Wat vind jij van de nieuwe website van Voetbalwedden.net?
Sinds de invoering van de nieuwe website zijn de reacties omtrent de website vrij negatief te noemen. Ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe website vinden. Voor de goede orde; het is niet de bedoeling om een negatieve tendens te creëren. Maar aangezien er weinig met onze feedback wordt gedaan ben ik benieuwd naar wat de leden daadwerkelijk van de nieuwe website vinden. Je kan ook een reactie achterlaten in dit topic.
Persoonlijk vind ik de nieuwe website een fiasco. De website is erg traag en daarbij zijn er een hoop nieuwe features waar wij helemaal niet op zitten te wachten. Het forum is totaal in het slop geraakt. Ook zie ik het nut niet in van een zogenaamde timeline en om over de nieuwe chat nog maar te zwijgen. Daarbij loopt de website totaal niet soepel; veel vastlopers. Jullie zouden er goed aan doen als jullie switchen naar het oude design. Dit kan bijvoorbeeld in een nieuw jasje worden gestoken, maar de opzet van de oude website was mijns inziens een stuk overzichtelijker en fijner om te bezoeken.
Jullie kunnen stemmen middels deze Poll:
http://www.strawpoll.me/14259009
@Mods, hoop dat jullie deze thread laten leven.
Volgens mij kun je wel stellen dat de website ongeveer dood aan het gaan is na de vernieuwing van de website. Blijkbaar haken mensen af omdat de updates te lang duren of dat deze niet voldoet? Ik ben benieuwd hoe je die leden weer terug gaat krijgen, hier verwacht ik in ieder geval weinig van.
Goed topic of althans het iniatief. Ik denk dat de ledenterugloop niet valt te ontkennen en of de website daar direct of indirect mee te maken heeft weet ik niet maar je zou dat verband bijna automatisch maken. Persoonlijk ben ik vooral een mobiele gebruiker en ben blij met de verbeteringen op dat vlak. Navigeren gaat beter en sneller, ik kan moderatoren vanaf de mobiel dat was bij de oude versie ook wel is de vraag. Dus bedankt daarvoor.
Klein puntje wat betreft het lezen van topics vanaf de mobiele versie. Als je naar een nieuwe pagina wilt moet ik weten geheel naar boven scrollen? Waarom staat onderaan niet ook de pagina nummering.
En wat mij betreft het aller belangrijkste de chat. Deze werkt traag, moet gerefresht worden en scrollt niet automatisch altijd mee met nieuwe berichten. Hierdoor ben ik vaak na 5 minuten afgehaakt. Een chat moet namelijk in mijn ogen vooral dynamisch zijn. Ook denk ik dat dit weer duidelijker in beeld moet zodat nieuwe leden daar als eerste terecht komen. Chats trekken mensen aan volgens mij.
Laatste puntje, ik begrijp het tijdlijn verhaal om de social media insteek van twitter, Facebook etc erop te zetten. Maar de content is gewoon niet boeiend en van een dramatisch niveau. Ik krijg informatie van mensen waar ik helemaal niet op zit te wachten. Als ik Donald trump volg op twitter krijg ik toch ook geen tweets te zien van Hilary clinton? Die tijdlijn is op de directe plek gekomen van de actieve/laatste forum posts en daardoor komen mensen daar helemaal niet meer.
Ik begrijp dat vw graag naar een twitter insteek wilt, ook omdat je dan makkelijker ads er tussen kan proppen maar ik denk dat de conclusie wel kan trekken dat leden niet op een extra social media zitten te wachten daar hebben ze andere kanalen voor. Maak dan een soort feed waar leden fotos van hun bets kunnen uploaden en dat je daar vervolgens op kan reageren. In mijn ogen was waar VW goed in was dat het een forum was met een actieve chat. In mijn ogen is dat de core en bouw daar andere functies zoals Voorbeschouwingen en prijsvragen omheen. Just my 2 cents.
@Datel,
thanks voor je uitgebreide verhaal - daar kunnen we wat mee.
