Ervaringen met Betting exchanges: Betdaq / Smarkets / Matchbook
De meeste die hier serieus wedden hebben denk ik wel een account op Betfair.
Maar ik vroeg me af hoe de situatie tegenwoordig is met de 3 grootste concurrenten van Betfair.
Betdaq, Smarkets & Matchbook.
Speelt er iemand ook op 1 van deze exchanges en wat is jullie ervaring op dit moment? Ik heb ze alle 3 een tijd geleden uitgetest maar daarna links laten liggen omdat ik er te ontevreden over was. Ik vroeg me af of het inmiddels al wat verbeterd is.
Het grote voordeel van deze 3 tegenover Betfair is de lagere commissie (1.5%/2% vs 5% bij betfair) maar daar lever je wel aanbod, marktvolume en betrouwbaarheid van de site en snelheid van uitbetalingen voor in. Als deze punten inmiddels al wat verbeterd zijn bij 1 van die 3 wil ik het graag nog is een serieuze poging wagen. Als ik zo een beetje rondscroll op de sites komt Smarkets het beste over bij mij tot nu.
Okey begrijpelijk. Groot gelijk heb je. Zeker als je behoorlijk wat geld maakt en de premium charges komen om de hoek kijken. Dit is gewoon een verkapte belasting voor jezelf en Betfair lacht zich kapot. Dit kan zelfs oplopen tot 40-50 %. Echt te gek voor woorden.
Helaas hebben ze nog een te grote monopoly positie in de exchange markt.
Daarom speel ik op Betfair exchange via sportmarket. Tussen de 1 - 2 % commissie over mijn winsten en geen last van premium charges. Helaas voor de wedders op paarden races biedt Sportmarket dit niet aan.
Okey begrijpelijk. Groot gelijk heb je. Zeker als je behoorlijk wat geld maakt en de premium charges komen om de hoek kijken. Dit is gewoon een verkapte belasting voor jezelf en Betfair lacht zich kapot. Dit kan zelfs oplopen tot 40-50 %. Echt te gek voor woorden.
Daarom speel ik op Betfair exchange via sportmarket. Tussen de 1 - 2 % commissie over mijn winsten en geen last van premium charges. Helaas voor de wedders op paarden races biedt Sportmarket dit niet aan.
Haha ik zie toevallig dat ik met jou in een andere topic in discussie ben gegaan. Ik hoop niet dat je die comments als persoonlijke aanval ziet :p.
Het nadeel van Betfair op Sportmarket is dat je geen lay kunt plaatsen. Voor mij is dat toch wel de sleutel van die exchanges buiten dat je daar winstgevend mag zijn.
Haha ja ik zie het, niks mis met een leuke discussie toch ;). Ik kan zelf behoorlijk direct zijn dus zie mijn verhaal ook niet als een persoonlijk aanval.
Het is inderdaad een nadeel dat je Betfair op Sportmarket niet kan gebruiken om te traden.
Veel succes en winst in ieder geval gewenst.
Haha ik zie toevallig dat ik met jou in een andere topic in discussie ben gegaan. Ik hoop niet dat je die comments als persoonlijke aanval ziet :p.
Het nadeel van Betfair op Sportmarket is dat je geen lay kunt plaatsen. Voor mij is dat toch wel de sleutel van die exchanges buiten dat je daar winstgevend mag zijn.
Ik ben toevallig net begonnen met horse racing. Goed om te horen dat je het goed doet binnen deze markt! Puur uit interesse, aangezien je ook eerlijk spreekt over je omzet. Met welke soort trading verdien je precies je geld (ik vraag zeker niet om je edge trouwens! :) ) Maar is dit arbitrage/value betting/trading/Matched betting? Richt me zelf momenteel op arbitrage en op Matched betting, maar als jij erg positief bent over andere soorten betting moet ik mijn veld misschien eens gaan verbreden haha.
Bedankt en succes! :)
Ik ben toevallig net begonnen met horse racing. Goed om te horen dat je het goed doet binnen deze markt! Puur uit interesse, aangezien je ook eerlijk spreekt over je omzet. Met welke soort trading verdien je precies je geld (ik vraag zeker niet om je edge trouwens! :) ) Maar is dit arbitrage/value betting/trading/Matched betting? Richt me zelf momenteel op arbitrage en op Matched betting, maar als jij erg positief bent over andere soorten betting moet ik mijn veld misschien eens gaan verbreden haha.
