodd < 5,0 bij rust
3) Draw tijdens 1e helft layen
* Wedstrijden met een lay odd die net iets aan de hoge kant is, maar die al snel in de 1e helft goed genoeg is om te layen (en misschien te gevaarlijk is om pas vanaf de rust te spelen).
Deze criteria zijn richtlijnen, kan makkelijk voorkomen dat ik daar af en toe van afwijk (een hele mooie drawlay van 5,2 ofzoiets laat ik natuurlijk niet liggen) maar over het algemeen zullen de meeste wedstrijden hier wel aan voldoen.
Wanneer back ik?
* Als het 1-0 bij rust is
* Als de 1-0 in de 2e helft valt
* Als de 2-0 valt
* Als het 0-1 wordt en het verlies niet al te groot is, anders door laten lopen totdat er alsnog gebackt kan worden tegen minimaal verlies (indien het dan nog steeds 0-1 staat)
* Als het nog 0-0 (of 1-1 etc.) staat en je verlies 1/3 van je liability is. (deze regel heb ik overgenomen van dannym uit ander drawlay topic op VW: http://www.voetbalwedden.net/topic/wedden-strategie-multiple-lay-821/21/)
Ook deze backregels zijn richtlijnen, ook hier is het mogelijk dat ik er af en toe van afwijk (11 tegen 10 situatie bijvoorbeeld)
Om het makkelijk te houden zal ik in dit topic een inzet van 10 hanteren voor elke drawlay (rekent makkelijk en is overzichtelijk)
Lukte me niet om dit topic eerder vanavond aan te maken (via firefox werkte de functie 'start nieuw topic' niet), dus nu via IE alsnog. Heb net de draw bij Everton-WBA gelayed @ 4,3 (gebacked bij 2-0 ruststand @ 24), maar zal deze nu dus niet meetellen in dit topic al had het wel een mooie start geweest ;P
EDIT: Drawlays van het 3e soort (met dank aan dannym)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar svenchenko
Country flagsvenchenko in 30-01-2013 21:49 Leden topics
in 30-01-2013 21:49 Leden topics
56 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
#5: Atletico Madrid - Real Betis @ 4,9 (Inzet 10)
Back 6,13 @ 8 (na de 1-0)
0 Vind ik leuk's
Resultaten Zondag 3 Februari
#5: Atletico Madrid - Real Betis 1-0
Layed: 10 @ 4,9
Backed: 6,13 @ 8
Winst van 3,68
Winst/Verlies na Zondag 3 Februari = -34,08
Al met al een slecht weekend door die late goal van Everton in de 93 min. Achteraf had ik 'm daar gewoon uit moeten cashen bij 1-3 voor Aston Villa. Helaas... Volgend weekend dan maar proberen dit verlies enigszins weg te poetsen.
0 Vind ik leuk's
Mogelijke drawlays voor komende weekend:
zat 16.00: Chelsea - Wigan (bij 0-0 of 1-1 bij rust)
zat 18.30: Bayern - Schalke 04 (bij 0-0 ruststand)
zat 20.00: Mechelen - Cercle Brugge @ 3,85
zat 22.00: Real Madrid - Sevilla (bij 0-0 of 1-1 bij rust)
zon 12.00: Barcelona - Getafe (bij 0-0 bij rust)
zon 14.30: Standard Luik - Mons @ 5
zon 14.30: Ajax - Roda JC (bij gelijke stand bij rust)
Dit zijn nog niet m'n plays, maar gewoon een lijstje met mogelijke drawlays voor het komende weekend. Mocht ik een match drawlayen dan zal dat in 99% van de gevallen eentje uit dit lijstje zijn.
Zitten deze week veel wedstrijden bij, waarbij het afwachten is tot de rust om dan eventueel te drawlayen. Staan maar 2 'echte' drawlays op m'n lijstje, waarbij Mechelen-Cercle qua odds niet echt bij m'n richtlijnen past maar ik zie hierin wel een mooie drawlay. Voor mij is Mechelen toch duidelijk de favoriet in een duel waarbij ik wel een aantal goals verwacht.
0 Vind ik leuk's
Paris ST-G bij rust. (Paris thuis ijzersterk, IBRA)
Juventus - Fiorentina.(Juventus thuis ijzersterk)
Cagliari - AC Milan (uitfavorieten doen het in mijn ogen ook altijd goed vanwege de lagere liability bij de draw).
Inter - Chievo (Inter thuis sterk, Chievo uit zwak).
Real Madrid - Sevilla (Eerder pakken, hele mooie odd)
Tottenham - Newcastle. (FC GARETH BALE)
Swansea - QPR (QPR natuurlijk erg zwak, wel iets beter de laatste weken).
