Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Help: Unibet wil mijn 11K uitbetaling niet uitbetalen

Heren, Dames

Ik kom tot de verbazing dat Unibet mijn 11k op hold heeft gezet omdat ik me moest verifiëren. Ik heb in het verleden met mijn zakelijke rekening gestort wat op mijn naam staat, en daar maken ze nu ineens een probleem van. Heb hiervoor al 50k+ eraf gehaald zonder enige probleem maar omdat ik het nu naar Neteller wilde laten uitcashen moest ik opnieuw die zakelijke rekening verifiëren wat ik gedaan heb. Nu zeggen ze dus dat ik alleen de deposit krijg wat gestort is met die pas.

Weet iemand wat ik kan doen? Want het gaat hier natuurlijk over veel geld en voelt alsof ze elk klein kansje pakken om me te naaien.

Let me know!

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagtriplegxg in 4-02-2021 12:57 Bookmakers
in 4-02-2021 12:57 Bookmakers
35 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Mee eens hoor, denk dit zelf ook maar ik ben heel benieuwd wat ze dan met de openstaande withdrawal gaan doen. Heb hun gevraagd wat er gebeurt met de openstaande withdrawal nadat ik de verklaring heb ondertekend en zei zeggen dat weten we niet. Dit vind ik dus beetje vaag en zullen ze deze kans aangrijpen om de 11K withdrawal niet te betalen en te cancelen. Mocht ik daarna een zaak willen op starten hebben zij het bewijs al omdat ik die verklaring heb ondertekend.

0 Vind ik leuk's

Ik weet niet wat jij precies onder witwassen verstaat? Maar dat wat jij hierboven beschrijft is geen witwassen hoor. Nog niet een beetje. Daarbij staan beiden rekeningen op zijn naam. Hier komt nog bij dat het volledig valide is om vanaf je skrill/neteller/paysafecard/creditcard/bankaccount geld te storten. In theorie zou je dan al je winnende bedragen terug moeten laten storten via de betaalmethoden waarmee je gestort hebt. Dit is toch waanzin? Ik stort regelmatig met een paysafecard en laat het dan vervolgens weer storten op mijn skrill bv. In theorie moeten ze hier dan ook moeilijk over doen. Dit doen ze niet uiteraard, maar nu TS een bedrag van 11k wil laten uitbetalen beroepen ze zich op hun pietluttigheid. Het is gewoon misdadig. ;-)

Nogmaals, ik denk dat je gewoon een case hebt als je dit voor laat komen.

Bericht gewijzigd door Cult op vr 5 feb. 2021, 15:17
0 Vind ik leuk's

Het feit dat het een groot bedrag is , zal het door een bepaalde commisie moeten voordat , blijf je onder bepaald bedrag dan gaat het automatisch , had ook eens met 3k terwijl bedragen van bv 500 gewoon binnen 2uur standaard , dus was het bv met steeds 500 wel gelukt maar ja achteraf .......s6 in ieder geval

0 Vind ik leuk's

@Cult het idee van witwassen zit er wel in natuurlijk he, daarom hebben ze de strikte policies waarop je kan laten uit betalen het een bekende deposit methode moet zijn van je.

0 Vind ik leuk's

Witwassen houdt in dat je crimineel geld ergens naartoe sluist om het zodoende wit te maken. Dit is hier geenszins het geval. TS geeft immers aan dat hij ooit al eens heeft gestort met zijn zakelijke account waar hij het nu ook weer weer wil laten uitbetalen. Dus deze rekeningen waren bekend. Unibet schermt met het volgende principe:

'Please be aware that using a withdrawal method other than your own to make a withdrawal is a breach of our terms and conditions, and could result in your funds being frozen.'

Maar net zo goed als dat je via meerdere rekeningen kan storten, kan je jezelf ook op meerdere rekeningen laten uitbetalen. Klinkt plausibel toch?

Kortgezegd: unibet loopt enorm scheinheilig te refereren naar hun policy, terwijl dit volgens mij (ook via hun eigen policy) gewoon aanvaardbaar is.

0 Vind ik leuk's

Het is volgens mij geen kwestie van geld witwassen, maar Unibet heeft wel gelijk dat men dit als verdacht beschouwd. Het is namelijk een mogelijk geval van fraude. Je stort geld van je zaak op je persoonlijke bankrekening, met een tussenstap via Unibet. Indien men dit zo maar zou laten gebeuren, zou iemand met slechte bedoelingen winsten van zijn zaak zonder enige belasting kunnen overmaken naar zijn privé rekening, met een tussenstap via Unibet dus. Ik ben ook geen expert in vennootschapsrecht of zo, maar ik kan mij voorstellen dat je een bepaald percentage van een winstuitkering van jouw zaak naar jouw privé rekening aan vadertje staat dient te geven.

