Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Laying the draw / Traden

Hoi allemaal,
ik zou graag deze strategie die in het topic is vermeld succesvol gaan toepassen.
Het idee is om een wedstrijd bij een stand van 0-0 te layen en zodra er een doelpunt is gevallen, nu een gelijkspel te backen voor hogere odds waardoor je dus zeker wint. Ik ben echter nog niet zeker van een aantal zaakjes.
Is het zo dat als je succesvol een gelijkspel layt, je alleen de liability uitbetaald krijgt en dus niet de odds maal de totale stake? Ik vermoed van wel. En hoe zit het met als je je lay verliest, verlies je dan wel je totale inzet maal de stake? Ik vermoed van wel.
Ik zou het graag volledig duidelijk krijgen met een voorbeeld, ik neem de wedstrijd van morgen Stoke City vs Wigan Athletic
De odd voor een lay op een gelijkspel is 3.9, ik lay deze met €20. Stel stoke city scoort de 1-0 en ik besluit tijdens de wedstrijd hierna een gelijkspel te backen tegen de odds 4,5 met ook €20. Er zijn nu 2 scenario's mogelijk.
Of ik win mijn lay bet, Liability = €58 minus de €20 van mijn back die dus incorrect is = €38 winst.
Of ik win mijn back bet, €20*4,5 van de correcte back = €90 minus de verloren lay van €78 = €12 winst.
Ik vermoed dat het zo werkt. Als dit niet zo is, kan iemand me dan corrigeren?
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagrbmoors in 31-12-2011 00:34 Bookmakers
in 31-12-2011 00:34 Bookmakers
56 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
jah daar heb je wel gelijk in ...maar als die flits uitblijft, zit je met een verlies ;)
Maar misschien wel een betere strategie om in zulke wedstrijden langer te wachten met layen van de draw voor een lagere liability? Brengt natuurlijk wel risico's met zich mee maar kan ook meer winst opleveren!
Leuke strategie! Wil het zeker een keertje gaan proberen!
0 Vind ik leuk's
teunis1990:
1 vraagje, iedereen zegt je moet er wel zeker van zijn dat er een team is dat scoort + dat team moet ook nog de redelijk favoriet zijn anders wordt het ook lastig om goed te kunnen backen.. waarom niet gewoon een bet op meer dan 1 goal:) risico dat 0-0 maar beide teams mogen nu wel scoren! ;-)

Wellicht omdat een odd van 1.01 niet zo interessant is? ;-)
Ik ben nog altijd verre van overtuigd van deze tactiek. Als dit zou werken zouden we toch allemaal miljonair zijn? Desondanks wens ik degenen die hier wel hun bankroll aan durven wagen veel succes. :)
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
jeroenunibet81:
Ik ben nog altijd verre van overtuigd van deze tactiek. Als dit zou werken zouden we toch allemaal miljonair zijn? Desondanks wens ik degenen die hier wel hun bankroll aan durven wagen veel succes. :)

