Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Het ROI systeem bij de tips competitie onder de loep

Ik ben al enige tijd de huidige tipscompetitie aan het doorzoeken, omdat er volgens mijn mening en gevoel een aantal zaken waren die niet goed konden. Mijn enigste betrachting was om de beste tipgever hier te kunnen ontdekken en niet zoals nu vaak het geval is dat er lucky betters zijn die één grote odd hoog spelen en binnen halen en de rest dan laag spelen.Meestal halen die lucky betters een ROI die nog steeds rond de 150% liggen.
Vooral het feit dat ik reeds 35 tips had gespeeld en alsnog 5 tips speelde aan odd rond de 1.7 en er vier van de vijf juist had en toch mijn ROI zag dalen deed mijn wenkbrauwen fronsen.Maar het lijkt normaal te zijn als je gewoon iemand zijne ROI berekend puur op de winst die gemaakt word.
Na dagen van bekijken hoe dit kon en waarom, kwam ik tot een conclusie en een berekeningsysteem dat mij eerlijker leek om iemand op zijn sterkte van zijn tips te kunnen berekenen. Tot mijn grote verrassing leidde dit tot toch wel grote verschillen in sommige hunne ROI en werden er toch verschuivingen in de rangschikkingen waargenomen waar ik tenminste van verschoot. Ik kwam uit op verschillen in de ROI van 0% tot 37%!!!!
Om iemand zijn sterkte van de tips te berekenen moet je ook rekening houden met het % juiste tips en de gemiddelde odd van alle tips die geplaatst zijn en iedereen met dezelfde inzet laten spelen. Dan krijg ik dus een heel ander getal om iemand zijn sterkte te meten met zijn tips.
Formule= %juiste tips x de gemiddelde odd van alle tips.
Als ik dit bereken naar de huidige stand van de tipscompetitie, dan krijg ik het volgende:
1/leonardo 70%juist x gemiddelde odd 2.02= 141,4 nu ROI 138,55%
2/sandy 51,4% juist x odd 2.7= 138 nu ROI 126,22%
3/mistertimoh 60% juist x odd 2.06=123,6 nu ROI 160,93%
4/nividenko 50% juist x odd 2.43= 121,5 nu ROI 147,39%
5/basegod 50% juist x odd 2.21= 110,5 nu ROI 112,03%
Zoals iedereen kan zien geeft dit een heel ander beeld over de sterkte van iemand zijn tips. Waar ligt hier het verschil dan zie ik iedereen denken?? Je meet dus eigenlijk iemand zijn betrouwbaarheid uit met zijn % geslaagde tips en de hoogte van zijn gespeelde odds.
Voor de mensen van VW vind ik dit toch wel eens de moeite waard om naar te kijken. Je mag iemand zijn ROI berekenen zoals jullie nu doen door zuiver naar de winst die iemand maakt te kijken.De meeste sportweddenschappen site's doen dit trouwens.Daar is dus niet echt iets mis mee,maar het geeft in mijn ogen een vertekend beeld van iemand zijn tips.
Ik ben dus gewoon op zoek naar de waarde van iemand zijn tips en de slaagkansen van die tips.Tenslotte lijkt mij dat belangrijker dan zuiver naar de ROI te meten, omdat die afhankelijk is van de inzet die gespeeld word en die is voor iedereen verschillend.
Voor alle duidelijkheid, het is mijzelf niet te doen om één van de geldprijzen die verbonden zijn aan het huidige tipsysteem, want die mag VW (mits ik in de prijzen zou vallen)aan een andere actie toevoegen of uitdelen onder de leden.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagleonardo1965 in 20-01-2012 11:08 Acties en spellen
in 20-01-2012 11:08 Acties en spellen
70 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ten eerste wil ik kwijt dat ik blij ben dat mensen zo positief reageren. Ook wil ik deze manier van berekenen niet aan VW opleggen, het is alleen maar een ideetje.
vw-crew:
basedgod:
Het probleem waar Leo eigenlijk mee zit is dat je uit de ROI van iemand niet in een oogopslag het aantal goede tips kan zien.

