Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Welke manier is het beste om te betten voor mij?

Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag over Bankroll Management. Ik heb in de afgelopen 3 jaar zo'n 150 euro verloren wat voor mij toch vrij veel is ( voor sommige waarschijnlijk 1 dag werk om te verdienen) Maar ik heb van alles geprobeerd om eens winst te gaan maken maar tot nu toe is het dus eigenlijk altijd verlies geweest. Ik heb een bankroll van 25 euro en die ga ik waarschijnlijk verhogen naar 50 euro. Maar doormiddel van welk systeem kan ik het beste spelen met een bankroll van 25 euro om rustig op te bouwen. Ik ben blij als ik 2-3 euro winst heb per dag. Ik speel momenteel telkens 1 euro betjes. Ene kant is het safe maar andere kant als ik eens lage odds speel van 1.50 bijvoorbeeld en ik heb die fout dan moet ik er ook weer 2 goed hebben van een odd met minimaal 1.50. Dus ik vroeg me af doe ik dit nu slim of zeggen jullie
'' nee je moet absoluut een andere manier gebruiken namelijk....'' Ik hoop wat hulp van jullie te krijgen.
remco-AFCA
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagremco-afca in 23-03-2014 09:38 Hulp en advies
in 23-03-2014 09:38 Hulp en advies
15 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
remco-afca:
Ik ben blij als ik 2-3 euro winst heb per dag. Ik speel momenteel telkens 1 euro betjes. Ene kant is het safe maar andere kant als ik eens lage odds speel van 1.50 bijvoorbeeld en ik heb die fout dan moet ik er ook weer 2 goed hebben van een odd met minimaal 1.50.

Volgens mij is er met je systeem niks mis, je moet alleen meer op de lange termijn denken. Als je bij elke verloren Euro gaat denken 'shit, dat moet ik weer gaan goedmaken' leg je jezelf enorm veel druk op. Uiteindelijk draait het erom wat er aan het einde van de maand overblijft. Iedere wedder heeft wel eens een dag/week/maand dat het minder draait, maar je verliezen gaan najagen (als dat een normale zin is, in het Engels is het chasing your losses) leid uiteindelijk alleen tot meer verlies.
Als je een weddenschap wint; mooi, op naar de volgende. Als je er eentje verliest, kijk naar waar je de fout in bent gegaan om jezelf te verbeteren. Penalties in de laatste minuut kan je vrij weinig aan doen, maar soms heb je de verkeerde informatie gebruikt (volgens jou was sterspeler X geblesseerd terwijl hij een hattrick scoorde bijv.) of een team over-/onderschat (Malaga is er zo eentje)
Daarnaast moet je niet zoeken naar 'de odd' (1.50 in jouw geval), odds geven de kans aan waarvan de bookie inschat dat iets gebeurd. Een kleine tip die ik je kan geven is om de odds om te rekenen naar een percentage. Dat doe je door de volgende *formule* uit te rekenen: (1/[notering])*100.
Stel dat Ajax thuis tegen VVV speelt en een notering van 1.20 meekrijgt. Omgerekend is dat: (1/1.20)*100=83,3333. Dit betekent dat de bookmaker de kans dat Ajax wint op 83% inschat. Dan is de vraag voor jou: schat jij de kans hoger of juist lager in. Is in jouw opzicht de kans dat Ajax wint 90% of hoger, dan is 1.20 value. Heb jij genoeg argumenten om op een percentage dat aanzienlijk lager ligt uit te komen, laat hem dan links liggen.
Uiteindelijk draait wedden om het vinden van value over een langere periode. Een weekend 100 Euro winnen is niets als je het weekend ervoor 130 verloor. Maar ook andersom. Leer van je fouten en blijf doorgaan op de weg waarvan jij denkt dat het de goeie is (tot een bepaald punt natuurlijk)
0 Vind ik leuk's
Dankje wel SNKU, ja wat ik momenteel heb is dat ik wel 6 euro in de + sta momenteel maar al paar dagen tussen de 23-26 blijf hangen nu omdat ik er dan bijvoorbeeld 4 goed heb en 2 fout en dan is het bijna kiet gespeeld :)
0 Vind ik leuk's
Prima topic, Remco (Y) Kwetsbaar opstellen en vragen wat het beste is voor jou; dat zouden er meer moeten doen (ipv allerlei vage test-topics openen die bijna altijd mis gaan). Ik ben het natuurlijk klinkend eens met SNKU, value zoeken. Daarnaast een aantal tips - je mag ze overwegen, het is als een puzzel, je neemt van allerlei mensen wat over en komt tot iets waar je je zelf prettig bij voelt. Wedden en stijl is strikt persoonlijk:
- Stap 1 lijkt me een simpele Excel bijhouden. Cruciaal om je P&L en je ROI te analyseren. Discipline komt dan vanzelf.