Thx, ik ben ook nog niet 100% overtuigd. Ik waag er 50 euro aan. De gaten zijn wat mij betreft:
- Lang 0-0 is funest
- Underdog scoort is niet handig
- Aan elkaar gewaagde teams (bijv. 1:2.60 x:3.25 2:2.60) is lastig ivm minimale winst & iets grotere kans op X
- Niet in-play / suspended market verlies je je liability - duurt zo weer 10-15 wedstrijden voordat je die terug verdient.
- Kost tijd & discipline vereist.
Vandaag (ik speel ze nog niet, moet het nog uitzoeken, enkel de odds sprongen in mijn oog)
Espanyol v Mirandes 4.8
Millwall v Dag and Red 4.8 (maar die speel ik waarschijnlijk niet: Milwall liet mij al eerder in de steek)
Xanthi v Panserraikos 5.0
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
twouter:
rbmoors:
Dankjewel voor je reactie.
Dit wetende, moet ik dus de bedragen enigzins aanpassen zodat in beide gevallen winst wordt gemaakt.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Hoi rbmoors,
er wordt aangeraden om steeds GELIJK uit te cashen, dit doe je eenvoudig met deze formule:
(Liability + mogelijke winst)/de aangeboden back-odd)= de inzet waarmee je moet backen.
Met deze formule zet je in zodat je bij eender wat gebeurt, je dezelfde gegarandeerde winst hebt.
NOOT: je zal zien dat je vaak een hogere odd gematched krijgt dan je gevraagd hebt, dit betekent dan dat je gewoon net iets meer winst zal maken bij een X en evenveel bij winst/verlies. Om dat te verhelpen kan je een unmatched odd klaarzetten.
Hoe zet je een unmatched odd klaar?
1. Je klikt op back (stel dat die aan 5.6 staat)
2. Je verandert handmatig de backodd naar bvb 6.00 en berekent hoeveel je dan moet backen voor gelijke winst
3. Jou inzet op de odd van 6.00 zal je kunnen terugvinden bij de Lay, van zo gauw deze bet gelayed is, is jou bet gematched aan 6.00
Ik heb al gemerkt dat weinig mensen weten dat je een bet unmatched zo kan klaarzetten, maar het kan toch vaak wat extra centjes schelen :-)

Eigenlijk begrijp ik hier niet veel van.
Zou je een beter voorbeeld kunnen geven?
Kun je mij ook uitleggen wat 'de aangeboden back-odd' betekent
en 'de inzet die je moet backen' betekent?
0 Vind ik leuk's
hermaniak:
tommyquite:
twouter:
rbmoors:
Dankjewel voor je reactie.
Dit wetende, moet ik dus de bedragen enigzins aanpassen zodat in beide gevallen winst wordt gemaakt.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Hoi rbmoors,
er wordt aangeraden om steeds GELIJK uit te cashen, dit doe je eenvoudig met deze formule:
(Liability + mogelijke winst)/de aangeboden back-odd)= de inzet waarmee je moet backen.
Met deze formule zet je in zodat je bij eender wat gebeurt, je dezelfde gegarandeerde winst hebt.
NOOT: je zal zien dat je vaak een hogere odd gematched krijgt dan je gevraagd hebt, dit betekent dan dat je gewoon net iets meer winst zal maken bij een X en evenveel bij winst/verlies. Om dat te verhelpen kan je een unmatched odd klaarzetten.
Hoe zet je een unmatched odd klaar?
1. Je klikt op back (stel dat die aan 5.6 staat)
2. Je verandert handmatig de backodd naar bvb 6.00 en berekent hoeveel je dan moet backen voor gelijke winst
3. Jou inzet op de odd van 6.00 zal je kunnen terugvinden bij de Lay, van zo gauw deze bet gelayed is, is jou bet gematched aan 6.00
Ik heb al gemerkt dat weinig mensen weten dat je een bet unmatched zo kan klaarzetten, maar het kan toch vaak wat extra centjes schelen :-)

Wanneer er een doelpunt valt vervallen je bets toch gewoon, dus dat heeft dan toch geen meerwaarde? Aangezien jou lay-odd voor de wedstrijd gelayed wordt. En back-odd pas value krijgt na een doelpunt?

Nee, daarvoor moet je zorgen dat de wedstrijd in-play is bij Betfair en je dus in kan zetten, ongeacht de goals. De hele wedstrijd blijft je lay odd staan, dus als jij de back odd pakt voor de helft zoveel dan pak je surewinst.

Dat snap ik herman, maar je back-odd kun je niet "klaarzetten". Je kan layen op 3 maar dan kun je niet een back-odd op bijv 5 neerzetten om vervolgens de rest van de wedstrijd je eigen ding te doen. Na een doelpunt vervallen jou bets die nog niet gematched zijn, dus je moet wel actief mee kijken en op het juiste moment de back odd handmatig pakken.
0 Vind ik leuk's
jeroenunibet81:
teunis1990:
1 vraagje, iedereen zegt je moet er wel zeker van zijn dat er een team is dat scoort + dat team moet ook nog de redelijk favoriet zijn anders wordt het ook lastig om goed te kunnen backen.. waarom niet gewoon een bet op meer dan 1 goal:) risico dat 0-0 maar beide teams mogen nu wel scoren! ;-)