Man United - Everton (Mijn favoriet van dit weekend!)
Liverpool - West Brom (Liverpool in hele, hele goede vorm)
Heracles - Willem II (Wanneer odd is gezakt)
Just helping here!
Ben benieuwd naar je meningen hierover.
Verder ben ik het volledig met je andere picks eens.
0 Vind ik leuk's
Feyenoord. Voor Betfair promotiecode, zie Persoonlijke Tekst bij profiel.
dannym:
Paris ST-G bij rust. (Paris thuis ijzersterk, IBRA)
Juventus - Fiorentina.(Juventus thuis ijzersterk)
Cagliari - AC Milan (uitfavorieten doen het in mijn ogen ook altijd goed vanwege de lagere liability bij de draw).
Inter - Chievo (Inter thuis sterk, Chievo uit zwak).
Real Madrid - Sevilla (Eerder pakken, hele mooie odd)
Tottenham - Newcastle. (FC GARETH BALE)
Swansea - QPR (QPR natuurlijk erg zwak, wel iets beter de laatste weken).
Man United - Everton (Mijn favoriet van dit weekend!)
Liverpool - West Brom (Liverpool in hele, hele goede vorm)
Heracles - Willem II (Wanneer odd is gezakt)
Just helping here!
Ben benieuwd naar je meningen hierover.
Verder ben ik het volledig met je andere picks eens.

PSG: Is een mooie! (y) (ben er zelf morgenavond niet, dus heb niet naar die wedstrijden gekeken)
Italiaanse wedstrijden: speel ik niet graag, omdat daar niet zo heel veel goals vallen. Ben ik al een paar keer de mist mee ingegaan. Heb lang zitten twijfelen over Juventus, maar speel 'm toch niet omdat Juventus aanvallend niet zo heel sterk is. Uitteams speel ik ook niet meer, liability is inderdaad stuk lager maar de winst bij een 0-1 die je uit kan cashen ook en daarnaast stellen uitteams vaak toch teleur. Inter niet echt in vorm, raar team, durf ik daarom ook niet te nemen.
Real Madrid-Sevilla: Is inderdaad hele mooie odd en die moet ik inderdaad eerder pakken dan aan de rust! (mits die snel genoeg daalt). Deze zal ik onthouden! (y)
Tottenham-Newcastle: Ook wel een mooie, tijdje over getwijfeld, maar toen kwam ik erachter dat deze al om kwart voor 2 gespeeld wordt en dan voetbal ik zelf nog dus toen kon ik stoppen met twijfelen. ;-) Enige gevaar is dat de Spurs niet of te laat scoren, in 12 thuiswedstrijden scoorden ze nog maar 4 goals voor rust.
Swansea-QPR: QPR in laatste 5 wedstrijden (0-0, 0-0, 1-1, 0-0, 0-1), heel weinig goals. Swansea ook al 2x 0-0 in laatste 5 wedstrijden. Daarom vind ik deze te gevaarlijk.
Man United - Everton: Een hele mooie inderdaad (y), zou ik absoluut spelen als ik er de tijd voor had maar dat gaat waarschijnlijk voor mij niet lukken.
Liverpool - WBA: Wedstrijd van maandagavond. Same story, voor mij waarschijnlijk niet haalbaar om live te spelen maar wel een hele mooie! (y)
Heracles - Willem II: Idd een mooie als deze iets gezakt is. (y) Heb er zelf amper over nagedacht om tijdens zo'n 1e helft zo'n odd te pakken, maar dat is idd wel een goeie. Zal hier voortaan ook op gaan letten. (openingspost aangepast met drawlay soort 3, thanks!)
Bedankt voor de aanvulling man! Heel nuttig, en leuk om zo elkaar te helpen met het zoeken naar goede drawlays. ;-)
Zal voortaan wel gewoon het hele weekend doorlopen en zoeken naar goede drawlays en alles posten. In plaats van alleen de matchen die voor mij haalbaar zijn om live te volgen.
0 Vind ik leuk's
Goed commentaar Andriy!
Voor Swansea - QPR moet ik me inderdaad verontschuldigen, dit is een wedstrijd om links te laten liggen.
Tottenham is inderdaad beter speelbaar vanaf minuut 30-45.
Je commentaar over Italie kan ik het echter niet helemaal mee eens zijn. Het verdedigende spel is daar inderdaad perfect, maar zeker dit seizoen wordt er redelijk tot veel gescoord in de Serie A. Kijk alleen al naar AS Roma, AC Milan en Fiorentina.
Bij toch wel meer dan 50% van de wedstrijden wordt de line van over 2,5 wel behaald, valt zeker winst te behalen in die competitie, en ik spreek uit ervaring!