- Stap 2 lijkt me dat zekerheidjes niet bestaan, 1.30 odds kunnen slecht uitpakken en je moet de chat op VW zien als een gezellig café waar je je absoluut niet door moet laten leiden. Veel testosteron, maar eigenlijk ook veel onzekerheid - mensen voelen zich blijkbaar lekker als ze samen winnen of verliezen, daarom vragen veel bevestiging en tips. Ik doe er zelf ook aan mee, omdat het gezellig is, en om te kijken of ik iets heb gemist, of om even te vragen hoe een wedstrijd loopt ;)
- Mijn grootste zwakte is dat ik te veel bets speel, en ik denk dat dit voor veel mensen geldt. Eigenlijk moet ik 3 of 4 grote bets spelen per dag. Cardiff layen bij 1-0 en Cardiff layen bij 2-1 tegen Liverpool leverde me heel veel op, en ook Bayern en Newcastle waren winstgevend, maar al die kleine bets (FC Koln, Leicester, Espanyol etc), verlies ik weer 70% van die winst, de odds zagen er te lekker uit en de stats leken in mijn voordeel - helaas.
- Wed als je vertrouwen hebt, niet wedden om het wedden. Je ziet heel veel mensen zenuwachtig op zoek naar bets, puur om te spelen. Een dag niet wedden - prima (m.n. maandagen).
- Be cool: als je ergens uit stapt en dan wordt er ineens gescoord, of het gaat mis, ben gedisciplineerd en stay cool. Niet tilten, of je verliezen proberen goed te maken. Jij hebt de beslissing genomen, dan is het goed. Ik kijk er meestal niet meer naar, en dan blijkt dat +/-65% van mijn beslissingen om ergens uit te stappen goed zijn en slechts van 35% blijkt dat ik het kan laten lopen. Echter.... verliezen heugen je langer.
- Persoonlijk vind ik het leuk om lay the draw (LTD) te spelen, LTD @ X HT (bij thuisfavoriet), over 0.5 goals rond de 65'-70' minuut bij een 0-0 en een underdog die op voorsprong komt layen werken voor mij goed. Ik gebruik dan live stats en bet365 en liefst live beelden.
- Ik hou van live wedstrijden kijken en dan pas wedden. Dan probeer ik zo "open" mogelijk naar een match te kijken. Alsof ik hem niet zou wedden, eigenlijk. Door te 'zoeken' naar bets in een wedstrijd, bekijk je hem heel anders. Je gaat eigenlijk alleen bevestiging zoeken in de wedstrijd voor wat jij wilt wedden, dan slaat twijfel en onzekerheid toe en uiteindelijk speel je dan niet of een verkeerde bet. Proberen open te kijken en even af te wachten en dan inzetten met vertrouwen werkt voor mij heel goed (y)
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Dank SNKU en Chomp voor deze nette en waardevolle posts.
Ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
Verder zou ik toevoegen, vraag jezelf af of jij de value kunt bepalen, ga na of jij info hebt die bij het grote publiek of bookies niet bekend is. Zulk soort tips vind je vaak bij tippers die verstand hebben van bepaalde competities en dus niet wedden op alles wat los en vast zit.
Volg die tippers welke een nette ROI halen op lange termijn en pas idd ook op dat je niet te veel in de chat meegaat met bets, want wat weet je nu eenmaal van degene die de tip geeft, heeft die persoon een hoge ROI?
Ik weet wel dat er een paar zijn die graag live wedden terwijl ze kijken, als je de chat regelmatig bezoekt en dat doe je volgens mij dan weet je na een weekje wel wie je live kunt volgen en wie niet.