Wat betreft je punten:
---
Klein puntje wat betreft het lezen van topics vanaf de mobiele versie. Als je naar een nieuwe pagina wilt moet ik weten geheel naar boven scrollen? Waarom staat onderaan niet ook de pagina nummering.
Gaan we direct aanpassen!
---
En wat mij betreft het aller belangrijkste de chat. Deze werkt traag, moet gerefresht worden en scrollt niet automatisch altijd mee met nieuwe berichten. Hierdoor ben ik vaak na 5 minuten afgehaakt. Een chat moet namelijk in mijn ogen vooral dynamisch zijn. Ook denk ik dat dit weer duidelijker in beeld moet zodat nieuwe leden daar als eerste terecht komen. Chats trekken mensen aan volgens mij.
Dat de chat traag werkt, gerefresht moet worden en niet automatisch scrollt - dit gaat ook om mobiel? (gaan we daar nog een keer goed naar kijken - dit blijkt per device helaas nogal te verschillen). De chat opent overigens automatisch voor nieuwe leden, zodat ze direct zien waar de chat zich bevindt. Voor bestaande leden is het - helemaal mee eens - even wennen. We hebben de chat met name verplaatst om zo de chat ruimer op te kunnen zetten - zonder dat deze hinderlijk wordt voor leden die niet willen chatten.
---
Laatste puntje, ik begrijp het tijdlijn verhaal om de social media insteek van twitter, Facebook etc erop te zetten. Maar de content is gewoon niet boeiend en van een dramatisch niveau. Ik krijg informatie van mensen waar ik helemaal niet op zit te wachten. Als ik Donald trump volg op twitter krijg ik toch ook geen tweets te zien van Hilary clinton? Die tijdlijn is op de directe plek gekomen van de actieve/laatste forum posts en daardoor komen mensen daar helemaal niet meer.
Ik begrijp dat vw graag naar een twitter insteek wilt, ook omdat je dan makkelijker ads er tussen kan proppen maar ik denk dat de conclusie wel kan trekken dat leden niet op een extra social media zitten te wachten daar hebben ze andere kanalen voor. Maak dan een soort feed waar leden fotos van hun bets kunnen uploaden en dat je daar vervolgens op kan reageren. In mijn ogen was waar VW goed in was dat het een forum was met een actieve chat. In mijn ogen is dat de core en bouw daar andere functies zoals Voorbeschouwingen en prijsvragen omheen. Just my 2 cents.
We zijn zelf ook nog niet content met de tijdlijn, maar we vinden het veel te vroeg om dit helemaal af te schieten. Het idee erachter (mede ook op een hele lading feedback uit enquetes) is juist het snel kunnen delen van je eigen tips (de upload functie voor foto's zit er al in trouwens) aan de mensen die je volgen (of gewoon openbaar aan iedereen). En in tegenstelling tot sociale media kanalen kan dat bij ons vrijwel anoniem (je hoeft geen naam, achternaam, etc. op te geven om lid te worden). Je kunt nu al wel switchen tussen 'Toon alles' en 'Toon alleen berichten van leden die je volgt', maar we hebben - vooralsnog - weinig criteria gehangen aan wat je kunt en mag posten.
Op mobiel zit een knop 'Dashboard' waarmee je direct de laatste topic berichten kunt zien, voorbeschouwingen en wie er online is. Deze blokken kun je - op desktop - naar wens verplaatsen. In de toekomst zullen we hier meer opties aan toevoegen, zodat je dit nog verder kunt personaliseren.
Over favoriete topics gesproken, ze zijn opeens weer verdwenen terwijl ik ze wel heb aangevinkt.
Over favoriete topics gesproken, ze zijn opeens weer verdwenen terwijl ik ze wel heb aangevinkt.
Het idee was om favoriete topics te verbergen, als je die (nog) niet hebt - dat scheelt ruimte. Maar helaas zijn ze nu voor iedereen - ook met favoriete topics geselecteerd - verborgen.
Met een beetje mazzel zijn ze straks weer terug.
