Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Datels tips met fibonacci

Op basis van een tip van basedgod die mijn aandacht liet vallen op dit topic http://www.voetbalwedden.net/topic/test-picks-gelijke-spelen-537/ en het abrupte einde mij enigszins verbaasde en interesseerde gaan we het statistisch bewijs in het echt testen. Zeker ook aangezien het idee mij wel aanstond en ik denk dat vooral gelijke spelen ondergewaardeerd worden.
Voor uitleg hoe en wat lees het topic maar. Mijne stake is hetzelfde als de fibonacci reeks en ja de bankroll is denk ik hoog genoeg om een redelijke losing streak op te vangen. Echter wordt er gesproken over een break-off point waar ik wel benieuwd naar ben en wat mensen hierover te zeggen hebben, misschien dat ik er zelfs één instel.
Ik speel 3 rijtjes zodat het wat snel gaat. Gister begonnen en we begonnen wonder boven wonder met 3 goede voorspellingen. Thank u didier.
Deportivo La Equidad - Real Cartagena
3-Way X
3,50
1:1 (0:0)
Boyaca Patriotas - Boyaca Chico
3-Way X
3,10
0:0 (0:0)
Bayern Munich - FC Chelsea
3-Way X
3,80
1:1 (0:0)
Vanaf nu ga ik ze vooraf neerzetten, zodat mensen ze eventueel kunnen meespelen. Voor vanavond in ieder geval.
Valenciennes FC - SM Caen
3-Way X
3,30
Evian - Stade Brest
3-Way X
3,20
Olympique Lyon - OGC Nice
3-Way X
3,70
Waarom open ik hier nou een topic over? Ten eerste heeft aduard aangetoond dat het winstgevend is met een ROI van 157 en vond ik dat hij nog redelijk vaak ernaast zat qua gelijkspelen, daarnaast hoor ik ook graag van mensen hier wat ze ervan vinden. Tips met odds van boven de 3 zijn altijd welkom, hoeft dus niet perse een gelijkspel te zijn, maar daar streef ik wel naar.
Meespelen mag altijd! Maar wel op eigen risico
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar datel13
Country flagdatel13 in 20-05-2012 13:07 Leden topics
in 20-05-2012 13:07 Leden topics
97 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
maar:
Ik heb het vorig jaar precies zo geprobeerd als jij, ik heb de excell-sheetjes zelfs nog, 't lijkt inderdaad aantrekkelijk, maar op een gegeven moment zet je (bijvoorbeeld) 128 euro in op een X voor 1 euro winst (je moet tegen die tijd immers al 400 euro verlies of zo goedmaken). Als je alleen op papier speelt, zoals Aduard deed, dan zit je daar uiteraard niet mee. Echter, speel je met echt geld, dan krijg je daar toch wel jeuk van.
Als alles goed gaat speel je ongeveer quitte op de lange termijn, maar dan wel met een groot risico om alles kwijt te raken. Kan je beter niks inzetten. Maar succes in elk geval.

Volgens mij is er iets mis met jou excel/berekeningen dan.
Laten we er van uitgaan dat je tot stake 610 doorspeelt en die wint (Dit is maar een extreem voorbeeld). Tegen die tijd heb je 1+1+2+3+5+8+13+21+34+55+89+144+233+377+610 = 1596 euro ingezet. Omdat je tegen odds speelt van minimaal 3, win je met je 610 stake een bedrag van 610 x 3 = 1830. Je winst is dus 1830 - 1596 = 234 euro. Ik weet niet wat jij hebt gedaan waardoor je met hogere stakes maar een euro winst maakt?
Ik snap dat je maar een voorbeeld geeft, maar de situatie zoals jij die schetst klopt van geen kant. Sterker nog, naarmate je verder in de reeks komt en je stake steeds hoger wordt, maak je in absolute getallen steeds meer winst. Wel moet ik erbij vermelden dat naarmate je verder in de reeks komt, dit op je ROI drukt, maar dat is logisch natuurlijk.
datel13:

comeyer:
Dus gewoon op een gelijkspel zetten met minimaal een qoute van 3 ?