Dat je met een kleine BR speelt is helemaal niet erg, ik ben ook begonnen met units van 50 cent (zie taartmodel), inmiddels zit ik op zo'n 6 euro per unit en dan heb ik me dus in grote lijnen aan de posts hierboven gehouden.
Nogmaals ga niet wedden om het wedden en probeer je verlies niet te compenseren met een groter risico in je volgende bet, discipline is echt het toverwoord, daarnaast zul je ook geduld moeten hebben. Succes!
0 Vind ik leuk's
remco-afca:
Hallo allemaal,
Ik ben blij als ik 2-3 euro winst heb per dag.
remco-AFCA

Dat is ook prima! Elke dag een paar knaken erbij brengt je al heel wat verder op de lange termijn. Ook ik sluit me aan bij wat de andere heren je hebben geadviseerd..
Succes!
0 Vind ik leuk's
Ik had eerst hetzelfde probleem als wat jij nu hebt. Wat ik heb gedaan is het volgende : Ik opende een account op betfirst.be, hierbij is je eerste bet tot een maximum van €50 risicovrij. Wanneer je wint, krijg je gewoon alles. Indien je verliest, krijg je je €50 (of ander bedrag) terug. Ik won deze bet en vervolgens ben ik met dit geld door gaan spelen.
Wat mij het meest opvalt is dat als ik met een grotere Bankroll speel het veel beter gaat i.p.v. betjes van hoogstens €5 zeg maar. En vooral singles spelen. Daarnaast speel ik graag live, even kijken hoe de wedstrijd loopt en hier vervolgens op in spelen.
Bovendien is het belangrijk, wat Chomp en Knight al zeggen, om alleen te wedden als je er vertrouwen in hebt. Anders gewoon niet doen. Daarnaast kan het zeker lonen om met goede tippers mee te wedden. Zoek op bijvoorbeeld blogabet.com goede tippers op, volg een tijdje hun resultaten en ga vervolgens met hun meespelen.
Succes in ieder geval!
0 Vind ik leuk's
Ik zie hier hele zinnige en interessante reacties staan, kan me daar goed in vinden. Wat ik persoonlijk wil toevoegen is dat ik de beoogde winst van Remco, met 2 - 3 euro- erg ambitieus vind. Het startbedrag maakt m.i. niet uit, maar als je dagelijks 1 procent kunt toevoegen aan je totaal, is dat een erg mooi resultaat. Remco streeft naar zo'n 10% per dag. Dat noem ik niet rustig opbouwen en dat houdt stevige risico's in.
In Excelbestanden kun je mooi berekenen wat 1% per dag op termijn oplevert. Even kort door de bocht: in 70 dagen is je bankrol te verdubbelen.
Ik zou zeggen: probeer het eens een week:
vandaag van 25,00 naar 25,25
maandag van 25,25 naar 25,50
dinsdag 25,50 naar 25,76
woensdag 25,76 naar 26,02
donderdag van 26,00 naar 26,28
vrijdag van 26,26 naar 26,54
zaterdag van 26,52 naar 26,80
etc.
Speel met een max. inzet van 1% van je bankroll, liefst nog minder (van 0,10 tot 0,25).
Als je het aardig uitkient vind je wel de geschikte 'zekerheidjes' of beter gezegd de 'aan zekerheid grenzende waarschijnliijkheidjes'.
Pak de lage odds, geduld...geduld...geduld....
Succes.
0 Vind ik leuk's
Thx allemaal voor de nuttige tips ! Ik kan er wel wat mee en heb toevallig gisteren op Blogabet tipster list geopend en gekeken van de laatste 30 dagen wie er goed bezig waren en heb er dus aantal bij. Ook ben ik altijd aanwezig wel hier op voetbalwedden in de chat en zie ik veel tips langskomen heb inmiddels bij een aantal wel een beeld die verstand hebben van sommige competitie's of sporten. Ook had ik nog even de vraag aan saviola, is die actie nog steeds geldig ? Of was dat een aantal maanden/jaar geleden ?
0 Vind ik leuk's
Remco; Ja de actie van Betfirst is nog steeds geldig! Gisteren net ingezet met de actie, en op de site geven ze ook aan dat de actie er is!
Succes
0 Vind ik leuk's
Wie niet waagt, wie niet wint..

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.