Ik ben voornamelijk het meest succesvol met trading. Daarbij ook veel arbitrage maar meestal wanneer ik lay of back zij gedurende wedstrijden vaak worden aangenomen. Het scheelt behoorlijk met of je horse races live kijkt of niet. Meest ideale is om er zelf bij te zijn. Ik ben het meest succesvol met traden. Bij brokers als Sportmaket Pro of VOdds ben ik meer een ''gokker'' dan trader. Maar traden is voor mij persoonlijk de beste manier.
Ik zie dat hier redelijk veel interesse is (ook met de PM's die ik krijg). Ik ga wellicht binnekort video's in het Nederlands maken over deze business en gratis cursussen.
Ja ik kan het je zeker aanrader om te verdiepen. Het blijft echter wel een vak apart, maar zeker niet een onmogelijk iets. Ik zal je eerlijk zeggen, mijn probleem met arbitrage betting met name bij bookmakers is, je meestal maar 1 tot 3% ongeveer kunt winnen. En bookmakers hebben de recht om altijd een bet te annuleren als zijn denken dat de odds ''verkeerd'' zijn. Mijn arbitrage bets op exchanges zijn meestal geen zekerheid, maar vaak wel omdat ik ze vaak een dag van te voren zet en de dag erna worden geaccepteerd. Nadeel van arbitrage vind ik toch echt dat lage percentage wat je terugkrijgt.
Haha ja ik zie het, niks mis met een leuke discussie toch ;). Ik kan zelf behoorlijk direct zijn dus zie mijn verhaal ook niet als een persoonlijk aanval.
Het is inderdaad een nadeel dat je Betfair op Sportmarket niet kan gebruiken om te traden.
Veel succes en winst in ieder geval gewenst.
Gelukkig maar, ja je weet het tegewoordig niet met de SJW mentaliteit :P. En ja sportmarket vind toch meer ''gokken'' dan traden. Desalniettemin, altijd de hoogste odds en geen softie's zoals bookies.
Ik ben voornamelijk het meest succesvol met trading. Daarbij ook veel arbitrage maar meestal wanneer ik lay of back zij gedurende wedstrijden vaak worden aangenomen. Het scheelt behoorlijk met of je horse races live kijkt of niet. Meest ideale is om er zelf bij te zijn. Ik ben het meest succesvol met traden. Bij brokers als Sportmaket Pro of VOdds ben ik meer een ''gokker'' dan trader. Maar traden is voor mij persoonlijk de beste manier.
Ik zie dat hier redelijk veel interesse is (ook met de PM's die ik krijg). Ik ga wellicht binnekort video's in het Nederlands maken over deze business en gratis cursussen.
Ja ik kan het je zeker aanrader om te verdiepen. Het blijft echter wel een vak apart, maar zeker niet een onmogelijk iets. Ik zal je eerlijk zeggen, mijn probleem met arbitrage betting met name bij bookmakers is, je meestal maar 1 tot 3% ongeveer kunt winnen. En bookmakers hebben de recht om altijd een bet te annuleren als zijn denken dat de odds ''verkeerd'' zijn. Mijn arbitrage bets op exchanges zijn meestal geen zekerheid, maar vaak wel omdat ik ze vaak een dag van te voren zet en de dag erna worden geaccepteerd. Nadeel van arbitrage vind ik toch echt dat lage percentage wat je terugkrijgt.
nice! Bedankt voor je reply. Ik zelf handel als beroep ik cryptocurrency en aandelen, dus traden an sich is me wel bekend. Heb geen idee hoe het op de markt voor weddeschappen werkt dus moet me daar maareens in gaan verdiepen. Misschien is het wel iets voor mij. Zou leuk zijn als je er wat over uitbrengt! Ik denk dat het voor veel mensen nieuw en razend interessant is :)
@teedb
Ah dat is gaaf man! Crypto & aandelen werkt wel wat anders. Bij sportstrading ben je eigenlijk een daytrader. Daar waar je met crypto en aandelen kunt kijken naar een lange termijn strategie (1 week/maand) ben je hier wel in beperkt. Je kunt ook scalpen bij sportstrading, maar net als met traden is dat niet per se een lange termijn 'rijk worden' strategie. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.Zoals gezegd is dit wel een andere tak van sport (no pun intended).