Misschien nog eens een uurtje de tijd nemen om de Serie A wedstrijden een beetje te analyseren en eventueel je mening te veranderen.
Succes!
0 Vind ik leuk's
Feyenoord. Voor Betfair promotiecode, zie Persoonlijke Tekst bij profiel.
dannym:
Goed commentaar Andriy!
Voor Swansea - QPR moet ik me inderdaad verontschuldigen, dit is een wedstrijd om links te laten liggen.
Tottenham is inderdaad beter speelbaar vanaf minuut 30-45.
Je commentaar over Italie kan ik het echter niet helemaal mee eens zijn. Het verdedigende spel is daar inderdaad perfect, maar zeker dit seizoen wordt er redelijk tot veel gescoord in de Serie A. Kijk alleen al naar AS Roma, AC Milan en Fiorentina.
Bij toch wel meer dan 50% van de wedstrijden wordt de line van over 2,5 wel behaald, valt zeker winst te behalen in die competitie, en ik spreek uit ervaring!
Misschien nog eens een uurtje de tijd nemen om de Serie A wedstrijden een beetje te analyseren en eventueel je mening te veranderen.
Succes!

Ben het met je eens dat clubs als AS Roma, AC Milan en Fiorentina wel leuke teams zijn om te drawlayen vanwege de vele goals in hun wedstrijden. Laat de Serie A ook niet helemaal links liggen (speelde vorige week Napoli-Catania nog), maar ben er wel wat voorzichtiger.
Je hebt me wel wat aan het twijfelen gebracht over Juventus-Fiorentina, is op zich wel een mooie idd. De odd is ook niet zo heel hoog (=4).
Dus die ga ik misschien wel spelen.
0 Vind ik leuk's
Mogelijke drawlays voor komende weekend:
vrij 20.30: PSG - Bastia (bij 0-0 ruststand)
zat 13.45: Tottenham - Newcastle (bij 0-0 ruststand)
zat 16.00: Chelsea - Wigan (tijdens 1e helft of bij rust indien het nog gelijk staat)
zat 18.00: Juventus - Fiorentina @ 4
zat 18.30: Bayern - Schalke 04 (bij 0-0 ruststand)
zat 19.45: Heracles - Willem II (tijdens 1e helft pakken als odd iets gedaald is)
zat 20.00: Mechelen - Cercle Brugge @ 3,85
zat 22.00: Real Madrid - Sevilla (tijdens 1e helft pakken als de odd gedaald is)
zon 12.00: Barcelona - Getafe (bij 0-0 ruststand)
zon 14.30: Standard Luik - Mons @ 5
zon 14.30: Ajax - Roda JC (bij gelijke stand bij rust)
zon 17.00: Man United - Everton @ 4
maa 21.00: Liverpool - WBA (tijdens 1e helft pakken als odd iets gedaald is)
Lijstje is wat langer geworden! :p
0 Vind ik leuk's
Nog even een eventuele richtlijn voor jezelf die ik in ieder geval altijd hanteer.
Ik doel hiermee op de wedstrijd : Everton vs Aston Villa.
Met 2 doelpunten voorsprong in het voordeel van de underdog heb je altijd winst, ook al is het maar heel miniem.
Wanneer de (thuis)favoriet 2 doelpunten achter komt wordt het spel vaak opportunistisch, en de kans is nou eenmaal groter dat de favoriet scoort dan dat de underdog nogmaals scoort, mits het een normale situatie betreft, dus 11 tegen 11 et cetera.
Mijn tip voor jou, ook al geef je het zelf hierboven ook al aan : twee doelpunten verschil >> ALTIJD direct incashen nadat de odds 'tot rust' zijn gekomen.
0 Vind ik leuk's
Feyenoord. Voor Betfair promotiecode, zie Persoonlijke Tekst bij profiel.
dannym:
Nog even een eventuele richtlijn voor jezelf die ik in ieder geval altijd hanteer.
Ik doel hiermee op de wedstrijd : Everton vs Aston Villa.
Met 2 doelpunten voorsprong in het voordeel van de underdog heb je altijd winst, ook al is het maar heel miniem.
Wanneer de (thuis)favoriet 2 doelpunten achter komt wordt het spel vaak opportunistisch, en de kans is nou eenmaal groter dat de favoriet scoort dan dat de underdog nogmaals scoort, mits het een normale situatie betreft, dus 11 tegen 11 et cetera.
Mijn tip voor jou, ook al geef je het zelf hierboven ook al aan : twee doelpunten verschil >> ALTIJD direct incashen nadat de odds 'tot rust' zijn gekomen.

Inderdaad, die conclusie had ik na die wedstrijd ook al getrokken. Dus zal 'm op zo'n moment voortaan altijd gaan cashen.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.