Nu betalen jullie in NL wel belasting op eventuele winsten die jullie halen uit het wedden (of dat zou toch moeten :-) ), wat in België dan weer niet hoeft. Dat maakt het allemaal nog wat complexer. Als de belasting op die winsten uit het wedden hoger liggen dan de belasting op winsten die je laat uitkeren van jouw zaak naar jouw privérekening, zou je kunnen zeggen dat het weinig zin heeft om via deze weg fraude te plegen. Al is de vraag hoe scherp de Nederlandse staat controleert op die winsten die je uit het wedden haalt. Als de kans groot is dat men je niet zal controleren, zou je dan weer kunnen zeggen dat het de moeite waard is om dit risico te nemen en zo belastingen te ontlopen (ik zeg het nog eens, als iemand slechte bedoelingen heeft uiteraard).

Ik vind het wel een interessante zaak en ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn. Hopelijk houd je ons op de hoogte, Triplegxg, en ik hoop dat je jouw winst nog mag ontvangen, al vrees ik dat Unibet wel een serieuze poot heeft om op te staan.

1 Vind ik leuk's

Ik zou trouwens sowieso geen 11k in 1 keer overmaken naar je eigen rekening als recreatief wedder. Dit komt dan automatisch bij de belastingdienst terecht. Hiermee neem je een bepaald risico, tenzij je er kansspelbelasting over gaat betalen.

Naar Skrill / Neteller is geen probleem.

0 Vind ik leuk's

Het is namelijk een mogelijk geval van fraude. Je stort geld van je zaak op je persoonlijke bankrekening, met een tussenstap via Unibet. Indien men dit zo maar zou laten gebeuren, zou iemand met slechte bedoelingen winsten van zijn zaak zonder enige belasting kunnen overmaken naar zijn privé rekening, met een tussenstap via Unibet dus. Ik ben ook geen expert in vennootschapsrecht of zo, maar ik kan mij voorstellen dat je een bepaald percentage van een winstuitkering van jouw zaak naar jouw privé rekening aan vadertje staat dient te geven.''

Unibet is geen waakhond van de belastingdienst. Unibet hoeft zich ook helemaal niet te houden aan de Nederlandse wetgeving. Als de BD gegevens opvraagt van TS dan zal Unibet deze gegevens afdragen, maar meer dan dit zullen ze echt niet doen.

''Nu betalen jullie in NL wel belasting op eventuele winsten die jullie halen uit het wedden (of dat zou toch moeten :-) ), wat in België dan weer niet hoeft. ''

Dit klopt ook niet.

Unibet is gevestigd in Malta en betaalt daar kansspelbelasting op basis van het geld dat zij als winst binnen krijgen van hun online spelers. Malta is onderdeel van de Europese Unie. Hierdoor hoeven de consumenten geen extra belasting af te dragen.

Bericht gewijzigd door Cult op vr 5 feb. 2021, 20:07
1 Vind ik leuk's

Mocht je me post goed gelezen hebben, zie je inderdaad ik naar neteller wilde uitcashen?

1 Vind ik leuk's

Hi Cult,

Thanks voor je reactie, het spreekt elkaar enorm tegen en de mails die zij mij sturen zijn heel verwarrend! Ze blijven hameren op de statement die ze willen hebben om zichzelf juridisch goed ingedekt te hebben. Ik zal graag met ze er willen uit komen alhoewel hebben zij er geen oren naar, zij willen zo snel mogelijk mijn 1500 deposit van mijn zakelijke rekening rekening terug vorderen (Mits ik de voorwaarden opstuur naar ze). Jij en ik weten heel goed wat er gebeurt mochten ze deze verklaring van mij krijgen "Bye bye, thank you gevalletje".

De gepaste oplossing zal zijn, Dat ze 1500 terug betalen naar mijn zakelijke rekening en 9500 naar neteller.

11K - 1500= 9500

maar tot nu willen ze eerst de verklaring hebben voordat ze uberhaupt verder gaan met mijn withdrawal process.

Lastige situatie nu en geen idee wat ik moet doen.

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.