bij een gemiddelde premier league wedstrijd is de odd van boven de 1 doelpunten tussen de 1.05 en 1.07
ik vraag me af hoeveel % van je inzet je wint met deze tactiek, ook bij geen doelpunt kun je nog eruit stappen:p
0 Vind ik leuk's
teunis1990:
jeroenunibet81:
teunis1990:

bij een gemiddelde premier league wedstrijd is de odd van boven de 1 doelpunten tussen de 1.05 en 1.07
ik vraag me af hoeveel % van je inzet je wint met deze tactiek, ook bij geen doelpunt kun je nog eruit stappen:p

Hier heb ik eerlijk gezegd ook al eens over nagedacht: laten we nemen dat we bij een gemiddelde wedstrijd de 0-0 te layen valt aan een odd van 15, stel dat we dit gaan layen met een liability van €100 kan ons dat 100/(15-1) opbrengen wat neerkomt op een dikke 7 euro.
Als we een odd van bvb 3.5 gaan layen met een liability van 100 en die weer kunnen backen aan een odd van 5, brengt ons dat netto 12 euro op.
Merk wel: bij de 0-0 lay mag eender welke ploeg scoren, favoriet of niet-favoriet: goal is gegarandeerde winst, en dat kan niet meer afgenomen worden. Ook heb je met het drawlay-systeem de mogelijkheid dat er de snelle 1-1 komt en je niet op tijd kan gaan backen en je met de gebakken peren zit...
Na enkele weken hier intenser mee bezig te zijn heb ik het vermoeden dat het drawlayen niet meer zo heel profitabel is, tenzij je je eigen twist aan het systeem weet te geven dat op lange termijn winstgevend is . Maar dan nog, het oorspronkelijke systeem is 'uitgevonden' een paar jaar geleden, en al honderden (zo niet duizenden) mensen werken volgens dit systeem, dus eigenlijk is maar de vraag of er nog voldoende value in zit. Ik begin mijn twijfels te hebben, maar het is afwachten hoe de twist van oa rbmoors op dit systeem uitdraait op langere termijn.
Ik ga ondertussen eens kijken of het interessant is om 0-0 te layen, en of er al bepaalde ideeën/systemen rond bestaan.
0 Vind ik leuk's
Een paar bekenden van mij gebruiken de 5 minuten 0-0 strategie waarbij ze voor de aftrap inzetten op een 0-0 en na een 5 minuten / 10 minuten deze vervolgens layen omdat de odd dan al gezakt is ;)
Werkt ook wel redelijk goed ...
0 Vind ik leuk's
kiki:
Een paar bekenden van mij gebruiken de 5 minuten 0-0 strategie waarbij ze voor de aftrap inzetten op een 0-0 en na een 5 minuten / 10 minuten deze vervolgens layen omdat de odd dan al gezakt is ;)
Werkt ook wel redelijk goed ...

Op betfair is daar ook gewoon een weddenschap voor, 'first goal odds' zeg je dat de eerste goal van de wedstrijd wel of niet valt in minuut 1-10 of 11-20 of 21-30 en voor de eerste 10 minuten kun je gemiddeld layen tegen een odd van 1.20! Maar goed die is niet in play de mocht je de pot live bekijken en heb je het gevoel dat die er elk moment in vliegt zit je met de gebakken peren!
0 Vind ik leuk's
Mijn drawlay vandaag:
Ath Bilbao v Mallorca @ 4.2
VRAAG
Ik zag een half uur eerder de odd op 4.4 staan. Nu is gezakt naar 4.0. Ik ben een Nederlander en dan ik vind ik het echt vervelend als ik hem op 4.0 had kunnen hebben ipv op 4.4.
Vraag: wat zijn jullie ervaringen met de schommelende markt bij drawlayen? Je wil natuurlijk een gunstige odd. Is lang wachten slim, of juist niet? Zijn jullie er vroeg op de dag bij, vlak voor de match of is er geen peil op te trekken?
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.