Moet heel eerlijk zeggen die oude site was wel wat mooier en overzichtelijker. Is er een optie dat het wordt teruggedraaid ? dus bijvoorbeeld en oude site en nieuwe site, voor elke liefhebber wat wils :)
Moet heel eerlijk zeggen die oude site was wel wat mooier en overzichtelijker. Is er een optie dat het wordt teruggedraaid ? dus bijvoorbeeld en oude site en nieuwe site, voor elke liefhebber wat wils :)
Dit is geen optie, aangezien de oude website niet meer voldeed aan moderne maatstaven. Mede daarom is er ook voor vernieuwing gekozen.
Betreft het issue van de favoriete topics: dit werkt inmiddels weer.
Good... Ik heb deze thread in de gaten gehouden en geprobeerd mijn niet objectieve bril af te zetten. Helaas is me dit niet gelukt. Het punt is dat VW-mods (buiten Datel), doen alsof het een fantastische website is. In de realiteit vindt vrijwel iedere bezoeker het minder en minder worden. Er wordt niets met onze kritiek gedaan, jullie gaan op vrolijke voet door met deze structuur. Begrijp me niet verkeerd, dat is jullie goed recht hoor, maar pretendeer dan niet naar de leden te luisteren. Als jullie dat deden hadden jullie er een totaal andere website van gemaakt. En kom a.u.b. niet aan met; ''Het feit dat JIJ het niet mooi vindt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.'' In dat geval doen jullie aan struisvogelpolitiek.
Sinds de update kom ik hier ook niet meer en ben ik uitgeweken naar een andere community op dit gebied. Ik noem de naam niet uit respect voor VW.
Ik vind de site traag geworden, niet overzichtelijk en geen fijn gevoel geven. Daarnaast vind ik de voorbeschouwingen steeds van een mindere kwaliteit worden - een belangrijk aspect voor mij. Afsluitend werkt(e) de chat ook niet altijd geweldig. Uiteindelijk, doordat er minder leden actief zijn verliest VW qua inhoud ook direct zijn attractiviteit.
Verder vind ik het oerdom en tamelijk eigenwijs een beta versie zo door de strot van de community te duwen. De complete community hoort geen beta tester te zijn. Nu zie je er wat er gebeurd. En natuurlijk, je kan zeggen dat de website al in goede staat was toen deze live ging maar er staat nog steeds beta in de header bij het logo (hoe lang zijn we al live?) en er zijn gigantisch veel wijzigingen doorgevoerd sinds de live-gang.
Iemand geeft eerder aan: 'De community dunt uit en ik weet niet of de website ermee te maken heeft.'
Ik weet het wel zeker.
Misschien dat Voetbalwedden straks met exclusief mooie kerstbonussen de community terug kan krijgen. Maar dat lijkt mij ook moeilijk. Door de uitgedunde aantal actieve leden zal de onderhandelingskracht t.o.v. de bookies om exclusieve bonussen af te dwingen ook dalen.
@Pauperclown
Het begint een beetje een herhaling te worden, maar vooruit; we happen nog één keertje.
Als het je niet lukt om jouw niet-objectieve bril af te zetten, deel je dus gewoon jouw ongezouten persoonlijke mening. En daar zit zo te zien een hele lading emotie en frustratie in. Of dat allemaal te herleiden is naar deze website, is een andere vraag - maar dat terzijde. Het geeft in ieder geval aan dat je je betrokken voelt bij het project, en daar houden we van. Het gaat zelfs zover dat je je opwerpt als dé spreker van de community, ook mooi.
Hoe dan ook; wij horen graag wat mensen vinden van de website en wat er in jullie ogen beter kan. Want wij doen hier wel degelijk wat mee. Alleen is het niet zo dat wij direct iets kunnen (of willen) doen met alle feedback. Een website van deze grootte wordt nou eenmaal niet in een middagje in elkaar geknutseld. M.a.w. zelfs 'kleine' dingetjes, kosten tijd, moeite en middelen om door te voeren. Soms moet je dus even geduld hebben. En daarnaast; we moeten er zelf ook heil in zien.
Maar als het je echt niet aanstaat wat wij neerzetten: log dan gewoon niet in. Iedereen is welkom, maar niemand is verplicht om hier te komen.