Liever hoger, hoe hoger hoe meer winst natuurlijk. Basedgod had uitgerekend dat het minimaal 2,7 moest zijn, maar ik ga nog ff achter de redenatie aan.

Soortgelijk verhaal als hierboven: Als je hoger in de reeks komt maak je relatief minder winst.
1+1+2+3+5+8+13+21+34+55+89+144+233+377+610+987+1597=4180 inzet. Om quitte te spelen moet je dus met 1597 je inzet terug winnen. Je minimum odd is dan 4180/1597 = 2,62 ongeveer. Uiteraard wil je wel winst maken dus heb ik voor het gemak de odd afgerond naar 2,7 zodat je nog een redelijke winstmarge hebt. Uiteraard geldt, hoe hoger hoe beter.
0 Vind ik leuk's
Thank you Basedgod
Pics or it didnt happen

Bij de 15nde keer zou ik bij fibonacci slechts 610 stakes moeten inzetten tov 16384 bij de marginale tacktiek
0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win
datel13:

Beide fout, Reeks 1 inzet: 1, Reeks 2 inzet: 3
Voor vannacht nog reeks 1:
Arsenal de Sarandi - Atletico Lanus3-Way X3,10

Yeey weer fout haha :p
Reeks 1:
Al Jazira Club - Al Ahli Jeddah3-Way X3,20 Stake:2
Reeks 2:
Albania - Qatar
(Venue: in Vallecas/ESP)3-Way X3,30 Stake:3
0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win
basedgod:
Ik snap dat je maar een voorbeeld geeft, maar de situatie zoals jij die schetst klopt van geen kant.
128 euro inzet voor 1 euro winst is inderdaad een extreem voorbeeld, maar ik wilde gewoon het principe duidelijk maken: je moet op een gegeven moment enorme risico's nemen voor een naar verhouding luttele winst. Dat was hopelijk toch wel te snappen?
Daarnaast klopt het wel degelijk van een kant: De minimale odd om quitte te spelen bij die fibonacci-reeks is geloof ik 2,72 als ik het me goed herinner, of daar in de buurt in elk geval. Naarmate je inzet hoger wordt en je steeds dichter bij het punt komt waarop je je verlies neemt, ga je natuurlijk voor zo'n laag mogelijke odd spelen om de kans op toch nog een goede afloop te vergroten... de minimale odd is dan dus geen 3 (daarmee kom je inderdaad op winst uit) maar 2,72 (als je quitte wil spelen) of zelfs nog lager als je bereid bent verlies te nemen in ruil voor in elk geval een deel van je verlies terug te krijgen (en geloof me: tegen de tijd dat je een verlies van honderd euro of meer hebt goed te maken ben je dat).
Maar als je bankroll oneindig is en je zenuwen van staal zijn kan je inderdaad altijd op een odd van 3 of hoger blijven spelen.
Graag uitgelegd...
datel13:
Stel we gaan uit van 20% kans op een gelijkspel (zie betinfo voor bron, 8 top competities lag het percentage zelfs hoger maar ik neem een marge). Wat kunnen we dan zeggen, dat als wij 14x blind op een x zetten wij een kans van 95 % hebben dat er minstens één goed is
De kans is klein dat het misgaat wil je zeggen? Dat moge zo zijn, maar 'de kans is klein dat' betekent bij grote aantallen niets anders dan: 'het is een statistisch gegeven dat'. Als je maar lang genoeg doorgaat, gaat het dus vanzelf een keer mis. Mark. My. Words.
Gewoon een vriendelijke waarschuwing. Maar als je liever zelf op je bek gaat om erachter te komen heb ik daar uiteraard begrip voor. Zou ik zelf waarschijnlijk ook gedaan hebben.
Er staat voor dit soort berekeningen overigens een handig tooltje op dit forum ergens. Ik zal er eens naar zoeken voor je.
datel13:
Pics or it didnt happen
In het topic waar ik in mijn vorige post naar linkte staat een 'pic' van een enorme 'dry spell' (15 keer fout achter elkaar). Ik had een break off-point ingesteld bij stake 13 (ik speelde met 3 euro per stake) en door die ene reeks ging ik dus al twee keer 'bust' (= 2 × 99 euro naar de knoppen). Geen ramp overigens, want door de winsten kan je het je wel veroorloven om af en toe een keer bust te gaan. Je speelt inclusief de keren dat je 'bust' gaat ongeveer quitte op de lange termijn, wiskundig gezien zou dat althans het geval moeten zijn. Echter, sta je bij meerdere reeksen tegelijk dichtbij je break off-point, dan kan je echt alles kwijt raken en dan zweet je wel even peentjes, meneer.
-edit-
Oh, hier stond dat programmaatje:
https://www.voetbalwedden.net/topic/programma-om-kans-te-berekenen-592/
maar:
Hee, thanks. Best handig.
Odd is 2,618 voor fibonacci...
Geen 2,72 dus, zoals ik dacht, maar 2,61803398874989 is de minimale odd om quitte te spelen.
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Ben het volledig met Maar eens. Dit systeem zal vast een tijdje goed gaan, maar vroeg of laat ga je gewoon de mist in. Een 'losing streak' en je bankroll verdwijnt als sneeuw voor de zon. Mijn advies: stop er mee nu het nog kan. Als dit echt zou werken waren we nu natuurlijk allemaal miljonair. :)
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Ik vind jullie een beetje watjes, jongens. Ik hoop niet dat julllie in het leger gaan, want de oorlog gaan we dan niet winnen :p
En Maar, je kunt de tactiek wel de schuld geven dat jij een losingstreak van 15 haalt en 2x bust gaat, maar dat ligt volgens mij nog altijd gewoon aan jou kwaliteiten als 'voorspeller'. Een keer een gelijkspel goed voorspellen = winst, ongeacht het aantal verloren bets daarvoor. Dus niks stalen zenuwen, maar gewoon in je eigen kwaliteiten geloven
0 Vind ik leuk's
Thank you Basedgod
Haha, klopt. Ik zou dit systeem dan ook gewoon spelen als ik jou was. (h)(y)
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
maar:
Haha, klopt. Ik zou dit systeem dan ook gewoon spelen als ik jou was. (h)(y)

