Strategie: layen met lid Lay_Multiple
Na lange tijd weer terug, met de doelstelling om een mooie bankroll op te gaan bouwen. Ik zal hier de lay / back strategie voor gebruiken cf. het verleden op single wedstrijden en eventueel op combi's.
Ik zal zoveel mogelijk vooraf proberen te plaatsen. Ik speel in de praktijk echter ook veel live wedstrijden waarbij ik in stappen terug back. Mijn oude topic laat ik even rusten ten behoeve van het overzicht.
Start saldo € 100 ( S ).
De resultaten zal ik bijhouden met het oude CW (cumulatieve winst) principe.
Ik gebruik Betfair voor mijn weddenschappen. De commissie over winsten probeer ik zoveel mogelijk te verrekenen in de posts zodat ik deze niet iedere keer hoef te vermelden.
Edit vw-crew:
Vorige topic: http://www.voetbalwedden.net/topic/wedden-strategie-multiple-lay-821/
Ik zal zoveel mogelijk vooraf proberen te plaatsen. Ik speel in de praktijk echter ook veel live wedstrijden waarbij ik in stappen terug back. Mijn oude topic laat ik even rusten ten behoeve van het overzicht.
Start saldo € 100 ( S ).
De resultaten zal ik bijhouden met het oude CW (cumulatieve winst) principe.
Ik gebruik Betfair voor mijn weddenschappen. De commissie over winsten probeer ik zoveel mogelijk te verrekenen in de posts zodat ik deze niet iedere keer hoef te vermelden.
Edit vw-crew:
Vorige topic: http://www.voetbalwedden.net/topic/wedden-strategie-multiple-lay-821/
in 16-12-2013 10:07 Hulp en advies
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Daklyeh-El Geish 1-2 na 83 min.
El Geish met 10 man.
Lay next goal El Geish €10 @ 9
---
En binnen.
S 121/ CW + 21
El Geish met 10 man.
Lay next goal El Geish €10 @ 9
---
En binnen.
S 121/ CW + 21
Achilles - Twente lay over 5,5 goals € 25 @ 4,5
-----
gebacked met € 22 winst
na aftrek van de 6,5% commissie nu:
S 141 / CW + 41
-----
gebacked met € 22 winst
na aftrek van de 6,5% commissie nu:
S 141 / CW + 41
Psv - Utrecht na 25 min 2-0
Lay over 5.5 goals, 30€ @ 3.35
----
Vlak voor rust gebacked met € 10 winst.
Dat was het voor vandaag.
S 150 / CW + 50
Lay over 5.5 goals, 30€ @ 3.35
----
Vlak voor rust gebacked met € 10 winst.
S 150 / CW + 50
Dempo - St Cruz na 80 min 0-0
Lay next goal Cruz € 10 @ 5.2
In 89e minuut hedge winst Cruz €2 @ 24
€8 profit
S 158 / CW + 58
Lay next goal Cruz € 10 @ 5.2
In 89e minuut hedge winst Cruz €2 @ 24
€8 profit
S 158 / CW + 58
Voor vanavond Emmen - Jong Ajax, lay over 4.5 goals, € 25 @ 4,59
Ik snap er niks van, ik heb gezocht, maar zou je me een beetje kunnen uitleggen hoe dit systeem werkt ?
kakitani:
Ik snap er niks van, ik heb gezocht, maar zou je me een beetje kunnen uitleggen hoe dit systeem werkt ?
Ik zal een poging doen. Als je layed ben je feitelijk de bookmaker.
Je verkoopt een notering voor jouw inzet nasr keuze.
Tussendoor kun je de weddenschap gedeeltelijk of geheel terugkopen.
Ik zal proberen het principe van Layen en Backen kort uit te leggen.
Als je layed verkoop je eigenlijk de odds.
Voorbeeld uit verleden:
Cardiff - Blackburn, ik heb een 1 gelayed (roze) voor odds 2.4 en inzet 25 euro.
Dit betekent het volgende:
- als Cardiff wint verlies ik 25 * 1.4 = 35 euro (dit wordt bij het plaatsen van de bet een liability genoemd).
- als het gelijk wordt of Blackburn wint, dan ontvang ik 25 euro.
De wedstrijd is in play. Tijdens de wedstrijd gaan de odds fluctueren.
Stel dat Blackburn op voorsprong komt, dan gaan de odds voor een overwinning op Cardiff fors omhoog, stel naar 6.
Je kunt dan tijdens de wedstrijd al gegarandeerd met winst sluiten, in dit geval met inzet van een tientje op een back bet (blauw).
Scenario is nu als volgt:
- Stel Cardiff wint toch nog: je wint 50 euro op je back bet en verlies je lay bet van 35 euro = 15 euro netto winst.
- Gelijk of Blackburn wint: je wint je lay bet 25 euro en verliest de inzet van je backbet 10 euro = per saldo 15 euro netto winst.
Let op, de kansen kunnen zich ook tegen je keren (stel Cardiff komt voor) en dan kun je uiteindelijk je liability geheel verliezen. Je kunt echter (wat ik ook vaak doe) je verlies beperken tijdens de wedstrijd en tegen lagere odds backen als het ongunstig verloopt of je winst in stapjes nemen via back bet als de odds oplopen.
Zie ook: http://www.wedden-op-sport.com/wedden.php/347-backen-en-layen-met-betfair
Munchen 1860- Greuter Furth nu rust 1-0
Lay over 3.5 goals, €15 @ 5
----
Back €5 @ 8
----
Cash out € 9 profit.
S 166 / CW + 66
Lay over 3.5 goals, €15 @ 5
----
Back €5 @ 8
----
Cash out € 9 profit.
S 166 / CW + 66
lay_multiple:
Inmiddels in kleine stapjes van €2 gebacked op odds tussen 6 en 9.
----
En cash out € 11 profit.
S 177 / CW + 77