Waarom zou je dit willen zien? Op het moment dat wij alleen een ROI tonen (van bijvoorbeeld iemand die de laatste 6 maanden minimaal 250 tips heeft geplaatst) dan is dit cijfer redelijk betrouwbaar (het is maar een voorbeeld). Het maakt in dat geval niet veel uit of iemand een inzet van 1, 2 of 3 heeft gespeeld én hoeveel tips iemand goed of fout had. Het gaat uiteindelijk om het ROI wat je als 1 cijfer kan zien hoe winstgevend iemand over een periode is geweest.
ROI: Return of Investment. Kortom: wat zijn je verdiensten ten opzichte van je inzet, wat uitgedrukt kan worden in een percentage.
Voor het berekenen zijn hiervoor twee waardes van belang: je totale inzet en je totale uitbetaling.
Voor je inzet zijn van belang: risico van een weddenschap (1 = weinig risico, 2 = middel risico, 3 = veel risico).
Het uiteindelijke percentage: hoe meer tips er gespeeld zijn hoe betrouwbaarder het percentage.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar dan hoor ik het natuurlijk graag ;-)

Stel dat je twee tippers hebt, die gedurende 200 tips allebei ongeveer dezelfde gemiddelde odd hebben. Tipper A heeft een ROI van 115%, alleen heeft hij maar 90 goede tips gezet. Tipper B heeft een ROI van 114% maar heeft 130 goede tips gegeven. Wie is dan de betere tipper volgens jou? Mij lijkt het tipper B, die heeft tenslotte een stuk meer goede tips gegeven, en blijkt dus meer verstand ervan te hebben. Als je afentoe een tip zou meespelen met een van de twee tippers, is de kans dat die goed uitkomt het hoogst bij tipper B. Daarom hecht ik meer waarde aan tipper B dan aan tipper A.
vw-crew:
basedgod:
Hoe dichter het ROI de gemiddelde odd*100 benadert, hoe hoger het rendement dat uit de tips wordt gehaald, hoe meer goede tips, dus hoe beter de tipper is.

Wat heb je aan een rendement van 90% (9 van de 10 weddenschappen goed) als die ene weddenschap heel veel ingezet is en de 9 heel weinig risico? De ROI kan in dit geval zelfs negatief uitvallen. Zelfs met een rendement van 40% goede tips kan je een positieve ROI hebben én dus winstgevend. Het is maar net hoeveel je inzet op welke weddenschap, maar dat is nou juist de kunst van het wedden. Uiteindelijk gaat alles om de winst in verhouding tot de inzet: het ROI.

Je hebt het niet goed gelezen of niet goed gesnapt. Met dat rendement bedoel ik niet het aantal goede tips in totaal. Dat is namelijk als volgt uit te rekenen: (aantal goede tips / totaal aantal tips) x 100%. Dit was iets waarop Leonardo op voort wou borduren en daarom dit topic opende.
Ik kwam vervolgens met een ander soort rendement. Namelijk het rendement dat je uit je hoogst mogelijke ROI kunt halen. Het hoogst mogelijke ROI dat je kunt verwezenlijken is het ROI wanneer je al je tips goed hebt. Dit komt overeen met je gemiddelde odd * 100. Laten we gokkonijn18 als voorbeeld nemen: hij heeft een gemiddelde odd van 2,58. Dat zou betekenen dat als hij 100% goede tips had, zijn ROI 2,58 x 100 = 258% zou zijn. Aangezien dit niemand lukt bij 35+ tips is zijn ROI 169.61% wat ook erg goed is, daar niet van. Toch is zijn hoogst mogelijke ROI niet volledig benut: (169.61 / 258) x 100% = 65.74%, dus voor 66% ongeveer. Uit dit rendement kun je volgens mij uitstekend opmaken wie de beste 'tipper' is (Let op: dus niet degene die het meest terug verdient met zijn ingezette geld --> ROI).
draco:
Want zelfs nu zitten bij de "winnaar(s)" dubbele bets , dwz inzetten op 1 en dezelfde match en dan verschillende uitslagen te voorspellen
Vind dat zoiets niet kan , en zelfs zijn het dan uitslagen die niet gewonnen zijn , dan zouden deze matchen ten eerste niet mogen meetellen in het ROI systeem en zeker ook niet mogen meetellen in het halen van het minimum aantal te spelen wedstrijden ( want haal je deze 2 matchen eruit , dan word het minimum aantal matchen van 35 niet behaald )