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden :)
Wat voor trade strategieën gebruik je zoal Max? trade je alleen bij paardenraces of ook andere sporten? Gebruik je ook software zoals Greek Toy of Betangel ?
@gulzig (oh yeey ik heb ondertussen een lange essay geschreven)
Momenteel paardenraces en sinds kort ook greyhounds. Greyhounds is een vak apart en best chaotische markt, maar vele mogelijkheden die traders niet zien! Ik heb een Geeks Toy op mijn laptop gedownload. Maar ik trade ook heel vaak zonder.
Paardenmarkt liggen mij het beste. Alhoewel ik van voetbal hou is het niet mijn favoriete sport voor traden. Ik vind het traag en ik bij paarden verdien ik het meest. Dat is puur persoonlijk en uit ervaring. Ik ben overigens begonnen met voetbal en tennis. Ik had de basis geleerd zoals hedgen, back en lay strategieën veel van internet. Tegenwoordig heb ik mijn eigen strategieën ontwikkeld waar ik best hoge win/reward ratio heb. Ik heb ook een Forex & 'gok' achtergrond bij sportbrokers. Mede omdat ik steeds heen en weer ging van Forex naar betting naar betting exchanges etc heb ik denk ik net een andere inzicht dan andere pro betfair traders/gokkers.
Ik ben begonnen met heel simpel lay the draw strategie met een duidelijke favoriet. Op een gegeven moment heb ik een eigen variant van gemaakt door lay the draw en back the 1-1 of 0-0 (correct score) (beetje meer research afhankelijk van de teams en wedstrijd verloop). Aangezien dat de meeste voorkomende gelijk spellen waren en als je weet hoe de markt beweegt. Of dutchen, verschillende gelijkspellen hoog backen en daarna een gelijkspel layen. Deze strategiëen komen allemaal neer op dat je de markt moet kennen als er gescoord wordt of niet.
Ik had ook een under 2.0 of 3.0 strategie afhankelijk van de prijzen/odds en welke teams het waren, combinatie met backing the correct scores. Deze strategie werkt altijd wanneer er in de eerste helft wordt gescoord. Want de de under prijzen stijgen enorm en dan kun je mooi hedgen. Wanneer een doelpunt pas in de tweede helft valt rond 50 minuut dan kun je ervan uitgaan dat het niet werkt omdat de under 2.0 of 3.0 dan niet veel stijgen. Markt kennis is echt het belangrijkste als je weet hoe de odds bewegen van wanneer er gescoord wordt of niet (voor de aftrap en minuut 90 + extra time).
Andere tennis strategie waar ik ook veel profijt van heb gehad is (natuurlijk altijd na je research over de spelers) wanneer een underdog vaak een game net aan won (7-6/7-5) dan zijn de lay prijzen een stuk lager (bij de vooraf gezien de underdog). Op dat moment lay ik de underdog, en in dit soort wedstrijden komt een favoriet meestal terug (ik deed wel altijd goed underzoek en niet altijd tegen een favoriet zomaar wedden). In de tweede game wanneer de favoriet beter speelt en 1 of 2 sets wint, reageert de markt er direct op waardoor je de underdog kunt backen en altijd op winst uitkomt maakt niet uit hoe de wedstrijd verder verloopt. Het klinkt misschien gek, maar als je tegen de stroom ingaat ben je op langer termijn succesvol. Hier is altijd veel markt kennis voor nodig en statistieken van de spelers. Alhoewel je statistieken soms niet moet overdenken en het simpel houden. Mensen willen wel eens teveel naar statistieken en allerlei cijfers kijken
Uiteindelijk heb ik vele strategieën ontwikkeld en geleerd met verschillende sporten. Tegenwoordig gebruik ik ze niet echt meer puur zoals gezegd omdat ik niet echt meer trade in voetbal of tennis markt. Ik vind het allemaal te lang duren en traag ;p. In de paardenmarkt ziet lekker meer tempo en betere prijs bewegingen.