Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Match Fixing Kameroen vs Kroatie

http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/article/detail/3681678/2014/07/01/Onderzoek-Kameroen-naar-mogelijk-vervalst-duel-met-Kroatie.dhtml

De Kameroense voetbalfederatie Fécafoot heeft een onderzoek opgestart naar een mogelijk vervalste wedstrijd van de Kameroense nationale voetbalploeg tegen Kroatië op het WK in Brazilië. Dat maakte Fécafoot vandaag bekend.

'Fécafoot heeft aan zijn Ethische Commissie gevraagd een onderzoek te starten na de beschuldigingen van fraude die er zijn omtrent de groepswedstrijd van Kameroen tegen Kroatië', aldus de Kameroense voetbalbond.

De beschuldigingen werden geuit door het Duitse magazine Der Spiegel. Volgens het blad zou er sprake zijn van 'zeven rotte appels' in de Kameroense selectie en werd er enorm veel geld ingezet op een zware nederlaag van Kameroen en een rode kaart in de eerste helft. Kameroen ging na een complete offday met 4-0 de boot in en Alexandre Song pakte rood na een elleboogstoot. In de slotfase van de wedstrijd was er zelfs nog een opstootje op het veld tussen de Kameroense spelers Assou-Ekotto en Moukandjo.

De Ontembare Leeuwen verloren op een desastreus verlopen WK hun drie groepswedstrijden (1-0 tegen Mexico, 4-0 tegen Kroatië en 4-1 tegen Brazilië) en dus gingen ze er kansloos in de eerste ronde uit.

Een wereld beroemde match fixer Wilson Raj Perumal gaf 1 dag voor het wedstrijd op zijn facebook pagina al aan wat het correcte score zou zijn en dat er in het eerste helft een rode kaart zou vallen!
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagnamka in 30-06-2014 23:27 Hulp en advies
in 30-06-2014 23:27 Hulp en advies
29 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
dat is een goede vraag, lage divisies hebben een max inzet / limiet bij heel veel bookmakers,

en het WK heeft geen limiet qua inzetten
0 Vind ik leuk's
stiletto28:
tuurlijk robbie, dacht jij van niet dan ? alles valt te fixen.. zolang je maar met genoeg geld komt
neem aan dat die scheidsrechters ook familie en kinderen hebben, doe de rekensom maar :)

Idd (y) (y)
0 Vind ik leuk's
bloem112:
stiletto28:
tuurlijk robbie, dacht jij van niet dan ? alles valt te fixen.. zolang je maar met genoeg geld komt
neem aan dat die scheidsrechters ook familie en kinderen hebben, doe de rekensom maar :)

Plus dat een grote weddenschap op Nederland - Argentinië (bij wijze van spreke) natuurlijk minder opvalt dan bij een oefeninterland tussen Swaziland en Malawi. Het kost wat, maar dan heb je ook wat! :p
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
ohdomm:
wat voor zin heeft het om (WK, Interlands, CL wedstrijden) te fixen en daaraan miljoenen uitgeven om dat mogelijk te maken? terwijl je lage divisies makkelijker en goedkoper zijn om te kopen en met dezelfde quotes spelen?

Misschien dat de spelers van Kameroen er zelf naar op zoek zijn gegaan. De spelers van Kameroen wilden namelijk premie krijgen om op het wk in actie komen. De voetbalbond van Kameroen is ook nog zo goed als failliet dus kon niet aan premies voldoen.
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
Dat is ook niet geheel waar Wedden. De spelers van bijv. Nederland krijgen ook gewoon betaald om op het WK te spelen, dit is geen vast salaris of wat dan ook maar een premie naar hoe ver ze zijn gekomen. Zo weet ik dat Nederlandse spelers aan het WK 2010 een zeer leuke geldsom hebben overgehouden.
Mochten ze er niks voor krijgen, dan gaan er ook wat spelers in staking of iets dergelijks. Alles draait om geld..

Over Kameroen - Kroatië, het neigt inderdaad van alle kanten naar matchfixing. Maar probeer het maar eens te bewijzen...
0 Vind ik leuk's
Die laatste 2 zinnen had ik klein beetje verkeerd geformuleerd en heb die verwijderd. Zeker houden de Nederlandse spelers aan het wk er een leuke geldsom aan over. Iedereen zou het een eer moeten vinden om op het wk te mogen spelen ongeacht er geld verdient wordt of niet. Een wk is maar eens in de vier jaar en de kans om op een wk te mogen spelen komt er niet vaak. De spelers van Kameroen verdienen al meer dan genoeg en dan wordt er toch nog moeilijk gedaan over wat premies voor het meest belangrijke voetbal toernooi wat er bestaat. Het is ook wel zo dat er bij ieder land waarschijnlijk wel spelers zullen zitten die niet meer willen spelen op een wk als er te weinig wedstrijdpremie betaald worden.
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
Ja las dat van8 ook dat artikel op AD. Met geld is Iedereen te koop!
0 Vind ik leuk's
Hier een link naar het interview voor de geïnteresseerden: https://www.youtube.com/watch?v=_gevZGUAEFE
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.