Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Strategie: wed algoritme voor wedden op voetbal

Hallo mede VW'ers,
Laatst zat ik eens op internet te lezen en veel 'grote' wedders op o.a. blogabet gebruiken wed algoritmes om hun voorspellingen te doen. Hun voeren een hele berg data in en hun algoritme voorspelt de correcte noteringen waarna value misschien wel makkelijk te zien is. Weet iemand hier meer van? Hoe gaat dit in ze werk en is het uberhaupt veel werk om te doen?
http://puyol5.blogabet.com/
Dit is er bijvoorbeeld eentje die dat gebruikt, was eerst een paid service maar heeft daarna alles opengegooid.
Ik hoor graag wat jullie denken.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagJoostvw in 15-11-2013 08:06 Hulp en advies
in 15-11-2013 08:06 Hulp en advies
15 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
snku:
Haha, daar geef ik je wel een beetje gelijk in. Maar het is toch knap dat je zoiets haalt door gebruik van systemen die dit soort dingen voor jou berekenen en alle andere factoren (blessures, vorm) gewoon negeert.

Daarom is het denk ik ook wel lastig om een systeem te ontwikkelen wat zoveel mogelijk meeneemt. Blessures kan je bijna niet omheen. Ook is de sfeer binnen een ploeg moeilijk uit te drukken in cijfers denk ik. Toch is het wel interessant om dit te finetunen, maar het kost vrees ik enorm veel tijd.
0 Vind ik leuk's
Zonder dalen geen pieken!
snku:
Haha, daar geef ik je wel een beetje gelijk in. Maar het is toch knap dat je zoiets haalt door gebruik van systemen die dit soort dingen voor jou berekenen en alle andere factoren (blessures, vorm) gewoon negeert.

Punt voor jou, als je dit naast je andere tippers of eigen bets hebt en constant 106% van deze tipper hebt, let op wel constant, dan is het een welkome aanvulling en heb je eigenlijk ook genoeg aan 10 van deze gasten (106%) ;-)
joostvwillegen:
Daarom is het denk ik ook wel lastig om een systeem te ontwikkelen wat zoveel mogelijk meeneemt. Blessures kan je bijna niet omheen. Ook is de sfeer binnen een ploeg moeilijk uit te drukken in cijfers denk ik. Toch is het wel interessant om dit te finetunen, maar het kost vrees ik enorm veel tijd.

Ik denk niet dat er een systeem is, een systeem op basis van statistieken is te maken, maar die overige onzekere factoren zijn niet in te passen in schema's.
0 Vind ik leuk's
knight876:

joostvwillegen:

Ik denk niet dat er een systeem is, een systeem op basis van statistieken is te maken, maar die overige onzekere factoren zijn niet in te passen in schema's.

Heb hier toch even over lopen peinzen en wat, in mijn ogen, het beste werkt is om dit achteraf mee te rekenen. Krijg je bijvoorbeeld bij Ajax - Feyenoord de volgende predicted goals: 1.98 - 1.02 terwijl bij Ajax De Jong, Bojan, Sigth, De Sa, Klaassen en Eyong Tarkag Enoh (haha.) geblesseerd zijn, zou je de gemiddelde doelpunten per speler kunnen uitrekenen en dat aftrekken van de 1.98 die Ajax zou scoren. Stel dat hun gemiddelde doelpuntenaandeel per wedstrijd op 0.48 ligt, krijg je dus 1.50 - 1.02, waardoor Feye +0.5 toch weer wat aantrekkelijker word.
Dit is maar een kleine schets van mijn idee, maar in principe valt dit gewoon te implementeren. Bijkomend probleem is dan wel weer dat ook de hoeveelheid doelpunten een verkeerd beeld kunnen schetsen. Zeefuik heeft in 4 wedstrijden 3 goals gescoord, als je dat van de predicted goals van Groningen zou afhalen lijkt het net alsof zij niet zonder Zeefuik kunnen, terwijl dat overduidelijk wel het geval is.
0 Vind ik leuk's
Je focust je dan puur op de statistieken en sluit overige factoren helemaal uit, je voorbeeld met Zeefuik is daar een goed voorbeeld van.
0 Vind ik leuk's
Ja, eigenlijk wel een beetje :P. Blessures kan je met bovengenoemd systeem nog meerekenen (Alleen spelers met 5+ wedstrijden meetellen bijvoorbeeld) maar dingen als 'sfeer binnen de ploeg' of 'vormdip' kan je lastig een cijfer geven. Ook is het lastig om aan te geven wanneer een vormdip begint en wanneer die eindigt. Wat als Ajax opeens de komende 5 wedstrijden allemaal over 3.5 gaat, had jij dat zien aankomen? Ik niet. Daarom denk ik dat je dat soort dingen het beste uit je berekening kan laten, het is zo ongelofelijk random dat je alleen maar meer moet gaan gissen.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.