Wat is hier zo'n probleem aan? Normaal kun je toch ook dubbelkans wedden? Het is nu zelfs zo dat je je inzet dubbel verliest als het de andere uitslag wordt.
0 Vind ik leuk's
Thank you Basedgod
Misschien iets om net als https://blogabet.com/ om Premium Users te laten tippen (tegen betaling).

Moet je eens voor de gein op https://www.voetbalwedden.net/tips/ klikken hier, dan zie je echt voor elke wedstrijd 1, X of een 2. Erg onrealistisch. Tevens zou ik het goed vinden dat de tip-starter een onderbouwing moet neerzetten waarom hij denkt dat het deze tip gaat worden.

Als ik evalueren dan zou het alleen hieraan nog moeten werken :) Forum heb je om mensen te helpen, Nieuws voor voorbeschouwingen. Dan heb je nog bookmakerspel en VW 10 (2 leuke dingen om prijzen mee te winnen). Ik ga toch niet iemand 'vals' tippen door te zeggen dat Newcastle gaat winnen van United of dat bv. VVV van Feyenoord gaat winnen? Beide uitteams zijn in hun voordeel en zouden eigenlijk hun wedstrijd ook moeten winnen :P
0 Vind ik leuk's
Voor mij dus ook tipper B Basedgod. (y) (y) (y)
0 Vind ik leuk's
onzemichael:
Misschien iets om net als www.blogabet.com om Premium Users te laten tippen (tegen betaling).

https://www.blogabet.com/vcash/

Moet je eens voor de gein op https://www.voetbalwedden.net/tips/ klikken hier, dan zie je echt voor elke wedstrijd 1, X of een 2. Erg onrealistisch. Tevens zou ik het goed vinden dat de tip-starter een onderbouwing moet neerzetten waarom hij denkt dat het deze tip gaat worden.

Als ik evalueren dan zou het alleen hieraan nog moeten werken :) Forum heb je om mensen te helpen, Nieuws voor voorbeschouwingen. Dan heb je nog bookmakerspel en VW 10 (2 leuke dingen om prijzen mee te winnen). Ik ga toch niet iemand 'vals' tippen door te zeggen dat Newcastle gaat winnen van United of dat bv. VVV van Feyenoord gaat winnen? Beide uitteams zijn in hun voordeel en zouden eigenlijk hun wedstrijd ook moeten winnen :P

Dat verplichte onderbouwing weet ik niet of dat nou echt wat toevoegd. Soms is het ook gewoon een 'gevoel' denk ik.

Vanavond bijvoorbeeld speel ik X op Sampdoria - Empoli.
Quote Sampdoria is 1.55. Als ik hem zo zou spelen, hoe zou ik hem dan moeten verantwoorden? Thuisvoordeel? Dat Empoli slecht draait? En hoe zou ik een X kunnen onderbouwen? Sampdoria speelt veel gelijk en scoort de laatste wedstrijden thuis weinig?

