Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Ervaringen met Betting exchanges: Betdaq / Smarkets / Matchbook

De meeste die hier serieus wedden hebben denk ik wel een account op Betfair.

Maar ik vroeg me af hoe de situatie tegenwoordig is met de 3 grootste concurrenten van Betfair.

Betdaq, Smarkets & Matchbook.

Speelt er iemand ook op 1 van deze exchanges en wat is jullie ervaring op dit moment? Ik heb ze alle 3 een tijd geleden uitgetest maar daarna links laten liggen omdat ik er te ontevreden over was. Ik vroeg me af of het inmiddels al wat verbeterd is.

Het grote voordeel van deze 3 tegenover Betfair is de lagere commissie (1.5%/2% vs 5% bij betfair) maar daar lever je wel aanbod, marktvolume en betrouwbaarheid van de site en snelheid van uitbetalingen voor in. Als deze punten inmiddels al wat verbeterd zijn bij 1 van die 3 wil ik het graag nog is een serieuze poging wagen. Als ik zo een beetje rondscroll op de sites komt Smarkets het beste over bij mij tot nu.

1 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagvivoex in 22-09-2018 19:24 Bookmakers
in 22-09-2018 19:24 Bookmakers
31 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Er is niet veel veranderd, Betfair blijft de grootste en de beste exchange.

Het aanbod van wedstrijden en beschikbaar geld bij de andere exchanges kunnen nog lang niet tippen aan Betfair.

Een tip : wil je met 2% commissie spelen bij Betfair exchange, maak dan een account aan bij sportmarket.com ( ik denk dat de meeste serieuze wedders ook wel bij een broker zitten).

Via deze broker heb je 2% commissie en alles is verder hetzelfde, tevens kan je via hun ook bij Matchbook en Betdaq betten.

Je moet alleen wel minimaal met 10 euro inzet spelen en als je er een account aanmaakt moet je minimaal 250 euro storten.

PS : maak er wel een pro account aan, via een pro account kan je bij alle beschikbare bookmakers gokken. Je moet alleen je storting even overmaken van je normale account naar je pro account. Dit is zo gepiept.

Succes!

Bericht gewijzigd door gulzig op za 22 sep. 2018, 21:36
5 Vind ik leuk's

Is er bij sportmarket de optie om lay bets te plaatsen?

Bets layen is de reden dat ik op exchanges wil spelen.

0 Vind ik leuk's

Nee het lay systeem zoals dat bij exchanges is heb je daar niet. Je kan alleen maar de beschikbare markten backen.

0 Vind ik leuk's
Op zo. 30 sep. 2018, 11:30 schreef gulzig:

Nee het lay systeem zoals dat bij exchanges is heb je daar niet. Je kan alleen maar de beschikbare markten backen.

Ken je toevallig een brooker waar dat wel mogelijk is.

Heb wel een account aangemaakt voor de sportmarket pro nu. Even uittesten hoe goed dit werkt, maar zonder layen kan het de exchanges nooit vervangen.

0 Vind ik leuk's

Volgens mij is dit bij geen 1 broker mogelijk.

0 Vind ik leuk's

Bedankt voor de uitleg Gulzig!

0 Vind ik leuk's

Ik gebruik Matchbook momenteel en eigenlijk alleen maar paarden races. Liquiditeit is zeker aanwezig. Smarkets/Betdaq is niet beschikbaar voor Nederlanders. Tenzij je in een land woont waar het wel beschikbaar is. Maar als ik naar die sites kijk hoeveel wedstrijden er worden gematched in combinatie met liquiditeit dan is Matchbook het beste van deze opties. Met name de bekendere competities.

0 Vind ik leuk's
Op di. 8 okt. 2019, 01:36 schreef MaxTheBettor:

Ik gebruik Matchbook momenteel en eigenlijk alleen maar paarden races. Liquiditeit is zeker aanwezig. Smarkets/Betdaq is niet beschikbaar voor Nederlanders. Tenzij je in een land woont waar het wel beschikbaar is. Maar als ik naar die sites kijk hoeveel wedstrijden er worden gematched in combinatie met liquiditeit dan is Matchbook het beste van deze opties. Met name de bekendere competities.

Even een vraag uit nieuwsgierigheid:

Gebruik je Matchbook voor paarden races i.p.v. Betfair exchange puur omdat de commissie lager ligt bij Matchbook?

0 Vind ik leuk's

Dat sportsmarket ziet er goed uit! Ik heb al wel accounts bij veel van de bookmakers die zich hebben aangesoten bij Sportsmarket. Inmiddels ben ik ook verhuisd en heb ik dus een ander adress. Ben een beetje bang dat m'n accounts straks gesloten gaan worden daarom, of dat ik weet voor de hele zooi opnieuw moet verifien haha. Ben benieuwd hoe het gaat lopen, ga het denk ik wel proberen. Lijkt me wel echt super fijn om eindelijk een pinnacle account te hebben als Nederlander.

0 Vind ik leuk's
Op di. 8 okt. 2019, 14:58 schreef gulzig:
Op di. 8 okt. 2019, 01:36 schreef MaxTheBettor:

Even een vraag uit nieuwsgierigheid:

Gebruik je Matchbook voor paarden races i.p.v. Betfair exchange puur omdat de commissie lager ligt bij Matchbook?

Onder andere ja. Momenteel wed ik met stakes van 1000-5000 euro. Dan merk je wel een verschil. Je wilt uiteindelijk als trader het uiterst halen. Ik vind de liquiditeit bij Matchbook enorm onderschat. Het is weliswaar zo dat je bij Betfair een ruimere aanbod hebt doordat je vaak ook de Amerikaanse en andere non UK paardenmarkt hebt, maar die markten zelf zijn niet zo populair als de UK/Ierland races. Ik focus me voornamelijk op enkele markten uit de UK en Ierland.

Als je 10k op een maand maakt denk je misschien nog die 650 stelt niets voor, maar 650 x 12 is toch ruim 7800. Overigens komen ze je wel tegemoed (door commissies te verlagen naar 2%) wanneer je vaak speelt. Naast de commissies betaal je op een gegeven moment ook premium charges als je veel gaat verdienen bij Betfair.

Daarnaast, ben ik zeer tevreden bij Matchbook, geen gezeik en genoeg geld in de markt. Vooral als je paarden races trade. Met voetbal kan ik nog wel begrijpen dat buiten de grote top 5 en Engelse lagere leagues, de liquiditeit lager is.

1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.