Doe ik ook :$
datel13:
datel13:

Beide fout, Reeks 1 inzet: 1, Reeks 2 inzet: 3
Voor vannacht nog reeks 1:
Arsenal de Sarandi - Atletico Lanus3-Way X3,10

Yeey weer fout haha :p
Reeks 1:
Al Jazira Club - Al Ahli Jeddah3-Way X3,20 Stake:2
Reeks 2:
Albania - Qatar
(Venue: in Vallecas/ESP)3-Way X3,30 Stake:3

Eerste goed, 2de weer fout.
Reeks 1:
Valerenga IF - Rosenborg BK 3-Way X 3,40 Stake: 1
Reeks 2:
Gefle IF - Orebro SK 3-Way X 3,30 Stake: 5
0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win
datel13:

Reeks 1:
Valerenga IF - Rosenborg BK 3-Way X 3,40 Stake: 1
Reeks 2:
Gefle IF - Orebro SK 3-Way X 3,30 Stake: 5

Eerste weer goed, 2de helaas fout door een goal in de 90ste minuut. Ach dat is wedden he :)
Ik heb de afgelopen 2 dagen niks gepost aangezien ik niks kon vinden wat mijzelf aanstond, finland wordt namelijk niet zoveel gelijk gespeeld en voor de rest was er niks. Morgen maar weer is kijken!
0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win
Je hoeft in principe ook niet alleen op X'jes te spelen. In de tipcompetitie speel je ook wel eens op outsiders met een odd van 3+, er is geen enkele reden waarom zulke picks niet in dit systeem passen natuurlijk. Kleine combo-weddenschappen of 'to-score'-betjes kunnen uiteraard ook, zolang de odd maar hoog genoeg is.
Bij de 'Pick of the Day' (POD) -competitie op Bettingadvice staan ook vaak leuke picks met odds in het juiste segment. Moet je alleen wel uitkijken dat je geen waardeloze tipsters volgt.
http://forum.bettingadvice.com/forumdisplay.php?f=40
GL
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.