Een beetje een ingewikkelde uitleg, maar wat ik bedoel te zeggen... ik denk dat anderen vaak weinig aan een onderbouwing hebben, aangezien je een wedstrijd op meerdere manieren kan benaderen
0 Vind ik leuk's
draco:
Want zelfs nu zitten bij de "winnaar(s)" dubbele bets , dwz inzetten op 1 en dezelfde match en dan verschillende uitslagen te voorspellen
Vind dat zoiets niet kan , en zelfs zijn het dan uitslagen die niet gewonnen zijn , dan zouden deze matchen ten eerste niet mogen meetellen in het ROI systeem en zeker ook niet mogen meetellen in het halen van het minimum aantal te spelen wedstrijden ( want haal je deze 2 matchen eruit , dan word het minimum aantal matchen van 35 niet behaald )

Wat is hier zo'n probleem aan? Normaal kun je toch ook dubbelkans wedden? Het is nu zelfs zo dat je je inzet dubbel verliest als het de andere uitslag wordt.
bij mijn weten , is het in de tips competitie de bedoeling dat je kiest voor 1 wedstrijd of die een 1 , of x of een 2 verdient , maar niet op één en dezelfde wedstrijd , eens die wedstrijd toevoegen met een 1 en nadien die nog eens toevoegen met een x
want zo zou het vrij makkelijk zijn hee, dat hoef je maar 35 wedstrijden te kiezen , en elke wedstrijd voeg je 3 maal toe in je tips competitie , eens winnend thuis ploeg , eens gelijk spel en eens winnend uitploeg ( en dit doe ik voor elke wedstrijd , dus 35 wedstrijden x 3 )
ik heb dan altijd een winnende bet en ik heb mijn aantal minimum wedstrijden gespeeld
iedereen mag winnen , het weze iedereen gegund , maar dan wel op een eerlijke manier en niet zoals de winnaar nu gedaan heeft :
eens gespeeld op 26-01-2012 Levante - Valencia 1
en dan speelt hij ook 26-01-2012 Levante - Valencia x , beide op zelfde tijdstip
dus dit zijn 2 bets die niet toegelaten mogen worden , dus 1 van beide zou verwijderd moeten worden en dan komt hij aan 34 matchen , dus niet de 35 vereiste matchen om kans te kunnen maken op een prijs
eerlijk is eerlijk , en blijft ook het langst duren
aan admin om te beslissen wat ze met deze 'winnaar' doen
0 Vind ik leuk's
draco:
want zo zou het vrij makkelijk zijn hee, dat hoef je maar 35 wedstrijden te kiezen , en elke wedstrijd voeg je 3 maal toe in je tips competitie , eens winnend thuis ploeg , eens gelijk spel en eens winnend uitploeg ( en dit doe ik voor elke wedstrijd , dus 35 wedstrijden x 3 )
ik heb dan altijd een winnende bet en ik heb mijn aantal minimum wedstrijden gespeeld

probeer het is zou ik zeggen, durf te wedden dat je niet wint. Als je drie uitslagen kiest gaat dat ten kosten van je ROI namelijk. Dat is ook het geval met twee uitslagen kiezen. Je hebt er altijd minstens 1 fout, dit beperkt je gewoon in het halen van een hogere ROI. Zie het probleem daarom niet echt
0 Vind ik leuk's
Thank you Basedgod
Positie Gebruiker Aantal Inzet Uitbetaald Gem. stake Gem. odd ROI
7. gokkonijn18 35 €41.00 €69.54 middel (4-7 stakes) €2.58 169.61%
17. onzemichael 36 €44.00 €66.04 middel (4-7 stakes) €2.03 150.09%
22. 03060 43 €123.00 €176.17 middel (4-7 stakes) €2.62 143.23%
Goeie maand (y) als het nou bij de bookies is wat beter ging. misschien toch meer singles spelen ;)
0 Vind ik leuk's
03060:
Goeie maand (y) als het nou bij de bookies is wat beter ging. misschien toch meer singles spelen ;)

Mijn felicitaties aan de 3 winnaars (y)
0 Vind ik leuk's
bwinmanneke:
03060:

Mijn felicitaties aan de 3 winnaars (y)

lol 2e :d
Jammer 03060, had het jou wel gegund met je hoge inzetten. Over all sta je wel mooi eerste :)
0 Vind ik leuk's
Wat is dat nieuwe, LSP eigenlijk?
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.